Συνάντηση Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών Θόδωρου Σκυλακάκη με τον Αντιπεριφερειάρχη Αγροτικής Ανάπτυξης Θεόδωρο Βασιλόπουλο

Οι πέντε προσκλήσεις – προκλήσεις για έργα της «Δράσης Οικονομικού Μετασχηματισμού του Αγροτικού Τομέα» που θα υλοποιηθούν στα πλαίσια χρηματοδότησης από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, συνολικής δημόσιας δαπάνης 510 εκατομμυρίων ευρώ, βρέθηκαν στο επίκεντρο της συνάντησης που είχε ο Αντιπεριφερειάρχης Αγροτικής Ανάπτυξης Θεόδωρος Βασιλόπουλος στην Αθήνα με τον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών Θόδωρο Σκυλακάκη και υπεύθυνο για τη διαχείριση του Ταμείου Ανάκαμψης.

Οι πέντε προσκλήσεις αφορούν την καινοτομία και την πράσινη μετάβαση στη μεταποίηση αγροτικών προϊόντων, τον εκσυγχρονισμό του πρωτογενούς τομέα, τον πράσινο αγροτουρισμό, την αναδιάρθρωση των καλλιεργειών και τη γενετική βελτίωση ζώων. Όπως σχολίασε μεταξύ άλλων ο υπουργός, πρέπει όλοι να εντρυφήσουν σε αυτές γιατί είναι εξαιρετικά σημαντικές για μια περιοχή με βαρύ brandname όπως η Δυτική Ελλάδα που θέλει έναν ισχυρό πρωτογενή τομέα με δυναμικές καλλιέργειες και ανταγωνιστικές μεταποιητικές επιχειρήσεις. Κατά τη συνάντηση επισημάνθηκε ότι το χαρακτηριστικό των προσκλήσεων αυτών είναι ότι ενθαρρύνουν τη συνεργασία μέσα από συνεταιριστικά σχήματα, ομάδες παραγωγών, αλλά και τη συμβολαιακή γεωργία.

Για το θέμα του ενεργειακού κόστους και ειδικότερα των προβλημάτων που έχουν δημιουργηθεί στους τοπικούς οργανισμούς εγγείων βελτιώσεων λόγω των μεγάλων οφειλών στη ΔΕΗ τονίστηκε ότι είναι σε εξέλιξη οι διαδικασίες σε επικοινωνία με το υπουργείο Ενέργειας και τον υπουργό Κώστα Σκρέκα για την αντιμετώπιση του ζητήματος (ένα θέμα που αφορά τους ΓΟΕΒ – ΤΟΕΒ της χώρας), ενώ ο κ. Σκυλακάκης υπογράμμισε πως θα στηριχθούν οι αγρότες, όσον αφορά στο κομμάτι της φορολογίας, ώστε να μπορεί ο αγροτικός κόσμος να συνεχίσει την παραγωγική διαδικασία. Η συζήτηση επεκτάθηκε και σε άλλα θέματα ευρύτερου ενδιαφέροντος όπως οι επενδύσεις που θα «τρέξουν» το επόμενο διάστημα αποτέλεσμα του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα – Πύργος – Ολυμπία όπου τα έργα είναι σε εξέλιξη σε συνδυασμό πάντα με το συγκριτικό πλεονέκτημα της Αρχαίας Ολυμπίας.

 

Mε «Doctor Strange in the multiverse of madness» και δωρεάν προβολή από την Κινηματογραφική Λέσχη συνεχίζει ο δημοτικός κινηματογράφος «Απόλλων»

Mε τη νέα περιπέτεια υπερηρώων «Doctor Strange in the multiverse of madness» βασισμένη στον χαρακτήρα Doctor Strange της Marvel Comics και τη δωρεάν προβολή από την Κινηματογραφική Λέσχη Αιγίου της ταινίας «Ο Χειροπαλαιστής», παρουσία του σκηνοθέτη Γιώργου Γούση, συνεχίζει το πρόγραμμά του ο Δημοτικός Κινηματογράφος «Απόλλων», από την Πέμπτη 5 Μαΐου.

 

Doctor Strange in the multiverse of madness

Η ταινία «Doctor Strange in the multiverse of madness» αποτελεί τη συνέχεια του DOCTOR STRANGE, AVENGERS: ENDGAME & SPIDER-MAN NO WAY HOME και είναι η 28η ταινία του Marvel Cinematic Universe (MCU). Μετά τα γεγονότα που ακολούθησαν το AVENGERS: ENDGAME, o Dr. Stephen Strange συνεχίζει να αναζητά την Time Stone. H συνάντηση με ένα φίλο από τα παλιά – που όμως πλέον μετατράπηκε σε εχθρό – θα τον φέρει αντιμέτωπο με το ανείπωτο κακό.

Σκηνοθεσία: Σαμ Ράιμι.

Πρωταγωνιστούν: Μπένεντικτ Κούμπερμπατς, Ελίζαμπεθ Όλσεν, Πάτρικ Στιούαρτ, Ρέιτσελ Μακ Άνταμς, Μπρους Κάμπελ, Μάικλ Στούλμπαργκ, Μπένεντικτ Γουόνγκ.

Διάρκεια: 126 λεπτά. Κατάλληλη άνω των 15 ετών.

 

Ο Χειροπαλαιστής

Ο Παναγιώτης, ένας χειροπαλαιστής που ζει στην επαρχία, δεν αντέχει άλλο τη νοοτροπία της μικρής κοινωνίας και μετακομίζει στην Αθήνα για να κυνηγήσει τα όνειρά του και να ασχοληθεί πιο επαγγελματικά με το άθλημα της χειροπάλης. Εκεί οι επιλογές του θα τον φέρουν αντιμέτωπο σ’ έναν αγώνα «μπρα ντε φερ» με τον πιο δύσκολο αντίπαλό του, τον εαυτό του.

Σκηνοθεσία: Γιώργος Γούσης.

Διάρκεια: 77 λεπτά. Κατάλληλη άνω των 12 ετών.

Γενική είσοδος: 5 ευρώ.

Η προβολή της Κινηματογραφικής Λέσχης Αιγίου θα πραγματοποιηθεί παρουσία του σκηνοθέτη Γιώργου Γούση και με ελεύθερη είσοδο.

 

Από την Πέμπτη 5 έως και την Κυριακή 8 Μαΐου

7μ.μ.: Doctor Strange: In the multiverse of madness

9:30μ.μ.:  Doctor Strange: In the multiverse of madness

Τη Δευτέρα 9 Μαΐου

7μ.μ.: Doctor Strange: In the multiverse of madness

9:30μ.μ.: Ο Χειροπαλαιστής (Κινηματογραφική Λέσχη Αιγίου)

Από την Τρίτη 10 έως και την Τετάρτη 11 Μαΐου

7μ.μ.: Doctor Strange: In the multiverse of madness

9:30μ.μ.: Doctor Strange: In the multiverse of madness

 

Την Κυριακή (8 Μαΐου) τα εγκαίνια της αίθουσας πολλαπλών χρήσεων στην Τ.Κ. Παρασκευής

Την αίθουσα πολλαπλών χρήσεων στο σχολείο της Τοπικής Κοινότητας Παρασκευής εγκαινιάζει την ερχόμενη Κυριακή 8 Μαΐου, στις 11.30π.μ., ο τοπικός Φιλοπροοδευτικός Μορφωτικός Σύλλογος.

Στο σπίτι όπου μεγάλωσε ο ήρωας της Επανάστασης του 1821 Δημ. Μελετόπουλος, στις αρχές της δεκαετίας του 1880 κτίστηκε ένα από τα πρώτα σχολεία της Αιγιάλειας. Μετά από 140 χρόνια και αφού σ’ αυτό πήραν τα πρώτα φώτα της μάθησης εκατοντάδες επιστήμονες, η λειτουργία του σχολείου σταμάτησε το 1992.

Μετά το σεισμό του 1995, με ενέργειες του τότε προέδρου της Κοινότητας Παρασκευής Ιωάννη Στεφόπουλου, έγιναν σημαντικές παρεμβάσεις για την συντήρηση του σχολείου.

Τον Οκτώβριο του 2015 το σχολείο παραχωρήθηκε από τον Δήμο στον Φιλοπροοδευτικό Μορφωτικό Σύλλογο Παρασκευής, ο οποίος έκτοτε αξιοποιώντας τα έσοδα από τις εκδηλώσεις του, τις δωρεές αλλά και την εθελοντική εργασία των μελών του ανακαίνισε το κτίριο, μετατρέποντάς το σε αίθουσα πολλαπλών χρήσεων, διατηρώντας βασικά στοιχεία της παράδοσης.

Μετά από κάποια χρόνια διακοπής των εργασιών, σήμερα ο Σύλλογος παραδίδει προς χρήση στους κατοίκους του χωριού και όχι μόνο την αίθουσα για τη διοργάνωση εκδηλώσεων, στοχεύοντας ακόμη περισσότερο στο «ξαναζωντάνεμα» του όμορφου ορεινού χωριού και χαράζοντας νέους δρόμους για την ανάπτυξη των μικρών χωριών.

Μετά την τελετή εγκαινίων της αίθουσας και σε συνεργασία με την ΔΗΚΕΠΑ θα ακολουθήσει καλλιτεχνική εκδήλωση.

Πρόγραμμα περιφερειακών υποτροφιών από το Κολλέγιο Αθηνών

Η Ιερά Μητρόπολη Καλαβρύτων και Αιγιαλείας γνωστοποιεί την απόφαση του Κολλεγίου Αθηνών να θεσπίσει Πρόγραμμα Περιφερειακών Υποτροφιών για μαθητές, οι οποίοι, παρόλο που σημειώνουν υψηλές σχολικές επιδόσεις, εντούτοις αδυνατούν να φοιτήσουν σε αυτό λόγω οικονομικών δυσχερειών.

Ως εκ τούτου και ειδικά για την Περιφερειακή Ενότητα Αχαΐας, έχει τη δυνατότητα να λάβει υποτροφία ένας μαθητής ή μία μαθήτρια που κατάγεται από την Αχαΐα και διαμένει σε αυτή, ώστε κατά το προσεχές σχολικό έτος 2022-23 να φοιτήσει, μέσω της διαδικασίας των Εισαγωγικών Εξετάσεων, στην Α΄ Γυμνασίου ή την Α΄ Λυκείου του Κολλεγίου Αθηνών, εφόσον βέβαια πληροί τις προϋποθέσεις και τα κριτήρια του θεσμού των Περιφερειακών Υποτροφιών.

Η υποτροφία καλύπτει το 100% των διδάκτρων, τα έξοδα για την αγορά βιβλίων και τη μετακίνηση με σχολικό λεωφορείο.

Σε περίπτωση δε κατά την οποία η οικογένεια δεν δύναται να αντεπεξέλθει στα έξοδα διαμονής του ή της υποτρόφου στην Αθήνα, προβλέπεται η επιπλέον χορήγηση μηνιαίου ποσού έως και 500 ευρώ, προς κάλυψη των εν λόγω εξόδων για διάρκεια διαμονής 10 μηνών ανά σχολικό έτος, προκειμένου να επιτευχθεί η απρόσκοπτη φοίτησή τους χωρίς την περαιτέρω οικονομική επιβάρυνση της οικογένειάς τους.

 

ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Εξεταστέα ύλη:

www.athenscollege.edu.gr/why-join-us/scholarships-financial-aid/regionalscholarships.

Ημερομηνία και τόπος διεξαγωγής εξετάσεων:

Σάββατο 25 Ιουνίου 2022, ώρα 9:30π.μ., στην Πάτρα.

Καταληκτική προθεσμία υποβολής αιτήσεων για τις εισαγωγικές εξετάσεις:

Δευτέρα 20 Ιουνίου 2022.

Πληροφορίες και υποβολή αιτήσεως:

https://www.athenscollege.edu.gr/why-join-us/scholarships-financial-aid/regionalscholarships.

Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν με την κ. Μάνια Χαρατσή (τηλ.: 210 6798356, email: ypotrofiesaristeias@athenscollege.edu.gr) ή με την κ. Πολυάνθη Τσίγκου, Διευθύντρια Υποτροφιών Αριστείας (τηλ.: 210 6798265, email: ptsigou@athenscollege.edu.gr).

 

Ευχαριστίες Ιεράς Μητροπόλεως για τον φετινό εορτασμό της Κυράς του Αιγίου

Θερμές ευχαριστίες προς όλους όσοι συστρατεύθηκαν με την τοπική Εκκλησία για την οργάνωση του λαμπρού εορτασμού της Πολιούχου του Αιγίου, Παναγίας Τρυπητής, εκφράζει με ανακοίνωσή της η Ιερά Μητρόπολη Καλαβρύτων και Αιγιαλείας.

Στην ανακοίνωση που εξέδωσε τονίζονται τα εξής: «Δόξα, τιμή και απέραντη ευγνωμοσύνη αναπέμπουμε προς τον Άγιο Τριαδικό Θεό και την Υπερευλογημένη Υπεραγία Θεοτόκο διότι μας ευλόγησαν καθ’ όλη αυτήν την περίοδο να βιώσουμε στιγμές κατανύξεως και πνευματικής ανατάσεως, συμμετέχοντας βιωματικώς στο Θείο Πάθος την Μ. Εβδομάδα, ζώντας την Ζωηφόρο Ανάσταση του Κυρίου μας και εορτάζοντας κατά τα ειωθότα και τα πρέποντα, έπειτα από δύο χρόνια περιοριστικών υγειονομικών μέτρων, την Έφορο της Πόλεώς μας, την Κυρία του Αιγίου, Παναγία Τρυπητή.

Επιθυμούμε να εκφράσουμε ειλικρινώς τις θερμότατες ευχαριστίες και την ευαρέσκειά μας προς όλους όσοι συστρατεύθηκαν με την τοπική Εκκλησία για την οργάνωση της λαμπράς, ομολογουμένως, πανηγύρεως της Πολιούχου μας.

Καταθέτουμε την ευγνωμοσύνη μας στους Αγίους Αρχιερείς: τον από Καλαβρύτων και Αιγιαλείας Μητροπολίτη κ. Αμβρόσιο, τον Μητροπολίτη Κοζάνης κ. Παύλο, τον Μητροπολίτη Πατρών κ. Χρυσόστομο, τον Μητροπολίτη Κίτρους και Κατερίνης κ. Γεώργιο και τον Επίσκοπο Κερνίτσης κ. Χρύσανθο, οι οποίοι λάμπρυναν με την παρουσία τους και δίδαξαν με τον θεολογικό τους λόγο τον ευλαβή λαό της Ιεράς Μητροπόλεώς μας.

Ιδιαιτέρως ευχαριστούμε τον αξιότιμο Δήμαρχο Αιγίου κ. Δημήτριο Καλογερόπουλο, ο οποίος μαζί με τους συνεργάτες του, τους τελετάρχες, τα μέλη της Δημοτικής Αστυνομίας και τους δημοτικούς υπαλλήλους συνετέλεσαν τα μέγιστα στην επιτυχία της τοπικής Εορτής. Ευχαριστούμε επίσης τον Αντιδήμαρχο, τους επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων, όλους τους δημοτικούς συμβούλους και τα μέλη των τοπικών συμβουλίων της ευρύτερης περιοχής μας, ευχόμενοι η χάρις της Παναγίας μας να χαρίζει σε όλους τους υγεία, δύναμη και, προπάντων, ομόνοια προς επίτευξη του κοινού καλού και της προόδου της πόλεώς μας.

Στο πρόσωπο του Διοικητή του Α.Τ. Αιγίου κ. Βασιλείου Ροδόπουλου ευχαριστούμε τους εκπροσώπους των Σωμάτων Ασφαλείας (Αστυνομία και Πυροσβεστική) για την ουσιαστική συμβολή τους στην διατήρηση της τάξεως και εύρυθμη πραγματοποίηση των προγραμματισμένων εκδηλώσεων της τριημέρου Πανηγύρεως, ενώ άξια ειδικής μνείας είναι και η παραχώρηση, από το Υπουργείο Εθνικής Αμύνης, του στρατιωτικού οχήματος, με το οποίο έγινε η περιφορά της Ιερής Εικόνας σε ολόκληρη την πόλη μας.

Ιδιαίτερη λαμπρότητα προσέδωσαν με την παρουσία τους, κατά την διάρκεια της λιτανεύσεως της Ιερής Εικόνας της Παναγίας Τρυπητής, οι Φιλαρμονικές της Ακράτας, του Δερβενίου, του Αιγίου και του Λιμενικού Σώματος, καθώς και τα τμήματα των σχολείων, των προσκόπων και του Συλλόγου Ιστορικής Αναβίωσης – Βοστίτσα 1821. Γι’ αυτόν τον λόγο θερμώς τους ευχαριστούμε και τους ευχόμαστε να έχουν πλούσια την χάρη και την ευλογία της Παναγίας μας.

Την εκ βάθους καρδίας ευαρέσκειά μας εκφράζουμε επίσης προς όλους τους συνεργάτες μας: το Δ.Σ. του Ιερού Προσκυνήματος Παναγία Τρυπητή, τους ιερείς και το Εκκλησιαστικό Συμβούλιο του Μητροπολιτικού Ιερού Ναού Παναγίας Φανερωμένης, τον Πρωτοσύγκελλο, τους Πατέρες και τους υπαλλήλους των Γραφείων της Ιεράς Μητροπόλεώς μας, τους κληρικούς τελετάρχες, τους σεβαστούς ιερείς που έλαβαν μέρος στις ιερές Ακολουθίες, τους μουσικολογιωτάτους ιεροψάλτες που απέδωσαν με μεγαλοπρέπεια τους βυζαντινούς εκκλησιαστικούς ύμνους, τους ευσεβείς ιερόπαιδες, τους εθελοντές και τις εθελόντριες που με ευλάβεια και σεμνότητα προσέφεραν τις υπηρεσίες τους για την απρόσκοπτη διοργάνωση της τοπικής μας Εορτής.

Στο σημείο αυτό ευχαριστούμε εγκαρδίως και τους εκπροσώπους των τοπικών, και όχι μόνο, Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας, οι οποίοι με σεβασμό και επαγγελματική αρτιότητα κάλυψαν όλες τις λατρευτικές εκδηλώσεις του τριήμερου Εορτασμού.

Είμαστε ευγνώμονες προς τον Πανοικτίρμονα Θεό για το ευλογημένο αποτέλεσμα της κοινής αυτής προσπάθειας, προκειμένου να αποδοθεί η οφειλόμενη τιμή στην Προστάτιδα και Πολιούχο μας Παναγία Τρυπητή.

Είθε η Ζωοδόχος Πηγή να χαρίζει αφειδώς την χάρη Της, να σκέπει και να φυλάττει την επαρχία και την πόλη μας!».

 

Δημιουργοί από 18 χώρες υπέβαλαν την ταινία τους για συμμετοχή στο 1ο Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Αιγίου «Θόδωρος Αγγελόπουλος»

Το 1ο Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Αιγίου «Θόδωρος Αγγελόπουλος» ανακοινώνει τη λήξη της προθεσμίας υποβολής ταινιών. Η συμμετοχή δημιουργών από όλο τον κόσμο ξεπέρασε τις προσδοκίες της οργανωτικής επιτροπής του φεστιβάλ, καθώς είναι χαρακτηριστικό ότι δημιουργοί από 18 χώρες υπέβαλαν την ταινία τους έως τις 28 Απριλίου, ημέρα λήξης της προθεσμίας. Οι ταινίες που θα επιλεχθούν, θα προβληθούν στις 14-19 Ιουνίου στον Κήπο του Πολύκεντρου Συνεδριακού Κέντρου στο Αίγιο.

Το φεστιβάλ αποτελείται από τρία διαγωνιστικά τμήματα (Διεθνές Διαγωνιστικό Μυθοπλασίας, Διεθνές Διαγωνιστικό Ντοκιμαντέρ, Εθνικό Σπουδαστικό) και οι ταινίες που θα συμμετάσχουν σε αυτά θα ανακοινωθούν προσεχώς.

Βασιλική Ψυχράμη: «Οδηγός των σύγχρονων πολιτικών το μήνυμα της φετινής εργατικής Πρωτομαγιάς»

Με αφορμή τον φετινό εορτασμό της Εργατικής Πρωτομαγιάς η επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Ποιοτική Αιγιάλεια» Βασιλική Ψυχράμη προέβη στην ακόλουθη δήλωση:

«Τα αποτελέσματα της πανδημίας, στο επίπεδο της ανεργίας και των ελαστικών μορφών εργασίας που θα προκύψουν από την είσοδο της τηλεργασίας στην αγορά, είναι βέβαιο πως θα μονοπωλήσουν τις συζητήσεις και τις ανησυχίες στους κόλπους του εργατικού κινήματος.

Η καταστρατήγηση κάθε κεκτημένου εργασιακού δικαιώματος που κατακτήθηκε με αγώνες, βρίσκεται προ των πυλών. Ήδη, με το πρόσχημα του «προσωπικού ασφαλούς λειτουργίας», άνοιξε η «κερκόπορτα» των αντεργατικών διατάξεων, που μειώνει μονομερώς στο μισό τον μισθό των εργαζομένων.

Η 1η Μαΐου είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με το εργατικό κίνημα από το 1886. Πρόκειται για μια ημέρα μνήμης των αγώνων των εργαζομένων αλλά και τιμής για τις κατακτήσεις του εργατικού κινήματος. Τα πάγια αιτήματα για τη στήριξη των δημόσιων δομών, όπως της παιδείας και της υγείας, έρχονταν αντιμέτωπα τα τελευταία χρόνια με τις κυρίαρχες αγορές και τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές που επικρατούν στην Ευρώπη και σε όλο τον κόσμο. Όλες όμως οι χώρες, ανεξαιρέτως, στηρίχθηκαν στο δημόσιο σύστημα υγείας για την αντιμετώπιση της πανδημίας.

Οι σύγχρονες κυβερνήσεις, μετά το «σοκ» της πανδημίας, μετά και τις επαχθείς συνέπειες της ενεργειακής κρίσης, οφείλουν να  αναθεωρήσουν τις αντιλήψεις τους για τους δημόσιους πυλώνες, που είναι άρρηκτα συνδεδεμένοι με την πρόοδο των κοινωνιών. Οφείλουν επίσης να στηρίξουν τους οικονομικά αδύναμους συμπολίτες μας, τους μικρομεσαίους ελεύθερους επαγγελματίες με γενναίες αποφάσεις, άτοκα δάνεια και διευκολύνσεις, δημιουργώντας παράλληλα ένα δίχτυ προστασίας για τους εργαζομένους του ιδιωτικού τομέα, μέσα από την εκπόνηση ενός σχεδίου ουσιαστικής στήριξης των θέσεων εργασίας αλλά και της μισθωτής εργασίας.

Οφείλουν να παράσχουν στη νέα γενιά όλα τα απαιτούμενα εχέγγυα για δημιουργία και προκοπή.

Τέλος, οφείλουν να διασφαλίζουν την ειρήνη των λαών, διότι  είναι ο μοναδικός δρόμος ευημερίας και προόδου».

 

Δυναμική απεργιακή συγκέντρωση από το Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Αιγίου για την Εργατική Πρωτομαγιά

Δυναμική συγκέντρωση τιμής και μνήμης για τους αγώνες του Εργατικού Κινήματος πραγματοποίησε σήμερα, 1η Μαΐου, το Εργατικό Κέντρο Αιγίου.

Ο Πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Παναγιώτης Γεωργόπουλος στην κεντρική ομιλία της εκδήλωσης, μετά την αναφορά του στα ιστορικά γεγονότα του Μάη του 1886, επισήμανε πόσο επίκαιροι είναι οι αγώνες των εργατών του Σικάγο, ενώ τόνισε με δυναμισμό τα προβλήματα που ταλανίζουν τους εργαζόμενους και την κοινωνία.

Στη συγκέντρωση απηύθυναν χαιρετισμό ο Δήμαρχος Αιγιαλείας Δημήτρης Καλογερόπουλος, ο εκπρόσωπος των Οργανώσεων Μελών Αιγίου – Διακοπτού – Ανατολικής Αιγιάλειας ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία Άκης Μουρίκης, ο Τομεάρχης Προστασίας του Πολίτη ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής Μαρίνος Σκανδάμης, η επικεφαλής της Δημοτικής Παράταξης «Ποιοτική Αιγιάλεια» Βάσω Ψυχράμη, ο επικεφαλής της Δημοτικής Παράταξης «Μ.ΠΡΟ.Σ.Τ.Α. για την Αιγιάλεια» Τάκης Παπακωνσταντινόπουλος, η Πρόεδρος του Σωματείου Εργατοτεχνιτών και Υπαλλήλων Δήμου Αιγιαλείας Μαρία Κοντεσοπούλου, ο Πρόεδρος του Εμπορικού Εισαγωγικού και Επιχειρηματικού Συλλόγου Αιγιαλείας Λάμπης Παπαδόπουλος, ο Πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου Αιγίου Σωτήρης Κοίλιας και ο εκλεγμένος εκπρόσωπος από το Σύλλογο Υπαλλήλων Δήμου Αιγιαλείας στην ΠΟΕ ΟΤΑ Χρήστος Τρίψας.

Μετά το πέρας της συγκέντρωσης κατέθεσαν στεφάνια στη μνήμη των ηρώων εργατών που έδωσαν τη ζωή τους διαχρονικά στο βωμό της εργατικής τάξης το Εργατικό Κέντρο Αιγίου, ο Δήμος Αιγιαλείας, οι Οργανώσεις Μελών Αιγίου – Διακοπτού – Ανατολικής Αιγιάλειας ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία, το ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής – Τομέας Προστασίας του Πολίτη, η Δημοτική Παράταξη «Ποιοτική Αιγιάλεια», η Ένωση Χειριστών Βοηθών Εσκαπτικών και Ανυψωτικών Ηλεκτροκίνητων Φορτικών Μηχανημάτων Παντός Τύπου Περιφέρειας Αιγιαλείας, το Σωματείο Εργαζομένων Επισιτιστικών και Τουριστικών Επαγγελμάτων Αιγιαλείας & Καλαβρύτων, το Σωματείο Εργαζομένων «ΑΥΡΑ – 3Ε» Αιγίου, το Σωματείο Υπαλλήλων και Εργατοτεχνιτών Ελληνικών Αμυντικών Συστημάτων (ΕΑΣ ΑΙΓΙΟΥ), το Σωματείο Εργατοτεχνιτών και Υπαλλήλων Δήμου Αιγιαλείας, το Σωματείο Καθαριστών και Καθαριστριών Αιγιαλείας και Καλαβρύτων, το Σωματείο Εργαζομένων ΔΕΥΑ Αιγιαλείας , το Σωματείο Εργαζομένων στην επιχείρηση Αχαϊκά Πλαστικά Αιγίου «Η Ενότητα», το Σωματείο Εργατοϋπαλληλικού Προσωπικού της Εταιρείας Γ. Καλλιμάνης Α.Ε., το Σωματείο Ιδιωτικών Υπαλλήλων Αιγίου, ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Α/θμιας Εκπαίδευσης Αιγιαλείας, ο Εμπορικός Εισαγωγικός και Επιχειρηματικός Σύλλογος Αιγιαλείας, ο Ιατρικός Σύλλογος Αιγίου, η Ένωση Απόστρατων Πυροσβεστικού Σώματος Πελοποννήσου – Δυτικής Ελλάδας και Ιονίων Νήσων και ο Σύλλογος Τριτέκνων Αιγιαλείας.

 

 

Η καλύτερη δυνατή προετοιμασία για την αντιπυρική περίοδο απασχόλησε τη δεύτερη ειδική συνεδρίαση του Τοπικού Συντονιστικού Οργάνου Πολιτικής Προστασίας δήμου Αιγιαλείας

Με κυρίαρχο θέμα την πορεία υλοποίησης δράσεων πρόληψης στο πλαίσιο της προετοιμασίας ενόψει της νέας αντιπυρικής περιόδου που ξεκινά την Κυριακή 1η Μαΐου, συγκλήθηκε η δεύτερη ειδική συνεδρίαση του Τοπικού Επιχειρησιακού Συντονιστικού Οργάνου Πολιτικής Προστασίας Δήμου Αιγιαλείας το πρωί της Τετάρτης στο Δημοτικό Κατάστημα Συμπολιτείας (πρώην Δημαρχείο). Η συνεδρίαση πραγματοποιήθηκε υπό την προεδρία του αρμοδίου αντιδημάρχου  Νίκου Καραΐσκου και ανάμεσα στα ζητήματα που τέθηκαν επί τάπητος περιελήφθησαν η ενημέρωση του κοινού για τη λήψη μέτρων πρόληψης από κινδύνους που προέρχονται από δασικές πυρκαγιές, η εγκατάσταση και συντήρηση πυροσβεστικών υδροστομίων για κατάσβεση πυρκαγιάς ή πλήρωση πυροσβεστικών οχημάτων και η λήψη και υλοποίηση προληπτικών μέτρων και δράσεων σε επίπεδο δήμου.

Το «παρών» στη συνεδρίαση, που πραγματοποιήθηκε σε γόνιμο κλίμα συνεργασίας, έδωσαν ο διοικητής της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Αιγίου Γεώργιος Κολοκοτσάς, ο διοικητής του Α.Τ. Αιγιαλείας  Βασίλειος Ροδόπουλος, ο διοικητής του Α.Τ. Ακράτας Μωυσής – Μάριος Σεραφειμίδης, εκ μέρους της Δημοτικής Αστυνομίας Αιγιαλείας η τμηματάρχης Χριστιάννα Πανευθυμιτάκη, ο υποδιοικητής του Γ’ Λιμενικού Τμήματος Αιγίου Βασίλειος Ραυτόπουλος, εκ μέρους του ΚΕΤΧ Πάτρας ο υπολοχαγός τεχνικού Ιωάννης Αθανασόπουλος, η προϊσταμένη νοσηλευτικής υπηρεσίας ΕΚΑΒ Δυτικής Ελλάδας Κλεονίκη Τσιμά, εκ μέρους του Δασαρχείου Αιγίου ο δασοπόνος  Μανώλης Μωραΐτης και ο αναπληρωτής προϊστάμενος Περιβάλλοντος – Πρασίνου – Πολιτικής Προστασίας του δήμου Αιγιαλείας Φώτης Κουρτάκης.

 

Προσκλητήριο του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Αιγίου για συμμετοχή στην πρωτομαγιάτικη απεργιακή συγκέντρωση

Το Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Αιγίου απευθύνει αγωνιστικό προσκλητήριο σε όλους τους εργαζόμενους της Αιγιάλειας, στους νέους και νέες, στους άνεργους, στους φοιτητές, στους συνταξιούχους, στους μικρομεσαίους, στους αγρότες, στους κοινωνικούς και επιστημονικούς φορείς καλώντας τους να συμμετάσχουν στην Πρωτομαγιάτικη απεργιακή συγκέντρωση, που θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 1η Μαΐου, στις 10:30π.μ., στο Μνημείο Ηρώων στα Υψηλά Αλώνια.

Με ανακοίνωσή της η διοίκηση του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου τονίζει τα εξής: «Την ιστορική αυτή μέρα ενώνουμε τη φωνή μας με τους εργαζόμενους σε όλο τον κόσμο, που παλεύουν ενάντια στη φτώχεια και την εξαθλίωση, στις αδικίες, στις κοινωνικές διακρίσεις.

Απεργούμε και εκφράζουμε με κάθε τρόπο την εναντίωσή μας σε κάθε ελαστική μορφή εργασίας, σε μειώσεις μισθών, σε καταστρατήγηση των κεκτημένων εργασιακών δικαιωμάτων μας.

Η επιδίωξη της Ειρήνης και της Δημοκρατίας είναι θεμελιώδης αξία  του συνδικαλιστικού κινήματος και απαραίτητη προϋπόθεση για την εξασφάλιση της ασφάλειας, της κοινωνικής δικαιοσύνης και των ανθρώπινων δικαιωμάτων.

Η τεράστια ανθρωπιστική, οικονομική και ενεργειακή κρίση που προκαλεί ο πόλεμος της Ρωσίας στην Ουκρανία αναδεικνύουν τον αναντικατάστατο ρόλο των συνδικάτων στην υπεράσπιση των συμφερόντων της εργατικής τάξης, να διεκδικήσουν τα αιτήματά της, να απαιτήσουν μέτρα για την επιβίωσή της, να παλέψουν για την παγκόσμια ειρήνη.

Απαιτούμε:

Σεβασμό της αξίας και της προσωπικότητας όλων των εργαζομένων χωρίς διακρίσεις.

Σταθερή και πλήρη εργασία για όλους και όλες με ίσα δικαιώματα, αυστηρή προστασία της σωματικής και ψυχικής υγείας και ασφάλειας, προστασία προϋπηρεσίας και επαγγελματικών ειδικοτήτων, αυστηροποίηση της προστασίας από τις απολύσεις (ατομικές και ομαδικές) και τις εξαναγκαστικές παραιτήσεις.

Επαρκή και δίκαιο κατώτατο μισθό με άμεση επαναφορά στα 751 ευρώ, ρύθμισή του μέσω της Εθνικής Γενικής ΣΣΕ και θωράκισή του με πρόσθετους οικονομικούς όρους ως καθολικά κατώτατα όρια προστασίας.

Ελεύθερη συνδικαλιστική δράση χωρίς εργοδοτικό παρεμβατισμό. Κατάργηση του Γενικού Μητρώου Συνδικαλιστικών Οργανώσεων για τον κρατικό έλεγχο στην ίδρυση και τη λειτουργία των συνδικάτων και την άσκηση των συλλογικών δικαιωμάτων των εργαζομένων.

Συλλογικές διαπραγματεύσεις για την κατάρτιση κλαδικών και ομοιοεπαγγελματικών ΣΣΕ με αυξήσεις στις αποδοχές, αποκατάσταση/βελτίωση στους όρους εργασίας χωρίς εξαιρέσεις, απρόσκοπτη πρόσβαση στη διαιτησία και τη διαδικασία κήρυξης των ΣΣΕ ως γενικά υποχρεωτικών.

Προστασία του απεργιακού δικαιώματος από πράξεις παρεμπόδισης και ποινικοποίησής του και δίωξης των εκπροσώπων των εργαζομένων – κατάργηση του μέτρου της πολιτικής κινητοποίησης και άμεση άρση των «επιτάξεων» που είναι ακόμα σε ισχύ.

Προστασία ατομικών και συλλογικών δικαιωμάτων και των προσωπικών δεδομένων των εργαζομένων κατά τη χρήση τεχνολογίας πληροφοριών και επικοινωνιών και γενικά ψηφιακών μέσων εργασίας. Άμεση υιοθέτηση πρότασης ΓΣΕΕ για την τηλεργασία και αυστηρές κυρώσεις για την προστασία του δικαιώματος αποσύνδεσης των εργαζομένων.

Διασφάλιση και διεύρυνση του θεσμού των ΒΑΕ, με σκοπό την προστασία των εργαζομένων που υφίστανται μείζονα καταπόνηση της υγείας και κίνδυνο της σωματικής τους ακεραιότητας.

Αποτελεσματική και απρόσκοπτη πρόσβαση των εργαζομένων σε όλη την επικράτεια (ηπειρωτική και νησιωτική) στις ελεγκτικές Αρχές για την καταγγελία και επιβολή κυρώσεων για παράνομες και καταχρηστικές εργοδοτικές αντεργατικές  πρακτικές, παράνομες διακρίσεις, βία και παρενόχληση.  Κοινωνικό έλεγχο και λογοδοσία για το έργο των ελεγκτικών μηχανισμών.

Ζητούμε άμεσα μέτρα για:

Την κατάργηση του συνόλου των αντεργατικών διατάξεων που οδηγούν στο στραγγαλισμό των συλλογικών και ατομικών εργατικών δικαιωμάτων και στην ευελιξία με σκοπό την ενίσχυση του διευθυντικού δικαιώματος και του εργοδοτικού πλουτισμού.

Την αντιμετώπιση της ανεργίας στη χώρα μας, εγγύηση της πρόσβασης όλων στο σύστημα και τις παροχές ανεργίας και σε κατάλληλες θέσεις εργασίας – κρατική εγγύηση των επιδοτούμενων θέσεων εργασίας και των θέσεων εργασίας που ήδη υπάρχουν στις επιδοτούμενες επιχειρήσεις και αυστηρές κυρώσεις/αποκλεισμός παραβατών εργοδοτών από κάθε χρηματοδότηση.

Την αποτροπή της φτωχοποίησης του πληθυσμού, με δημοσιονομικά και κοινωνικά μέτρα αναχαίτισης της αύξησης των τιμών στην ενέργεια, τις δαπάνες στέγασης και τα βασικά καταναλωτικά αγαθά και προστασία των εργαζομένων, των ανέργων και των συνταξιούχων από το σοκ της ακρίβειας – μείωση τιμολογίων κοινωφελών υπηρεσιών, έμπρακτη πάταξη μονοπωλίων και ακρίβειας στα καταναλωτικά αγαθά και προστασία πρώτης κατοικίας.

Τον κοινωνικό έλεγχο του Κράτους για λογοδοσία και διαφάνεια με κατοχυρωμένη θεσμική συλλογική συμμετοχή και εκπροσώπηση των εργαζομένων στα όργανα λήψης αποφάσεων για την εργασία, την ανεργία και την κοινωνική ασφάλιση.

Δημόσιο Κοινωνικό Ασφαλιστικό σύστημα με κρατική εγγύηση στη χρηματοδότησή του και τις κοινωνικοασφαλιστικές παροχές -επαναφορά των  κύριων και επικουρικών συντάξεων σε επίπεδα αξιοπρεπούς διαβίωσης.

Δημόσιο και καθολικό Σύστημα Υγείας, πρόσβαση όλων σε ποιοτικές δημόσιες υπηρεσίες υγείας, πρόνοιας και ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης, προστασία κατοίκων μειονεκτικών περιοχών της ηπειρωτικής και νησιωτικής περιφέρειας – άμεση κάλυψη των κενών στο σύστημα υγείας που αναδείχθηκαν εκ νέου κατά την αντιμετώπιση της πανδημίας και τον υπεράνθρωπο αγώνα των εργαζομένων στην υγεία. Επαγρύπνηση κρατικού μηχανισμού για την προστασία του γενικού πληθυσμού από τις συνεχείς απειλές της πανδημίας.

Δημόσιες αστικές συγκοινωνίες με σταθερή κρατική χρηματοδότηση, ανανέωση του στόλου και προσλήψεις μονίμου προσωπικού (οδηγών – τεχνικών – διοικητικών).

Αποτελεσματική δημόσια και καθολική κοινωνική πολιτική – προστασία της μητρότητας, της οικογένειας και της παιδικής ηλικίας – ενίσχυση φροντίδας ηλικιωμένων και των ΑμΕΑ- δίκαιη μεταναστευτική πολιτική και πολιτική ασύλου με πολιτικές ένταξης σε θέσεις πλήρους απασχόλησης.

Δίκαιο φορολογικό σύστημα, ελάφρυνση των μισθωτών και των συνταξιούχων, πάταξη της φοροδιαφυγής, της εισφοροδιαφυγής και της εκτεταμένης φορολογικής παραβατικότητας που έχει επίπτωση στους εργαζομένους.

Αποτροπή των ιδιωτικοποιήσεων και της εκποίησης του εθνικού πλούτου και των επιχειρήσεων στρατηγικής σημασίας.

Προστασία του περιβάλλοντος με έμφαση στην αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης, για μία δίκαιη μετάβαση με αξιοπρεπείς και ποιοτικές θέσεις εργασίας».

Και η ανακοίνωση καταλήγει ως εξής: «Όλοι μαζί οφείλουμε να δώσουμε αγωνιστικό παρών στην απεργιακή συγκέντρωση την Κυριακή 1η Μάη, τιμώντας τους αγωνιστές του εργατικού κινήματος, τιμώντας όλους εκείνους που έγιναν θυσία για τα μεγάλα και ιερά δικαιώματα της τάξης μας, τιμώντας όλους εκείνους που υπερασπίστηκαν με την ίδια τους τη ζωή τη δημοκρατία, τη δικαιοσύνη, την ισότητα, την ελευθερία και την ειρήνη.

Καλούμε τα Σωματεία μέλη μας να στείλουν ηχηρό μήνυμα ότι τα δικαιώματα και οι κατακτήσεις των εργαζομένων δεν διαπραγματεύονται. Ενωμένοι θα νικήσουμε!».