Σε μία συγκινησιακά φορτισμένη ατμόσφαιρα στο χώρο του Εργατικού Κέντρου Αιγίου έγινε προχθές (Δευτέρα 22 Ιουνίου) η παρουσίαση του βιβλίου της συγγραφέως – ερευνήτριας Χριστίνας Ν. Φίλιππα με τίτλο «Γεώργιος Σπ. Ιωαννίδης (1893-1953), Ζωή Μελά – Ιωαννίδη (1898-1996) Πρωτοπόροι επιστήμονες στο Ελληνικό Ινστιτούτο Παστέρ».
Ο Αιγιώτης γιατρός Γεώργιος Σπ. Ιωαννίδης, άγνωστος έως τώρα στη γενέτειρά του, και η σύζυγός του, πρώτη χημικός στην Ελλάδα, Ζωή Μελά, κόρη του Μακεδονομάχου Παύλου Μελά και της Ναταλίας Δραγούμη, παρά τις πολύτιμες υπηρεσίες που προσέφεραν στην Πατρίδα, την Επιστήμη και τον Άνθρωπο, κυρίως μέσα από το επιστημονικό, ερευνητικό τους έργο στο Ελληνικό Ινστιτούτο Παστέρ, παρέμεναν άγνωστοι, γιατί συνειδητά απέφυγαν τα φώτα της δημοσιότητας σε όλη τους τη ζωή.
Για το βιβλίο μίλησαν ο Ομότιμος Καθηγητής Πανεπιστημίου Πατρών Νίκος Καφούσιας,(την ομιλία του, λόγω προσωπικού κωλύματος, διάβασε η Σοφία Βασιλακοπούλου), ο γιατρός, χειρουργός Τάκης Ανδρικόπουλος, ο χημικός, οινοποιός Άγγελος Ρούβαλης, η νομικός, Πρόεδρος της ΕΓΕ – παράρτημα Αιγίου Ευαγγελία Γιαννοπούλου, ο υποψήφιος Διδάκτορας Ιστορίας της Ιατρικής Ανδρέας Βούρτσης και ο ιστορικός, υποψήφιος Διδάκτορας Νεότερης Ιστορίας Γεώργιος Γεωργόπουλος που συντόνισε την παρουσίαση.
Οι ομιλητές τόνισαν μεταξύ άλλων ότι η συγγραφέας κατορθώνει να ανασυνθέσει όχι μόνο τη διαδρομή των δύο αυτών επιστημόνων αλλά και ολόκληρο το ιστορικό και κοινωνικό περιβάλλον μέσα στο οποίο έζησαν και εργάστηκαν. Οι σελίδες του βιβλίου ζωντανεύουν την Ελλάδα των αρχών του 20ού αιώνα, όπως πόλεις της επαρχίας, Αίγιο, Πάτρα, Καλαμάτα και την Αθήνα, που μεταμορφώνεται σε σύγχρονη πρωτεύουσα, καθώς και τα πρώτα επιστημονικά εργαστήρια, την άνθηση της μικροβιολογίας και τη δημιουργία θεσμών όπως το Ελληνικό Ινστιτούτο Παστέρ, που αποτέλεσαν πυλώνες της δημόσιας υγείας.
Η ίδια η συγγραφέας με συγκίνηση μίλησε για το ερευνητικό της έργο που στηρίχθηκε κυρίως στο αρχειακό υλικό και αφηγήσεις της κόρης τού Ιωαννίδη και της Μελά, Ναταλίας Ιωαννίδη, η οποία ήλθε στο Αίγιο για να παρευρεθεί στην παρουσίαση του βιβλίου.
Η εκδήλωση συνδιοργανώθηκε από τον Ιατρικό Σύλλογο Αιγίου, τα Γενικά Αρχεία του Κράτους – Τμήμα Αιγιαλείας, και τελούσε υπό την αιγίδα της Αντιδημαρχίας Πρόνοιας και Κοινωνικής Προστασίας του δήμου Αιγιαλείας.
Συγκινητική η παρουσίαση του βιβλίου της Χριστίνας Ν. Φίλιππα «Γεώργιος Σπ. Ιωαννίδης, Ζωή Μελά – Ιωαννίδη – Πρωτοπόροι επιστήμονες στο Ελληνικό Ινστιτούτο Παστέρ»
Η Πάτρα… μετρά αντίστροφα για το Open Πανελλήνιο πρωτάθλημα Optimist U13
Η αντίστροφη μέτρηση για το Open Πανελλήνιο πρωτάθλημα Optimist U13, που θα πραγματοποιηθεί στην Πάτρα το διάστημα 5-9 Ιουλίου, έχει ήδη ξεκινήσει και οι διοργανωτές επιθυμούν να εκφράσουν τις δημόσιες ευχαριστίες τους στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, η οποία αποτελεί βασικό υποστηρικτή των αγώνων.
Η συμβολή της ΠΔΕ αποτελεί καθοριστικό παράγοντα για την επιτυχή διεξαγωγή μιας κορυφαίας αθλητικής διοργάνωσης που προβάλλει την Πάτρα, την Αχαΐα και τη Δυτική Ελλάδα, που ενισχύει την ιστιοπλοΐα και που αναδεικνύει τις αξίες του αθλητισμού, της συνεργασίας και της εξωστρέφειας, φιλοξενώντας δεκάδες νέους αθλητές και τις οικογένειές τους από κάθε γωνιά της Ελλάδας.
Όταν συνεργάζονται πολλοί φορείς για το καλό της περιοχής και της αθλούμενης νεολαίας δημιουργούνται απίθανα πράγματα.
Η Πάτρα ετοιμάζεται!
Σήμερα η γιορτή λήξης μαθημάτων της Σχολής Βυζαντινής Μουσικής της Ιεράς Μητροπόλεως
Η Σχολή Βυζαντινής Μουσικής «Κοσμάς ο Μελωδός» της Ιεράς Μητροπόλεως θα πραγματοποιήσει σήμερα, Τετάρτη 24 Ιουνίου, στις 7:30μ.μ. την καθιερωμένη εορτή λήξης των μαθημάτων, στην αίθουσα του Εκκλησιαστικού Κέντρου Αγωγής και Εκπαίδευσης Νέων «Νέοι Ορίζοντες» (Πολυχρονιάδου 8, Αίγιο), όπου θα ψαλούν εκκλησιαστικοί ύμνοι και τραγούδια από τους μαθητές της Σχολής.
Κατόπιν τούτου, προσκαλείται το φιλόμουσο κοινό να τιμήσει την εν λόγω εορταστική εκδήλωση, ενισχύοντας τις προσπάθειες των μαθητών για την κατάκτηση της πατρώας Μουσικής.
Θα λειτουργήσουν και φέτος οι Κατασκηνώσεις της Ιεράς Μητροπόλεως Καλαβρύτων και Αιγιαλείας «Το Όραμα»
Η Ιερά Μητρόπολη Καλαβρύτων και Αιγιαλείας, με την πατρική μέριμνα και τις σεπτές ευλογίες του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου κ. Ιερωνύμου, ενημερώνει ότι οι κατασκηνώσεις του Εκκλησιαστικού Κέντρου Νεότητας «Το Όραμα» στα Καλάβρυτα θα λειτουργήσουν και κατά την παρούσα θερινή περίοδο.
Οι κατασκηνώσεις θα φιλοξενήσουν παιδιά των Επαρχιών Αιγιαλείας και Καλαβρύτων σε δύο κατασκηνωτικές περιόδους, ως εξής:
1η ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (Αγόρια)
Ηλικίες: Για αγόρια από Γ΄ Δημοτικού έως Γ΄ Λυκείου
Διάρκεια: Από Δευτέρα 13 Ιουλίου έως Δευτέρα 20 Ιουλίου
2η ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (Κορίτσια)
Ηλικίες: Για κορίτσια από Γ΄ Δημοτικού έως Γ΄ Λυκείου
Διάρκεια: Από Πέμπτη 23 Ιουλίου έως Πέμπτη 30 Ιουλίου
Για δηλώσεις συμμετοχής καθώς και για οποιαδήποτε άλλη πληροφορία οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν καθημερινά (εκτός Σαββάτου και Κυριακής) με τη Γεωργία (Τζίνα) Τσουκαλά, υπεύθυνη του αρμόδιου Γραφείου Ιεράς Μητροπόλεως, από 10π.μ. έως 12 το μεσημέρι, στο τηλέφωνο 26910.21777-6 (Εσωτερικό: 204).
Θα δοθεί προτεραιότητα στους δικαιούχους και κατόχους voucher του Προγράμματος Διαμονής Παιδιών σε Παιδικές Κατασκηνώσεις έτους 2026 της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (ΔΥΠΑ).
Συλλήψεις στο Αίγιο για παράβαση της νομοθεσίας περί όπλων
Συνελήφθησαν χθες το βράδυ στο Αίγιο, από αστυνομικούς της ομάδας ΔΙΑΣ του Αστυνομικού Τμήματος Αιγιαλείας, δύο ενήλικες άνδρες και δυο ανήλικοι ηλικίας 17 και 16 ετών, διότι σε αστυνομικό έλεγχο που διενεργήθηκε σε αυτοκίνητο που επέβαιναν, βρέθηκαν και κατασχέθηκαν δυο ξύλινα ρόπαλα μήκους 90 εκατοστών.
Παράλληλα, συνελήφθησαν οι γονείς των ανηλίκων για την παραμέληση της εποπτείας τους.
Από την αστυνομική προανάκριση προέκυψε ότι οι συλληφθέντες με το όχημα καταδίωξαν δύο πεζούς νεαρής ηλικίας, ο ένας από τους οποίους στην προσπάθειά του να διαφύγει απώθησε ηλικιωμένη που κινείτο πεζή, με αποτέλεσμα η γυναίκα να χτυπήσει στο οδόστρωμα και να μεταφερθεί με ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ σε νοσοκομείο της Πάτρας.
Μονοδρόμηση της παραλιακής ζώνης της Αλυκής Αιγίου – Θα ισχύσει έως και την Κυριακή 13 Σεπτεμβρίου
Σε ισχύ τέθηκε από χθες, Δευτέρα 15 Ιουνίου, το μέτρο της μονοδρόμησης της παραλιακής οδού που οδηγεί από την πόλη του Αιγίου στην παραλιακή ζώνη της Αλυκής. Η έξοδος των οχημάτων γίνεται από την Αλυκόβρυση προς την οδό Παυσανίου ενώ από φέτος λειτουργεί και δεύτερη έξοδος προς την οδό Παυσανίου αμέσως μετά το κατάστημα «Τρίαινα» μετά την στροφή.
Η μονοδρόμηση ξεκινά περίπου 400 μέτρα μετά την εκκλησία του Αγίου Νικολάου.
Απαιτείται προσοχή των οδηγών στην τήρηση του Κ.Ο.Κ. τόσο για την ασφάλεια των ίδιων όσο και των πεζών. Η μονοδρόμηση θα ισχύσει έως και την Κυριακή 13 Σεπτεμβρίου 2026.
Εθιμοτυπική επίσκεψη του Δημάρχου Αιγιαλείας Παναγιώτη Ανδριόπουλου στο Μητροπολίτη κ. Ιερώνυμο
Τον Μητροπολίτη Καλαβρύτων και Αιγιαλείας κ. Ιερώνυμο επισκέφθηκε σήμερα, Παρασκευή, ο Δήμαρχος Αιγιαλείας Παναγιώτης Ανδριόπουλος, προκειμένου να εκφράσει προσωπικώς τις θερμές και εγκάρδιες ευχές του για την ονομαστική εορτή του τη Δευτέρα 15 Ιουνίου.
Κατά τη διάρκεια της συναντήσεως, ο Δήμαρχος ευχήθηκε στον Μητροπολίτη υγεία, μακροημέρευση και πνευματική ενίσχυση στο πολυσχιδές ποιμαντικό, πνευματικό και κοινωνικό έργο το οποίο επιτελεί προς δόξαν Θεού και ωφέλειαν του πιστού λαού της Ιεράς Μητροπόλεως. Παράλληλα, αναφέρθηκε με συγκίνηση στη μακρόχρονη προσωπική γνωριμία που τους συνδέει από τα μαθητικά τους χρόνια, τονίζοντας ότι αυτή η σχέση διατηρείται μέχρι σήμερα με δεσμούς αμοιβαίας εκτιμήσεως, ειλικρινούς φιλίας και γόνιμης συνεργασίας.
Ο Σεβασμιώτατος ευχαρίστησε θερμώς τον Δήμαρχο Αιγιαλείας για την ευγενική επίσκεψη και τις εγκάρδιες ευχές του, εκφράζοντας την ιδιαίτερη εκτίμησή του προς το πρόσωπό του. Στη συνέχεια, είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν θέματα κοινού ενδιαφέροντος Εκκλησίας και Πολιτείας, που αφορούν τη μέριμνα για τον συνάνθρωπο και την ανάπτυξη πρωτοβουλιών προς ωφέλειαν των κατοίκων της περιοχής.
Κατά τη διάρκεια της συζητήσεως, ο Σεβασμιώτατος επεσήμανε ότι η ενότητα, η σύμπνοια και η σταθερότητα, τις οποίες διαφυλάσσει και καλλιεργεί ο Δήμαρχος στον χώρο της Τοπικής Αυτοδιοικήσεως, αποτελούν βασικές προϋποθέσεις για την πρόοδο του τόπου και την αποτελεσματική διακονία των πολιτών. Υπογράμμισε, μάλιστα, ότι η αγαστή συνεργασία μεταξύ Εκκλησίας και Τοπικής Αυτοδιοικήσεως, σε πνεύμα αλληλοσεβασμού και κατανοήσεως, δύναται να αποβεί πολλαπλώς επωφελής και να συμβάλει ουσιαστικώς στην αντιμετώπιση των συγχρόνων προκλήσεων.
Η συνάντηση διεξήχθη σε κλίμα εγκαρδιότητος, αλληλοεκτιμήσεως και πνεύματος συνεργασίας, επιβεβαιώνοντας τους στενούς δεσμούς που συνδέουν την Ιερά Μητρόπολη Καλαβρύτων και Αιγιαλείας με τον Δήμο Αιγιαλείας, και την κοινή βούληση για την προαγωγή του καλώς νοουμένου συμφέροντος του τόπου και τη διακονία του λαού του Θεού.
Συνάντηση του προεδρείου του Συλλόγου Αλυκής Αιγίου «Ο Άγιος Νικόλαος» με τον αντιδήμαρχο Νίκο Καραϊσκο
Προγραμματισμένη συνάντηση με τον Αντιδήμαρχο Καθαριότητας, Πράσινου και Πολιτικής Προστασίας Νίκο Καραΐσκο στο γραφείο του είχε την Τρίτη 9 Ιουνίου το προεδρείο τού Περιβαλλοντικού και Πολιτιστικού Συλλόγου Αλυκής Αιγίου «Ο Άγιος Νικόλαος».
Στη συνάντηση, στην οποία παρέστη και η αντιπρόεδρος της Δημοτικής Κοινότητας Αιγίου Ελευθερία Μαρνέλη, το σύλλογο εκπροσώπησαν ο Αντιπρόεδρος και μέλος της Δημοτικής Κοινότητας Σωκράτης Μαυρίδης, ο Κώστας Σταθόπουλος, ο Στέργιος Καυκιός, ο Παναγιώτης Γεωργακόπουλος και η Άννα Παπαδοπούλου.
Από τον κ. Καραΐσκο έγινε ενημέρωση για την τοποθέτηση της Γαλάζιας Σημαίας που θα γίνει την ερχόμενη εβδομάδα, για την ήδη τοποθέτηση Ναυαγοσώστη και την λειτουργία του SEA TRACK (κινούμενο αμαξίδιο πρόσβασης ΑΜΕΑ στη θάλασσα) με θέσεις στάθμευσης ΑΜΕΑ που ήδη είναι σε λειτουργία, καθώς και για τον καθαρισμό και τη λειτουργία του χώρου στάθμευσης απέναντι από τον Βιότοπο, που θα είναι έτοιμος για χρήση την επόμενη εβδομάδα.
Επίσης ο αντιδήμαρχος έκανε γνωστό ότι έχει δρομολογηθεί η καθαριότητα της παραλίας (καλάθια) και της παραλιακής οδού (κάδοι) σε τακτά χρονικά διαστήματα, καθώς και η τοποθέτηση κάδων στα παραλιακά καταστήματα, όπως έγινε και πέρυσι.
Επιπροσθέτως, έχει καθαριστεί και βελτιωθεί και ο δεύτερος δρόμος διαφυγής που βρίσκεται έναντι του Βιότοπου δίπλα στον χώρο στάθμευσης, ενώ έχει καθαριστεί ο δρόμος της Αλυκόβρυσης όπου και θα τοποθετηθούν επιπλέον φωτιστικά, ώστε να υπάρχει ασφαλής διέλευση οχημάτων, αφού την ερχόμενη Δευτέρα (15 Ιουνίου) τίθεται σε ισχύ η μονοδρόμηση του παραλιακού δρόμου της Αλυκής, η οποία θα ισχύσει μέχρι τις 15 Σεπτεμβρίου.
Τα μέλη του Συλλόγου ζήτησαν από το Νίκο Καραΐσκο να προγραμματιστεί έως το τέλος Ιουνίου ο καθαρισμός (κλάδεμα και καθαρισμός παράριζων) στα αρμυρίκια από το Παλιό Λιμεναρχείο μέχρι το τέρμα Αλυκής, ώστε να βελτιωθεί η συνολική εικόνα της παραλίας.
Ακολούθησε εποικοδομητική συζήτηση, με την υποστήριξη του αντιδημάρχου προς το Σύλλογο, ώστε να ακολουθήσουν δράσεις σε συνεργασία με την Αντιδημαρχία Καθαριότητας για διανομή φυλλαδίων σχετικών με την καθαριότητα στους λουόμενους και τους επισκέπτες της παραλίας, καθώς και διεξαγωγή δράσης σχετικά με τις Πρώτες Βοήθειες στη θάλασσα.
Ενημερωτική δράση πρόληψης και ευαισθητοποίησης πολιτών στη ΣΑΕΚ Αιγίου σε συνεργασία με το Τμήμα Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Αιγιαλείας
Μια πολύ ενδιαφέρουσα ενημερωτική δράση πρόληψης και ευαισθητοποίησης πολιτών πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 10 Ιουνίου στη ΣΑΕΚ Αιγίου σε συνεργασία με το Τμήμα Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Αιγιαλείας. Οι παρευρισκόμενοι είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν για θέματα πρόληψης και αντιμετώπισης σύγχρονων μορφών απάτης όπως phishing και ύποπτα links, sms scams, romance scams, τηλεφωνικές απάτες κλπ.
Ο Υποδιευθυντής της Σχολής Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης Αιγίου Ευάγγελος Κοτσιφάκος στο χαιρετισμό του καλωσόρισε τον Διοικητή του Τμήματος Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Αστυνόμο Α’ Ιορδάνη Μαγειράκη και τον Υποδιοικητή Υπαστυνόμο Α’ Χαράλαμπο Ντζουγάνη και τους ευχαρίστησε για την πρωτοβουλία τους για την ενημερωτική δράση καθώς η πρόληψη και η ενημέρωση αποτελούν τα ισχυρότερα μέσα προστασίας των πολιτών. Τόνισε ότι η ΣΑΕΚ Αιγίου υποστηρίζει διαχρονικά πρωτοβουλίες και δράσεις που προάγουν τη γνώση, την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση των καταρτιζόμενων σε ζητήματα που επηρεάζουν την καθημερινότητα και τη μελλοντική επαγγελματική τους πορεία και κατέληξε στο γεγονός ότι τέτοιες δράσεις ενισχύουν τη συνεργασία μεταξύ εκπαιδευτικών φορέων και δημόσιων υπηρεσιών προς όφελος των νέων ανθρώπων και της τοπικής κοινωνίας. Στη συνέχεια ο Ιορδάνης Μαγειράκης, πριν την έναρξη της παρουσίασής του, ευχαρίστησε τη Διοίκηση και το προσωπικό της ΣΑΕΚ για την οργάνωση και τη φιλοξενία της εκδήλωσης.
Η ΣΑΕΚ Αιγίου ευχαριστεί θερμά τον Διοικητή του Τμήματος Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Ιορδάνη Μαγειράκη και τον Υποδιοικητή κ. Ντζουγάνη που μοιράστηκαν με το ακροατήριο την εμπειρία τους και την εξειδικευμένη γνώση τους και τους συγχαίρει για το σπουδαίο έργο που επιτελούν στην Αιγιάλεια καθώς και όλους τους παρευρισκόμενους οι οποίοι έθεσαν τις ερωτήσεις και τους προβληματισμούς τους και συνέβαλαν στην επιτυχία της εκδήλωσης.
«Ανοίγουμε CAREαίες για να σταματήσουμε τη βία» – Διά ζώσης εργαστήριο για την έμφυλη βία
Η Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία CHALLEDU σε συνεργασία με την Αντιδημαρχία Πρόνοιας και Κοινωνικής Προστασίας, τη Δημοτική Επιτροπή Ισότητας, το Συμβουλευτικό Κέντρο Γυναικών, το Κέντρο Κοινότητας και το Βοήθεια στο Σπίτι του Δήμου Αιγιαλείας πραγματοποιούν διά ζώσης εργαστήριο με στόχο την ευαισθητοποίηση και την ενημέρωση των νέων ατόμων και των μελών της τοπικής κοινότητας σχετικά με την έμφυλη βία. Το εργαστήριο θα γίνει την Παρασκευή 12 Ιουνίου και ώρες 10π.μ. – 12μ.μ. στο Δημοτικό Κτίριο «Δημήτρης Καλογερόπουλος» στη Ροδοδάφνη.
Το εργαστήριο υλοποιείται στα πλαίσια του έργου CAREαίες «Ανοίγουμε CAREαίες για να σταματήσουμε τη βία», το οποίο στοχεύει στην ευαισθητοποίηση και ενεργοποίηση της κοινότητας καθώς και στην αντιμετώπιση της έμφυλης βίας σε βάρος (ηλικιωμένων) γυναικών και θηλυκοτήτων. Αξιοποιώντας τις αρχές και τα εκπαιδευτικά εργαλεία που έχουν σχεδιαστεί στο πλαίσιο του έργου, το παρόν εργαστήριο, μέσα από την παρουσίαση του ψηφιακού παιχνιδιού, θα εστιάσει στην ενημέρωση, στην εκπαίδευση, στην ευαισθητοποίηση των νέων ατόμων αλλά και όλης της κοινότητας σχετικά με ζητήματα έμφυλης βίας.
Η συμμετοχή στο εργαστήρι είναι ΔΩΡΕΑΝ και μπορείτε να δηλώσετε και ηλεκτρονικά τη συμμετοχή σας στον παρακάτω σύνδεσμο:
https://docs.google.com/forms/d/1begL5g9iKxFgBlxRl8RDnZS8_-5EOh4onOjiIW3dpdg/edit


(20+) Marinos Skandamis | Facebook
