Ιερά Μητρόπολη Καλαβρύτων και Αιγιαλείας: «Ο κ. Πέτρος Τατσόπουλος επιχειρεί για ακόμα μία φορά, με μία αήθη και αχαρακτήριστη φρασεολογία, να ειρωνευτεί και να διακωμωδήσει την ορθόδοξη πίστη!»

Με αφορμή τις δηλώσεις του συγγραφέα και πρώην βουλευτού κ. Πέτρου Τατσόπουλου, στο προσωπικό του προφίλ ιστοσελίδας κοινωνικής δικτύωσης, σχετικά με την τηλεοπτική μεταφορά του βίου του Οσίου Παϊσίου, επιθυμούμε να δηλώσουμε ότι με την ανάρτηση αυτή, για μία ακόμα φορά, στόμα ασεβές επιχείρησε με μία αήθη και αχαρακτήριστη φρασεολογία να ειρωνευτεί και να διακωμωδήσει την ορθόδοξη πίστη, καθώς και όσους γνήσια και αυθεντικά την βίωσαν στη ζωή τους, όπως ο Όσιος Παΐσιος.

Ο κ. Τατσόπουλος σε μια προσπάθεια να δημιουργήσει εντυπώσεις στο όνομα ενός δήθεν προοδευτισμού, να προσβάλει και να αποδυναμώσει, όπως νομίζει, την πίστη του λαού μας, «υπερέβη τα εσκαμμένα» προκαλώντας το θρησκευτικό συναίσθημα των Ελλήνων πολιτών και σκανδαλίζοντας τη θρησκευτική τους συνείδηση. Σε μια δύσκολη, μάλιστα, για τον τόπο μας και την ανθρωπότητα εποχή, που ο κόσμος δοκιμάζεται σκληρά καθημερινά από την πανδημία και τα παρεπόμενά της, ένα δημόσιο πρόσωπο, ως μη όφειλε, περιέπαιξε την πίστη του λαού στα θεία και τους αγίους της Εκκλησίας μας, βάλλοντας εναντίον μιας, καθ’ ομολογίαν, εξαιρετικής καλλιτεχνικά και ιστορικά τηλεοπτικής σειράς, την οποία, σημειωτέον, αγκάλιασε το τηλεοπτικό κοινό και η οποία απέσπασε εγκωμιαστικά και κολακευτικά σχόλια.

Κλήρος και λαός της Ιεράς Μητροπόλεώς μας του αφιερώνουμε την εικόνα του μακαριστού Μητροπολίτου Αιτωλίας και Ακαρνανίας Κοσμά, μέσα από την οποία εκφράζεται το ασκητικό, νηπτικό και προσευχητικό ήθος της Εκκλησίας μας, όπως το βίωσαν και το μεταλαμπάδευσαν στην οικουμένη όλοι οι άγιοι και όσιοι άνδρες και γυναίκες της Εκκλησίας μας, μέσα από την εγκράτεια, την προσευχή, την μετάνοια, την ταπείνωση, την ησυχία με σκοπό την επικοινωνία και ένωσή τους με τον Θεό.

Προφανώς, ο καθένας δικαιούται να εκφράζει την προσωπική του άποψη, αρκεί αυτή να μην διατυπώνεται με ύφος σκωπτικό, με απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς και προ πάντων να μην προσκρούει στη νοημοσύνη των άλλων και να μην προσβάλει το θρησκευτικό συναίσθημα, όσων πιστεύουν στο Θεό και τους αγίους. Κανείς δεν μπορεί να επιφυλάσσει εγωιστικά για τον εαυτό του τον ρόλο του τιμητή των πάντων και να παίζει «εν ου παικτοίς». Ας μη μας διαφεύγει, άλλωστε, η ευαγγελική ρήση ότι «πας ο υψών εαυτόν ταπεινωθήσεται, ο δε ταπεινών εαυτόν υψωθήσεται».

Ευχόμεθα και προσευχόμεθα ο Κύριος της ανυπέρβλητης Αγάπης και της απύθμενης Φιλευσπλαχνίας να ελεεί, να συγχωρεί και να φωτίζει όλους, ακόμη κι αυτούς, οι οποίοι, πλανώμενοι πλάνην οικτράν, θεωρούν ότι κατέχουν και μονοπωλούν την απόλυτη γνώση και την αλάνθαστη άποψη και να τους οδηγεί στην ενσυναίσθηση και την μετάνοια.

 

ΕΚ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ

 

Τηλεδιάσκεψη Αντιπεριφερειαρχών Αγροτικής Ανάπτυξης για την αύξηση του κόστους παραγωγής – Συμμετείχε ο Θ. Βασιλόπουλος

0

Τα επόμενα βήματα για τη διεκδίκηση ουσιαστικών μέτρων που θα στηρίξουν τους αγρότες-παραγωγούς απέναντι στο αυξημένο κόστος παραγωγής λόγω της ενεργειακής κρίσης καθόρισαν σε τηλεδιάσκεψη που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 15 Φεβρουαρίου οι αντιπεριφερειάρχες Αγροτικής Ανάπτυξης της χώρας.

Την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας εκπροσώπησε ο αντιπεριφερειάρχης Αγροτικής Ανάπτυξης Θεόδωρος Βασιλόπουλος (είχε την πρωτοβουλία για την τηλεσυνάντηση με τους συναδέλφους του) ο οποίος στην τοποθέτησή του τόνισε με έμφαση ότι «δε μπορούμε να αφήνουμε τους αγρότες μας απροστάτευτους» και πρόσθεσε ότι «είναι κάτι παραπάνω από απαραίτητο να μπει δίχτυ προστασίας στους παραγωγούς μας απέναντι στις μεγάλες ανατιμήσεις που έχει επιφέρει η ενεργειακή κρίση».

Έπειτα από συζήτηση που ακολούθησε συμφωνήθηκε οι προτάσεις που διατυπώθηκαν στην τηλεδιάσκεψη να κωδικοποιηθούν με τα ανοιχτά ζητήματα κάθε Περιφέρειας και να σταλούν με επιστολή στο νέο υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης Γιώργο Γεωργαντά ζητώντας παράλληλα συνάντηση στο υπουργείο το επόμενο διάστημα.

Μήνυμα του Αντιπεριφερειάρχη Χ. Μπονάνου για την Παγκόσμια Ημέρα κατά του καρκίνου της παιδικής ηλικίας

0

Η 15η Φεβρουαρίου έχει καθιερωθεί Παγκόσμια Ημέρα κατά του καρκίνου της Παιδικής ηλικίας, με σκοπό να μας θυμίζει το χρέος που έχουμε όλοι μας δύο λέξεις τόσο οξύμωρες, να μη γίνουν αξεπέραστες.

Εμπνεόμενοι από το θάρρος, τη θέληση και τον αγώνα των παιδιών που παλεύουν, είναι επιβεβλημένο να προσπαθήσουμε περισσότερο για τη βέλτιστη ιατροφαρμακευτική φροντίδα, την ενίσχυση της έρευνας και τη δημιουργία ενός υποστηρικτικού περιβάλλοντος, ώστε να θωρακίσουμε κάθε παιδί που αρρωσταίνει με ό,τι είναι απαραίτητο για τη θεραπεία του.

Ο Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Αχαΐας και αρμόδιος για θέματα δημόσιας υγείας, Χαράλαμπος Μπονάνος, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα κατά του Παιδικού Καρκίνου αναφέρει:«Κάθε χρόνο 250.000 παιδιά στον κόσμο νοσούν από καρκίνο. 150.000 θάνατοι κάθε χρόνο θα μπορούσε να είχαν αποφευχθεί εάν υπήρχε η δυνατότητα έγκαιρης διάγνωσης και εξειδικευμένης θεραπείας. Στη χώρα μας 300 παιδιά προσβάλλονται ετησίως από καρκίνο κυρίως από λευχαιμία. Αυτό που απαιτείται είναι μία διεπιστημονική ομάδα για την ιατρική περίθαλψη (χειρουργική επέμβαση – χημειοθεραπεία) αλλά και για την ψυχοκοινωνική στήριξη για το παιδί και όλη την οικογένεια. Στον αγώνα κατά του παιδικού καρκίνου, με όπλο την πρόοδο της επιστήμης τα τελευταία χρόνια, αναγνωρίζουμε τις δυσκολίες, τα εμπόδια και τις προκλήσεις, μα δεν παύουμε να είμαστε αισιόδοξοι. Αντλούμε δύναμη και συνεχίζουμε από το χαμόγελο των ίδιων των παιδιών, που αποτελούν τους πραγματικούς νικητές της ζωής. Απαιτούμε και στην περιοχή μας, στο δυτικό άξονα της χώρας, να υπάρξει ένα ολοκληρωμένο παιδιατρικό νοσοκομείο που θα περιλαμβάνει ένα πλήρες ογκολογικό τμήμα για να σταματήσουν οι διαδρομές στην Αθήνα».

Με λαμπρότητα η Πανηγυρική Δοξολογία για την Μυστική Συνέλευση της Βοστίτσας παρουσία του τ. Προέδρου της Ελληνικής Δημοκρατίας Προκόπη Παυλόπουλου

Με μεγαλοπρέπεια και λαμπρότητα τελέστηκε χθες το πρωί η Αρχιερατική Θεία Λειτουργία στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό Φανερωμένης Αιγίου, χοροστατούντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτη Καλαβρύτων και Αιγιαλείας κ. Ιερωνύμου και εν συνεχεία η Πανηγυρική Δοξολογία, παρουσία του τ. Προέδρου της Ελληνικής Δημοκρατίας Προκόπη Παυλόπουλου, για την Επετειακή Εκδήλωση Εορτασμού της Μυστικής Συνέλευσης της Βοστίτσας (26-30 Ιανουαρίου 1821).
Αμέσως μετά την Δοξολογία ο Σεβασμιώτατος, αφού καλωσόρισε τον κ. Παυλόπουλο, τον ευχαρίστησε τόσο για την παρουσία του όσο και για την τεράστια συμβολή του στην ανάδειξη του ιστορικού γεγονότος και την καθιέρωση της τοπικής εορταστικής επετείου, επισημαίνοντας τον σεβασμό και την προσήλωση του τ. Προέδρου στην επιστημονικά τεκμηριωμένη ιστορική αλήθεια και την καθαρότητα των ιστορικών και πολιτικών του θέσεων.
Εν συνεχεία ο Δήμαρχος Αιγιαλείας Δημήτρης Καλογερόπουλος, στον σύντομο χαιρετισμό του, εξήρε, με την σειρά του, την σπουδαιότητα της Μυστικής Συνέλευσης της Βοστίτσας, της πολιτικής αυτής ενέργειας, η οποία σήμανε την έναρξη του αγώνα για την απελευθέρωση και την σύσταση του νεότερου ελληνικού κράτους. Κλείνοντας ο κ. Καλογερόπουλος ανακοίνωσε τη διεξαγωγή του Συνεδρίου κατά τον επόμενο Σεπτέμβριο στο Αίγιο (είχε αναβληθεί λόγω της υγειονομικής κρίσης) με θέμα την Διπλωματία της Επανάστασης του ’21. Δεν παρέλειψε, μάλιστα, να τον προσκαλέσει ως ομιλητή, αφού άλλωστε έχει ανακηρυχθεί και «Επίτιμος Δημότης» της πόλεως.
Ο κ. Παυλόπουλος, ο οποίος, ως γνωστόν, λόγω της σφοδρής κακοκαιρίας, δεν κατέστη δυνατόν να παρευρεθεί ανήμερα της επετείου, συνεπής στην υπόσχεσή του για την προσωπική παρουσία και συμμετοχή του στις εκδηλώσεις εορτασμού, τίμησε και λάμπρυνε την επέτειο, τόσο με την παρουσία αυτού και της συζύγου του όσο και με την εκφώνηση του πανηγυρικού λόγου.
Υπογράμμισε την σπουδαιότητα και εθνική σημασία του ιστορικού αυτού γεγονότος συνδέοντάς το με τις πολιτικές συγκυρίες στην Ευρώπη των Μεγάλων Δυνάμεων και τις εκδηλωμένες επαναστατικές εξεγέρσεις.
Μέσα από μία εμπνευσμένη, άρτια δομημένη και επιστημονικά στηριγμένη ομιλία κατέδειξε ότι «η Μυστική Συνέλευση της Βοστίτσας όχι μόνο δεν εμπόδισε την Εθνεγερσία, αλλά λειτούργησε, εν δυνάμει, ως καθοριστικός καταλύτης της, αφού ήταν η… σπίθα που πυροδότησε τις έτοιμες ψυχές των υπόδουλων Ελλήνων, για να επέλθει η έκρηξη της Εθνεγερσίας στην Αγία Λαύρα, την 25η Μαρτίου 1821». Τόνισε, δε, ότι ήταν χρέος του προς την Αιγιάλεια και την Ιστορία η καθιέρωση της τοπικής εορτής της Μυστικής Συνέλευσης της Βοστίτσας.
Μετά το πέρας της ιστορικής αυτής διάλεξης ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας με εμφανή συγκίνηση συνεχάρη τον κ. Παυλόπουλο για την μεστή επιστημονικών τεκμηρίων και ιστορικής αλήθειας ομιλία του και τον κάλεσε να βραβεύσει τους νέους, οι οποίοι κατά την εορτή των Θεοφανείων καταδύθηκαν με πίστη και τόλμη και ανέσυραν τον Τίμιο Σταυρό. Τέλος, από τον Πολιτιστικό Σύλλογο Τέμενης προσφέρθηκε στον κ. Παυλόπουλο μία ιστορική έκδοση ως «αντί-δωρο» για την μεγάλη του προσφορά στον τόπο μας.

 

Παρουσία του υπουργού Εσωτερικών Μάκη Βορίδη η φετινή εκδήλωση κοπής τής πρωτοχρονιάτικης πίτας τής ΔΗΜ.Τ.Ο. ΝΔ Αιγιαλείας

0

Παρουσία του υπουργού Εσωτερικών Μάκη Βορίδη θα πραγματοποιηθεί η φετινή εκδήλωση κοπής τής πρωτοχρονιάτικης πίτας τής Δημοτικής Τοπικής Οργάνωσης ΝΔ Αιγιαλείας, καθώς το υψηλόβαθμο κυβερνητικό στέλεχος αποδέχθηκε την πρόταση του προέδρου Βασίλη Σταθακάρου και τη Δευτέρα 28 Φεβρουαρίου θα βρεθεί στο Αίγιο.
Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στο εστιατόριο «Λιόπετρο» (Φωνησκαριά Αιγίου) και θα περιλαμβάνει, εκτός φυσικά από την κοπή τής βασιλόπιτας, συνεστίαση και ομιλία από τον κ. Βορίδη που θα αναφερθεί στις τρέχουσες πολιτικές εξελίξεις.
Λόγω των περιοριστικών υγειονομικών μέτρων οι προσκλήσεις (τιμή 20 ευρώ) που θα διατεθούν θα είναι λίγες, οπότε όσοι επιθυμούν να παραστούν στην εκδήλωση – συνεστίαση πρέπει να τις προμηθευτούν εγκαίρως, επικοινωνώντας με τους Βασίλειο Σταθακάρο (6937 123148), Δημήτρη Μαρινόπουλο (6987 967052), Ελισάβετ Πίκουλα – Μπομποτσιάρη (6974 892965), Ντία Παναγοπούλου (6942 982430) και Φίλιππο Δεληγεωργόπουλο (6972 003765).

Χρήστος Γούτος: “Κύριε δήμαρχε, συνυπογράψτε τη σύσταση και λειτουργία Σχολής Αμπέλου και Οίνου στο Αίγιο”

0

Από τη Δημοτική Παράταξη «Αιγιάλεια Αύριο» του Χρήστου Γούτου δόθηκε στη δημοσιότητα η παρακάτω ανακοίνωση:
«Την Παρασκευή ενημερωθήκαμε επίσημα διά του Τύπου ότι το Πανεπιστήμιο Πατρών συνάπτει εκπαιδευτική συνεργασία και σύνδεση με την τοπική αγροτική οικονομία, μέσω της υπογραφής Μνημονίου με το Υπουργείο Παιδείας, το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, τον Ελληνικό Γεωργικό Οργανισμό, την Αμερικανική Γεωργική Σχολή και το Ίδρυμα Καπετάν Βασίλη και Κάρμεν Κωνσταντακόπουλου.
Κατά δήλωση του Πρύτανη η υπογραφή του Μνημονίου θα πραγματοποιηθεί σε συνεργασία με τους Δήμους Μεσολογγίου και Ήλιδας (Αμαλιάδα), αναμένοντας και καλώντας τον Δήμο Αιγιάλειας να αποτελέσει τον τρίτο πόλο, με τη λειτουργία Σχολής Αμπέλου & Οίνου στο Αίγιο.
Ως υπεύθυνη Δημοτική Παράταξη, που στηρίζουμε τη συλλογική προσπάθεια Δήμου και τοπικών φορέων για την παραμονή του ΑΕΙ Φυσικοθεραπείας,
καλούμε τον δήμαρχο χωρίς την παραμικρή υπαναχώρηση από το πάνδημο αίτημα της Αιγιάλειας, να μη μεταφερθεί στην Πάτρα το Παράρτημα Αιγίου.
Να σπεύσει στην Πρυτανική Αρχή του Πανεπιστημίου Πατρών και μακριά από υπαναχωρήσεις και ανταλλάγματα να συνυπογράψει τη σύσταση και λειτουργία Σχολής Αμπέλου και Οίνου στο Αίγιο.
Η επίμονη στάση του Δήμου και σύσσωμης της Κοινωνίας για το ΑΕΙ Φυσικοθεραπείας δεν μπορεί και δεν πρέπει να στοιχίσει την απώλεια μια Ανώτερης Σχολής, δηλαδή μιας ακόμα μεγάλης ευκαιρίας, ταυτισμένη με την τοπική αγροτική ανάπτυξη, αγορά και οικονομία».

Κυκλοφόρησε το νέο βιβλίο τού Πρωτοψάλτη και Χοράρχη Φώτη Θεοδωρακόπουλου «Η Μεγάλη Δοξολογία»

0

Κυκλοφόρησε πρόσφατα το τελευταίο πνευματικό δημιούργημα του διακεκριμένου Πρωτοψάλτη και Χοράρχη κ. Φώτη Θεοδωρακόπουλου με τίτλο «Η Μεγάλη Δοξολογία».
Πρόκειται περί ενός εξαίρετου πονήματος, το οποίο διακρίνεται τόσο για την συγγραφική και μουσική του αρτιότητα, όσο και για την επιμελημένη και καλαίσθητη εμφάνισή του. Αποτελεί καρπό πολυετούς εμπειρίας του δημιουργού του στον χώρο της πατρώας Βυζαντινής μουσικής μας και προσήλωσης στο σοβαρό και ιεροπρεπές εκκλησιαστικό ύφος.
Μία ακόμη πολύτιμη συνεισφορά τού ακάματου ρέκτη της Βυζαντινής Εκκλησιαστικής μουσικής Φώτη Θεοδωρακόπουλου στο χριστεπώνυμο πλήρωμα της Εκκλησίας μας, αλλά και ένας χρήσιμος οδηγός για κάθε ιεροψάλτη ή ενδιαφερόμενο για τα θέματα της βυζαντινής ψαλτικής μας παράδοσης.
Η Ιερά Μητρόπολη, διά του Σεβασμιωτάτου κ. Ιερωνύμου,συγχαίρει τον εκλεκτό και ταλαντούχο δημιουργό για τη νέα εκδοτική του επιτυχία και του εύχεται εγκάρδια να είναι καλοτάξιδο το έργο του και να τύχει θερμής υποδοχής και αποδοχής. Ο Δωρεοδότης δε Κύριος να του χαρίζει υγεία και δύναμη και για άλλες μουσικολογικές εκδοτικές δραστηριότητες.
Το βιβλίο του κ. Θεοδωρακόπουλου διατίθεται από το Βιβλιοπωλείο «Βιβλίο και Εικόνα»της Ιεράς Μητροπόλεως (οδός Ερμού 21 – 26910 29333).
Ειδική τιμή για περιορισμένο χρονικό διάστημα 12 ευρώ.