Εγκαίνια ψηφιακού μουσείου στα Καλάβρυτα

«Εδώ, στη Δυτική Ελλάδα, θα υπάρχει για πάντα μία καταλυτική μαρτυρία για τον τεράστιο ρόλο που έπαιξε ο τόπος μας στην αναγέννηση ενός Έθνους – Κράτους και για τους ποταμούς αίματος που χύθηκαν ώστε να μπορούν οι επόμενες γενιές των Ελλήνων να απολαμβάνουν τα αγαθά της ελευθερίας».

Με αυτά τα λόγια ο Περιφερειάρχης Νεκτάριος Φαρμάκης εγκαινίασε στη Μαρτυρική Πόλη των Καλαβρύτων το κινητό ψηφιακό μουσείο που συγκεντρώνει αρχειακό υλικό, κειμήλια και πηγές για το ρόλο που διαδραμάτισε η Δυτική Ελλάδα στην Ελληνική Επανάσταση του 1821.

Το Ψηφιακό Μουσείο που φιλοξενείται στον προαύλιο χώρο του Λυκείου Καλαβρύτων εντάσσεται στις υποδομές με ψηφιακά και διαδραστικά μέσα που απέκτησε η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας για την ανάδειξη της ιστορίας της και του πολιτιστικού της αποθέματος, δράσεις που χρηματοδοτήθηκαν με 1,96 εκατ. ευρώ από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Δυτική Ελλάδα 2014-2020».

«Το ψηφιακό μουσείο που εγκαινιάζουμε, διατηρώ την πεποίθηση ότι αποτελεί ένα έργο που αντανακλά στο πανελλήνιο. Αξιοποιεί τη σύγχρονη τεχνολογία για να αναδείξει τον ιδιαίτερο ρόλο τής Δυτικής Ελλάδας, στην επανάσταση του 1821 και το οποίο, εκτός από συμβολή στην διατήρηση της ιστορικής μνήμης, θεωρώ πως θα αποτελέσει ένα ακόμα στοιχείο που θα ενισχύσει την ελκυστικότητα και την επισκεψιμότητα της περιοχής των Καλαβρύτων. Γιατί αυτό το σύγχρονο και διαδραστικό μουσείο, αφού περιοδεύσει το επόμενο διάστημα σε δέκα πόλεις της Δυτικής Ελλάδας, προγραμματίζεται να διαχωριστεί σε δύο, εξίσου αυτόνομα και ολοκληρωμένα τμήματα, ώστε το ένα τμήμα να επιστρέψει και να εγκατασταθεί μόνιμα εδώ στην Μαρτυρική Πόλη των Καλαβρύτων και το άλλο τμήμα στην Ιερή Πόλη του Μεσολογγίου», τόνισε κατά την ομιλία του ο Περιφερειάρχης και πρόσθεσε ότι «ο τόπος που άναψε την πρώτη σπίθα της λευτεριάς θα συνδέεται με μία ευθεία νοητή γραμμή με τον τόπο των ελεύθερων πολιορκημένων που έγραψε μία από τις πιο φοβερές σελίδες της ελληνικής επανάστασης, αποτελώντας αιτία και αφορμή για την τελική απελευθέρωση της χώρας».

Καταλήγοντας ο κ. Φαρμάκης αναφέρθηκε στην παρακαταθήκη που συνιστά το Κινητό Μουσείο και τόνισε: «Είναι μία από τις δράσεις που γεννήθηκαν για να «ζήσουν» και να παραμείνουν «ζωντανές» στο πέρασμα των χρόνων, αποτελώντας διαχρονικούς βωμούς τιμής στον αγώνα των προγόνων μας αλλά και διαχρονικούς φάρους ανάδειξης της προσφοράς του τόπου μας. Το ψηφιακό μουσείο είναι εδώ. Και δείχνει από πού ερχόμαστε, σε ποια χώματα πατάμε και ποιοι είμαστε. Είναι κάτι που μας αξίζει και πολύ περισσότερο αξίζει στα παιδιά μας και στα παιδιά των παιδιών μας».

Συνεχίζοντας ο Αντιπεριφερειάρχης Οικονομικής Πολιτικής και Δημοσιονομικού Ελέγχου Ανδρέας Φίλιας, ως συντονιστής των επετειακών εκδηλώσεων για την συμπλήρωση 200 ετών από την Ελληνική Επανάσταση, αναφέρθηκε συνολικά στις τεχνολογίες που αξιοποιεί το Ψηφιακό Πάρκο και στα εμβληματικά έργα που αναφέρονται στο παρελθόν, αξιοποιώντας τις σύγχρονες δυνατότητες. Όπως είπε, το Ψηφιακό Μουσείο ουσιαστικά αποτελεί ένα Πάρκο μέσα στο οποίο συναντά κανείς ψηφιακό ξεναγό, ψηφιακά εκθέματα, παιχνίδια, τρισδιάστατες απεικονίσεις, διαδραστικά βιβλία αλλά και εφαρμογές εικονικές πραγματικότητας.

«Όλα αυτά στοχεύουν στην προσέγγιση και κατάκτηση ενός καλύτερου αύριο για τις γενεές που έρχονται. Υποδομές που αναδεικνύουν το πολιτιστικό και ιστορικό απόθεμα της Περιφέρειάς μας, που έχουν διάρκεια στο χρόνο, ενώ παράλληλα δίνουν αναπτυξιακές προοπτικές κυρίως στον τομέα του τουρισμού. Έργα που συμβάλουν καθοριστικά στην ανάδειξη όχι μόνο της ιστορίας και του πολιτισμού αλλά και του φυσικού κάλλους, των υποδομών και των σημείων ενδιαφέροντος που αξίζει κάποιος να επισκεφτεί», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Το κινητό ψηφιακό μουσείο θα περιοδεύσει σε Αγρίνιο, Αίγιο, Αμαλιάδα, Βόνιτσα, Καλάβρυτα, Κρέστενα, Μεσολόγγι, Ναύπακτο, Πάτρα, Πύργο πριν εγκατασταθεί μόνιμα στα Καλάβρυτα και την Ιερή Πόλη Μεσολογγίου. Στο κινητό ψηφιακό μουσείο αξιοποιούνται σύγχρονες ψηφιακές οπτικοακουστικές και διαδραστικές τεχνολογίες (βίντεο προβολές, διαδραστικές εφαρμογές, ψηφιακές αναπαραστάσεις, εικονική πραγματικότητα, ολογραμματική μεικτή πραγματικότητα, συστήματα ακουστικής και πολυμεσικής ξενάγησης). Περιήγηση στο Ψηφιακό Μουσείο γίνεται και μέσω του συνδέσμου: https://youtu.be/R4mbuK-l62g.

Τον αγιασμό των εγκαινίων τέλεσε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Καλαβρύτων και Αιγιάλειας κ. Ιερώνυμος, χαιρετισμούς απηύθυναν ο Υφυπουργός Εξωτερικών Ανδρέας Κατσανιώτης, ο Αντιπεριφερειάρχης Συντονισμού, Διοίκησης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Τάκης Παπαδόπουλος και ο Δήμαρχος Καλαβρύτων Θανάσης Παπαδόπουλος, ενώ παραβρέθηκαν οι βουλευτές Αχαΐας Άγγελος Τσιγκρής και Χριστίνα Αλεξοπούλου, η Αντιπεριφερειάρχης Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Αττικής Μαρία Κουρή, ο Προϊστάμενος της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας Κωνσταντίνος Γιαννόπουλος, ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Αχαΐας Πλάτων Μαρλαφέκας, εκπρόσωποι τοπικών αρχών και φορέων.

Σημειώνεται ότι πριν την τελετή των εγκαινίων του ψηφιακού μουσείου, ο Περιφερειάρχης και οι Αντιπεριφερειάρχες μετείχαν στην Δοξολογία για την εορτή του Πολιούχου των Καλαβρύτων, Αγίου Αλεξίου, καθώς και στη λιτανεία της Τιμίας Κάρας.

Έργα συντήρησης και αποκατάστασης σε γεφύρια της Περιφερειακής Ενότητας Αχαΐας

Στη συντήρηση και αποκατάσταση όσων γεφυριών παρουσιάζουν φθορές λόγω παλαιότητας στην Περιφερειακή Ενότητα Αχαΐας προχωρά η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, καθώς ο Νεκτάριος Φαρμάκης υπέγραψε σύμβαση με τον ανάδοχο του έργου, το οποίο είναι προϋπολογισμού 800.000 ευρώ και χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.

Προβλέπονται στοχευμένες παρεμβάσεις με προτεραιότητα σε γεφύρια που παρουσιάζουν σημαντική διάβρωση στο φορέα και στα δοκάρια τους, αποσάθρωση και αποσυναρμολόγηση τμημάτων των λιθοδομών των βάθρων τους, διάβρωση των θεμελίων τους, φθορές στα προστατευτικά μεταλλικά κιγκλιδώματα και στηθαία ασφαλείας.

Στο πλαίσιο της εργολαβίας μεταξύ άλλων προβλέπεται να γίνει επιμελής καθαρισμός και απομάκρυνση όλων των σαθρών τμημάτων που τυχόν υπάρχουν, αποκατάσταση διαβρωμένων τμημάτων, καθαρισμός της κοίτης του ποταμού – ρέματος ώστε να επανέλθει η πρότερη διατομή της, ανακατασκευή υφισταμένων αναβαθμών, ανακατασκευή οδοστρωσίας και ασφαλτικών, οριζόντια – κατακόρυφη σήμανση.

Ξεκινούν οι αιτήσεις για τα γαμήλια βοηθήματα από το Γάτειο Κληροδότημα Αιγίου

Το Αδελφάτο του Γάτειου Κληροδοτήματος Αιγίου, σύμφωνα με το άρθρο 20 του καταστατικού, καλεί τις ενδιαφερόμενες δημότισσες της Δημοτικής Ενότητας Αιγίου του δήμου Αιγιαλείας (πρ. Καποδιστριακού δήμου Αιγίου), μία από κάθε οικογένεια, που έχουν συμπληρώσει το 20ό έτος της ηλικίας τους, από την 18η Μαρτίου έως την 12η Απριλίου 2022 να υποβάλλουν την σχετική αίτηση, μετά των απαραίτητων δικαιολογητικών, προκειμένου να λάβουν μέρος στην κλήρωση της 8ης Μαΐου για τα γαμήλια βοηθήματα του 2022.

Οι αιτήσεις κατατίθενται στον δήμο Αιγιαλείας, τμήμα Πολεοδομίας (οδός Ρήγα Φεραίου 78, Α’ όροφος) και συγκεκριμένα στην κ. Φωτεινή Αλεξοπούλου, από τις 11π.μ. έως τη 1μ.μ. (τηλ. 26913 62116).

Δικαιολογητικά

  1. Αίτηση (δίνεται από το Κληροδότημα).
  2. Φωτοαντίγραφο Αστυνομικής Ταυτότητας.
  3. Πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης από το Δήμο.
  4. Βεβαίωση του Εφημέριου της ενορίας τους ότι είναι άγαμες, άπορες και ενάρετες.
  5. Βεβαίωση ιατρού για την αρτιμέλεια και την καλή τους υγεία.
  6. Φωτοαντίγραφο φορολογικού εκκαθαριστικού σημειώματος φορολογικού έτους 2020 των γονέων και της αιτούσας.

​Η κλήρωση θα γίνει την Κυριακή 8 Μαΐου στον Μητροπολιτικό Ιερό Ναό Φανερωμένης μετά την τέλεση του μνημοσύνου του ευεργέτη Ευθυμίου Γάτου

Σύλληψη δύο ατόμων για απόπειρα κλοπής και ενός για παράβαση του νόμου περί όπλων

Σε τρεις συλλήψεις προέβησαν χθες άνδρες της ΟΠΚΕ στο Αίγιο. Πιο συγκεκριμένα, το πρωί οι αστυνομικοί της Υποδιεύθυνσης Ασφαλείας Πατρών συνέλαβαν έναν ενήλικο και ένα 17χρονο, διότι αποπειράθηκαν να αφαιρέσουν μεταλλικά αντικείμενα από εγκαταλελειμμένο εργοστάσιο.
Παράλληλα, συνελήφθη η μητέρα του ανήλικου για παραμέληση της εποπτείας του.

Επίσης, χθες το βράδυ, αστυνομικοί της ΟΠΚΕ συνέλαβαν έναν άνδρα, διότι σε έλεγχο που του διενεργήθηκε, βρέθηκε στην κατοχή του και κατασχέθηκε μία πτυσσόμενη μεταλλική ράβδος (γκλοπ).

Παναιγιάλειος: Συνεχίζει η διοίκηση μετά τη σημερινή οριστική απόφαση του Πρωτοδικείου

Επίσημη και με απόφαση του Πρωτοδικείου Αιγίου είναι από σήμερα η διοίκηση που είχε αναλάβει προσωρινά τον Παναιγιάλειο στις 11 Ιανουαρίου, μετά την αποπομπή του Γιώργου Γκάμαρη και της πρώην διοίκησης του συλλόγου. Η απόφαση έγινε γνωστή πριν από λίγες ώρες και ήταν αναμενόμενη (όπως τονίζουν τα μέλη του Δ.Σ.), θα έχει δε ισχύ για 6 μήνες από σήμερα, δηλαδή μέχρι τις 17 Σεπτεμβρίου 2022.

Εντός των προσεχών ημερών το διοικητικό συμβούλιο θα συγκροτηθεί σε Σώμα και θα απαρτίζεται κυρίως από τα μέλη της σημερινής διοίκησης, ευθύνη των οποίων θα είναι η τροποποίηση του καταστατικού του συλλόγου αλλά και η προετοιμασία Γενικής Συνέλευσης για την εκλογή νέου προεδρείου.

Πανηγυρική εκδήλωση για την Απελευθέρωση του Αιγίου τη Δευτέρα (21/3) από την ΙΛΕΑ

0

Η Ιστορική – Λαογραφική Εταιρεία Αιγιαλείας (ΙΛΕΑ), συμμετέχοντας στον εορτασμό για την Επέτειο της 25ης Μαρτίου 1821, διοργανώνει την προσεχή Δευτέρα (21/3) στο Δημοτικό Ιστορικό και Λαογραφικό Μουσείο Αιγίου «Ανδρέας Λόντος» πανηγυρική εκδήλωση για την Απελευθέρωση του Αιγίου (21 Μαρτίου 1821).

Η εκδήλωση περιλαμβάνει επιμνημόσυνη δέηση στο μνημείο του Ανδρέα Λόντου, κατάθεση στεφάνων, επίκαιρη ομιλία από τον Κοσμήτορα της ΙΛΕΑ Κωνσταντίνο Κλάγκο, απαγγελία επετειακού ποιήματος της Λέτας Κουτσοχέρα από την Έφορο της ΙΛΕΑ Σοφία Χατζοπούλου. Θα ακολουθήσει χορευτικό πρόγραμμα από το Χορευτικό Εργαστήρι Αιγίου.

Η εκδήλωση θα ξεκινήσει στις 11π.μ. και τελεί υπό την αιγίδα του Ν.Π.Π.Π. δήμου Αιγιαλείας.

Όποιος φορέας επιθυμεί να καταθέσει στεφάνι, μπορεί να το δηλώσει μέχρι την Παρασκευή 18 Μαρτίου, στα τηλ. 26910 62106 και 6934 002660.

Δημήτρης Καλογερόπουλος: «Στην κρίση των δημοτών όσες και όσοι εμποδίζουν το έργο της πλατείας Αγίας Λαύρας – Τους κατάλαβαν πλέον όλοι»

Μετά την απόφαση της Αποκεντρωμένης Διοίκησης ΔΕΠΙΝ που κάνει δεκτή την ένσταση των πέντε δημοτικών συμβούλων της παράταξης του Χρήστου Γούτου κατά των αποφάσεων της Οικονομικής Επιτροπής του δήμου Αιγιαλείας περί υποκατάστασης αναδόχου για τη συνέχιση των έργων στην πλατεία Αγίας Λαύρας στο Αίγιο, ο δήμαρχος Δημήτρης Καλογερόπουλος προέβη στην ακόλουθη δήλωση:

«Ο Συντονιστής της Αποκεντρωμένης Διοίκησης ΔΕΠΙΝ, εξαντλώντας το χρονικό όριο που ο νόμος προβλέπει για την απάντηση στην ένσταση των πέντε δημοτικών συμβούλων της παράταξης «Αιγιάλεια Αύριο» του κ. Χρήστου Γούτου που κατέθεσαν έχοντας φυσικά τη στήριξη του επικεφαλής τους, άφησε δυστυχώς πολύτιμο χρόνο να πάει χαμένος με πολύ σοβαρές συνέπειες τόσο για τους επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στην πλατεία Αγίας Λαύρας όσο και για την εν γένει λειτουργικότητα και όψη του κεντρικότερου σημείου της πόλης.

Έτσι, σίγουρα οι πέντε δημοτικοί σύμβουλοι αλλά και όσες και όσοι ώθησαν με τον τρόπο τους την εξέλιξη της έκδοσης αυτής της απόφασης, αισθάνονται «δικαιωμένοι» μέσα στην παράξενη και καταστροφική σφαίρα της δικής τους πολιτικής «άποψης», που όμως λειτουργεί σε αντίθεση με την πρόοδο και τη βελτίωση της καθημερινότητας που επιθυμούν οι πολίτες.

Η δημοτική αρχή ζει στην πραγματικότητα κι όχι στην πολιτική και κοινωνική απομόνωση στην οποία ορισμένοι παραμένουν αγκαλιά με το όποιο καπρίτσιο τους, για να εξυπηρετήσουν αλλότριες πολιτικές σκοπιμότητες. Έτσι, βρίσκεται πλέον προ της λήψης απόφασης για το ποια οδό θα ακολουθήσει στο εξής, με τις εξής επιλογές: είτε προσφυγή κατά της ακύρωσης της απόφασης για την υποκατάσταση αναδόχου, είτε επαναδημοπράτηση του έργου με τριπλάσιο όμως κόστος, που θα καλυφθεί από διαφορετική πηγή χρηματοδότησης και μετά από ανάλογο χρονικό διάστημα.

Προς το παρόν, όσες και όσοι πανηγυρίζουν για την προσωρινή αυτή δυσάρεστη εξέλιξη για την πόλη και χαίρονται ανερυθρίαστα που η σκαμμένη πλατεία χορταριάζει, παραδίδονται στην κρίση των πολιτών, οι οποίοι ουδόλως ενδιαφέρονται για τους ευτελείς σκοπούς όσων εμποδίζουν το έργο. Ο κόσμος πλέον έχει καταλάβει τα πάντα…».

 

«Έρχεται» στο αρχοντικό Παναγιωτόπουλου η έκθεση παραδοσιακών – λαϊκών οργάνων από την Ελλάδα και τον κόσμο «Εύφωνες Μνήμες»

0

Η Δημοτική Κοινωφελής Επιχείρηση Αιγιαλείας και ο δήμος Αιγιαλείας παρουσιάζουν μια ιδιαίτερη έκθεση για τον μουσικό πολιτισμό, στο Αρχοντικό Παναγιωτόπουλου στο Αίγιο. Πρόκειται για την έκθεση παραδοσιακών και λαϊκών οργάνων από την Ελλάδα και τον κόσμο με τίτλο «Εύφωνες μνήμες», με καλλιτεχνικό και εκπαιδευτικό περιεχόμενο, η οποία πραγματοποιείται στο πλαίσιο του εορτασμού 100 ετών από τη Μικρασιατική Καταστροφή.

Η συλλογή ανήκει στον συνθέτη Σάκη Παπαδημητρίου και περιλαμβάνει πάνω από 150 αντικείμενα, που καλύπτουν όλες τις κατηγορίες ελληνικών παραδοσιακών – λαϊκών μουσικών οργάνων (ταμπουράς, λαούτο, ούτι, μαντολίνο, λύρα, σαντούρι, κανονάκι, φλογέρα, σουραύλι, ζουρνάς, τσαμπούνα, γκάιντα, τουμπελέκι, νταούλι, ντέφι, κουδούνια, ζίλια, μαντολίνα, μπουζούκι, μπαγλαμάς, τζουράς κ.ά.) αλλά και παραδοσιακών οργάνων άλλων πολιτισμών. Η έκθεση φιλοξενεί επίσης μουσικά όργανα Αιγιαλέων οργανοπαικτών καθώς και κάποια ιστορικά όργανα της Φιλαρμονικής.

Την επιστημονική επιμέλεια της έκθεσης έχει η Άσπα Παπαδημητρίου, (Μουσικολόγος | MSc Music, Mind and Brain, Goldsmiths – University of London / MA Μουσική, Κουλτούρα και Επικοινωνία, ΕΚΠΑ).

Η έκθεση θα συνοδευτεί από εκπαιδευτικές και καλλιτεχνικές δράσεις και θα διαρκέσει από τον Μάρτιο έως και τον Ιούνιο του 2022. Στόχος της είναι να έρθουν οι επισκέπτες σε επαφή με τη μουσική παράδοσή τους, αλλά και με τον πολιτισμό και την κουλτούρα διαφορετικών λαών και παραδόσεων, μέσα από τη γνωριμία τους με μουσικά όργανα, τα οποία είναι ένα από τα βασικά εργαλεία απόδοσης της μουσικής όλων των λαών.

Τα εγκαίνια θα γίνουν την Τετάρτη 23 Μαρτίου στις 7.30μ.μ. στο Aρχοντικό Παναγιωτόπουλου με τη συμμετοχή δεξιοτεχνών μουσικών παραδοσιακών οργάνων του μουσικού  συνόλου Polis Ensemble. Φιλικά θα συμμετέχει η Μαρίνα Σάττι με τις «Φωνές» της, την Αιγιώτισσα Έλενα Λεώνη και την Ερασμία Μαρκίδη.

Ο διδάκτωρ Εθνομουσικολογίας, διδάσκων στο Τμήμα Μουσικών του ΕΚΠΑ και μέλος των Polis Ensemble, Αλέξανδρος Καψοκαβάδης θα κάνει σύντομη αναφορά για τη σημασία της Έκθεσηςη οποία τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού και είχε ενταχθεί στις εκδηλώσεις για τα 200 χρόνια από την επανάσταση και στη δράση «Τα άλλα όπλα του αγώνα – Από τον Θούριο του Ρήγα στον ταμπουρά του Μακρυγιάννη».

 

Ε.Δ.Ε.Υ.Α : «Να ληφθούν άμεσα μέτρα για τις ΔΕΥΑ» – Κινδυνεύει η απρόσκοπτη λειτουργία τους λόγω του ενεργειακού κόστους

Το κρίσιμο ζήτημα των υπέρογκων αυξήσεων στις τιμές του ηλεκτρικού ρεύματος, το οποίο πλήττει άμεσα τις Δημοτικές επιχειρήσεις Ύδρευσης – Αποχέτευσης επιβαρύνοντας υπέρμετρα το λειτουργικό τους κόστος, βρέθηκε στο επίκεντρο της συνεδρίασης του Δ.Σ. της Ένωσης Δημοτικών Επιχειρήσεων Ύδρευσης – Αποχέτευσης (Ε.Δ.Ε.Υ.Α.). Σημειώνεται ότι πρόεδρος της Ελεγκτικής Επιτροπής της Ε.Δ.Ε.Υ.Α. είναι ο δήμαρχος Αιγιαλείας Δημήτρης Καλογερόπουλος. Η ενεργειακή κρίση επηρεάζει άμεσα όλες τις ΔΕΥΑ, ανάμεσά τους και την ΔΕΥΑ Αιγιαλείας, καθώς είναι κατεξοχήν ενεργοβόρες επιχειρήσεις κοινωφελούς χαρακτήρα. Επιπλέον, κανένα ρεαλιστικό μέτρο δεν έχει ληφθεί πλην της οριζόντιας επιδότησης των 65 ευρώ ανά MWh, η οποία σε καμία περίπτωση δεν καλύπτει το πρόσθετο κόστος που καλούνται να πληρώσουν οι ΔΕΥΑ.

Όπως επισημαίνεται, εξακολουθούν να απουσιάζουν από τον δημόσιο διάλογο παρότι η Ε.Δ.Ε.Υ.Α. ως θεσμικός συνομιλητής της Πολιτείας πρώτη, και συγκεκριμένα από τον Σεπτέμβριο του 2021, ανέδειξε το πρόβλημα του ενεργειακού κόστους των Δ.Ε.Υ.Α., ενημερώνοντας όλα τα συναρμόδια Υπουργεία και αναπτύσσοντας ρεαλιστικές, δίκαιες και βιώσιμες προτάσεις για τη διαχείριση και αντιμετώπισή του. Δυστυχώς, πλέον καμιά ΔΕΥΑ, ακόμα και οι πιο εύρωστες (ανάμεσά τους και η ΔΕΥΑ Αιγιαλείας), δεν είναι σε θέση να αποπληρώσουν τους λογαριασμούς ρεύματος οι οποίοι ιδιαίτερα στη μέση τάση έχουν τριπλασιαστεί και απειλούν τη βιωσιμότητά τους. Ήδη πάροχοι ενέργειας απειλούν ή έχουν ήδη προβεί σε ρευματοκοπές σε εγκαταστάσεις Δ.Ε.Υ.Α. στερώντας από πολίτες το νερό που είναι δημόσιο αγαθό και βασικό ανθρώπινο δικαίωμα και δημιουργώντας σοβαρότατους κινδύνους για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον της χώρας μας.

Η ΔΕΥΑ Αιγιαλείας συνεκτιμώντας την κρισιμότητα της κατάστασης όπως έχει διαμορφωθεί μέχρι σήμερα και για να καταστεί το ενεργειακό κόστος διαχειρίσιμο προτείνει:

  1. Να αυξηθεί η επιδότηση για τις Δ.Ε.Υ.Α. από τα 65 ευρώ/MWh που είναι σήμερα.
  2. Να ρυθμισθούν τα χρέη προς τους παρόχους ενέργειας που δημιουργήθηκαν από την εφαρμογή της ρήτρας αναπροσαρμογής για το διάστημα από Αύγουστο μέχρι Δεκέμβριο του 2021 για το οποίο δεν ίσχυε καμία επιδότηση.
  3. Για τις Δ.Ε.Υ.Α., τους φορείς οι οποίοι επιδιώκουν κοινωφελείς ή άλλους σκοπούς δημόσιου ενδιαφέροντος, γενικής ή τοπικής εμβέλειας, αλλά και τις Ενεργειακές Κοινότητες που σχεδιάζουν έργα ΑΠΕ με εφαρμογή ενεργειακού συμψηφισμού, να δίνεται προτεραιότητα στην αίτηση σύνδεσής τους προς τον ΔΕΔΔΗΕ και να προβλέπεται η δέσμευση «χώρου» στο δίκτυο.
  4. Να χρηματοδοτηθούν δράσεις εξοικονόμησης και παραγωγής ενέργειας στις εγκαταστάσεις των ΔΕΥΑ.

Τέλος, η ΔΕΥΑ Αιγιαλείας καλεί τα συναρμόδια Υπουργεία να αποδεχθούν τις προτάσεις της Ε.Δ.Ε.Υ.Α. για το ενεργειακό κόστος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στη συνάντηση των Δημάρχων που συγκαλεί η ΚΕΔΕ στην Αθήνα στις 18 Μαρτίου. Εφόσον δεν υπάρξει καμιά εξέλιξη, η ΔΕΥΑ Αιγιαλείας θα κλιμακώσει τις ενέργειές της με δυναμικές κινητοποιήσεις, με στόχο να διαφυλαχθεί η δημόσια υγεία και να μην στερηθούν οι πολίτες της περιφέρειας της χώρας μας το ποιοτικό και ασφαλές νερό που απολαμβάνουν σήμερα.

 

Η Ιερά Σύνοδος περί Μοναχού Χριστοδούλου, αυτοπροβαλλόμενου ως… «Μητροπολίτου»

Δεν ανήκει στην Εκκλησία της Ελλάδος, δεν είναι κανονικός Επίσκοπος ή Μητροπολίτης, ούτε καν Ιερεύς ή Διάκονος και, συνεπώς, οποιοδήποτε Ιερό Μυστήριο «τελεί» είναι άκυρο. Ο λόγος για τον ρασοφόρο με το κοσμικό όνομα «Νικόλαος Διαμαντόπουλος» που εδώ και καιρό δραστηριοποιείται στο διαδίκτυο και αυτοπροβάλλεται ως «Μητροπολίτης Χριστόδουλος» (φέροντας μάλιστα και τα διακριτικά διάσημα του Επισκόπου) και για τον οποίο η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος εξέδωσε σήμερα ανακοίνωση προς ενημέρωση των πιστών της Αιγιάλειας (και όχι μόνο)…

Όπως μάλιστα αναφέρεται στην ανακοίνωση, «σύμφωνα με σχετική ενημέρωση την οποία παρέσχε στην Ιερά Σύνοδο ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Καλαβρύτων και Αιγιαλείας κ. Ιερώνυμος, στην Επαρχία του οποίου δραστηριοποιείται ο εν λόγω ρασοφόρος, καταδικάσθηκε υπό της Ελληνικής Δικαιοσύνης τον παρελθόντα Ιανουάριο για τα εξής αδικήματα: α) αντιποίηση εκκλησιαστικής αρχής και σχήματος, β) αντιποίηση εκκλησιαστικής αρχής κατ’ εξακολούθηση και γ) εξύβριση».

Κατόπιν τούτων καλούνται όλα τα μέλη της Εκκλησίας της Ελλάδος να απέχουν οποιασδήποτε εκκλησιαστικής κοινωνίας με τον συγκεκριμένο ρασοφόρο.