Ανοιχτή πολιτική συνάντηση σήμερα στο Αίγιο από τους «Δημοκράτες – Προοδευτικό Κέντρο»

Ανοιχτή πολιτική συνάντηση με επίκεντρο τις τρέχουσες πολιτικές εξελίξεις διοργανώνει για σήμερα (Τρίτη, 19/5) στην πλατεία Αγίας Λαύρας στο Αίγιο η Δημοτική Οργάνωση Αιγιαλείας των Δημοκρατών – Προοδευτικό Κέντρο, προσκαλώντας τα μέλη, τους φίλους και τους πολίτες που στηρίζουν την προσπάθειά της.
Η πολιτική συνάντηση θα πραγματοποιηθεί στο cafe «Σαρλώ» στις 7.30μ.μ. και στόχος είναι η ανταλλαγή απόψεων, ο προγραμματισμός των προτεραιοτήτων της Οργάνωσης και η από κοινού διαμόρφωση της προεκλογικής στρατηγικής που χρειάζεται η Αιγιάλεια.
«Με ενότητα, συμμετοχή και πολιτική παρουσία δυναμώνουμε τη φωνή της κοινωνίας και χτίζουμε την επόμενη μέρα. Η παρουσία όλων είναι σημαντική», τονίζουν τα μέλη της Συντονιστικής Γραμματείας Αιγιαλείας.

Επιτυχής η ενημερωτική Ημερίδα στο Αίγιο για τον σχολικό εκφοβισμό και την παραβατικότητα ανηλίκων

Ιδιαιτέρως επιτυχής και εποικοδομητική ήταν η ενημερωτική Ημερίδα, με τίτλο «Σχολικός εκφοβισμός – Παραβατικότητα ανηλίκων», η οποία έλαβε χώρα την Τετάρτη 13 Μαΐου στο Πολιτιστικό Κέντρο Αιγίου «Αλέκος Μέγαρης», με πρωτοβουλία της Ιεράς Μητροπόλεως Καλαβρύτων και Αιγιαλείας και της Ένωσης Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Αιγιαλείας.
Στην Ημερίδα αναλύθηκαν διεξοδικά οι μορφές της νεανικής παραβατικότητας, οι αιτίες που οδηγούν συχνά τους ανηλίκους σε βίαιες συμπεριφορές, οι συνέπειες τόσο για τα ίδια τα παιδιά, όσο και για το ευρύτερο κοινωνικό σύνολο, καθώς και ο ρόλος του σχολείου, της οικογένειας, της Εκκλησίας και των φορέων στην πρόληψη και αντιμετώπιση τέτοιων φαινομένων.
Εκ μέρους του Μητροπολίτου Καλαβρύτων και Αιγιαλείας κ. Ιερωνύμου την εκδήλωση χαιρέτισε ο Πρωτοσύγκελλος της Ιεράς Μητροπόλεως, Αρχιμανδρίτης π. Αλέξανδρος Λουκάτος, ο οποίος ανέγνωσε τον χαιρετισμό του Ποιμενάρχου, μεταφέροντας παράλληλα τις πατρικές ευχές και ευλογίες του, καθώς ο Σεβασμιώτατος δεν κατέστη δυνατόν να παραστεί λόγω εκτάκτων ποιμαντικών υποχρεώσεων.
Στον χαιρετισμό του ο κ. Ιερώνυμος υπογράμμισε ότι η Εκκλησία προσεγγίζει το πρόβλημα πρωτίστως ως βαθιά υπαρξιακή και πνευματική κρίση, τονίζοντας ότι η απουσία σεβασμού και αληθινής επικοινωνίας με τον συνάνθρωπο οδηγεί στην αποξένωση και τελικώς στη βία. Αναφέρθηκε ακόμη στην ανάγκη καλλιέργειας της ταπείνωσης, της συγχώρησης και της αλληλεγγύης, ώστε να οικοδομούνται δεσμοί αγάπης και ειρηνικής συνύπαρξης. Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε, επίσης, στον καθοριστικό ρόλο της οικογένειας και του σχολείου, σημειώνοντας ότι οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί καλούνται να γίνουν πρότυπα υπομονής, διαλόγου και αγάπης για τα παιδιά. Όπως χαρακτηριστικά τόνισε, τα παιδιά δεν έχουν ανάγκη μόνο από κανόνες και γνώσεις, αλλά κυρίως από πρόσωπα που θα τα ακούσουν, θα τα στηρίξουν και θα τους εμπνεύσουν ελπίδα και ασφάλεια.
Στον ρόλο των θεσμών και των φορέων αναφέρθηκε στον χαιρετισμό του ο Πρόεδρος της Ένωσης Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Αιγιαλείας Απόστολος Δεληγάκης, επισημαίνοντας ότι ο εκφοβισμός αποτελεί αποτέλεσμα μιας αλυσίδας οικογενειακών, σχολικών, κοινωνικών, αλλά και ψηφιακών παραγόντων και δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί με αποσπασματικές παρεμβάσεις, αλλά απαιτεί πρόληψη, παιδαγωγική συνέπεια και συνεργασία.
Η Επίκουρη Καθηγήτρια Παιδοψυχιατρικής του Πανεπιστημίου Πατρών Κατερίνα Καραϊβάζογλου ανέπτυξε το θέμα «Νεανική Βία: από πού προέρχεται και πού μας οδηγεί», παρουσιάζοντας σημαντικά στατιστικά στοιχεία για τη νεανική βία. Όπως σημείωσε, «στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια αυξάνεται ο αριθμός των νέων που εμπλέκονται σε παραβατικές συμπεριφορές και βίαιες πράξεις. Ειδικότερα, αναφέρονται περίπου 1.250 περιστατικά βίας με δράστες ανηλίκους κάθε μήνα, ενώ έχει μειωθεί η ηλικία πρώτης εμπλοκής».
Ο Εγκληματολόγος Άγγελος Τσιγκρής ανέπτυξε το θέμα «Παραβατικότητα ανηλίκων και σχολική βία: Πρόληψη και τρόποι αντιμετώπισης». Στο επίκεντρο της ομιλίας του τέθηκαν οι σύγχρονες προκλήσεις που επηρεάζουν τη σχολική, κοινωνική και “ψηφιακή” ζωή των παιδιών και των εφήβων, όπως ο ψηφιακός εθισμός, ο σχολικός εκφοβισμός, η σχολική απομάκρυνση, οι βλαπτικές συμπεριφορές και οι συναισθηματικές δυσκολίες της εφηβικής ηλικίας.
Ακολούθως, ο Αντιδήμαρχος Παιδείας Δημήτρης Ελευθεριώτης, ο οποίος ήταν και ο εκπρόσωπος του Δημάρχου Αιγιαλείας Παναγιώτη Ανδριόπουλου στην Ημερίδα, επικεντρώθηκε στην ανάγκη διαμόρφωσης ενός σχολείου συμπεριληπτικού και ανοιχτού στην κοινωνία, με ενσυναίσθηση και σεβασμό προς κάθε παιδί. Υπογράμμισε δε την ανάγκη δημιουργίας ενός κοινού μετώπου παιδείας, Πολιτείας, Εκκλησίας και τοπικής Αυτοδιοίκησης, ικανού να θωρακίσει την κοινωνία απέναντι στα φαινόμενα βίας και παραβατικότητας.
Μετά τις εισηγήσεις, λαμβάνοντας τον λόγο ο Διοικητής του Αστυνομικού Τμήματος Αιγιαλείας Βασίλης Ροδόπουλος, ανέφερε ότι «η σχολική βία και ο εκφοβισμός μεταξύ μαθητών αποτελούν σοβαρό κοινωνικό πρόβλημα», υπογραμμίζοντας πως η προστασία των μαθητών και των σχολικών μονάδων αποτελεί βασική προτεραιότητα της Ελληνικής Αστυνομίας.
Την παρουσίαση της εκδήλωσης ανέλαβε ο αντιπρόεδρος της Ένωσης Συλλόγων Γονέων Δημήτρης Ζωιτσούδης. Στην Ημερίδα παρευρέθηκαν μαθητές, εκπαιδευτικοί, γονείς και κληρικοί, οι οποίοι παρακολούθησαν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τις εισηγήσεις.
Η ημερίδα ολοκληρώθηκε σε κλίμα γόνιμου προβληματισμού και ουσιαστικού διαλόγου, αναδεικνύοντας την ανάγκη διαρκούς συνεργασίας Εκκλησίας, Πολιτείας, οικογένειας, σχολείου και τοπικής κοινωνίας, προκειμένου να αντιμετωπιστούν αποτελεσματικά τα φαινόμενα σχολικής βίας και παραβατικότητας ανηλίκων και να διαμορφωθεί ένα ασφαλές και υποστηρικτικό περιβάλλον για τα παιδιά και τους νέους μας.

Διεθνές επιστημονικό συνέδριο με θέμα «Δύο αιώνες ελληνικό κράτος: Δομές, κρίσεις και ανασυνθέσεις» στο Αίγιο (15 έως 17 Μαΐου)

Ο Δήμος Αιγιαλείας και η Ιερά Μητρόπολη Καλαβρύτων και Αιγιαλείας σε συνεργασία με το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών «Νεότερης και Σύγχρονης Ιστορίας» του τμήματος Ιστορίας, Πολιτικής και Διεθνών Σπουδών του Πανεπιστημίου Νεάπολις Πάφου, το Κέντρο Διεθνούς και Ευρωπαϊκής Πολιτικής Οικονομίας και Διακυβέρνησης του τμήματος Πολιτικής Επιστήμης και Διεθνών Σχέσεων του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου και τον Τομέα Ανθρωπιστικών Σπουδών της Στρατιωτικής Σχολής Ευελπίδων διοργανώνουν διεθνές συνέδριο Ιστορίας με θεματικό άξονα «Δομές και μεταβολές στην Ιστορία του Ελληνικού Κράτους» και θέμα «Δύο αιώνες ελληνικό κράτος: Δομές, κρίσεις και ανασυνθέσεις».
Το Συνέδριο θα πραγματοποιηθεί στο Αίγιο από 15 έως 17 Μαΐου στο πολιτιστικό κέντρο «Αλέκος Μέγαρης» .
Κεντρικός άξονας των εργασιών είναι η μελέτη της πορείας του ελληνικού κράτους μέσα από τις πολιτικές, οικονομικές και κοινωνικές κρίσεις των τελευταίων δύο αιώνων, καθώς και οι διαδικασίες θεσμικής προσαρμογής και ανασυγκρότησης που προέκυψαν.
Στόχος του συνεδρίου είναι να φέρει σε δημιουργικό διάλογο ιστορικούς, πολιτικούς επιστήμονες, κοινωνιολόγους, οικονομολόγους και νομικούς, αναδεικνύοντας τον ρόλο των κρίσεων στη διαμόρφωση και εξέλιξη του ελληνικού κράτους.
Η συμμετοχή για όσους επιθυμούν να παρακολουθήσουν το συνέδριο είναι δωρεάν, ενώ στους συμμετέχοντες θα δοθεί βεβαίωση συμμετοχής.
Στο πλαίσιο της συνέντευξης Τύπου της Τρίτης 12 Μαΐου τονίστηκε η ιδιαίτερη σημασία της διοργάνωσης για την περιοχή, καθώς περισσότεροι από 45 σύνεδροι, μέλη της πανεπιστημιακής και ερευνητικής κοινότητας, θα βρεθούν στην Αιγιάλεια, συμβάλλοντας ουσιαστικά στον επιστημονικό διάλογο αλλά και στην εξωστρέφεια του τόπου. Παρόντες στη συνέντευξη ήταν ο Δήμαρχος Αιγιαλείας Παναγιώτης Ανδριόπουλος, η Αντιδήμαρχος Εθιμοτυπίας και μέλος της Οργανωτικής Επιτροπής Μαρία Αγγελοπούλου, ο ιστορικός υπ. Διδάκτωρ Ιστορίας, πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής του Συνεδρίου Γιώργος Γεωργόπουλος, η φιλόλογος και επίσης μέλος της Οργανωτικής Επιτροπής Αρχοντούλα Ρέλλα και ο Αντιδήμαρχος και εκπρόσωπος Τύπου Δημήτρης Ελευθεριώτης.
Ιδιαίτερη τιμή για το συνέδριο αποτελεί η συμμετοχή διακεκριμένων πανεπιστημιακών και επιστημόνων, όπως ο αναπληρωτής καθηγητής Πολιτικής Ιστορίας και πρόεδρος της επιστημονικής επιτροπής Νικόλαος Τόμπρος, η διευθύντρια ερευνών της Ακαδημίας Αθηνών Κατερίνα Μπρέγιαννη, ο αναπληρωτής καθηγητής Σύγχρονης Ιστορίας και Διεθνούς Πολιτικής του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου Αντώνης Κλάψης, ο επίκουρος καθηγητής Νεότερης και Σύγχρονης Ιστορίας του Πανεπιστημίου Νεάπολης Πάφου Κωνσταντίνος Δουκάκης και ο επίκουρος καθηγητής Ιστορίας Διεθνών Σχέσεων του ΕΚΠΑ Μανόλης Κούμας.
Η θεματική του συνεδρίου επικεντρώνεται στην πορεία του ελληνικού κράτους μέσα από κρίσεις, μεταβολές και ανασυνθέσεις, από την περίοδο της Επανάστασης και τα πρώτα χρόνια της Ανεξαρτησίας έως τις σύγχρονες κοινωνικές, οικονομικές και πολιτικές προκλήσεις.
Κατά τη διάρκεια του τριημέρου θα παρουσιαστούν εισηγήσεις και θεματικά workshops υψηλού επιστημονικού επιπέδου, τόσο στις πρωινές όσο και στις απογευματινές συνεδρίες, ενώ οι θεματικές ενότητες καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα ζητημάτων της νεότερης και σύγχρονης ελληνικής ιστορίας.
Το συνέδριο αποτελεί μια συλλογική προσπάθεια πολλών μηνών και αναμένεται να αναδείξει το Αίγιο ως έναν τόπο που μπορεί να φιλοξενεί σημαντικές επιστημονικές και πολιτιστικές διοργανώσεις, ενισχύοντας παράλληλα τη σύνδεση της τοπικής κοινωνίας με την πανεπιστημιακή και ερευνητική κοινότητα.
Όπως δήλωσε η αντιδήμαρχος Εθιμοτυπίας και μέλος της Οργανωτικής Επιτροπής του Συνεδρίου Μαρία Αγγελοπούλου «Η διοργάνωση αυτού του συνεδρίου αποτελεί μια σημαντική στιγμή για το Αίγιο και συνολικά για την Αιγιάλεια. Η παρουσία διακεκριμένων επιστημόνων και ερευνητών στην πόλη μας επιβεβαιώνει ότι ο τόπος μας μπορεί να φιλοξενεί διοργανώσεις υψηλού ακαδημαϊκού και πολιτιστικού επιπέδου. Μέσα από τέτοιες πρωτοβουλίες ενισχύουμε την εξωστρέφεια του Δήμου, προβάλλουμε την ιστορία και τον πολιτισμό μας και δημιουργούμε γέφυρες συνεργασίας με την πανεπιστημιακή κοινότητα».
Από την πλευρά του ο κ. Γεωργόπουλος τόνισε: «Ως πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής του Συνεδρίου τολμώ να πω, έστω και καθ’ υπερβολή, ότι για το τριήμερο του Συνεδρίου το Αίγιο θα αποτελέσει τον τόπο επιστημονικής συζήτησης και ανάδειξης της σύγχρονης ελληνικής Ιστορίας. Καλώ όλους τους Αιγιαλείς να συνδράμουν με την παρουσία τους στην επιτυχία του Συνεδρίου. Νομίζω ότι θα αποκομίσουν μια θετική εμπειρία και θα έχουν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με τη σύγχρονη επιστημονική έρευνα».
Τέλος, η Αρχοντούλα Ρέλλα δήλωσε: «Είναι πρωτόγνωρο για την πόλη μας αυτό το Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο. Η Μητρόπολή μας αναγνωρίζει πόσο σημαντική είναι και η ιστορική αλήθεια και η ιστορική αυτογνωσία, και ο επιστημονικός και τεκμηριωμένος διάλογος και βεβαίως η ακαδημαϊκή συζήτηση, ιδιαίτερα όταν συμμετέχουν έγκριτοι και καταξιωμένοι επιστήμονες, ερευνητές και ιστορικοί».
Οι θεματικές ενότητες του Συνεδρίου καλύπτουν τη νεότερη και σύγχρονη Ελλάδα, από τα πρώτα χρόνια της Ανεξαρτησίας και έως τις σύγχρονες προκλήσεις.
Ενδεικτικά:
Επανάσταση και προσπάθειες θεσμικής οργάνωσης
Συγκρότηση του κράτους και πρώτες κρίσεις νομιμοποίησης
Τα Δάνεια της Ανεξαρτησίας και οι επιπτώσεις τους
Ελληνικό κράτος και Στρατιωτική Ιστορία
Πολιτικές κρίσεις και συνταγματικές προσαρμογές στον 19ο αιώνα
Οικονομικές κρίσεις και δημοσιονομικά σοκ κατά τον 19ο, 20ο και 21ο αιώνα: χρεωστάσια και σταθεροποιήσεις
Το 1909 και οι πολιτικές του επιπτώσεις
Α΄ Παγκόσμιος Πόλεμος και πολιτικοοικονομικές τομές
Η Μικρασιατική Καταστροφή και η προσφυγική πρόκληση
Η κρίση του 1929 και η Ελλάδα
Η Κατοχή και ο Εμφύλιος
Η ανάπτυξη, οι ανισότητες και οι κοινωνικές αντιδράσεις στη μεταπολεμική περίοδο
Η Μεταπολίτευση και η κρίση αυταρχισμού
Οι κρίσεις του 21ου αιώνα (χρέος, μεταναστευτική, υγειονομική)

Την Κυριακή (17/5) στο «Γεώργιος Παππάς» η εορτή λήξης των κατηχητικών σχολείων

Η Ιερά Μητρόπολη Καλαβρύτων και Αιγιαλείας, διά του Σεβασμιωτάτου κ. Ιερωνύμου, προσκαλεί τον λαό στην εορτή λήξεως των κατηχητικών σχολείων της περιόδου 2025-2026 των ενοριών της πόλεως του Αιγίου, η οποία θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 17 Μαΐου στις 7μ.μ. στο Υπαίθριο Θέατρο «Γεώργιος Παππάς».
Κατά την εκδήλωση τα παιδιά θα αναγνώσουν ποιήματα και διηγήματα, θα τραγουδήσουν, θα παρουσιάσουν έμμετρο θεατρικό δρώμενο και θα χορέψουν παραδοσιακούς χορούς.

Στο Αίγιο η Πανελλήνια Ομαδική Έκθεση Εικαστικών και Αγιογραφίας «Με λένε Αλίκη»

Η ART WAY, η Ομοσπονδία Συλλόγων Αιγιαλείας και η VENTHUS σε συνδιοργάνωση με τον Δήμο Αιγιαλείας και την υποστήριξη της Alma Terra Hub παρουσιάζουν από τις 19 έως και τις 26 Μαΐου, στο Αρχοντικό Παναγιωτόπουλου (Μουσείο Ψηφιακών Εκθεμάτων Αιγιαλείας) την Πανελλήνια Ομαδική Έκθεση Εικαστικών και Αγιογραφίας με θέμα «Με λένε Αλίκη»
Η έκθεση της ART WAY συνεχίζει το ταξίδι της στο Αίγιο.
Μετά την εντυπωσιακή επιτυχία της στην Αθήνα, η εικαστική έκθεση της ART WAY με τίτλο «Με λένε Αλίκη», αφιερωμένη στις γυναίκες και με ιδιαίτερη έμφαση στις κακοποιημένες γυναίκες, συνεχίζει το εικαστικό της ταξίδι στην πόλη του Αιγίου.
Η έκθεση, εμπνευσμένη από το ομώνυμο κείμενο της Άννας Στέρη, επιχειρεί να σταθεί απέναντι στην έμφυλη βία όχι ως στατιστική, αλλά ως εμπειρία. Ως ρωγμή. Ως πληγή που επιμένει να υπάρχει πίσω από τις κλειστές πόρτες της καθημερινότητας. Η Αλίκη είναι η γυναίκα της διπλανής πόρτας, η φίλη, η αδερφή, η άγνωστη στο πλήθος — και κάποιες φορές, η ίδια μας η αντανάκλαση στον καθρέφτη.
Τη βραδιά των εγκαινίων (Τρίτη 19 Μαΐου, 7μ.μ.) θα παρουσιάσει και θα προλογίσει η δημοσιογράφος Ηλιάνα Γαβαλά. Την εκδήλωση θα πλαισιώσει μουσικά η Μικτή Χορωδία Αιγιαλείας με μαέστρο την Μπέσσυ Νάσση.
Την επιμέλεια και τον συντονισμό της έκθεσης στο Αίγιο έχει αναλάβει η εικαστικός και επιμελήτρια εκθέσεων Βέρα Νοβοτσίδου, υπεύθυνη του γραφείου καλλιτεχνικών εκδηλώσεων VENTHUS σε συνεργασία με την ART WAY.
Η ART WAY εκφράζει την ευγνωμοσύνη της προς όλους τους εικαστικούς που συμμετέχουν σε αυτή τη συλλογική πράξη ευαισθησίας και τόλμης. Κάθε έργο δεν είναι απλώς εικόνα• είναι μαρτυρία, είναι ανάσα, είναι μια προσπάθεια να ειπωθεί το ανείπωτο.

Ημερίδα για τον σχολικό εκφοβισμό και την παραβατικότητα ανηλίκων

Η Ιερά Μητρόπολη Καλαβρύτων και Αιγιαλείας, στο πλαίσιο της ποιμαντικής μέριμνας του Σεβασμιωτάτου κ. Ιερωνύμου για τη νεολαία και σε αγαστή συνεργασία με την Ένωση Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Αιγιαλείας, διοργανώνει ενημερωτική Ημερίδα με τίτλο «Σχολικός εκφοβισμός – Παραβατικότητα ανηλίκων».
Η Ημερίδα θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 13 Μαΐου και ώρα 10:30π.μ., στην αίθουσα του Πολιτιστικού Κέντρου Αιγίου «Αλέκος Μέγαρης», με ελεύθερη είσοδο.
Σκοπός της εν λόγω πρωτοβουλίας είναι η ουσιαστική προσέγγιση των φαινομένων βίας που απασχολούν τη σύγχρονη σχολική κοινότητα, η ανάδειξη των αιτιών τους και η ενίσχυση των πρακτικών πρόληψης, ενώ η δράση απευθύνεται πρωτίστως σε μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου, καθώς και σε εκπαιδευτικούς και γονείς, επιδιώκοντας την ανάπτυξη ενός γόνιμου διαλόγου.
Κατά τη διάρκεια της Ημερίδας θα παρουσιαστούν εισηγήσεις από διακεκριμένους επιστήμονες και θεσμικούς φορείς, ως εξής:
•Κατερίνα Καραϊβάζογλου, Επίκουρη Καθηγήτρια Παιδοψυχιατρικής Πανεπιστημίου Πατρών: «Νεανική Βία: από πού προέρχεται και πού μας οδηγεί».
•Άγγελος Τσιγκρής, Εγκληματολόγος: «Παραβατικότητα ανηλίκων και σχολική βία: Πρόληψη και τρόποι αντιμετώπισης».
•Δημήτριος Ελευθεριώτης, Αντιδήμαρχος Παιδείας Δήμου Αιγιαλείας (Τοποθέτηση).
•Βασίλειος Ροδόπουλος, Διοικητής Α.Τ. Αιγιαλείας (Τοποθέτηση).
Τη διοργάνωση θα χαιρετίσουν ο Δήμαρχος Αιγιαλείας Παναγιώτης Ανδριόπουλος και ο Πρόεδρος της Ένωσης Συλλόγων Γονέων Απόστολος Δεληγάκης.
Η Ημερίδα θα ολοκληρωθεί με ομιλία του Μητροπολίτου Καλαβρύτων και Αιγιαλείας κ. Ιερωνύμου, ο οποίος θα προσεγγίσει το ζήτημα υπό το πρίσμα της χριστιανικής αγωγής και της κοινωνικής συνοχής.

Διενέργεια αξιολογήσεων μνήμης στις Δημοτικές Ενότητες Αιγείρας, Ακράτας και Διακοπτού

Η Αντιδημαρχία Πρόνοιας και Κοινωνικής Προστασίας Δήμου Αιγιαλείας, σε συνεργασία με το Κοινωφελές Σωματείο Αρωγής και Φροντίδας Ηλικιωμένων και Ατόμων με Αναπηρία «ΦΡΟΝΤΙΖΩ» και το Κέντρο Υγείας Ακράτας πραγματοποιούν δράση δωρεάν αξιολογήσεων μνήμης, προσανατολισμού και άλλων νοητικών λειτουργιών για τους πολίτες των Δημοτικών Ενοτήτων Ακράτας, Αιγείρας και Διακοπτού του Δήμου Αιγιαλείας.
Συγκεκριμένα, την Παρασκευή 15 Μαΐου θα πραγματοποιηθούν αξιολογήσεις στη ΔΕ Αιγείρας, στο Περιφερειακό Ιατρείο Αιγείρας και στη ΔΕ Ακράτας, στο Κ.Υ.Ακράτας. Αντίστοιχα, την Παρασκευή 22 Μαΐου θα πραγματοποιηθούν αξιολογήσεις στη ΔΕ Διακοπτού, στο Περιφερειακό Ιατρείο Διακοπτού.
Για τη συμμετοχή είναι απαραίτητος ο προγραμματισμός ραντεβού στο τηλέφωνο 26910 62219 έως και Τετάρτη 13 Μαΐου και ώρες 9π.μ. με 12μ.μ.
Επισημαίνεται ότι κάθε ραντεβού έχει διάρκεια 45 λεπτών, προκειμένου να διασφαλιστεί η ουσιαστική αξιολόγηση και η καλύτερη εξυπηρέτηση των ενδιαφερομένων.
Παράλληλα, ενημερώνεται το κοινό ότι τον Ιούνιο προγραμματίζεται η πραγματοποίηση αντίστοιχων αξιολογήσεων και στις περιοχές των Δ.Ε. Ερινεού και Αιγίου.

«Δύο αιώνες ελληνικό κράτος: δομές, κρίσεις και ανασυνθέσεις» – Δήμος Αιγιάλειας και Ιερά Μητρόπολη διοργανώνουν Διεθνές επιστημονικό συνέδριο Ιστορίας

Ο Δήμος Αιγιαλείας και η Ιερά Μητρόπολη Καλαβρύτων και Αιγιαλείας σε συνεργασία με το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών «Νεότερης και Σύγχρονης Ιστορίας» του τμήματος Ιστορίας, Πολιτικής και Διεθνών Σπουδών του Πανεπιστημίου Νεάπολις Πάφου, το Κέντρο Διεθνούς και Ευρωπαϊκής Πολιτικής Οικονομίας και Διακυβέρνησης του τμήματος Πολιτικής Επιστήμης και Διεθνών Σχέσεων του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου και τον Τομέα Ανθρωπιστικών Σπουδών της Στρατιωτικής Σχολής Ευελπίδων διοργανώνουν διεθνές συνέδριο Ιστορίας με θεματικό άξονα «Δομές και μεταβολές στην Ιστορία του Ελληνικού Κράτους» και θέμα «Δύο αιώνες ελληνικό κράτος: Δομές, κρίσεις και ανασυνθέσεις».
Το Συνέδριο θα πραγματοποιηθεί στο Αίγιο από 15 έως 17 Μαΐου στο Πολιτιστικό Κέντρο Αιγίου «Αλέκος Μέγαρης».
Η διοργάνωση του Συνεδρίου αποσκοπεί στη μελέτη της εξελικτικής πορείας τους ελληνικού κράτους υπό πρίσμα των κρίσεων και των ανασυγκροτήσεων. Ο βασικός ερευνητικός προσανατολισμός του Συνεδρίου σχετίζεται με τη διερεύνηση του τρόπου με τον οποίο το κράτος και η κοινωνία αντέδρασαν σε –πολιτικές, οικονομικές, κοινωνικές– κρίσεις και πώς αυτές οι αντιδράσεις οδήγησαν σε θεσμική προσαρμογή, μετασχηματισμό ή ανασυγκρότηση.
Το Συνέδριο φιλοδοξεί να φέρει σε διάλογο ιστορικούς, πολιτικούς επιστήμονες, κοινωνιολόγους, οικονομολόγους και νομικούς, αναδεικνύοντας την κρίση ως εργαλείο κατανόησης της «γέννησης» και της «ενηλικίωσης» του ελληνικού κράτους.
Οι θεματικές ενότητες του Συνεδρίου καλύπτουν τη νεότερη και σύγχρονη Ελλάδα, από τα πρώτα χρόνια της Ανεξαρτησίας και έως τις σύγχρονες προκλήσεις. Ενδεικτικά:
Επανάσταση και προσπάθειες θεσμικής οργάνωσης
Συγκρότηση του κράτους και πρώτες κρίσεις νομιμοποίησης
Τα Δάνεια της Ανεξαρτησίας και οι επιπτώσεις τους
Ελληνικό κράτος και Στρατιωτική Ιστορία
Πολιτικές κρίσεις και συνταγματικές προσαρμογές στον 19ο αιώνα
Οικονομικές κρίσεις και δημοσιονομικά σοκ κατά τον 19ο, 20ο και 21ο αιώνα: χρεωστάσια και σταθεροποιήσεις
Το 1909 και οι πολιτικές του επιπτώσεις
Α΄ Παγκόσμιος Πόλεμος και πολιτικοοικονομικές τομές
Η Μικρασιατική Καταστροφή και η προσφυγική πρόκληση
Η κρίση του 1929 και η Ελλάδα
Η Κατοχή και ο Εμφύλιος
Η ανάπτυξη, οι ανισότητες και οι κοινωνικές αντιδράσεις στη μεταπολεμική περίοδο
Η Μεταπολίτευση και η κρίση αυταρχισμού
Οι κρίσεις του 21ου αιώνα (χρέος, μεταναστευτική, υγειονομική)
Οι ανακοινώσεις θα δημοσιευτούν – κατόπιν έγκρισης της Επιστημονικής Επιτροπής – σε συλλογικό τόμο ο οποίος θα εκδοθεί μετά το πέρας του Συνεδρίου.

Σπύρος Τσιρώνης: «Στη Βουλή το έργο που «κόλλησε» επί 30 χρόνια στο Αίγιο»

Ο βουλευτής Αχαΐας της ΝΙΚΗΣ Σπύρος Τσιρώνης κατέθεσε Αναφορά προς την Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, ζητώντας την άμεση επίσπευση των διαδικασιών για την ανέγερση της αίθουσας εκδηλώσεων του 1ου Γυμνασίου Αιγίου.
Η παρέμβαση βασίζεται σε επιστολή του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 2ου Γυμνασίου Αιγίου, που επαναφέρει ένα αίτημα με ιστορικό βάθος. Η αρχική αίθουσα είχε κατεδαφιστεί μετά τον σεισμό του 1995 και μέχρι σήμερα δεν έχει αντικατασταθεί.
Η συγκεκριμένη υποδομή εξυπηρετούσε το 1ο και 2ο Γυμνάσιο Αιγίου καθώς και το 4ο Δημοτικό Σχολείο Αιγίου, ενώ παράλληλα αποτελούσε βασικό χώρο πολιτιστικών και κοινωνικών δραστηριοτήτων της πόλης. Η απουσία της επηρεάζει την εκπαιδευτική λειτουργία και περιορίζει σημαντικά τη δημόσια ζωή της περιοχής.
Ο βουλευτής της ΝΙΚΗΣ ζητά σαφή ενημέρωση για την πορεία του έργου και άμεσες ενέργειες, ώστε να καλυφθεί ένα διαχρονικό κενό που παραμένει ανοιχτό εδώ και τρεις δεκαετίες.

Στοχευμένη αστυνομική επιχείρηση για την εγκληματικότητα στο Αίγιο – Συνελήφθησαν έξι άτομα για κλοπή ηλεκτρικής ενέργειας

Στο πλαίσιο στοχευμένων δράσεων για την πρόληψη και την καταστολή της εγκληματικότητας, πραγματοποιήθηκε χθες, 7 Μαΐου, οργανωμένη αστυνομική επιχείρηση από το Τμήμα Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Αιγιαλείας στην περιοχή του Σελινούντα Αιγίου.
Η επιχείρηση υλοποιήθηκε με τη συνδρομή κλιμακίου τεχνικών του ΔΕΔΔΗΕ και περιλάμβανε ελέγχους σε οικίες, κατά τους οποίους συνελήφθησαν πέντε άνδρες και μία γυναίκα για κλοπή ηλεκτρικής ενέργειας.
Ειδικότερα, από τους ελέγχους διαπιστώθηκε ότι οι κατηγορούμενοι είχαν προβεί σε παράνομες συνδέσεις με στύλους χαμηλής τάσης του δικτύου ηλεκτροδότησης, μεταφέροντας ρεύμα στις οικίες τους χωρίς την καταγραφή της καταναλισκόμενης ηλεκτρικής ενέργειας. Οι παράνομες συνδέσεις διακόπηκαν άμεσα από το τεχνικό κλιμάκιο του ΔΕΔΔΗΕ.
Επιπλέον, διαπιστώθηκε ότι σε βάρος ενός εκ των συλληφθέντων εκκρεμούσε καταδικαστική απόφαση του Τριμελούς Πλημμελειοδικείου Αιγίου, με ποινή φυλάκισης 18 μηνών για το αδίκημα της ενδοοικογενειακής απλής σωματικής βλάβης.
Οι συλληφθέντες οδηγήθηκαν στον Εισαγγελέα Πρωτοδικών Αχαΐας (Παράλληλη Έδρα Αιγίου).