«Μία μέρα για την ακτή» την Κυριακή (7/9) από τον Περιβαλλοντικό και Πολιτιστικό Σύλλογο Αλυκής Αιγίου «Ο Άγιος Νικόλαος»

Το Διοικητικό Συμβούλιο του Περιβαλλοντικού και Πολιτιστικού Συλλόγου Αλυκής Αιγίου «Ο Άγιος Νικόλαος» διοργανώνει διαδραστική εκδήλωση με θέμα «Μία μέρα για την ακτή», η οποία θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 7 Σεπτεμβρίου στην παραλία Αλυκής (δεύτερο κιόσκι) και στον τόπο θέασης του υγροβιότοπου (παρατηρητήριο), σε συνδιοργάνωση με την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος και την αιγίδα του Δήμου Αιγιαλείας, της Δημοτικής Κοινότητας Αιγίου, του Λιμενικού Ταμείου Αιγίου και την Ομοσπονδία Συλλόγων Αιγιαλείας.

Η διαδραστική εκδήλωση περιλαμβάνει καθαρισμό μέρους της παραλίας και υποβρύχιο καθαρισμό με στόχο την προστασία και την ανάδειξη του φυσικού περιβάλλοντος καθώς και ημερίδα με επίκαιρες παρουσιάσεις της αξίας των καθαρών ακτών, πρόληψης της ρύπανσης και περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης των πολιτών με έμφαση στους νέους και τους τοπικούς φορείς, σύμφωνα με το κάτωθι πρόγραμμα:

9:30πμ: Προσέλευση μελών, κοινού και εθελοντών στο δεύτερο κιόσκι της παραλίας.

10πμ: Έναρξη καθαρισμού παραλίας και υποβρύχιου καθαρισμού.

11:15πμ: Προσέλευση επισήμων και ομιλητών ημερίδας.

11:30πμ: Έναρξη ημερίδας στον τόπο θέασης υγροβιότοπου (παρατηρητήριο).

12:30μμ: Λήξη ημερίδας – εκδήλωσης. Παράθεση μπουφέ / catering στον ίδιο χώρο.

 

Αγιασμός και… γλέντι στο ποδοσφαιρικό τμήμα του Αστέρα Τέμενης

0

Με τον καθιερωμένο Αγιασμό που τελέστηκε την Τετάρτη 27 Αυγούστου στο γήπεδο Τεμενης, ξεκίνησε και επίσημα η νέα αγωνιστική περίοδος για την ποδοσφαιρική ομάδα του τοπικού Αστέρα.

Ευλόγησαν οι πατέρες Πέτρος και Χρήστος, ενώ εκτός από τους αθλητές της ομάδας, τους προπονητές και τη διοίκηση του Αστέρα, παρέστησαν η βουλευτής Χριστίνα Αλεξοπούλου, ο Αντιπεριφερειάρχης Αθλητισμού Τάκης Αντωνόπουλος, οι Αντιδήμαρχοι Τεχνικής Υπηρεσίας Βασίλης Χριστόπουλος, Καθαριότητας και Πρασίνου Νίκος Καραΐσκος, ο βοηθός Δημάρχου Αθλητικών Εκδηλώσεων Χρήστος Τσερεντζούλιας, ο Πρόεδρος της Κοινότητας Τέμενης Τριαντάφυλλος Λουκόπουλος και ο Τοπικός Σύμβουλος Αιγίου Σωκράτης Μαυρίδης, οι οποίοι ευχήθηκαν στους αθλητές μία καλή αγωνιστική χρονιά, με υγεία και επιτυχία στους στόχους τους.

Επίσης, το Σάββατο 30 Αυγούστου ο Αστέρας διοργάνωσε Λαϊκή Βραδιά στο «Παραδοσιακό» (Κάτω Πτέρη Αιγίου), που υποστήριξαν με την παρουσία τους πολλοί φίλοι της ομάδας και τίμησε και ο Αντιπεριφερειάρχης Αθλητισμού Τάκης Αντωνόπουλος.

Στο Αίγιο ο Σταυρός του Αγίου Κοσμά του Αιτωλού

Η Ιερά Μητρόπολη Καλαβρύτων και Αιγιαλείας ανακοινώνει ότι την Παρασκευή 22 Αυγούστου θα έχουμε την ιδιαίτερη ευλογία να υποδεχθούμε τον Σταυρό του Αγίου Κοσμά του Αιτωλού, ο οποίος φυλάσσεται ως πολύτιμος θησαυρός στον Ιερό Ναό Αγίου Νικολάου Ελευθέρου Κονίτσης.

Η υποδοχή θα πραγματοποιηθεί στον αύλειο χώρο του πανηγυρίζοντος Μητροπολιτικού Ιερού Ναού Κοιμήσεως της Θεοτόκου Φανερωμένης Αιγίου, στις 7μ.μ. Ακολούθως θα τελεσθεί Πανηγυρικός Εσπερινός.

Ο Τίμιος Σταυρός θα παραμείνει στον Μητροπολιτικό Ιερό Ναό του Αιγίου προς προσκύνηση και ευλογία των πιστών μέχρι και το Σάββατο 23 Αυγούστου, όπου θα τελεσθεί Πανηγυρική Θεία Λειτουργία επί τη εορτή της αποδόσεως της Κοιμήσεως της Υπεραγίας Θεοτόκου.

Το απόγευμα του Σαββάτου ο Σταυρός του Αγίου Κοσμά του Αιτωλού θα μεταφερθεί στον Ιερό Ναό Αγίου Ανδρέου Αιγίου, όπου θα παραμείνει μέχρι και την Κυριακή 24 Αυγούστου (εορτή του Αγίου Κοσμά του Αιτωλού).

 

Μαρίνος Σκανδάμης για αποζημιώσεις πυρόπληκτων: «Κυβερνητική σύσκεψη για τα… πανηγύρια»

Με δήλωσή του ο Μαρίνος Σκανδάμης, Δικηγόρος και Στέλεχος του ΠΑΣΟΚ, αποδομεί με περιπαικτική διάθεση την κυβερνητική σύσκεψη που έγινε στην Πάτρα για την αποζημίωση στους πληγέντες από τις πρόσφατες πυρκαγιές, με τη συμμετοχή του Υπουργού Εσωτερικών Θεόδωρου Λιβάνιου, του Υφυπουργού Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας Κώστα Κατσαφάδου, του Γ.Γ. του Υπουργείου Περιβάλλοντος Ευστάθιου Σταθόπουλου, του Διοικητή του ΕΛΓΑ Ανδρέα Λυκουρέντζου, του Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας Νεκτάριου Φαρμάκη και των βουλευτών της ΝΔ.

Όλη η δήλωση:

«Το καλοκαίρι είναι η εποχή των πανηγυριών. Έτσι, το κυβερνητικό επιτελείο με τη συνδρομή του Περιφερειακού οργανοπαίκτη ήλθε να μάς αποζημιώσει, με το πρώτο τραπέζι πίστα να καταλαμβάνουν οι τοπικοί βουλευτές της ΝΔ. Είναι όλοι αυτοί που τις μέρες της πυρκαγιάς ήταν κραυγαλέα εξαφανισμένοι. Σταματήστε να παίζετε με τη νοημοσύνη των κατοίκων της Πάτρας και της Δυτικής Αχαΐας. Εξάλλου τα χρήματα που θα μοιράσετε από το υστέρημα του ελληνικού λαού δεν μπορούν να συγκαλύψουν τις απόλυτες ευθύνες σας. Ντροπή…».

Πανηγυρικές Ιερές Ακολουθίες στις Ιερές Μητροπόλεις Καλαβρύτων και Αιγιαλείας & Κορίνθου

0

Με λαμπρότητα και πνευματική κατάνυξη εορτάσθηκαν την Κυριακή 17 Αυγούστου, σε περιοχές της Ιεράς Μητροπόλεως Καλαβρύτων και Αιγιαλείας, δύο σημαντικά πνευματικά γεγονότα, η ιερά μνήμη του Αγίου Αθανασίου Χαμακιώτου στην Ιερά Μονή Αγίας Λαύρας Καλαβρύτων, καθώς και η μετακομιδή των Ιερών Λειψάνων του Οσίου Χριστοφόρου του Παπουλάκου από την Ιερά Μονή Παναχράντου της Άνδρου, στον Άρμπουνα Καλαβρύτων. Παράλληλα, στην πανηγυρίζουσα Ιερά Μονή Παναγίας Φανερωμένης στο Χιλιομόδι Κορινθίας, τελέσθηκε Αρχιερατική Θεία Λειτουργία από τον  Μητροπολίτη Καλαβρύτων και Αιγιαλείας κ. Ιερώνυμο, υπό την ιδιότητά του ως Τοποτηρητού της Ιεράς Μητροπόλεως Κορίνθου.

Στην παλαίφατο ιστορική Ιερά Μονή Αγίας Λαύρας τελέσθηκε πανηγυρική Αρχιερατική Θεία Λειτουργία κατά την εορτή της μνήμης του Αγίου Αθανασίου Χαμακιώτου του Αγιολαυριώτου. Της Θείας Λειτουργίας προέστη ο Μητροπολίτης Ιρλανδίας κ. Ιάκωβος, κατόπιν προσκλήσεως του Μητροπολίτου κ. Ιερωνύμου.

Κατά την ομιλία του ο Μητροπολίτης Ιρλανδίας μετέφερε τις ευχές και τις ευλογίες του Οικουμενικού Πατριάρχου Βαρθολομαίου και αναφέρθηκε με συγκίνηση στον βίο και την πνευματική παρακαταθήκη του Αγίου, επισημαίνοντας ταυτόχρονα και τη μεγάλη ιστορική σημασία της Αγίας Λαύρας ως φάρου πίστεως και ελευθερίας.

Ακολούθησε μοναστηριακή δοχή προς το εκκλησίασμα, μερίμνη του Καθηγουμένου Αρχιμανδρίτου π. Ευσεβίου και της Ιεράς Αδελφότητος της Μονής.

Στον Ιερό Ναό Αγίου Αθανασίου Άρμπουνα Καλαβρύτων, την ίδια ημέρα, κατά την οποία τιμάται η μνήμη της μετακομιδής των Ιερών Λειψάνων του Οσίου Χριστοφόρου του Παπουλάκου, από την Ιερά Μονή Παναχράντου στην Άνδρο -όπου και εκοιμήθη εν Κυρίω- στον Άρμπουνα Καλαβρύτων, απ’ όπου καταγόταν ο Όσιος, τελέσθηκε με ιδιαίτερη κατάνυξη η Θεία Λειτουργία, προεξάρχοντος του Επισκόπου Κερνίτσης κ. Χρυσάνθου, κατόπιν αδείας και ευλογίας των Μητροπολιτών Πατρών κ. Χρυσοστόμου και Καλαβρύτων και Αιγιαλείας κ. Ιερωνύμου.

Κατά το κήρυγμά του ο Θεοφιλέστατος αναφέρθηκε στη δύναμη της πίστεως, της προσευχής και της νηστείας, ερμηνεύοντας την ευαγγελική περικοπή της θεραπείας του σεληνιαζομένου νέου (Ματθ. 17,14-23). Τόνισε ότι η αληθινή πίστη είναι εκείνη που θεραπεύει πληγές και μετακινεί όρη, ενώ υπογράμμισε τη σημασία της ταπεινής καρδιάς στην προσέγγιση του Χριστού.

Ιδιαίτερη μνεία έκανε στον Όσιο Χριστοφόρο τον Παπουλάκο, τον φωτισμένο ασκητή του 19ου αιώνα, με αναφορά στη χαριτόβρυτη Κάρα του, την οποία το εκκλησίασμα είχε την ευλογία να προσκυνήσει. Προ της απολύσεως ο Θεοφιλέστατος μετέφερε προς όλους τις εγκάρδιες ευχές του Μητροπολίτου Καλαβρύτων και Αιγιαλείας κ. Ιερωνύμου.

Μετά το πέρας της Θείας Λειτουργίας, ο Θεοφιλέστατος επισκέφθηκε το Ασκητήριο του Οσίου, τονίζοντας την ακτινοβολία και την πνευματική σημασία του για όλη την περιοχή των Καλαβρύτων.

Στην πανηγυρίζουσα Ιερά Μονή Παναγίας Φανερωμένης Χιλιομοδίου, ιερούργησε ο Μητροπολίτης Καλαβρύτων και Αιγιαλείας και Τοποτηρητής της Ιεράς Μητροπόλεως Κορίνθου κ. Ιερώνυμος, πλαισιούμενος από κληρικούς της Μητροπόλεως.

Στο κήρυγμά του, ανέλυσε με θεολογική ακρίβεια την ευαγγελική περικοπή της ημέρας, επισημαίνοντας ότι ο διάβολος επιτίθεται στον άνθρωπο ως εικόνα του Θεού. Υπογράμμισε δε ότι η αληθινή προσευχή αποτελεί ισχυρό πνευματικό όπλο που μεταμορφώνει τα δεδομένα σε σχέση με την αμαρτία και οδηγεί στη σωτηρία μας.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στη σημασία της προσευχής για τους κεκοιμημένους και κάλεσε τη Γερόντισσα Ξένη και την Αδελφότητα, καθώς και τους πιστούς, να εύχονται ιδιαιτέρως υπέρ αναπαύσεως του μακαριστού Μητροπολίτου Κορίνθου κυρού Διονυσίου.

 

Η Πολυφωνική Χορωδία Αιγιαλείας ξεκινά τη νέα μουσική χρονιά!

0

Η Πολυφωνική Χορωδία Αιγιαλείας του Συλλόγου Κεφαλλήνων & Ιθακησίων ξεκινά με πολύ κέφι μία νέα δημιουργική μουσική χρονιά, τη Δευτέρα 1η Σεπτεμβρίου, στις 6.30μ.μ. (μόνο για την έναρξη), στον χώρο της (Ανδρονοπούλου 12, Αίγιο).

Η συμμετοχή είναι ανοιχτή σε άνδρες και γυναίκες όλων των ηλικιών, με ή χωρίς μουσικές γνώσεις.

Η χορωδία ερμηνεύει έργα Ελλήνων και ξένων συνθετών (λαϊκό, έντεχνο, παραδοσιακό τραγούδι, καντάδες, βυζαντινούς ύμνους), καθώς και κλασικά έργα όπως οι Ωδές από τον κορυφαίο «Ύμνο εις την Ελευθερία» του Διονυσίου Σολωμού.

Διεύθυνση: η εξαίρετη σοπράνο Αλίκη Ζαφείρη

Χορωδιακή γραφή: ο διακεκριμένος συνθέτης Ανδρέας Αδαμόπουλος

Οι τακτικές πρόβες (εκτός της έναρξης) πραγματοποιούνται κάθε Σάββατο, 6.30–8.30μ.μ.
Χώρος: Ανδρονοπούλου 12 (πίσω από τον Ιερό Ναό Παναγίας  Φανερωμένης), Αίγιο.

Πληροφορίες – Επικοινωνία: 693 253 3139 & 693 781 2816

 

Λαμπρός εορτασμός της Κοιμήσεως της Θεοτόκου στην Ιερά Μονή Μεγάλου Σπηλαίου Καλαβρύτων

0

Με εκκλησιαστική λαμπρότητα τελέστηκε και φέτος, στις 14 και 15 Αυγούστου, η μεγάλη εορτή της Κοιμήσεως της Υπεραγίας Θεοτόκου στην ιστορική Ιερά Μονή του Μεγάλου Σπηλαίου, όπου φυλάσσεται η θαυματουργή εικόνα της Παναγίας της Μεγαλοσπηλαιωτίσσης, έργο, κατά την παράδοση, του Αποστόλου και Ευαγγελιστού Λουκά.

Των Ιερών Ακολουθιών προεξήρχε, κατόπιν προσκλήσεως του Μητροπολίτου Καλαβρύτων και Αιγιαλείας κ. Ιερωνύμου, ο Μητροπολίτης Αρκαλοχωρίου, Καστελλίου και Βιάννου κ. Ανδρέας. Ο Μητροπολίτης Καλαβρύτων και Αιγιαλείας συγχοροστάτησε στον Μέγα Πανηγυρικό Εσπερινό της παραμονής και συλλειτούργησε κατά την κυριώνυμη ημέρα με τον Μητροπολίτη Αρκαλοχωρίου, ενώ συμπροσευχόμενος παρέστη ο Γέρων Μητροπολίτης από Καλαβρύτων και Αιγιαλείας κ. Αμβρόσιος.

Στις Λατρευτικές Ακολουθίες προς τιμήν της Υπεραγίας Θεοτόκου παρέστησαν ο Βουλευτής Αχαΐας Ανδρέας Κατσανιώτης, ο Δήμαρχος Καλαβρύτων Αθανάσιος Παπαδόπουλος και εκπρόσωποι των Σωμάτων Ασφαλείας, ενώ επίσης συμμετείχε πλήθος πιστών από την ευρύτερη περιοχή και άλλα μέρη της Ελλάδος.

Τον πανηγυρικό λόγο της κυριωνύμου ημέρας εκφώνησε ο Μητροπολίτης Αρκαλοχωρίου, Καστελλίου και Βιάννου, ο οποίος ανέπτυξε θεολογικά την υμνολογική φράση «Μετέστης πρὸς τὴν ζωήν, Μήτηρ ὑπάρχουσα τῆς ζωῆς», αναλύοντας το μυστήριο της Κοιμήσεως ως μετάσταση προς την αιώνια ζωή, μέσα στο φως της Αναστάσεως του Χριστού.

Ο Σεβασμιώτατος αναφέρθηκε στον ξεχωριστό και καθοριστικό ρόλο της Παναγίας στη Θεία Οικονομία, τονίζοντας ότι έζησε με απόλυτη υπακοή στο θέλημα του Θεού, με αποτέλεσμα να βιώσει όσο κανείς άλλος τη δόξα της Αγίας Τριάδος και να αναδειχθεί σε υπόδειγμα βίου για κάθε χριστιανό, αλλά και σε αιώνια Μεσίτρια του ανθρωπίνου γένους προς τον Φιλάνθρωπο Χριστό.

Στο πλαίσιο της ομιλίας του συνέδεσε το θεολογικό μήνυμα της Θεομητορικής εορτής με την πορεία της  σύγχρονης κοινωνίας και εποχής, λέγοντας ότι ο ευρωπαϊκός πολιτισμός κακοπαθεί επειδή προάγει την αυτοαναφορικότητα και τον ατομικισμό, σε αντίθεση με την ενσυναίσθηση και την καθολικότητα που εκφράζει το πρόσωπο της Θεομήτορος, ενώ τέλος επεσήμανε ότι η προσευχή, ως μέσο ένωσης με τον Θεό, παραμελείται από τον σύγχρονο άνθρωπο, με αποτέλεσμα τον σκοτισμό του νου και της καρδιάς και την πνευματική και ηθική σύγχυση που βιώνει η κοινωνία.

Ακολούθως, ο Μητροπολίτης Καλαβρύτων και Αιγιαλείας κ. Ιερώνυμος ευχαρίστησε θερμά τον Μητροπολίτη Αρκαλοχωρίου κ. Ανδρέα για την παρουσία του και τον πνευματικό του λόγο, ενώ αναφέρθηκε και στο πρόσωπο της Παναγίας ως Μεσίτριας και Προστάτιδας όλων των ανθρώπων, τονίζοντας την ανάγκη ειλικρινούς προσευχής προς την Κυρία Θεοτόκο, ώστε η χάρη και η σκέπη Της να συνοδεύουν τον βίο των πιστών.

Εν συνεχεία δε, ο Σεβασμιώτατος ευχαρίστησε με εγκάρδιους λόγους τον Γέροντα Μητροπολίτη κ. Αμβρόσιο για την προσευχητική συμμετοχή του στις εν λόγω λαμπρές λατρευτικές συνάξεις, κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στην πολυετή και καρποφόρα ποιμαντική διακονία του προς την τοπική Εκκλησία των Καλαβρύτων και της Αιγιαλείας και τον ευσεβή λαό της, τον οποίον δεν παύει να ενισχύει πνευματικά διά της παρουσίας του.

Τέλος, ο κ. Ιερώνυμος απηύθυνε θερμές ευχαριστίες προς τον Καθηγούμενο της Ιεράς Μονής, Πανοσιολογιώτατο Αρχιμανδρίτη π. Καλλίνικο, και την περί αυτόν Αδελφότητα για την άψογη οργάνωση των Ιερών Ακολουθιών και τη φιλοξενία των ευλαβών προσκυνητών.

Η Ιερά Μητρόπολη Καλαβρύτων και Αιγιαλείας εύχεται η Υπεραγία Θεοτόκος να χαρίζει φωτισμό, δύναμη και ελπίδα στον λαό του Θεού και να εξακολουθεί να προστατεύει τον τόπο μας με τη μητρική Της χάρη και παρουσία.

 

Συνάντηση προέδρου Λιμενικού Ταμείου Ανδρέα Οικονόμου με τον Αντιπεριφερειάρχη Αχαΐας Φωκίωνα Ζαΐμη για το αλιευτικό καταφύγιο Κρυονερίου Ακράτας

Με τον Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Αχαΐας Φωκίωνα Ζαΐμη συναντήθηκε το μεσημέρι της Πέμπτης στο γραφείο του στην Πάτρα ο πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Αιγιαλείας Ανδρέας Οικονόμου.

Η συνάντηση είχε ως κυρίαρχο θέμα συζήτησης τα νομικά προβλήματα που αφορούν στο αλιευτικό καταφύγιο στη θέση Κρυονέρι Ακράτας. Ο κ. Οικονόμου έθεσε υπ’ όψιν του κ. Ζαΐμη όλες τις πρωτοβουλίες και τις κινήσεις στις οποίες έχουν προχωρήσει ο Δήμος Αιγιαλείας και το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο, ώστε να ανακοπεί οριστικά η προωθούμενη κατεδάφιση του λιμενίσκου. Από πλευράς του ο αντιπεριφερειάρχης εξέφρασε την αμέριστη στήριξή του και τη συμβολή του με κάθε τρόπο, ώστε να βρεθεί λύση και έτσι να ικανοποιηθεί το χρόνιο αίτημα κατοίκων, επαγγελματιών και αλιέων της περιοχής για νομιμοποίηση του λιμενίσκου αλλά και για τον καθαρισμό του, που κρίνεται απαραίτητη ενέργεια και μάλιστα άμεσα.

Μετά τη συνάντηση, ο κ. Οικονόμου σημείωσε τα εξής: «Το ζήτημα δεν έχει λήξει, καθώς από πλευράς μας προχωρούμε σε σειρά επαφών και αξιοποιούμε οποιοδήποτε νομικό μέσο, ώστε να πετύχουμε τον στόχο της νομιμοποίησης και κατ’επέκτασιν της διάσωσης του λιμενίσκου, που εξυπηρετεί τις ανάγκες αρκετών αλιέων και ιδιοκτητών σκαφών της ευρύτερης περιοχής για πάνω από 40 χρόνια. Βεβαίως σημαντική και άμεση προτεραιότητα έχει και ο καθαρισμός του αλιευτικού καταφυγίου από υλικά και μπάζα που έχουν συσσωρευτεί όλα αυτά τα χρόνια, με αποτέλεσμα να έχει δημιουργηθεί ζήτημα δημόσιας υγείας, κάτι που με τη συνεργασία των εμπλεκόμενων φορέων ευελπιστούμε ότι θα επιτευχθεί σε σύντομο χρονικό διάστημα.»

Από πλευράς του, ο κ. Ζαΐμης ανέφερε: «Η Π.Ε. Αχαΐας όπως το έπραξε και τα προηγούμενα έτη θα διερευνήσει προσεκτικά κάθε δυνατή ενέργεια, με στόχο την εξεύρεση της πιο αποτελεσματικής και άμεσης λύσης στα συγκεκριμένα ζητήματα. Παραμένουμε ανοιχτοί σε προτάσεις και θα συνεργαστούμε για να προχωρήσει ο καθαρισμός του αλιευτικού καταφυγίου προς όφελος όλων. Εκτός από τα χρόνια νομικά θέματα που απαιτούν επίλυση για τη νομιμοποίηση του λιμένα, υπάρχουν και σοβαρά προβλήματα στο λιμανάκι του Κρυονερίου, όπως τα συσσωρευμένα μπάζα, τα σκουπίδια και η έντονη δυσοσμία. Αυτά όχι μόνο υποβαθμίζουν την εικόνα της περιοχής, αλλά δημιουργούν και επικίνδυνες εστίες ρύπανσης, τις οποίες πρέπει να αντιμετωπίσουμε από κοινού με όλους τους αρμόδιους φορείς».

 

Το μονοπάτι της σταφίδας και η γαστρονομία της σταφίδας στο 28ο Φεστιβάλ Σταφίδας

Την Κυριακή 3 Αυγούστου, στο πλαίσιο των ποικίλων εκδηλώσεων του 28ου Φεστιβάλ Σταφίδας που διοργανώνει φέτος με ιδιαίτερη επιτυχία ο Φιλοπροοδευτικός Σύλλογος «Ο Άγιος Γρηγόριος», πραγματοποιήθηκαν δύο δράσεις. Η 2η Πεζοπορία στο παλαιό ιστορικό μονοπάτι της σταφίδας και το 2ο Σεμινάριο – επίδειξη μαγειρικής.

Στις 6μ.μ. ξεκίνησε η 2η Πεζοπορία στο παλαιό ιστορικό μονοπάτι της σταφίδας με πολλές συμμετοχές που είχε τίτλο «Μονοπάτι Διαβίωσης». Στην πεζοπορία συμμετείχαν ενήλικες αλλά και πολλά παιδιά.

Η συγκεκριμένη δράση σκοπό έχει τη σύνδεση του φυσικού τοπίου με την ιστορική διαδρομή της σταφίδας, μέσα από μια οργανωμένη πεζοπορία στο μονοπάτι που χρησιμοποιούσαν οι σταφιδοπαραγωγοί για τη μεταφορά με τα ζώα -της αποξηραμένης σταφίδας- για πώληση στο Αίγιο.

Η αναχώρηση έγινε από την πλατεία του χωριού Γρηγόρη και ο τερματισμός στη γέφυρα του ποταμού Μεγανίτη στην Εφταπίτα Αιγιαλείας. Κατά τη διάρκεια της διαδρομής έγινε αναφορά σε ιστορικά στοιχεία και σχετικές διηγήσεις. Η επιστροφή των πεζοπόρων στην πλατεία Γρηγόρη έγινε με αυτοκίνητα, όπου ακολούθησαν απονομές.

Την πεζοπορία διοργάνωσε ο Φιλοπροοδευτικός Σύλλογος Γρηγόρι Αιγίου «Ο Άγιος Γρηγόριος» με τη συνεργασία του Συλλόγου Ορειβασίας, Χιονοδρομίας και Αναρρίχησης Αιγίου, με υπεύθυνη την Γραμματέα του ανωτέρω Συλλόγου Αδαμαντία Σολδάτου.

Με την επιστροφή των πεζοπόρων στην πλατεία Γρηγόρη, στις 8:30μ.μ. και αμέσως μετά τις απονομές, ξεκίνησε ένα πολύ ενδιαφέρον Σεμινάριο – επίδειξη μαγειρικής με είσοδο ελεύθερη για το κοινό.

Οι Σεφ Νικόλαος Αγγελακόπουλος και Ιωσήφ Αγγελακόπουλος, που διαθέτουν μεγάλη εμπειρία στο χώρο της εστίασης στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, εκπαιδευτική εμπειρία, συμμετοχή σε φεστιβάλ μαγειρικής, αλλά και με σχετικό συγγραφικό έργο, αναφέρθηκαν αρχικά στην ιστορία της σταφίδας, στις πλούσιες θρεπτικές και θεραπευτικές ιδιότητές της και στα οφέλη της για τον ανθρώπινο οργανισμό. Στην συνέχεια παρασκεύασαν επί τόπου, με βάση παραδοσιακές συνταγές, αρκετά φαγητά, γλυκά και ποτά με συστατικό τη σταφίδα. Το κοινό παρακολούθησε με μεγάλο ενδιαφέρον αυτές τις παρασκευές. Συμμετείχε με ερωτήσεις σχετικά με τον τρόπο και τα υλικά που χρησιμοποιούνται.

Στη συνέχεια, σε κιόσκια με ροτόντες που είχαν τοποθετηθεί στην πλατεία, ακολούθησε γευσιγνωσία από όλους τους παρευρισκόμενους. Όλοι δοκίμασαν τα υπέροχα γεύματα και ποτά, φανερώνοντας την εντύπωσή τους για τις δυνατότητες χρήσης της σταφίδας στη μαγειρική και ζαχαροπλαστική. Το κοινό παρέμεινε για αρκετές ώρες στο χώρο της εκδήλωσης, απολαμβάνοντας τη μοναδική θέα της Αιγιάλειας, του Κορινθιακού και της Ρούμελης, από την πλατεία του Γρηγόρη, με τα εδέσματα και τα ποτά της σταφίδας.

Οι εκδηλώσεις του 28ου Φεστιβάλ Σταφίδας θα συνεχιστούν μετά τον τρύγο και την αποξήρανση της σταφίδας, την Παρασκευή 3 Οκτωβρίου, με τα Ανοικτά Εργαστήρια χειροτεχνίας με θέμα τη σταφίδα. Τα ανωτέρω εργαστήρια θα πραγματοποιηθούν στην αίθουσα του πρώην Δημοτικού Σχολείου του Γρηγόρη Αιγιαλείας με είσοδο ελεύθερη για το κοινό και απευθύνονται σε μικρούς και μεγάλους.

Οι εκδηλώσεις του 28ου Φεστιβάλ Σταφίδας 2025 διοργανώνονται από το Φιλοπροοδευτικό Σύλλογο Γρηγόρι «Ο Άγιος Γρηγόριος» και πραγματοποιούνται σε συνδιοργάνωση με το Υπουργείο Πολιτισμού και υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού και του Δήμου Αιγιαλείας.

 

Αυτοψία της Υπηρεσίας Αποκατάστασης Σεισμοπλήκτων στον ιστορικό Ιερό Ναό Μεταμορφώσεως του Σωτήρος στην Πλατανιώτισσα

Αυτοψία στον ιστορικό Ιερό Ναό Μεταμορφώσεως του Σωτήρος στην  Πλατανιώτισσα πραγματοποίησε την περασμένη Τρίτη κλιμάκιο της Υπηρεσίας Αποκατάστασης Σεισμοπλήκτων (ΥΑΣ), με αφορμή τις φθορές που υπέστη ο Ιερός Ναός, εξαιτίας πρόσφατης σεισμικής δραστηριότητας.

Κατά την αυτοψία διαπιστώθηκαν ρηγματώσεις στη φέρουσα τοιχοποιία των θόλων του Ιερού Ναού και περιμετρικά αυτών, καθώς και τοπικές αποκολλήσεις επιχρισμάτων, οι οποίες καθιστούν επισφαλή την πρόσβαση στο εσωτερικό του, μέχρι να ολοκληρωθεί η πλήρης τεχνική αξιολόγηση και να εκτελεστούν οι απαραίτητες εργασίες αποκατάστασης των βλαβών.

Ο Μητροπολίτης κ. Ιερώνυμος εκφράζει τη λύπη του για την προσωρινή αδυναμία χρήσης του Ιερού Ναού από τους πιστούς και ταυτόχρονα διαβεβαιώνει ότι καταβάλλονται όλες οι δυνατές προσπάθειες, σε συνεργασία με τους αρμόδιους κρατικούς και τεχνικούς φορείς, ώστε οι εργασίες αποκατάστασης να προχωρήσουν με ταχύτητα, συνέπεια και σεβασμό στον ιερό και ιστορικό χαρακτήρα του ναού.

Ευχή και προσευχή όλων είναι η σύντομη αποκατάσταση των ζημιών και η ασφαλής επαναλειτουργία του Ιερού Ναού, που αποτελεί πνευματικό και πολιτιστικό σημείο αναφοράς για την τοπική κοινωνία.