ΜΠΑΣΚΕΤ: «Διπλό» (50-62) επί του Τρίτωνα και στην 3η θέση ο Κεραυνός Αιγίου

0

Με κορυφαίο για ένα ακόμη παιχνίδι τον 19χρονο Νίκο Παπαδόπουλο ο Κεραυνός Αιγίου επικράτησε στο κλειστό της Παναγίας Αλεξιώτισσας επί του Τρίτωνα με 62-50 και ανέβηκε στην τρίτη θέση του βαθμολογικού πίνακα της Α1 ΕΣΚΑ-Η, τέσσερις αγωνιστικές πριν ολοκληρωθεί η κανονική περίοδος.

Ο Κεραυνός προηγήθηκε στο ημίχρονο με 37-25, στο 30’ ανέβασε τη διαφορά στους 20 πόντους (54-34 ) για να φτάσει με άνεση και χωρίς προβλήματα στη νίκη. «Διψήφιος» ήταν και ο Μπουντουράσας από τους νικητές ενώ από τον Τρίτωνα, που παλεύει για το πλεονέκτημα έδρας στα πλέι άουτ, ξεχώρισε ο αειθαλής Δημήτρης Παναγόπουλος.

 

Τα 10λεπτα: 10-16, 15-21, 9-17, 16-8

ΤΡΙΤΩΝΑΣ (Κατηφόρης): Παναγόπουλος 19 (5), Τσούνας 7, Λουίζος, Γιατράς 4, Νταβλούρος, Λιούρδης 7, Χατζηβασιλείου, Τσιμπούκης 4, Μέρμηγκας, Λαζανάς 7 (1), Βασιλείου, Βαφειάδης 2

ΚΕΡΑΥΝΟΣ ΑΙΓΙΟΥ (Καραγιάννης): Καλογιάννης 6, Μπούρας 9, Νάτσκος 3, Σπηλιόπουλος 4, Χριστοδουλόπουλος 4, Κοροβέσης, Ζαβέρδας 5 (1), Παπαδόπουλος 18, Βράπι 3 (1), Μπουντουράσας 10 (2)

 

Τα αποτελέσματα της 22ης αγωνιστικής

Απολλωνιάδα-Διαγόρας 76-77
ΑΕ Βαρθολομιού-Νέοι Γλαύκου 92-63
ΕΑΠ-ΣΕΦΑ Ανδραβίδας 74-71
Αραχωβίτικα-Πυρσός 82-63
Τρίτων-Κεραυνός 50-62
ΑΕ Ροϊτίκων-Ολυμπιάδα 76-69
ΑΕ Αγυιάς-ΑΟ Δύμης 75-73

 

Βαθμολογία (σε 22 αγώνες)

Βαρθολομιό 43

Ροϊτικα 42

Κεραυνός 37

Δύμη 37

Αραχωβίτικα 36

Ολυμπιάδα 36

Ανδραβίδα 34

Απολλωνιάδα 34

———————
ΕΑΠ 30
———————
Νέοι Γλαύκου 28

Αγυιά 28

Διαγόρας 28

Τρίτων 27
———————

Πυρσός 22

 

Επόμενη αγωνιστική (7/4)

Βαρθολομιό-Τρίτων

Νέοι Γλαύκου-Ανδραβίδα

Διαγόρας-Αραχωβίτικα

Πυρσός-ΕΑΠ

Κεραυνός-Ροϊτικα

Ολυμπιάδα-Αγυιά

Δύμη-Απολλωνιάδα

 

Με κατάνυξη και ιεροπρέπεια ο Ε’ Κατανυκτικός Εσπερινός στον Ιερό Ναό Αγίου Ιωάννου Αιγίου

Με κατάνυξη και ιεροπρέπεια τελέστηκε την Κυριακή 30 Μαρτίου (Οσίου Ιωάννου του Σιναΐτου, συγγραφέως της «Κλίμακος»), στον Ιερό Ναό Αγίου Ιωάννου Αιγίου, ο Ε’ Κατανυκτικός Εσπερινός της Αγίας και Μεγάλης Τεσσαρακοστής, χοροστατούντος του Μητροπολίτου Καλαβρύτων και Αιγιαλείας κ. Ιερωνύμου.

Τον θείο λόγο κήρυξε με ιδιαίτερη θεολογική αρτιότητα και πνευματικό βάθος ο Αρχιμανδρίτης π. Ιωάννης Καραμούζης, Αρχιγραμματέας της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος, ο οποίος ανέπτυξε το θέμα «Η ανοδική πορεία προς τη θέωση».

Πριν από την έναρξη της ομιλίας ο κ. Ιερώνυμος αφενός ευχαρίστησε θερμώς τον Αρχιμανδρίτη π. Ιωάννη για την αποδοχή της προσκλήσεώς του και τη συμμετοχή του στην Ιερά αυτή Ακολουθία με σκοπό την πνευματική ενίσχυση των ευσεβών χριστιανών της Ιεράς Μητροπόλεώς στην πορεία προς το Άγιο Πάσχα, αφετέρου απηύθυνε λόγους οικοδομής προς το εκκλησίασμα, παροτρύνοντάς το να εντείνει την προσπάθεια για τη σταύρωση των παθών, την κάθαρση της ψυχής και την ανάσταση του εσωτερικού ανθρώπου, με τελικό προορισμό την ένωση με τον Ζώντα και Αληθινό Τριαδικό Θεό.

Στη συνέχεια, ο εκλεκτός ομιλητής, ευχαριστώντας θερμά τον κ. Ιερώνυμο για την ευγενή πρόσκληση, άρχισε την εμπνευσμένη ομιλία του με αναφορά στη βαθιά σημασία της ασκητικής διδασκαλίας του Οσίου Ιωάννου της Κλίμακος. Τόνισε ότι το έργο του, «Η Κλίμακα», αποτελεί πνευματικό εγχειρίδιο που καταγράφει την πορεία του ανθρώπου από τη γη προς τον ουρανό, μέσα από 30 σκαλοπάτια που αντιπροσωπεύουν τις αρετές και τα στάδια του αγώνα κατά των παθών.

Ανέφερε, βασιζόμενος στο έργο του Αγίου Ιωάννου του Σιναΐτου, ότι η θέωση δεν είναι αφηρημένη έννοια ή απλός θεολογικός όρος, αλλά συγκεκριμένος προορισμός του ανθρώπου, που προϋποθέτει έναν καθημερινό και επίπονο αγώνα. Επεσήμανε με σαφήνεια ότι η πορεία αυτή απαιτεί συνεχή πάλη με τα πάθη και πνευματική επαγρύπνηση. Η πάταξη των παθών –της φιλαυτίας, της κενοδοξίας, της φιληδονίας, της φιλαργυρίας, του θυμού, του φθόνου και κάθε εσωτερικού δεσμού– είναι απαραίτητη προκειμένου ο άνθρωπος να καθαρίσει την καρδιά του και να γίνει δεκτικός της Χάριτος του Θεού.

Παράλληλα, επεσήμανε ότι σκοπός αυτού του πνευματικού αγώνα δεν είναι μόνο η ηθική βελτίωση, αλλά η επίτευξη της “θείας απάθειας” – αυτής της μακαρίας καταστάσεως, κατά την οποία η ψυχή παραμένει ατάραχη, ελεύθερη από τα πάθη, και ενωμένη αδιάκοπα με τον Θεό. Πρόκειται για καρπό εσωτερικής καθάρσεως και χάριτος, που οδηγεί στην κοινωνία της αγιότητος, μέσω της αδιαπραγμάτευτης αγάπης μας για τον Χριστό.

Τόνισε επίσης με έμφαση ότι στην πορεία αυτής της θεραπείας από τα πάθη, είναι απολύτως απαραίτητα, πρώτον, η ύπαρξη πνευματικού πατέρα, ο οποίος θα καθοδηγεί με διάκριση και υπευθυνότητα τον πιστό, θα τον στηρίζει στις δυσκολίες και θα τον βοηθά να αποφεύγει πνευματικές πλάνες και ακρότητες, δεύτερον, η συνεχής και καρδιακή προσευχή, ιδίως η νοερά επίκληση του ονόματος του Ιησού, η οποία, όπως είπε, είναι το βασικότερο όπλο του αγωνιζόμενου χριστιανού, και τρίτον, η διαρκής παρουσία και ενεργή συμμετοχή του ανθρώπου στη ζωή της Εκκλησίας, στοιχεία τα οποία αποτελούν θεμέλια, επί των οποίων οικοδομείται η πνευματική ανόρθωση και ωρίμανση του πιστού.

Τέλος, ο π. Ιωάννης υπογράμμισε ότι η θέωση δεν επιτυγχάνεται από ανθρώπινη δύναμη, αλλά είναι δωρεά της Χάριτος, που όμως προϋποθέτει τον κόπο και τη συνεργία του ανθρώπου με τον Θεό. Ο Χριστός, τόνισε χαρακτηριστικά, είναι Παρών και Συνοδοιπόρος σε κάθε στάδιο αυτού του αγώνα, δεν παρακολουθεί απλώς την προσπάθειά μας, αλλά είναι Αυτός που μάς δίνει τη δύναμη, μάς σηκώνει όταν πέφτουμε και μάς στεφανώνει όταν επιμείνουμε μέχρι τέλους με πίστη και ταπείνωση.

Η θεόπνευστη ομιλία του π. Ιωάννου αποτέλεσε πνευματικό στήριγμα και αφύπνιση για όλους τους παρευρισκομένους, προσφέροντας όχι μόνο θεολογική γνώση, αλλά και υπαρξιακή καθοδήγηση για την πνευματική πορεία εντός της Μεγάλης Τεσσαρακοστής.

Κατόπιν των ανωτέρω, η Ιερά Μητρόπολη Καλαβρύτων και Αιγιαλείας ευχαριστεί εγκαρδίως τόσο τον Αρχιμανδρίτη π. Ιωάννη Καραμούζη για την εποικοδομητική ομιλία του, όσο και όλους τους ευλαβείς πιστούς που συμμετείχαν στην κατανυκτική αυτή σύναξη, ευχομένη το υπόλοιπο της Αγίας και Μεγάλης Τεσσαρακοστής να αποτελέσει ευκαιρία εσωτερικής μεταμορφώσεως, εν Χριστώ ζωής και ουσιαστικής πνευματικής προετοιμασίας, ενόψει της Σταυρικής Θυσίας και της Αναστάσεως του Κυρίου.

 

Κύκλος ομιλιών «Αιγιαλείας περιήγησις» το Σάββατο (5/4) στο Αρχαιολογικό Μουσείο Αιγίου

Η Εφορεία Αρχαιοτήτων Αχαΐας την τελευταία δεκαετία ακολουθεί μία συνεπή πορεία με κύριο άξονα αφενός την υλοποίηση σημαντικών αρχαιολογικών έργων, αφετέρου τη δημιουργία επιτυχημένων δράσεων εξωστρέφειας και επικοινωνίας, καθώς και καινοτόμων εκπαιδευτικών προγραμμάτων, μέσω των οποίων επιδιώκει να φωτίσει και να προβάλει τις ποίκιλες όψεις του αρχαίου κόσμου.

Υπό αυτό το πρίσμα, η Εφορεία Αρχαιοτήτων Αχαΐας, με επίκεντρο το Αρχαιολογικό Μουσείο Αιγίου και την επέκταση της μόνιμης έκθεσής του, που πρόσφατα εγκαινιάστηκε, διοργανώνει έναν κύκλο ομιλιών με τίτλο «Αιγιαλείας περιήγησις».

Στο πλαίσιο του εν λόγω κύκλου καταξιωμένοι επιστήμονες, οι οποίοι έχουν ερευνήσει συστηματικά την περιοχή της Αιγιάλειας, θα έχουν την ευκαιρία να μοιραστούν τις γνώσεις τους με το ευρύ κοινό και να αποκαλύψουν τα «μυστικά» των πολυάριθμων αρχαιολογικών θέσεων και των εξαιρετικών ευρημάτων τους.

Η πρώτη ομιλία θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 5 Απριλίου και ώρα 6.30μ.μ. και θα έχει θέμα «Το ιερό του Ελικώνιου Ποσειδώνα στην Ελίκη και η σημασία του για την έρευνα της αρχαίας Αιγιάλειας».

Ομιλήτριες θα είναι η Δρ. Αναστασία Γκαδόλου, Γενική Διευθύντρια Αρχαιολογικού Μουσείου Θεσσαλονίκης και η Δρ. Ερωφίλη Ίρις Κόλλια, Διευθύντρια Εφορείας Αρχαιοτήτων Ηλείας.

Μετά το τέλος της ομιλίας θα ακολουθήσει ξενάγηση στη νέα έκθεση από τον αρχαιολόγο της Εφορείας Δρ. Ανδρέα Βόρδο.

Η είσοδος είναι ελεύθερη για το κοινό.

 

Πανελλήνια Πρωταθλήματα Σκάκι στην Αιγιάλεια!

Στην Αιγιάλεια θα πραγματοποιηθεί τον ερχόμενο Νοέμβριο μία από τις πιο σημαντικές διοργανώσεις της Ελληνικής Σκακιστικής Ομοσπονδίας. Συγκεκριμένα, μετά από σειρά επαφών και διεργασιών «έκλεισε» η φιλοξενία στην περιοχή του Ομαδικού Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Παίδων – Κορασίδων (Κ16). Η διοργάνωση έρχεται ως αναγνώριση του έργου που γίνεται από τον Αθλητικό Σκακιστικό Όμιλο Αιγιαλείας, με τον δήμο Αιγιαλείας να στέκεται πάντα αρωγός στις προσπάθειες και το έργο όλων των συλλόγων. Στο πλαίσιο αυτό η συζήτηση για τη συγκεκριμένη διοργάνωση έχει ξεκινήσει εδώ και αρκετούς μήνες με συνεχείς επαφές από πλευράς του εντεταλμένου συμβούλου αθλητικών εκδηλώσεων Χρήστου Τσερεντζούλια με την ΕΣΟ.

Θυμίζουμε ότι τον περασμένο Ιούλιο το δημαρχείο Αιγιαλείας είχε επισκεφθεί ο Πρόεδρος της Ελληνικής Σκακιστικής Ομοσπονδίας Στάθης Ευσταθόπουλος, οπότε και τέθηκαν οι βάσεις για την ανάληψη μεγάλων διοργανώσεων.

Στο πλαίσιο αυτό πραγματοποιήθηκαν σειρά ενεργειών και επαφών ώστε να οριστικοποιηθεί το πλαίσιο συνεργασίας και οι προϋποθέσεις ώστε να μπορεί να φιλοξενηθεί η διοργάνωση στην οποία θα συμμετάσχουν περί τους 250 αθλητές, κάτι που επιστεγάστηκε τις προηγούμενες ημέρες οπότε και ανακοινώθηκε ότι θα πραγματοποιηθεί στην Αιγιάλεια τον προσεχή Νοέμβριο, από 27 έως 30 του μήνα, το Ομαδικό Πρωτάθλημα Παίδων – Κορασίδων (Κ16). Οι τελικοί θα γίνουν στο Λόγγο Αιγιαλείας, στο Συνεδριακό χώρο του Long Beach Hotel and Resort, ενώ θα ακολουθήσει από 1έως 9 Δεκεμβρίου μία εξίσου σημαντική, διπλή διοργάνωση στο Αίγιο και πιο συγκεκριμένα στο Αρχοντικό Παναγιωτόπουλου. Πρόκειται για το 74ο Πανελλήνιο Ατομικό Πρωτάθλημα και το 47ο Ατομικό Πρωτάθλημα Γυναικών.

«Η δημοτική αρχή Αιγιαλείας στέκεται αρωγός στις προσπάθειες των σωματείων και συλλόγων της περιοχής μας, πολλώ δε μάλλον όταν μιλάμε για έλευση κορυφαίων διοργανώσεων όπως το επίσημο πανελλήνιο πρωτάθλημα παίδων κορασίδων και ανδρών γυναικών, όπου πέρα από το αθλητικό ιδεώδες προάγουν την εξωστρέφεια και την τουριστική ανάπτυξη της περιοχής μας, δεδομένου ότι όλα τα ΄΄φώτα΄΄ θα στραφούν στην Αιγιάλεια» δηλώνει σχετικά ο κ. Τσερεντζούλιας.

Από την πλευρά της η πρόεδρος του Αθλητικού Σκακιστικού Ομίλου Αιγιαλείας Κατερίνα Μερτίκα τονίζει: «Με τη δουλειά, το ήθος και με ταπεινότητα καταφέραμε να φέρουμε στην Αιγιάλεια δύο πανελλήνιες διοργανώσεις. Να τιμήσουμε τον τόπο μας. Αυτό οφείλεται στα παιδιά μας εντός και εκτός συλλόγου, στην εμπιστοσύνη των γονέων και στην αδιάκοπη προσπάθεια να φανούμε αντάξιοι της εμπιστοσύνης τους! Στην προσπάθειά μας αυτή έχουμε συμπαραστάτη και αρωγό το δήμο Αιγιαλείας, τόσο τον αείμνηστο δήμαρχο Δημήτρη Καλογερόπουλο και βέβαια τον δήμαρχο Παναγιώτη Ανδριόπουλο και άριστη συνεργασία με τον αρμόδιο για τις αθλητικές διοργανώσεις Χρήστο Τσερεντζούλια. Όλα αυτά μαζί έχουν ως αποτέλεσμα την τιμή που μας έκανε η Ελληνική Σκακιστική Ομοσπονδία ανοίγοντας το δρόμο και για άλλες τέτοιου βεληνεκούς διοργανώσεις».

 

 

 

 

Η πρώτη προσκυνηματική εκδρομή από το Γενικό Φιλόπτωχο Ταμείο της Ιεράς Μητροπόλεως Καλαβρύτων και Αιγιαλείας

Την πρώτη ωφέλιμη δραστηριότητα, με τη χάρη του Θεού και την ευλογία του Σεβασμιωτάτου κ. Ιερωνύμου, κατέγραψε στο ενεργητικό του το Γενικό Φιλόπτωχο Ταμείο της Ιεράς Μητροπόλεως Καλαβρύτων και Αιγιαλείας, αφού την Πέμπτη 20 Μαρτίου πραγματοποιήθηκε η πρώτη προσκυνηματική εκδρομή στην Ιερά Μονή Ομπλού και στο Προσκύνημα του Αγίου Γερβασίου της Ιεράς Μητροπόλεως Πατρών.

Πιο συγκεκριμένα, το απόγευμα της Πέμπτης 90 προσκυνητές με συνοδό τον Αρχιμανδρίτη π. Αλέξανδρο Λουκάτο, υπεύθυνο του Γενικού Φιλοπτώχου Ταμείου της Ιεράς Μητροπόλεως, αναχώρησαν για την Ιερά Μονή Ομπλού, όπου με ευλάβεια προσκύνησαν την ιερή εικόνα της Παναγίας του Ομπλού (Γλυκιά Παναγία) και τα λείψανα του Αγίων Χαραλάμπους, της Αναστασίας της Φαρμακολύτριας, των Σαββαϊτών Αγίων και του Τιμίου Προδρόμου.

Θερμής υποδοχής έτυχαν οι ευσεβείς προσκυνητές από τον Ηγούμενο της Ιεράς Μονής Αρχιμανδρίτη π. Νεκτάριο Κωτσάκη, έχοντας την ευκαιρία να λάβουν την ευχή του και να ακούσουν το ιστορικό της Μονής. Ακολούθως στο αρχονταρίκι της Μονής οι προσκυνητές απόλαυσαν τη φιλοξενία των μοναχών.

Στη συνέχεια οι προσκυνητές επισκέφτηκαν τις κατασκηνώσεις της Ιεράς Μητροπόλεως Πατρών, όπου βρίσκεται ο Ιερός Ναός της Αγίας Παρασκευής, στον οποίο υπάρχει και ο τάφος του Αγίου Διδασκάλου και Πνευματικού Πατρός των Πατρών Αγίου Γερβασίου Παρασκευόπουλου και τα χαριτόβρυτα Λείψανά του. Εκεί τους υποδέχτηκε ο Αρχιμανδρίτης π. Γερβάσιος Παρακεντές, μιλώντας τους για τον βίο και την πνευματική δράση του Αγίου στη πόλη των Πατρών.

Αργά το βράδυ, μετά το πνευματικό προσκύνημα, οι ευλαβείς προσκυνητές επέτρεψαν στην έδρα τους.

 

Προβολή των ντοκιμαντέρ για την Αρχαία Ελίκη από τα τηλεοπτικά κανάλια «Discovery Channel» και «Channel 5» στο Αίγιο

Το πρόγραμμα εκδηλώσεων της ΕΦΑΕΛ για το 2025 συνεχίζεται με την προβολή δύο νέων ντοκιμαντέρ για την ανακάλυψη της Αρχαίας Ελίκης από το αμερικανικό τηλεοπτικό κανάλι Discovery Channel και το βρετανικό Channel 5. Οι διεθνείς αυτές παραγωγές που ήδη προβλήθηκαν στο παγκόσμιο κοινό, εστιάζουν στην επιτυχή ανακάλυψη της Αρχαίας Ελίκης στην Αχαΐα μέσα από την πρωτοποριακή επιστημονική μεθοδολογία που εφάρμοσε η ερευνητική ομάδα του Πανεπιστημίου Πατρών και της Εταιρείας Φίλων Αρχαίας Ελίκης υπό τη διεύθυνση της Αρχαιολόγου Ντόρας Κατσωνοπούλου, λύνοντας ένα μεγάλο επιστημονικό αίνιγμα δεκαετιών.

Κομβικό στοιχείο των ντοκιμαντέρ αποτελεί η ερμηνεία-κλειδί αρχαίου κειμένου από την Ντόρα Κατσωνοπούλου που έλυσε το ζήτημα της θέσης, στην οποία θα έπρεπε να αναζητηθεί η Αρχαία Ελίκη, ενώ τα αποτελέσματα της έρευνας παρουσιάζονται μέσα από τις αποκλειστικές συνεντεύξεις με την πρόεδρο της ΕΦΑΕΛ και τον επικεφαλής γεωλόγο του ερευνητικού προγράμματος Γιάννη Κουκουβέλα.

Παγκόσμια για άλλη μια φορά υπήρξε η ανάδειξη της Αρχαίας Ελίκης και της Αιγιάλειας με την εξαιρετική επιτυχία των συγκεκριμένων επιστημονικών ντοκιμαντέρ που προβλήθηκαν πρόσφατα σε Ευρώπη και ΗΠΑ. Η διεθνής αναγνώριση της επιτυχίας της ερευνητικής ομάδας έχει εξάλλου προσελκύσει μεγάλο αριθμό φοιτητών και ερευνητών από Πανεπιστήμια του εξωτερικού που επιθυμούν να συμμετέχουν στις έρευνες και μελέτες για την Αρχαία Ελίκη.

Είναι ιδιαίτερη διάκριση για την ιστορία μας ότι ο κορυφαίος Βρετανός δημοσιογράφος Dan Snow που επισκέφθηκε την Αιγιάλεια για τα γυρίσματα και τη συνέντευξη με την Ντόρα Κατσωνοπούλου, δήλωσε τον ενθουσιασμό του για την επιτυχία της ανακάλυψης της Αρχαίας Ελίκης, τοποθετώντας την στις πλέον ευφυείς της εποχής μας.

Η είσοδος στην εκδήλωση, που θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 6 Απριλίου, στις 6:30μ.μ., στο Πολιτιστικό Κέντρο Δήμου Αιγιάλειας, είναι ελεύθερη.

 

ΜΠΑΣΚΕΤ: Ήττα 69-64 του Αστέρα Τέμενης στη Σαρωνίδα

O Aστέρας Τέμενης πάλεψε μέχρι το τέλος στην Ανάβυσσο αλλά ο Ν.Ο. Σαρωνίδας πήρε τη νίκη με σκορ 69-64 και έκανε το 1-0 στη διαδικασία των πλέι άουτ αποκτώντας προβάδισμα για την παραμονή.

Οι γηπεδούχοι προηγήθηκαν 41-32 στο ημίχρονο ξεφεύγοντας με ένα επί μέρους σκορ 10-3 στο τελευταίο τρίλεπτο και πήγαν στα αποδυτήρια με 9 πόντους μπροστά.

Στην τρίτη περίοδο η αιγιώτικη ομάδα βρέθηκε πίσω στο σκορ και με 11 πόντους (56-45 στο 27΄) αλλά με αντεπίθεση μείωσε στους δύο (59-57) δείχνοντας ότι μπορεί να φτάσει σε μία μεγάλη νίκη και να πάρει σημαντικό προβάδισμα για την παραμονή.

Όμως σε αυτό το καθοριστικό σημείο οι γηπεδούχοι αντέδρασαν, έβαλαν δύο μεγάλα σουτ με τον Βασιλακάκη και ξέφυγαν 64-57 στο 38΄, με τον Αστέρα να προσπαθεί να επιστρέψει χωρίς επιτυχία μένοντας με τη μεγάλη προσπάθεια του δευτέρου ημιχρόνου.

Τώρα ο Αστέρας Τέμενης θέλει μόνο νίκη την ερχόμενη Κυριακή στο κλειστό του Αιγίου για να μείνει «ζωντανός» ισοφαρίζοντας σε 1-1 τη σειρά και να πάει στο τελευταίο παιχνίδι πάλι στην Ανάβυσσο και να τα παίξει όλα για όλα για την παραμονή. .

Στο άλλο ματς των πλέι άουτ ο Πήγασος Θυρέας συνέτριψε τη Γαλήνη με 63-39 και πήρε προβάδισμα με 1-0.

 

Δεκάλεπτα: 21-15, 41-32, 54-43, 69-64

Σαρωνίδα (Κατσίκης): Δελίδης 9(1), Τσιγγενόπουλος 10, Χασάπης 12(2), Βασιλακάκης 8(1), Νικολακόπουλος 6, Κοζακαρού 9, Σιδέρης 2, Μερκούρης 8(1), Τσόλας 2, Μόμτσος 3(1)

Αστέρας Τέμενης (Μπερδέσης): Καρλής 19(1), Βουρνάς 16(2), Κούτρας 7(1), Μανωλάκης 7, Χριστόπουλος, Ιατρόπουλος 2, Σταθακόπουλος 4, Σκάνδαλος 7(1), Κανελλάκης 2

 

 

ΒΟΛΕΪ (Α.Ο. ΑΙΓΙΑΛΕΩΝ): Τελικός παραμονής με ΧΑΝΘ μετά την ήττα 0-3 από Ήφαιστο Φλώρινας

0

Ο Ήφαιστος Φλώρινας διπλασίασε τις νίκες του κόντρα στον Α.Ο. Αιγιαλέων στον πρώτο γύρο των πλέι άουτ και εξασφάλισε την παραμονή του στη Pre League ανδρών. Η ομάδα του Αιγίου ήταν ανταγωνιστική μόνο στο τρίτο σετ χάνοντας τελικά με 0-3 και τώρα θα αναμετρηθεί με τη ΧΑΝΘ στους τελικούς παραμονής, με την ομάδα της Θεσσαλονίκης να έχει το πλεονέκτημα της έδρας. Ο ορισμός των αγώνων θα γίνει στις αρχές της εβδομάδας.

Τα σετ: 14-25, 19-25, 24-26

Α.Ο. ΑΙΓΙΑΛΕΩΝ (Παναγιώτης Παπαδόπουλος): Σοάρες, Λιβαθηνός, Δασκαλόπουλος, Γεωργάτος, Βασιλάκος, Λεοζάο / Καραγεώργος (λ), Σαλαβασίδης (λ), Μαρουλάς, Πατρινός, Φιλίππου
ΗΦΑΙΣΤΟΣ ΦΛΩΡΙΝΑΣ (Σπύρος Γκολίτσης): Άλμπο, Τερζόγλου, Αλί, Χατζόπουλος, Χήρας, Νικολακάκης / Αντωνιάδης (λ), Ταμόζνικοφ, Κατσιαφλάκας

 

Δυναμική η παρουσία της Αιγιάλειας στο 2ο Travel West Forum

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 28 Μαρτίου το 2ο Travel West Forum, το μεγάλο συνέδριο για τον Τουρισμό στην περιοχή της Δυτικής Ελλάδας που διεξήχθη στον πολυχώρο Royal στην Πάτρα, με τη συμμετοχή της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, τη συνδιοργάνωση του Επιμελητηρίου Αχαΐας, σε συνεργασία με τον Οργανισμό Λιμένος Πατρών και υπό την αιγίδα του Πανεπιστημίου Πατρών. Διακεκριμένοι ομιλητές από τον χώρο του τουρισμού, της πολιτικής, της οικονομίας, της επιχειρηματικότητας, της καινοτομίας και του πολιτισμού συζήτησαν για τον τουρισμό στη Δυτική Ελλάδα, ανέλυσαν τα πλεονεκτήματα της περιοχής, «ακτινογράφησαν» τις δυνατότητές της ως προς την ανάπτυξη εναλλακτικών μορφών τουρισμού και παρουσίασαν παραδείγματα που ανοίγουν νέους δρόμους, με «όχημα» τις νέες προκλήσεις.

Η Αιγιάλεια ήταν φέτος ο τιμώμενος Δήμος του συνεδρίου και σε αυτό το πλαίσιο ο Δήμαρχος Αιγιαλείας Παναγιώτης Ανδριόπουλος, ο πρόεδρος της ΔΕΥΑ Αιγιαλείας Γιώργος Ντίνος, ο αντιδήμαρχος Καθαριότητας Νίκος Καραΐσκος και ο αντιπρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Αχαΐας Χρήστος Κανελλής ανέλυσαν ενδιαφέροντα επί μέρους θέματα της συνεδρίας με γενικό τίτλο «Πράσινες πολιτικές και περιβάλλον – Ο δρόμος προς τη βιωσιμότητα – Το παράδειγμα της Αιγιάλειας».

Στον χαιρετισμό του ο Δήμαρχος Αιγιαλείας αναφέρθηκε στη μεγάλη ευθύνη της τοπικής αυτοδιοίκησης να δημιουργεί και να εξασφαλίζει τη λειτουργία όλων εκείνων των υποδομών, οι οποίες απαιτούνται για την διασφάλιση προσέλκυσης νέων επισκεπτών και την ανάπτυξη βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης στον Δήμο Αιγιαλείας, που ενσωματώνει τις αρχές της περιβαλλοντικής προστασίας και της κοινωνικής ευημερίας. «Η Αιγιάλεια διαθέτει ένα μοναδικό, γεωγραφικό ανάγλυφο σμιλεμένο από το νερό, συνδυάζει ορεινούς, πεδινούς και παράκτιους χώρους, περιοχές Natura προσφέροντας δυνατότητες για μοναδικές εμπειρίες στους επισκέπτες. Κυρίαρχος στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε έναν ελκυστικό προορισμό για τους επισκέπτες όλο το χρόνο, προσφέροντας αυθεντικές εμπειρίες που συνδυάζουν τη φυσική ομορφιά, την πολιτιστική κληρονομιά και την τοπική γαστρονομία, σε συνδυασμό με την υποστήριξη των ορεινών μειονεκτικών περιοχών και τη δημογραφική τους ενίσχυση, με ευκαιρίες απασχόλησης και βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων» τόνισε μεταξύ άλλων ο δήμαρχος.

Στη συνέχεια ο πρόεδρος της ΔΕΥΑ Αιγιαλείας στην ομιλία του με θέμα «Διαχείριση λυμάτων και τουρισμός. Πώς οι σύγχρονες υποδομές εξασφαλίζουν την προστασία του περιβάλλοντος και την ενίσχυση του τουριστικού προορισμού», αφού παρουσίασε ένα μικρό ιστορικό για την ίδρυση και τη λειτουργία της Δημοτικής Επιχείρησης, μίλησε για έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη σε όλη την έκταση του Δήμου: Τα εσωτερικά δίκτυα αποχέτευσης στους παραλιακούς οικισμούς από Ερινεό έως Αιγείρα, το έργο των εσωτερικών δικτύων των Κοινοτήτων Τέμενης-Βαλιμιτίκων-Διγελιωτίκων, το εργοστάσιο επεξεργασίας λυματολάσπης που βρίσκεται σε φάση ολοκλήρωσης και βεβαίως το εμβληματικό έργο του διυλιστηρίου ύδατος του ποταμού Σελινούντα, που αποτελεί το σημαντικότερο έργο της τρέχουσας δεκαετίας και για τις επόμενες γενιές. Σημείωσε εξάλλου ότι η ΔΕΥΑ Αιγιαλείας διαρκώς εκσυγχρονίζεται και διευρύνει τη λειτουργία της με δημιουργία υποδομών που συνδέονται άρρηκτα με την τουριστική ανάπτυξη του Δήμου και ταυτόχρονα με την προστασία του περιβάλλοντος.

Παίρνοντας το λόγο ο Νίκος Καραΐσκος ανέπτυξε το θέμα «Οι υποδομές διαχείρισης των απορριμμάτων και η προστασία του περιβάλλοντος ως αναπτυξιακό πρόσημο για τον Τουρισμό και την ενίσχυση του τουριστικού προορισμού», δίνοντας ιδιαίτερη βάση στη διαχείριση της καθημερινότητας δημιουργώντας μια πολιτεία ελκυστική για δημότες αλλά και επισκέπτες. Η οργάνωση και δημιουργία των υποδομών καθαριότητας και προστασίας περιβάλλοντος είναι απαραίτητο στοιχείο προόδου και κατ’ επέκτασιν ανάπτυξης κοινωνικής και τουριστικής. Η λειτουργία της ανακύκλωσης, η διαχείριση των σύμμικτων απορριμμάτων και των βιοαποβλήτων είναι τα κυριότερα στοιχεία που αξιοποιούνται εκ μέρους του Δήμου Αιγιαλείας, ο οποίος διαρκώς διακρίνεται σε πανελλαδικό επίπεδο για τις πρακτικές του. Η δε λειτουργία της Μονάδας Επεξεργασίας Οργανικών Αποβλήτων σε σύντομο χρονικό διάστημα, αναμένεται να μειώσει τον όγκο των απορριμμάτων που καταλήγουν σε κάδους περίπου στο 45%, με πολλαπλά οφέλη για την οικονομία και το περιβάλλον και βεβαίως για το εκλεκτό τουριστικό προϊόν που προσφέρει η Αιγιάλεια. Κλείνοντας μίλησε για τη σπουδαία συνεργασία με τον ΣΥΔΙΣΑ Αχαΐας και τους γειτονικούς Δήμους.

Τέλος, ο Χρήστος Κανελλής ανέπτυξε το θέμα «Βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη-Αιγιάλεια 2030», αναφερόμενος στις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής για το μέλλον του πλανήτη. Στο ρητορικό ερώτημα τι μπορεί να κάνει ένας μικρός Δήμος, ο ίδιος τόνισε ότι η Αιγιάλεια κατάλαβε έγκαιρα τη σχέση της κλιματικής αλλαγής με τη βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη, εκπονώντας ένα πρωτοποριακό σχέδιο branding, που είναι ήδη ο «οδικός χάρτης» για τα επόμενα χρόνια, με στόχευση σε εναλλακτικές μορφές τουρισμού. Η Αιγιάλεια, με πλούσια και πολυποίκιλη ταυτότητα σε παράκτια/ημιορεινή/ορεινή ζώνη, με πλούσια ιστορία και πολιτιστική παραγωγή, με μοναδικές ομορφιές, εδραιώνεται ως «η χώρα του αθάνατου νερού (Egialia – Vostizza Land of Eternal Waters) έτοιμη να υποδεχτεί τους επισκέπτες της και να τους προσφέρει αξέχαστες εμπειρίες 365 ημέρες το χρόνο, όπως αναφέρθηκε.

«Πιστεύουμε στην αγαστή και αποτελεσματική συνεργασία των ντόπιων επιχειρηματιών και παραγωγών, με στόχο να προχωρήσουμε στο μέλλον του τουρισμού με μεγάλα και γοργά βήματα για τον τόπο μας, αξιοποιώντας κάθε ευκαιρία και όντες ανοιχτοί σε συνέργειες και με φορείς όπως η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας και φυσικά γειτονικούς Δήμους, όπως έχουμε κάνει ήδη με τα Καλάβρυτα. Οι προσπάθειές μας συνεχίζονται και θα φέρουν το καλύτερο αποτέλεσμα» δήλωσε μετά το τέλος του 2ου Travel West Forum ο Δήμαρχος Αιγιαλείας Παναγιώτης Ανδριόπουλος.