Με επιτυχία η διαδικτυακή Ημερίδα με θέμα «Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία – Προσβασιμότητα για όλους»

Η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Δυτικής Ελλάδας, σε συνεργασία  με την Περιφερειακή Ομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία Δυτικής Ελλάδας και Νοτίων Ιονίων Νήσων και την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος συνδιοργάνωσαν χθες (21/3) διαδικτυακή ημερίδα με θέμα «Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία– Προσβασιμότητα για όλους».
Η ημερίδα συνδιοργανώθηκε υπό την αιγίδα της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία, με την υποστήριξη του Πανελλήνιου Συλλόγου Παραπληγικών Παράρτημα Αχαΐας και της Εθνικής Ομοσπονδίας Κινητικά Αναπήρων.
Στόχος της ημερίδας ήταν η ευαισθητοποίηση φορέων και πολιτών σε ότι αφορά τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία, την προσβασιμότητα των ΑμεΑ στις πόλεις και γενικότερα σε προτάσεις με κεντρικό σημείο αναφοράς τη βελτίωση της καθημερινότητας των ΑμεΑ.
Ο Πρόεδρος της Περιφερειακής Ομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία Δυτικής Ελλάδας και Νοτίων Ιονίων Νήσων Αντώνιος Χαροκόπος δήλωσε: «H διαδικτυακή ημερίδα έθεσε ως στόχους την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των πολιτών, την παρουσίαση θεμάτων των ατόμων με αναπηρία, των χρονίως πασχόντων και των οικογενειών τους καθώς και την ανάδειξη της σημαντικότητας της καθολικής προσβασιμότητας των υποδομών, υπηρεσιών, και αγαθών ως βασική προϋπόθεση για την αυτονομία και την ισότιμη συμμετοχή των ατόμων με αναπηρία στα κοινωνικο – οικονομικά δρώμενα, τους οποίους οι ομιλητές εκπλήρωσαν στο ακέραιο. Η Ομοσπονδία, συνεχίζοντας το έργο της, πρόκειται να πραγματοποιήσει καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους δράσεις που θα προωθούν τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία, των χρονίως πασχόντων και των οικογενειών τους, σε συνεργασία με φορείς της κοινωνίας».
Κατά τον χαιρετισμό του ο Γενικός Περιφερειακός Αστυνομικός Διευθυντής Δυτικής Ελλάδας, Υποστράτηγος Απόστολος Μαρτζάκλης τόνισε: «Οι αστυνομικοί στεκόμαστε διαρκώς αρωγοί στο πλευρό του πολίτη, υπηρετώντας αυτόν με σεβασμό, κατανόηση και βαθιά ενσυναίσθηση. Τα άτομα με αναπηρία δικαιούνται, χωρίς περιθώριο αμφιβολίας, ίση προστασία, ισότιμη παροχή αισθήματος ασφαλείας και ίση τήρηση των δικαιωμάτων τους, ως μέλη του κοινωνικού συνόλου. Όλοι οι πολίτες του τόπου μας, είτε είναι άτομα με αναπηρία είτε όχι, δικαιούνται και πρέπει να απολαμβάνουν τις ίδιες συνθήκες διαβίωσης».
Από την πλευρά του ο Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Αχαΐας Χαράλαμπος Μπονάνος σημείωσε μεταξύ άλλων: “Το δικαίωμα στις Υπηρεσίες Υγείας, στην ίση αντιμετώπιση για όλους τους πολίτες στη Δυτική Ελλάδα, θεωρείται αυτονόητο στις μέρες μας, το δικαίωμα όμως στην προσβασιμότητα είναι αυτό που αποτελεί την βασική προϋπόθεση ώστε όλα τα άτομα να ζουν ανεξάρτητα και να συμμετέχουν πλήρως και ισότιμα στις
δράσεις της κοινωνίας μας. Χωρίς το δικαίωμα της προσβασιμότητας όλα τα άλλα δικαιώματα μένουν μακριά από τους πραγματικούς αποδέκτες τους… Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας με χαρά στηρίζει δράσεις όπως αυτή, που έχουν ως σκοπό την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση πολιτών από έγκριτους επιστήμονες. Λέμε όχι στον αποκλεισμό, λέμε ναι σε μια κοινωνία ανοικτή χωρίς διακρίσεις”.
Παράλληλα, χαιρετισμό έκανε ο Δήμαρχος Πατρέων Κωνσταντίνος Πελετίδης, ο οποίος ανέφερε τα εξής: «Τα θέματα που αφορούν την προάσπιση των δικαιωμάτων των ατόμων με αναπηρία έχουν περιγραφεί και αναλυθεί. Εμείς οφείλουμε να κάνουμε το επόμενο βήμα, να αναζητήσουμε γιατί η σημερινή κοινωνική διαμόρφωση αδυνατεί να το κάνει πράξη. Ο Δήμος έχει συγκροτήσει γραφείο ατόμων με αναπηρία με σκοπό την καταγραφή των προβλημάτων και τη βελτίωση των
συνθηκών. Σε όλες τις αναπλάσεις που κάνουμε, στο κέντρο της προσοχής είναι και η προσβασιμότητα. Επίσης το γραφείο μαζί με τον ΚΟΔΗΠ δημιούργησε πρόγραμμα άμεσης πρόσβασης σε περίπτωση σεισμού ή άλλων έκτακτων αναγκών. Όλα αυτά τα κάνουμε μέσα σε ένα περιβάλλον οικονομικής στενότητας που την προκαλεί η έλλειψη χρηματοδότησης και η κατεύθυνση των κεντρικών πόρων μακριά από τις ανάγκες του λαού».
Συντονιστές της ημερίδας ήταν ο Αστυνόμος Β΄ Ιγνάτιος Τριανταφύλλου και ο Πρόεδρος της Περιφερειακής Ομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία Δυτικής Ελλάδας και Νοτίων Ιονίων Νήσων Αντώνιος Χαροκόπος.
Σημειώνεται ότι, σε συνεργασία με την Ομοσπονδία Κωφών Ελλάδας, πραγματοποιήθηκε διερμηνεία της ημερίδας στη νοηματική γλώσσα, για τους συνανθρώπους μας με προβλήματα ακοής.

Συγκέντρωση διαμαρτυρίας για την επικείμενη υποβάθμιση του Νοσοκομείου Αιγίου προγραμματίζουν την Πέμπτη σωματεία και φορείς

Συγκέντρωση διαμαρτυρίας στην Τρίγωνη Πλατεία με σκοπό να διατρανώσουν την αντίθεσή τους στην υποβάθμιση του Νοσοκομείου Αιγίου προγραμματίζουν για μεθαύριο, Πέμπτη, στις 7μ.μ., επτά σωματεία και φορείς της Αιγιάλειας.

Πρόκειται για τα Σωματεία Οικοδόμων Αιγίου, Συνταξιούχων ΙΚΑ Αιγίου και Εργαζομένων στο εργοστάσιο Καλλιμάνη, τον Αγροτικό Σύλλογο Αιγίου «Μπακόπουλος – Ντρίνιας», την ΕΛΜΕ Β΄ Αχαΐας, το προσωπικό με συμβάσεις ορισμένου χρόνου (ΣΟΧ) και τους υγειονομικούς που βρίσκονται σε αναστολή εργασίας από το Γενικό Νοσοκομείο Αιγίου και τα Κ.Υ. Αιγίου και Ακράτας, που στην ανακοίνωσή τους αναφέρουν τα εξής:

«Στα δύο αυτά χρόνια που πέρασαν από την εμφάνιση του πρώτου κρούσματος κορονοϊού, έχει συσσωρευτεί πλούσια πείρα, που με τραγικό τρόπο, φωτίζει ένα και μοναδικό συμπέρασμα: Η Υγεία του λαού δεν μπορεί να είναι εμπόρευμα!
Η πανδημία, όπως αποδεικνύει και η τραγική εμπειρία αυτών των δύο χρόνων, μπορεί να περιοριστεί, κι αυτό μπορεί να γίνει μόνο με μέτρα προστασίας στους χώρους δουλειάς και τους κρίσιμους χώρους υπερμετάδοσης. Και με ενίσχυση του δημόσιου συστήματος Υγείας.
Είναι όλα όσα, εδώ και δύο χρόνια, κόντρα στη κυβερνητική πολιτική της εμπορευματοποίησης της υγείας, διεκδικούν μέσα από τα σωματεία, όλοι όσοι βρέθηκαν στην πρώτη γραμμή της μάχης για την υπεράσπιση της υγείας, της ζωής, και των δικαιωμάτων του λαού.
Δεν μπορούν να κρύψουν ότι όλες οι κυβερνήσεις όλα αυτά τα χρόνια υπηρέτησαν την πολιτική της εμπορευματοποίησης της Υγείας.

Αυτό είχε συνέπειες και στο νοσοκομείο Αιγίου που και αυτό είναι ενταγμένο στις πολιτικές υποστελέχωσης σε ιατρικό προσωπικό και συνολικής υποβάθμισης του, με αποτέλεσμα την επισφαλή λειτουργία των κλινικών.
Οι λύσεις που δίνονται είναι προσωρινές, με μετακινήσεις από άλλα νοσοκομεία ή κέντρα υγείας. Οι 27 πεπειραμένοι συνάδελφοι που τελούν υπό απόλυση την 31/3/22 που αποφάσισε η κυβέρνηση, θα αποδυναμώσει ακόμα περισσότερο την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών του Νοσοκομείου Αιγίου δεδομένου ότι οι εργολάβοι θα επανέλθουν. Το αίτημά τους για παραμονή είναι δίκαιο, δεδομένου ότι καλύπτουν χρόνια τώρα πάγιες και διαρκείς ανάγκες .
Η κυβερνητική πολιτική του «νέου ΕΣΥ» για να εφαρμοστεί απαιτεί υποταγμένο υγειονομικό προσωπικό, που δεν θα αντιδρά στην κυβερνητική προσπάθεια μεγαλύτερης εμπορευματοποίησης της υγείας.
Σε αυτό το πλαίσιο, η Διοίκηση του Νοσοκομείου, παρεμβαίνοντας απροκάλυπτα στη συνδικαλιστική διαμάχη που έγινε στη διάρκεια των εκλογών των εργαζομένων του Νοσοκομείου τις 24/9/21, προχώρησε σε Ένορκη Διοικητική Εξέταση (ΕΔΕ) σε βάρος του συνδικαλιστή υγειονομικού ΑΣΠΡΟΥΚΟΥ Απόστολου.
Ο ΑΣΠΡΟΥΚΟΣ Απόστολος για χρόνια ολόκληρα δίνει ανιδιοτελή μάχη για την ενίσχυση του ΕΣΥ και την αναβάθμιση του Νοσοκομείου Αιγίου καθώς έχει διατελέσει εκπρόσωπος των εργαζομένων στο Διοικητικό Συμβούλιο του Νοσοκομείου, ως τακτικό μέλος από το 2013 έως το 2016.
Οι συνδικαλιστικοί και επαγγελματικοί φορείς του Αιγίου καταγγείλαμε από την πρώτη στιγμή την απαράδεκτη απόφαση της Διοίκησης του Νοσοκομείου Αιγίου να προχωρήσει σε ΕΔΕ σε βάρος του συνδικαλιστή υγειονομικού.
Γνωρίζουμε ότι κάθε προσπάθεια δίωξης συνδικαλιστή γίνεται για να τρομοκρατηθούν οι υπόλοιποι εργαζόμενοι, να φιμωθεί κάθε φωνή διεκδίκησης ενάντια στη πολιτική υποβάθμισης της υγείας, και υποβάθμισης του Νοσοκομείου Αιγίου.

Όμως η πλειοψηφία της Γενικής Συνέλευσης Αντιπρόσωπων στο Εργατικό Κέντρο Αιγίου, με ευθύνη του Προέδρου, παραβιάζοντας κάθε αρχή εργατικής αλληλεγγύης, αρνήθηκε να υιοθετήσει το ψήφισμα συμπαράστασης στο διωκόμενο συνδικαλιστή.
Οργανώσαμε με επιτυχία, συγκέντρωση για την αναβάθμιση του Νοσοκομείου Αιγίου και έμπρακτης συμπαράστασης στο διωκόμενο συνδικαλιστή, εντός του ίδιου του Νοσοκομείου, και καταθέσαμε το ψήφισμα στο Διοικητή του Νοσοκομείου με προσωπική παρέμβαση ομάδας συνδικαλιστών.

Όμως, η Διοίκηση του Νοσοκομείου συνεχίζει την αντεργατική της πολιτική και παραπέμπει το συνάδελφο ΑΣΠΡΟΥΚΟ Απόστολο σε Πειθαρχική Διαδικασία.

Να ενώσουμε τη φωνή μας και να παλέψουμε:

-Για άμεση στελέχωση σε ιατρικό προσωπικό του Νοσοκομείου Αιγίου και τη συνολικότερη αναβάθμισή του, για σύγχρονη αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν υγεία για όλο το λαό.
-Να εκφράσουμε με κάθε δυνατό τρόπο τη συμπαράστασή μας στο διωκόμενο συνδικαλιστή, να εμποδίσουμε όλοι μαζί και να παγώσουμε τις διαδικασίες πειθαρχικής δίωξης του συναδέλφου ΑΣΠΡΟΥΚΟΥ Απόστολου.

-Να παραμείνουν οι 27 πεπειραμένοι συνάδελφοι με Συμβάσεις Ορισμένου Χρόνου που τελούν υπό απόλυση στο τέλος του μήνα.

-Υγειονομικοί, μόνιμοι και επικουρικοί, που βρίσκονται σε αναστολή, να επιστρέψουν στην εργασία τους».

 

Διακρίσεις για τη Φιλαθλητική Λέσχη Αιγίου στο Διασυλλογικό Πρωτάθλημα Στίβου

Με τρία μετάλλια στις αποσκευές τους επέστρεψαν οι αθλητές της Φιλαθλητικής Λέσχης Αιγίου, από το Διασυλλογικό Πρωτάθλημα Στίβου, που έγινε το Σάββατο 19 Μαρτίου στο Παμπελοποννησιακό Στάδιο Πατρών.

Συγκεκριμένα, το χρυσό μετάλλιο στο μήκος κέρδισε ο Παναγιώτης Σαμίκος με άλμα στα 5,20μ., ενώ ο ίδιος αθλητής κέρδισε το χάλκινο μετάλλιο στο μπαλάκι. Εκτός όμως του Σαμίκου, στο αγώνισμα των 60 μέτρων η Ιωάννα Μητροπούλου τερμάτισε τρίτη, κατακτώντας το χάλκινο μετάλλιο, στο αγώνισμα των 60 μέτρων ο Παναγιώτης Θεοφανόπουλος τερμάτισε τέταρτος, ενώ τέλος η Ανδρομάχη Κόμη ήρθε 10η.

Αναλυτικά η ανακοίνωση του συλλόγου:

«Με επιτυχίες και διακρίσεις στο Διασυλλογικό Πρωτάθλημα Στίβου η ομάδα μας το Σάββατο 19 Μαρτίου στο Παμπελοποννησιακό Στάδιο Πατρών. Για μία ακόμη φορά δείξαμε ότι όλοι στην ομάδα είμαστε κοντά στα παιδιά και προχωράμε με γερές βάσεις μέχρι να γίνουμε πρωταθλητές! Ξεκινάμε μαζί από τις Ακαδημίες μας, από τα σπλάχνα της ομάδας, προπονούμαστε σωστά και εξελισσόμαστε. Δεν υπάρχουν αθλητές που ήρθαν πρωταθλητές στην ομάδα μας. Αυτό χθες το απέδειξε περίτρανα ο αθλητής μας Σαμίκος Παναγιώτης όπου στο άλμα εις μήκος πραγματικά πέταξε! Έκανε άλμα στα 5.20 μέτρα όπου για την ηλικία του (2010) είναι απίστευτο! Ένας αθλητής ο οποίος πήρε 2 μετάλλια στους αγώνες, στο μήκος Χρυσό και στο μπαλάκι Χάλκινο, ενώ τερμάτισε 2ος στη γενική κατάταξη του Πρωταθλήματος ανάμεσα σε 14 σωματεία που έλαβαν μέρος στους αγώνες! Εκτός από τον Παναγιώτη άλλη μια αθλήτρια μας, η Μητροπούλου Ιωάννα, τερμάτισε 3η στα 60 μέτρα κατακτώντας Χάλκινο μετάλλιο και 11η στη γενική κατάταξη. Πάρα πολύ καλά πήγαν και οι άλλοι δυο ταλαντούχοι αθλητές μας, μολονότι δεν κατέκτησαν μετάλλιο. Πρόκειται για τον Παναγιώτη Θεοφανόπουλο όπου στα 60 μέτρα τερμάτισε 4ος και στη γενική κατάταξη 12ος και την Κόμη Ανδρομάχη όπου τερμάτισε 10η στα 60 μέτρα και 10η στη γενική κατάταξη. Όλα τα παιδιά αυτά προέρχονται από τις Ακαδημίες μας, πήγαν πάρα πολύ καλά και αποδείξαμε για άλλη μια φορά ότι δεν έχουμε να φοβηθούμε τίποτα από τις ”μεγάλες” ομάδες. Όλα είναι ένας μύθος. Να αναφέρουμε ότι η ομάδα μας πέρυσι κατέκτησε 3 Πανελλήνια Πρωταθλήματα στην κατηγορία Κ16!!

Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά. Πιστεύουμε πολύ σε αυτά και είμαστε σίγουροι ότι θα έχουν ένα λαμπρό μέλλον. Ευχαριστούμε πάρα πολύ τους γονείς που στηρίζουν την προσπάθειά μας, ευχαριστούμε πολύ τους διοργανωτές των αγώνων».

Για να δείτε αναλυτικά τα αποτελέσματα των αγωνισμάτων πατήστε εδώ.

Για να δείτε αναλυτικά τη βαθμολογία των αθλητών πατήστε εδώ.

Στις βιβλιοθήκες όλων των σχολείων της Αιγιάλειας το βιβλίο «Τα πρώτα Τουφέκια της Επανάστασης», δωρεά τού Συλλόγου «Αναγέννησις» Ακράτας

Ο Πολιτιστικός Σύλλογος «Αναγέννησις» Ακράτας, μετά από πολύμηνη και επίπονη διαδικασία, προχώρησε στην έκδοση του βιβλίου «Τα πρώτα Τουφέκια της Επανάστασης», σε μια προσπάθεια καταγραφής στη νέα ελληνική της τοπικής ιστορίας και της συμμετοχής της περιοχής στο δρόμο του Έθνους προς την Ελευθερία. Πρόκειται για ένα τόμο 150 σελίδων όπου καταγράφονται το πρώτο ένοπλο χτύπημα του Αγώνα στις Πόρτες Αγριδίου στις 14 Μάρτη 1821, η μάχη της Ακράτας, η αυτοθυσία των ηρωίδων Καστρακίου, άγνωστες πτυχές της ιστορίας και όλα τα σημαντικά γεγονότα που έλαβαν χώρα στα άγια χώματα της Νωνάκριδας.

Θεωρώντας ότι η συγκεκριμένη έκδοση δε θα πρέπει να λείπει από τη βιβλιοθήκη κανενός σχολείου της Αιγιάλειας, το Δ.Σ. του Συλλόγου «Αναγέννησις» αποφάσισε να δωρίσει σε όλα τα σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του δήμου τον πολυτελή τόμο «Τα πρώτα Τουφέκια της Επανάστασης», που σημειωτέον θα μπορούσε να αξιοποιηθεί και για τη διενέργεια θεατρικών δρώμενων με θέμα την ιστορία του τόπου από τους μαθητές της περιοχής μας.

Στο πλαίσιο αυτό και μετά από συνεννόηση με τους προέδρους των Σχολικών Επιτροπών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του δήμου Αιγιαλείας Δημήτριο Ελευθεριώτη και Επαμεινώνδα Δούλο αντίστοιχα, παραδόθηκαν σήμερα το πρωί ισάριθμα βιβλία με τις σχολικές μονάδες του δήμου Αιγιάλειας  προκειμένου να διανεμηθούν σε όλα τα σχολεία ενόψει και του εορτασμού της Εθνικής μας Επετείου.

Στη συνάντηση στα γραφεία των σχολικών επιτροπών τα βιβλία παραδόθηκαν στους προέδρους από την πρόεδρο του Συλλόγου Μαρία Καρρά και τη συγγραφέα Αναστασία Ευσταθίου που αντάλλαξαν απόψεις με τους κ. Δούλο και Ελευθεριώτη, οι οποίοι από την πλευρά τους συνεχάρησαν την «Αναγέννηση» για την πολύπλευρη δράση της αλλά και τη συγκεκριμένη δωρεά των καλαίσθητων ιστορικών τόμων.

 

 

Βασιλική Ψυχράμη: «Το γιοφύρι της Άρτας», η πλατεία Αγίας Λαύρας στο ιστορικό κέντρο της πόλης του Αιγίου

Από την επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Ποιοτική Αιγιάλεια» Βασιλική Ψυχράμη δόθηκε στη δημοσιότητα η παρακάτω ανακοίνωση, σχετικά με το έργο ανάπλασης της Πλατείας Αγίας Λαύρας:

«Την Τετάρτη, 16 Μαρτίου 2022, αναρτήθηκε στην Διαύγεια η απόφαση της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου και  Ιονίων νήσων σχετικά με την νομιμότητα της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Αιγιαλείας για την συνέχιση του έργου της ανάπλασης της πλατείας Αγίας Λαύρας με την επιλογή της υποκατάστασης του εργολάβου.

Την λύση αυτή πρότεινε ο δήμαρχος στο Δημοτικό Συμβούλιο και στην Οικονομική Επιτροπή, διαβεβαιώνοντας όλους πως είναι νόμιμη. Η παράταξή μας ψήφισε την πρόταση αυτή για την ολοκλήρωση αυτού του έργου, το οποίο η δημοτική αρχή Παναγόπουλου κι εγώ προσωπικά ως Αντιδήμαρχος έργων τότε, του παραδώσαμε καθόλα έτοιμο προς υλοποίηση.

Μας θλίβει βαθύτατα η εξέλιξη αυτή, καθώς διαπιστώνουμε, για άλλη μια φορά, ότι, εξαιτίας της παράνομης αυτής εισήγησης της δημοτικής αρχής, άλλο ένα έργο τελματώνει, με θύματα τους συμπολίτες μας επαγγελματίες αλλά και όλους τους συμπολίτες μας που στερούνται αυτό το κόσμημα που της είχαμε παραδώσει έτοιμο και δημοπρατημένο.

Απεδείχθη περίτρανα, για άλλη μια φορά, ότι η μικροπολιτική και ρουσφετολογική συμπεριφορά του δημάρχου, έβαλε σε δεύτερη μοίρα το συμφέρον της πόλης, καθώς είναι η αιτία της καθυστέρησης της ολοκλήρωσης του έργου.

Απεδείχθη περίτρανα για άλλη μια φορά και κάτι ακόμα: ότι η δημοτική αρχή Καλογερόπουλου χειρίζεται τα μικρά και τα μεγάλα θέματα του Δήμου μας με προχειρότητα και ανεπάρκεια, με «μισές δουλειές» και έλλειψη ευθύνης.

Όταν όλα τα σοβαρά θέματα που έχει χειριστεί η δημοτική αρχή (π.χ. διαγωνισμός για τα εσωτερικά δίκτυα αποχέτευσης 34.000.000 €!, για την μεταφορά απορριμμάτων 5.000.000 €! κ.ά.) έχουν ακυρωθεί από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση ή από το ελεγκτικό συνέδριο ή από το Συμβούλιο της Επικρατείας, τότε οι δημότες πρέπει να ανησυχούν για την συνεχιζόμενη επιδειχθείσα ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ανεπάρκεια της δημοτικής αρχής, και βεβαίως δικαιολογούνται που έχουν χάσει την εμπιστοσύνη τους προς αυτήν.

Η δημοτική αρχή συνεχίζει ακάθεκτη το… έργο της, τελευταία με ΑΛΛΟΝ ΕΝΑ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ, την αντικατάσταση του οδοφωτισμού με προϋπολογισμό 11.300.000  € !, παρά τις ΕΝΤΟΝΕΣ ΕΝΣΤΑΣΕΙΣ της μεγάλης πλειοψηφίας του Δημοτικού Συμβουλίου για το υπερβολικό κόστος…

Καλούμε για άλλη μια φορά τον κ. Καλογερόπουλο να ΑΚΥΡΩΣΕΙ αυτόν τον επαχθή για τους δημότες διαγωνισμό.

Αγαπητοί συμπολίτες, εάν συνεχίσει ο δήμαρχος, παρά την διαπιστωθείσα διοικητική του ανεπάρκεια, να μην συνεργάζεται και να μας αγνοεί, τότε δεν θα φταίει η αντιπολίτευση που για άλλη μια φορά θα κάνει προσφυγή για την προστασία των συμφερόντων  των συμπολιτών μας…

Καλούμε για πολλοστή φορά τον δήμαρχο Αιγιαλείας, κ. Καλογερόπουλο, να αρθεί στο ύψος του θεσμικού του ρόλου, να συνεργαστεί για την επίλυση των μεγάλων προβλημάτων του Δήμου μας χωρίς έπαρση, αυταρέσκεια και αλαζονεία.

Τον καλούμε να αισθανθεί την αγωνία των συμπολιτών μας, που ο τόπος μας μένει πίσω, και να διοικήσει επιτέλους με την δέουσα σοβαρότητα και νομιμότητα στο υπόλοιπο της θητείας του, προς όφελος όλων».

Το πρόγραμμα των εορταστικών εκδηλώσεων στο Αίγιο για την 25η Μαρτίου

Με ξεχωριστή λαμπρότητα και επισημότητα θα εορταστεί και φέτος η ιστορική επέτειος της 25ης Μαρτίου 1821 στο Αίγιο, όπου  θα πραγματοποιηθούν οι εξής εορταστικές εκδηλώσεις:

Τετάρτη, 23 Μαρτίου: 

Γενικός σημαιοστολισμός (σπίτια, καταστήματα, Δημόσια, Δημοτικά και Ν.Π.Δ.Δ. Καταστήματα και πλοία, που βρίσκονται στο λιμάνι) από τις 8π.μ. μέχρι και τη δύση του ηλίου της 25ης Μαρτίου.

Φωταγώγηση του Μνημείου των Ηρώων και όλων των Δημοσίων και Δημοτικών Καταστημάτων, ως και των καταστημάτων των Ν.Π.Δ.Δ. και Τραπεζών κατά τις βραδινές ώρες της 23ης, 24ης και 25ης Μαρτίου.

Ομιλίες και ειδικές συγκεντρώσεις στα Σχολεία, Δημόσιες Υπηρεσίες, Ν.Π.Δ.Δ., Οργανισμούς κλπ. με φροντίδα Διευθυντών των Σχολείων, Προϊσταμένων των Δημοσίων Υπηρεσιών και των Διοικήσεων των Ν.Π.Δ.Δ . και Οργανισμών.

Πέμπτη 24 Μαρτίου: 

12π.μ.: Προσκύνημα μαθητών και μαθητριών των Σχολείων και Σχολών, Ελλήνων Προσκόπων και Ελληνίδων Οδηγών, (αντιπροσωπειών μιας διμοιρίας με τους σημαιοφόρους και παραστάτες), στο Μνημείο των Ηρώων (Υψηλά Αλώνια), με επικεφαλής Καθηγητές, Δασκάλους και βαθμοφόρους, παρουσία της Δημοτικής Αρχής. Η χορωδία του 1ου Γυμνασίου Αιγίου υπό την Διεύθυνση της Μαρίας Παπαγεωργίου, καθηγήτριας Μουσικής, θα ψάλλει τον Εθνικό Ύμνο.

Θα ακολουθήσει κατάθεση στεφανιών εκ μέρους των Σχολείων και ενός λεπτού σιγή.

Τελετάρχες ορίζονται ο Γεώργιος Ασημάκος (εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής του 1ου Δημοτικού Σχολείου Αιγίου) και η Μαρία Θεοφανοπούλου (εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής του 2ου Λυκείου Αιγίου).

Παρασκευή 25 Μαρτίου: 

10.15π.μ.: Πέρας προσέλευσης αντιπροσωπειών Σχολείων, Προσκόπων, Οδηγών, Συνδέσμων, Σωματείων κλπ. με τις Σημαίες και τα Λάβαρά τους μπροστά στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου Αιγίου και της Φιλαρμονικής για απόδοση τιμών.

10.30π.μ.: Δοξολογία στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό.

Μετά τη Δοξολογία και προηγουμένης της Φιλαρμονικής, μετάβαση του Ιερού Κλήρου, των επισήμων, των αντιπροσωπειών των σχολείων, Προσκόπων, Οδηγών, Συνδέσμων, Σωματείων κλπ. με τις Σημαίες και τα Λάβαρά τους, στο Μνημείο Ηρώων (Υψηλά Αλώνια) όπου θα ψαλεί επιμνημόσυνη δέηση.

Στη συνέχεια θα εκφωνηθεί ο πανηγυρικός της ημέρας από τον εκπαιδευτικό του 1ου Γυμνασίου Αιγίου Παναγιώτη Μητρόπουλο (σε περίπτωση ακαταλληλότητας του καιρού ο πανηγυρικός θα εκφωνηθεί στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό μετά τη Δοξολογία).

Μετά το πέρας αυτού θα κατατεθούν στεφάνια από τον Δήμαρχο, τις Αρχές και τους φορείς της πόλης.

Τήρηση ενός λεπτού σιγής και ανάκρουση του Εθνικού Ύμνου.

Μετά το τέλος της κατάθεσης των στεφάνων ο Ιερός Κλήρος και οι Αρχές θα παρακολουθήσουν την παρέλαση από τον ειδικά διαμορφωμένο χώρο στην πλατεία Φανερωμένης.

11.45π.μ.: Εκκίνηση των τμημάτων των Σχολείων και των Συλλόγων που θα παρελάσουν, προηγουμένης της Φιλαρμονικής Αιγίου, η οποία μόλις φθάσει στο ύψος των επισήμων θα παραταχθεί στο χώρο απέναντι από αυτούς.

Τελετάρχες ορίζονται οι δημοτικοί υπάλληλοι Αγλαϊα Σαλαμούρα, Αριστομένης Σταματόπουλος και Χρήστος Τρίψας.

Όσοι επιθυμούν να καταθέσουν στεφάνι πρέπει να το δηλώσουν στο Δημαρχείο και στα τηλέφωνα 26910 61063 (εσωτ. 5) και 26913 60643, μέχρι την Τετάρτη 23 Μαρτίου.

Οι εκδηλώσεις θα γίνουν σύμφωνα με τις ισχύουσες υγειονομικές διατάξεις, γι’ αυτό και παρακαλούνται οι πολίτες που θα παρακολουθήσουν τις πιο πάνω εορταστικές εκδηλώσεις να τηρούν τα μέτρα αυτοπροστασίας που έχουν οριστεί κατά της διασποράς της covid-19.

 

Επετειακή παράσταση την 25η Μαρτίου από τη θεατρική σκηνή του πολιτιστικού συλλόγου «Αναγέννησις» Ακράτας

0

Για τέταρτη χρονιά η Θεατρική Σκηνή του Πολιτιστικού Συλλόγου «Αναγέννησις» Ακράτας θα «ταξιδέψει» στο χρόνο αναδεικνύοντας άγνωστες πτυχές της ιστορίας μας για «Τα πρώτα τουφέκια της Επανάστασης» όπως έχει καταγραφεί από έγκριτους ιστορικούς που έχουν μελετήσει την ιστορία της περιοχής μας.

Φέτος η Θεατρική Σκηνή της «Αναγέννησης»… ζωντανεύει «Το Χτύπημα» στις Πόρτες Αγριδίου, τη Μάχη στο Καστράκι αλλά και για πρώτη φορά τη Μάχη της Ακράτας σε μια ξεχωριστή επετειακή παράσταση που θα ανέβει ανήμερα της Εθνικής μας Εορτής την 25η Μαρτίου, στην αίθουσα θεάτρου του Συλλόγου στην Ακράτα. Εάν οι καιρικές συνθήκες το επιτρέψουν η παράσταση θα επαναληφθεί στις 3 Απριλίου στη Ζαρούχλα, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων που προετοιμάζουν οι φορείς της Νωνάκριδας.

Ώρα έναρξης: 8μ.μ.

Είσοδος: ενηλίκων 5€ – παιδιά δωρεάν

*Θα τηρηθούν όλα τα προβλεπόμενα μέτρα προστασίας κατά του covid.

Επισκέψεις σχολείων στα Μουσεία της Ιεράς Μητροπόλεως

Κατόπιν συνεννόησης με τους υπευθύνους της Ιεράς Μητροπόλεως Καλαβρύτων και Αιγιαλείας θα είναι στο εξής δυνατή η επίσκεψη και ξενάγηση σχολείων της περιοχής στο Εκκλησιαστικό Μουσείο και το Μουσείο Ιακώβου Τσούνη.

Αυτό διευκρινίζει με ανακοίνωσή της η Ιερά Μητρόπολη, συμπληρώνοντας ότι τα σχετικά αιτήματα θα υποβάλλονται μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (grammateia.imka@gmail.com) ή επικοινωνώντας με την αρμόδια υπάλληλο Χρύσα Δημητρίου (τηλ. 26910 21776 – εσωτερικό 105).

Το Εκκλησιαστικό Μουσείο και το Μουσείο «Ιάκωβος Τσούνης» φιλοξενούν πλήθος εκθεμάτων, τα περισσότερα εκ των οποίων είναι ανεκτίμητης αξίας, καταγράφοντας την περίλαμπρη εκκλησιαστική αλλά και εθνική μας ιστορία στο πέρασμα του χρόνου…

Το Εκκλησιαστικό Μουσείο συνεστήθη με την υπ’ αριθμόν 16/30.9.1980 Πράξη, η οποία εγκρίθηκε από την Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος και ακολούθως δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (Φ.Ε.Κ. 94/1.5.1981). Οι εργασίες για την ανοικοδόμηση του κτηρίου άρχισαν σχεδόν αμέσως, καθώς ο θεμέλιος λίθος ετέθη το καλοκαίρι του 1982. Κατόπιν πολλών παραστάσεων προς τους αρμόδιους κυβερνητικούς παράγοντες, παρακλήσεων και ικεσιών προς εξεύρεση πόρων, τελικά, με τη σύναψη τριών επάλληλων δανείων, κατορθώθηκε η ταχεία προώθηση και ολοκλήρωση των οικοδομικών εργασιών.

Ο απολογισμός αυτής της μακρόχρονης προσπάθειας ήταν να συμπεριληφθούν στα αξιόλογα εκθέματα του Μουσείου, ένα αυτούσιο τέμπλο της Ιεράς Μονής Αγίου Νικολάου Βουρών Αιγιαλείας, 100 περίπου εικόνες, χειρόγραφα, ιερά σκεύη, ιερά καλύμματα, άμφια, χρυσοκέντητος Επιτάφιος, αντιμήνσια, παλιές σφραγίδες, μολυβδόβουλα, σιγίλλια και πόρπες, ενώ περιλαμβάνονται επίσης είδη λαϊκής τέχνης αλλά και κειμήλια εθνικού χαρακτήρα, όπως χειρόγραφες επιστολές, φουστανέλες και όπλα αγωνιστών της Επανάστασης του 1821.

Το Εκκλησιαστικό Μουσείο έχει δημιουργηθεί μέσα στον χώρο τού Μητροπολιτικού Μεγάρου (Επισκοπείο) και αποτελεί έναν ανεκτίμητο «θησαυρό» τόσο για το Αίγιο όσο και για την ιστορική Ιερά Μητρόπολη Καλαβρύτων και Αιγιαλείας.

Ένα ακόμα «στολίδι» Πολιτισμού αποτελεί για την Αιγιάλεια, την Αχαΐα αλλά και για ολόκληρη τη Δυτική Ελλάδα, το Μουσείο «Ιάκωβος Τσούνης», που βρίσκεται στο κέντρο της πόλης του Αιγίου (οδός Πολυχρονιάδη 8) και στεγάζεται στο ισόγειο του Κέντρου Νεότητας της Ιεράς Μητροπόλεως Καλαβρύτων και Αιγιαλείας «Νέοι Ορίζοντες».

Στο Μουσείο εκτίθενται κειμήλια θρησκευτικής, εθνικής και ιστορικής αξίας από την προσωπική συλλογή του νεότερου βετεράνου του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, Ιακώβου Τσούνη. Η συλλογή περιλαμβάνει συνολικά 215 εκθέματα. Όλα δε τα αντικείμενα είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με το όνομα «Τσούνης», το οποίο είναι ταυτόσημο σε διεθνή κλίμακα με την έννοια του παντοδύναμου, αυτοδημιούργητου επιχειρηματία στο χώρο της Ναυτιλίας αλλά και του ευπατρίδη με τη θρησκευτική, πατριωτική, επιχειρηματική, πολιτιστική και φιλανθρωπική προσφορά.

«Εγώ και εσύ δυναμώνουμε μαζί!» από την Εθελοντική Ομάδα Πρόληψης «Διέξοδος» Αιγίου

Ένα πολύ ενδιαφέρον βιωματικό εργαστήρι με τίτλο «Η Οικογένεια ως ομάδα: Συνεργασία και Επικοινωνία» με τη συμμετοχή γονέων και παιδιών, βασισμένο στο πρόγραμμα
ενίσχυσης κοινωνικών και προσωπικών δεξιοτήτων «Εγώ κι Εσύ, Δυναμώνουμε μαζί!», υλοποίησε την Κυριακή στο δημοτικό σχολείο Αβύθου η Εθελοντική Ομάδα Πρόληψης «Διέξοδος» Αιγίου του Κέντρου Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Π.Ε. Αχαΐας «Καλλίπολις».

Στόχοι του εργαστηρίου ήταν να ενισχυθούν οι δεσμοί μέσα στην οικογένεια, να γνωριστούν οι οικογένειες μεταξύ τους και να αλληλεπιδράσουν αλλά και να εκφραστούν με δημιουργικό και ψυχαγωγικό τρόπο. Να γνωρίσουν με ποιον τρόπο
επιτυγχάνονται η καλή επικοινωνία και η συνεργασία και να εντοπίσουν τα στοιχεία που δημιουργούν εμπόδια σε αυτές.
Οι συμμετέχοντες έθεσαν τις βάσεις που χρειάζονται για μία ουσιαστική επικοινωνία, καθώς πολλές φορές «μιλάμε» – «ακούμε» δίχως όμως να επικοινωνούμε πραγματικά και συνεργάστηκαν μεταξύ τους καταλήγοντας στο συμπέρασμα πως όταν είμαστε μαζί και ενωμένοι μπορούμε να καταφέρουμε περισσότερα πράγματα και ότι είναι απαραίτητο να περάσουμε από το στάδιο «Παίζω πλάι στον άλλον» στο στάδιο «Παίζω μαζί με τον άλλον».
Στο πλαίσιο της συνεργασίας που έχει αναπτυχθεί με το δημοτικό σχολείο Αβύθου την Κυριακή 27 Μαρτίου θα υλοποιηθεί ένα ακόμη βιωματικό εργαστήρι για παιδιά.
Με ανακοίνωσή τους τα μέλη της Εθελοντικής Ομάδας «Διέξοδος» Αιγίου ευχαριστούν για τη συνεργασία τον Διευθυντή του δημοτικού σχολείου Αβύθου, τους εκπαιδευτικούς, τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων και τα παιδιά με τους γονείς τους που συμμετείχαν σε αυτή τη δράση.

Αυτοψία Νεκτάριου Φαρμάκη σε υπό κατασκευή έργα στην περιοχή των Καλαβρύτων

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες για την αποπεράτωση του νέου Δημαρχείου Καλαβρύτων που υλοποιεί η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, σε εφαρμογή της προγραμματικής σύμβασης που έχει με τον Δήμο της ορεινής Αχαΐας.

Ο Περιφερειάρχης Νεκτάριος Φαρμάκης κατά την τελευταία επίσκεψή του στην Μαρτυρική Πόλη των Καλαβρύτων ενημερώθηκε για την πορεία των εργασιών από υπηρεσιακούς παράγοντες και τον ανάδοχο.

Σημειώνεται πως το έργο συμβασιοποιήθηκε μόλις τον περασμένο Δεκέμβριο και μέσα σε λίγους μήνες οι παρεμβάσεις, τις οποίες χρηματοδοτεί η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, παρουσιάζουν σημαντική εξέλιξη, ώστε σύντομα το κτίριο που βρίσκεται στην κεντρική πλατεία των Καλαβρύτων να καταστεί λειτουργικό.

Συγκεκριμένα, εκτελούνται οικοδομικές εργασίες και εγκαθίσταται μηχανολογικός εξοπλισμός, ενώ το έργο θα ολοκληρωθεί με την επίπλωση του νέου Δημαρχείου.

Υπενθυμίζεται ότι είχαν προηγηθεί εργασίες ανακαίνισης και ενίσχυσης του κτιρίου, πλην όμως η αποπεράτωσή του εκκρεμούσε από το 2006. Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας μέσα σε λιγότερο από ένα χρόνο πέτυχε να ολοκληρώσει τη σχετική μελέτη, να προχωρήσει σε προγραμματική σύμβαση, να ολοκληρώσει τις διαγωνιστικές διαδικασίες και σήμερα το έργο να βρίσκεται στην τελική του φάση.

Επίσης, ο Περιφερειάρχης ενημερώθηκε για την εξέλιξη του έργου σταθεροποίησης πρανών στον οδικό άξονα Πούντα – Καλάβρυτα, προϋπολογισμού 4,3 εκατομμυρίων ευρώ, που χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.

Στο ύψος του Μεγάλου Σπηλαίου συζήτησε με υπηρεσιακούς παράγοντες για τις παρεμβάσεις που γίνονται με την τοποθέτηση ελεύθερου πλέγματος για την επένδυση των πρανών, προκειμένου να αποκατασταθεί η λειτουργικότητα και η ασφάλεια σε αρκετές θέσεις του δικτύου όπου έχουν εκδηλωθεί προβλήματα προσβασιμότητας, εξαιτίας και των καταπτώσεων βράχων και υπερκείμενων εδαφικών μαζών.

Στο πλαίσιο της εργολαβίας προβλέπονται ακόμη χωματουργικές εργασίες άρσης καταπτώσεων, τεχνικά έργα για την κατασκευή τοιχίων και συντήρηση παλαιών σιδηρών κατασκευών. Σκοπός του έργου είναι η αποκατάσταση και η επαναφορά της λειτουργικότητάς του οδικού δικτύου, ώστε να ενισχυθεί η οδική ασφάλεια της οδού και να διευκολύνονται οι χρήστες στις μετακινήσεις τους.