Στον Ιερό Ναό Αγίου Ανδρέα Αιγίου την Κυριακή (23/3) ο Δ’ Κατανυκτικός Εσπερινός

0

Καθώς πλησιάζουμε στο κορυφαίο γεγονός των Παθών και της Αναστάσεως του Κυρίου, η Ιερά Μητρόπολη Καλαβρύτων και Αιγιαλείας ενημερώνει ότι την προσεχή Κυριακή, 23 Μαρτίου και ώρα 6.30μ.μ. θα τελεσθεί στον Ιερό Ναό Αγίου Ανδρέα Αιγίου ο Δ’ Κατανυκτικός Εσπερινός (Σταυροπροσκυνήσεως), χοροστατούντος του Θεοφιλεστάτου Επισκόπου Θεσπιών κ. Παύλου, ο οποίος θα κηρύξει και τον θείο λόγο, πραγματευόμενος το θέμα «Ο Σταυρός του Χριστού. Δύναμη, παρηγοριά και ελπίδα στη σύγχρονη εποχή μας».

«Προσκαλούνται οι ευσεβείς χριστιανοί να συμμετάσχουν στην ως άνω λατρευτική σύναξη, εν ειρήνη και ταπεινότητι, ώστε ως εκκλησιαστική κοινότητα να συμπροσευχηθούμε και να βιώσουμε μέσα από τα πνευματικά μηνύματα των βυζαντινών ύμνων και το θείο κήρυγμα την εν Χριστώ πνευματική ζωή», σημειώνει στην ανακοίνωσή της η Ιερά Μητρόπολη.

 

Τάκης Βασιλείου στο Forum Υγείας: «Σημαντικός ο ρόλος του Επιμελητηρίου στη διασύνδεση της Υγείας με την επιχειρηματικότητα»

«Το Επιμελητήριο Αχαΐας στηρίζει δράσεις που προάγουν την ενημέρωση για την υγεία στις επιχειρήσεις και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής», διεμήνυσε ο Β΄ αντιπρόεδρος του Τάκης Βασιλείου, σε χαιρετισμό που απηύθυνε στο Forum Υγείας.

Αφού επεσήμανε ότι το Επιμελητήριο Αχαΐας εκπροσωπεί πολλούς επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στη λειτουργία του συστήματος Υγείας και έχει διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στον τομέα αυτό στον νομό μας, ενώ και ο ίδιος συγκαταλέγεται μεταξύ αυτών που επί 35 συναπτά έτη στον τεχνικό κλάδο προσφέρει στο σύστημα Υγείας, ο κ. Βασιλείου τόνισε: «Ο ρόλος της Υγείας στην επιχειρηματικότητα είναι πολυδιάστατος και επηρεάζει κάθε πτυχή της λειτουργίας μιας επιχείρησης. Οι βασικοί λόγοι είναι η αποδοτικότητα και παραγωγικότητα, η μείωση κόστους και απουσιών, η βελτίωση του εργασιακού περιβάλλοντος, η ενίσχυση της ανθεκτικότητας των επιχειρήσεων, όπως και η βελτίωση της εικόνας της επιχείρησης».

Επιπλέον, ο κ. Βασιλείου κατέστησε σαφές ότι «το Επιμελητήριο μπορεί να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στη διασύνδεση της Υγείας με την επιχειρηματικότητα, προωθώντας πρωτοβουλίες που ενισχύουν τόσο την ευημερία των επαγγελματιών όσο και την ανάπτυξη των επιχειρήσεων».

Σημείωσε δε χαρακτηριστικά ότι ο ρόλος του Επιμελητηρίου Αχαΐας στη σχέση Υγείας και επιχειρηματικότητας επιτυγχάνεται με:

*Την προώθηση υγιούς επιχειρηματικού περιβάλλοντος

*Την υποστήριξη επιχειρήσεων του κλάδου Υγείας

*Την εκπαίδευση

*Την εισαγωγή νέων τεχνολογιών, όπως η τηλεϊατρική

*Τη συνεργασία με δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς Υγείας

*Την προστασία μικρομεσαίων επιχειρήσεων.

Και, καταθέτοντας τη θέση του Επιμελητηρίου Αχαΐας προς τους υγειονομικούς φορείς, ο Τάκης Βασιλείου υπογράμμισε: «Προσβλέπουμε σε γόνιμο διάλογο και συνεργασία με όλα τα μέλη του Forum, με σκοπό την προώθηση αξιόπιστης πληροφόρησης και βέλτιστων πρακτικών στον τομέα της Υγείας. Το Επιμελητήριο είναι εδώ για να συνεργάζεται με τους υγειονομικούς φορείς για την προώθηση της καινοτομίας, της εκπαίδευσης και της βελτίωσης των υπηρεσιών Υγείας στον νομό μας».

 

 

 

«Το δικό μας 1821, μουσική βιβλιοπαρουσίαση» από την Ιερά Μητρόπολη

Τη Θεομητορική και Εθνική εορτή της 25ης Μαρτίου θα τιμήσουν με λαμπρότητα και υψηλό εθνικό φρόνημα τα Κατηχητικά Σχολεία της Ιεράς Μητροπόλεως Καλαβρύτων και Αιγιαλείας.

Με την ευλογία του κ. Ιερωνύμου και σε συνεργασία με τον Δήμο Αιγιαλείας θα πραγματοποιηθεί εκδήλωση, στο Πολιτιστικό Κέντρο Δήμου Αιγιαλείας «Αλέκος Μέγαρης», το Σάββατο 22 Μαρτίου και ώρα 6:30μ.μ., με θέμα «Το δικό μας 1821, Μουσική Βιβλιοπαρουσίαση».

Η εκδήλωση περιλαμβάνει την παρουσίαση του βιβλίου της συγγραφέως και Διευθύντριας του Δημοτικού Σχολείου Ακράτας Αναστασίας Ευσταθίου, με τίτλο «Το δικό μας 1821 – Εφτά αντικείμενα αφηγούνται ιστορίες της Ελληνικής Επανάστασης», των εκδόσεων «ΕΛΛΗΝΟΕΚΔΟΤΙΚΗ», στο οποίο παρουσιάζεται μία πραγματικά ενδιαφέρουσα προσέγγιση στην εκμάθηση της ιστορίας της Επανάστασης του 1821 από τα παιδιά.

Το βιβλίο θα παρουσιάσει η Κατηχήτρια Άρτεμις – Μαρία Οικονόμου, Μεταπτυχιακή Φοιτήτρια Βιοηθικής του Πανεπιστημίου Πατρών, ενώ αποσπάσματα του βιβλίου θα παρουσιάσουν οι Κατηχητικές συντροφιές της Ιεράς Μητροπόλεως.

Μουσικούς επετειακούς ύμνους και τραγούδια θα αποδώσουν οι Χορωδίες του Τμήματος Νεανικού Φωνητικού Συνόλου Παραδοσιακής Μουσικής της Ι. Μητροπόλεως υπό τη διεύθυνση του χοράρχου Σπυρίδωνος Οικονομόπουλου, της Νεανικής Χορωδίας Ευρωπαϊκής Μουσικής της Ι. Μητροπόλεως, υπό τη διεύθυνση της πρεσβυτέρας Ευφροσύνης Γιαννακοπούλου – Καμπούρη και του Συλλόγου Φίλων Βυζαντινής Μουσικής Αιγιαλείας «Φίλιππος Οικονόμου», υπό τη διεύθυνση του χοράρχου Βασιλείου Μπίκου, Καθηγητού Βυζαντινής Μουσικής.

«Προσκαλείσθε όπως παρακολουθήσετε τις εκδηλώσεις των Κατηχητικών Σχολείων της Ιεράς Μητροπόλεώς μας, στηρίζοντας τον “καλόν αγώνα” των παιδιών και των Κατηχητών μας για την πνευματική καλλιέργεια της νέας γενιάς, μέσω της Εκκλησίας, του Αμπελώνος πάντων των ουρανίων αγαθών», σημειώνει στην ανακοίνωσή της η Ιερά Μητρόπολη.

 

Μαρίνος Σκανδάμης: «Κοινωνική Αστυνόμευση, ένας προβληματικός όρος»

Με το άρθρο 25 του νομοσχεδίου του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη για την αναδιοργάνωση της Ελληνικής Αστυνομίας δημιουργείται για πρώτη φορά η Διεύθυνση Κοινωνικής Αστυνόμευσης.

Εκ των αρμοδιοτήτων της, η ονοματοθεσία της δείχνει μάλλον ακίνδυνη. Σε αυτήν εντάσσονται τα τμήματα Προστασίας Ανθρώπινων Δικαιωμάτων και Ευάλωτων Ομάδων, Αντιμετώπισης Ενδοοικογενειακής Βίας, Προστασίας Ανηλικότητας, Αντιμετώπισης Ρατσιστικής Βίας, Αντιμετώπισης Έμφυλης Βίας και Προστασίας Ζώων. Προφανώς για τα εγκλήματα αυτά χρειάζεται σχεδιασμός και υλοποίηση αποτελεσματικών αστυνομικών δράσεων.

Η ίδια όμως η επιλογή του όρου «κοινωνική αστυνόμευση» είναι πολιτικά επικίνδυνη, επιστημονικά αβάσιμη και οπωσδήποτε ατυχής και αυτό γιατί:

Πρώτον, το ιστορικό – πολιτικό βάρος της έννοιας της «κοινωνικής αστυνόμευσης» παραπέμπει σε εποχές που η χώρα μας έχει αφήσει πίσω της, δηλαδή, τότε που ο χωροφύλακας καθόριζε την ανεκτή για το Κράτος κοινωνική συμπεριφορά. Αλλά και διεθνώς, η έννοια της κοινωνικής αστυνόμευσης παραπέμπει σε ευθεία σύνδεση με αυταρχικά ή ολοκληρωτικά καθεστώτα.

Δεύτερον, η έννοια της κοινωνικής αστυνόμευσης είναι πολιτικά αποσυνάγωγη από το δημοκρατικό πλαίσιο της λειτουργίας της Αστυνομίας, όπως κατ’ εξοχήν καθορίστηκε από τις κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ. Εξάλλου, η ίδια η μετονομασία του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης σε Προστασίας του Πολίτη νοηματοδότησε και ολοκλήρωσε το μεταπολιτευτικό ζητούμενο, που ήθελε τον Αστυνόμο δίπλα στον πολίτη και όχι ως φόβητρό του.

Τρίτον, οι όροι που χρησιμοποιούνται στον πολιτικό και νομικό λόγο εκπαιδεύουν τους πολίτες. Για παράδειγμα, η έννοια της ενδοοικογενειακής βίας έχει πια αποκρυσταλλωθεί στη σκέψη του μέσου πολίτη ως αποτρόπαια. Μέσα όμως από την διάδοση του όρου ομπρέλα «κοινωνική αστυνόμευση» είναι ορατός ο κίνδυνος να εξοικειωθούν οι πολίτες με το ότι η αστυνόμευση συνολικά της κοινωνίας είναι δήθεν «αγαθό» και «δικαίωμα» που πρέπει να τύχει προστασίας έναντι κάθε συμπεριφοράς, που οποιαδήποτε κυβέρνηση θα βάπτιζε -με δικά της κριτήρια- ως άξια κοινωνικής αστυνόμευσης.

Τέταρτον, στη διεθνή επιστημονική βιβλιογραφία της σύγχρονης αντεγκληματικής πολιτικής δεν υφίσταται ο όρος «κοινωνική αστυνόμευση». Υπάρχει βεβαίως ο όρος «κοινοτική αστυνόμευση» (community policing), που όμως παραπέμπει στο αγγλοσαξωνικό μοντέλο της «ήπιας αστυνόμευσης» (soft policing), που εστιάζει στην πρόληψη της αντικοινωνικής συμπεριφοράς και της μικρομεσαίας παραβατικότητας. Αυτό γίνεται ιδίως με την δημιουργία σχέσης εμπιστοσύνης της αστυνομίας με το κοινό, την ενεργοποίηση κοινωνικών δικτύων και δημοτικών αρχών και την οργανωτική αποκέντρωση.

Κατά συνέπεια, δεδομένου ότι ο όρος «κοινωνική αστυνόμευση» δεν βασίζεται σε κανένα ευρωπαϊκό ή αγγλοσαξωνικό δημοκρατικό παράδειγμα αστυνομικής λειτουργίας και στόχευσης, αναρωτιόμαστε αν τελικά αυτός αποτελεί μια ιδεολογικά συνειδητή κυβερνητική επιλογή για να σηματοδοτηθεί πολιτικά η παράδοση της κοινωνίας σε μια βαθιά αστυνομική επιτήρηση.

Αν βέβαια τίποτε από αυτά δεν ισχύει, η κυβέρνηση μπορεί απλά να αποσύρει τον όρο, μετονομάζοντας την σχετική αστυνομική διεύθυνση σε κάτι σαφώς πιο συναφές με τις αρμοδιότητές της, όπως π.χ. «Διεύθυνση πρόληψης και αντιμετώπισης σύγχρονων μορφών βίας».

 

Ο Μαρίνος Σκανδάμης είναι Διδάκτωρ Νομικής, Τομεάρχης Προστασίας του Πολίτη στο ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής

 

 

Νέα σελίδα στις σχέσεις Επιμελητηρίου Αχαΐας και Παναιγιάλειας Ένωσης Συνεταιρισμών

Νέα σελίδα εποικοδομητικής συνεργασίας ανοίγει στις σχέσεις του Επιμελητηρίου Αχαΐας με την Παναιγιάλειο Ένωση Συνεταιρισμών, όπως κατέστη σαφές σε πρόσφατη συνάντηση των διοικήσεών τους.

Κατά τη διάρκειά της, και αφού η διοίκηση της ΠΕΣ συνεχάρη την αντίστοιχη του Επιμελητηρίου για την ανάδειξή της ευχόμενη «καλή επιτυχία» στην άσκηση των καθηκόντων της, επισημάνθηκε η αναγκαιότητα οι δύο πλευρές να αφήσουν πίσω τους, οριστικά και αμετάκλητα, τα προβλήματα του παρελθόντος.

Χαράζοντας από κοινού μια νέα πορεία, στο επίκεντρο της συνάντησης τέθηκαν τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο αγροτικός κόσμος της Αιγιαλείας. Συγκεκριμένα, από την πλευρά της ΠΕΣ τονίστηκαν οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι σταφιδοκαλλιεργητές, ο αριθμός των οποίων μειώθηκε μετά την πανδημία κατά 30%. Ως εκ τούτου, η αναδιάρθρωση των καλλιεργειών σταφίδας κρίνεται αδήριτη ανάγκη, όπως επισημάνθηκε. Επιπλέον, η έλλειψη εργατικών χεριών στον πρωτογενή τομέα, καθώς και η έλλειψη νερού για την άρδευση των εκτάσεων, προβληματίζουν έντονα για το μέλλον των καλλιεργειών.

Από την πλευρά του Επιμελητηρίου Αχαΐας επισημάνθηκε ότι η ΠΕΣ προσεγγίζεται ως ισότιμος εταίρος στην προσπάθεια για πρόοδο της αγροτικής οικονομίας της Αιγιαλείας και κατ’ επέκταση για την οικονομική ανάπτυξη της περιοχής. Επιπλέον, και καθώς ενεργοποιείται το Αγροτικό Τμήμα του Επιμελητηρίου, ζητήθηκε από την ΠΕΣ η εγγραφή των μελών της σ’ αυτό.

Στη συνάντηση συμμετείχαν εκ μέρους του Επιμελητηρίου

Αχαΐας ο πρόεδρος του, Θεόδωρος Λουλούδης, ο β΄ αντιπρόεδρος Τάκης Βασιλείου, ο διευθυντής της ΑΧΕΠΑΝ Δημήτρης Καραγιάννης και τα μέλη του Δ.Σ. Βασίλης Μποδιώτης και Δημήτρης Μπομποτσιάρης.

Από την ΠΕΣ συμμετείχαν ο πρόεδρος της Αθανάσιος Σωτηρόπουλος, ο αντιπρόεδρος Νίκος Μιχαλόπουλος, ο διευθυντής Μιλτιάδης Σταυρόπουλος και ο νομικός της σύμβουλος Γιάννης Ρωμανός.

Για την έκβαση της συνάντησης ο Θεόδωρος Λουλούδης δήλωσε: «Ανοίγουμε μια νέα σελίδα στις σχέσεις του Επιμελητηρίου Αχαΐας με την Παναιγιάλειο Ένωση Συνεταιρισμών, καθώς τη θεωρούμε κρίσιμο παράγοντα για την αγροτική οικονομία και κατ’ επέκταση για την οικονομία της Αιγιαλείας.

Στην κατεύθυνση αυτή ως Επιμελητήριο Αχαΐας επενδύουμε σε μια εποικοδομητική συνεργασία, ενώ θα σταθούμε αρωγός και συμπαραστάτης στα προβλήματα και στα αιτήματα της ΠΕΣ».

 

«Ανακυκλώνοντας τη Δημιουργικότητα» – Μαθητές της Αιγιάλειας δημιουργούν έργα τέχνης με ανακυκλώσιμα υλικά

Καθημερινά ανακυκλώσιμα υλικά βρίσκουν νέα ζωή και χρησιμότητα μέσω της τέχνης, με καλλιτέχνες τους μαθητές νηπιαγωγείων, δημοτικών σχολείων και γυμνασίων της Αιγιάλειας. Πρόκειται για το πρόγραμμα «Ανακυκλώνοντας τη δημιουργικότητα – Παιδιά, Τέχνη και Βιώσιμη Κοινότητα» που βρίσκεται σε εξέλιξη στον Δήμο Αιγιαλείας, ως μέρος ενός ευρύτερου project προώθησης της ανακύκλωσης και της διαλογής στην πηγή από τους δημότες, με επαναφορά ενός παλιού γνώριμου… Ο «Λαμπ-Οίκος» επανέρχεται ως μασκότ της καμπάνιας που απευθύνεται σε μικρούς και μεγάλους, βάσει του νέου κανονισμού καθαριότητας που εγκρίθηκε πρόσφατα από το Δημοτικό Συμβούλιο Αιγιαλείας!

Η παρουσίαση του προγράμματος «Ανακυκλώνοντας τη Δημιουργικότητα» πραγματοποιήθηκε το πρωί της Τετάρτης σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν στα τοπικά ΜΜΕ ο Δήμαρχος Αιγιαλείας Παναγιώτης Ανδριόπουλος και οι αντιδήμαρχοι Καθαριότητας Νίκος Καραΐσκος και Παιδείας Δημήτρης Ελευθεριώτης. Στην αρχική του τοποθέτηση ο κ. Ανδριόπουλος σημείωσε ότι ο Δήμος Αιγιαλείας έχει σημειώσει μια απίστευτη πρόοδο στο κομμάτι της ανακύκλωσης και παράλληλα έχει στην κυριολεξία «αναγεννήσει» την εν γένει διαχείριση της καθαριότητας τόσο με αλλαγή και βελτίωση του μηχανολογικού εξοπλισμού όσο και με τη δημιουργία της Μονάδας Επεξεργασίας Βιοαποβλήτων. Γι’ αυτό το λόγο εξάλλου και η Αιγιάλεια διακρίνεται διαρκώς και εξασφαλίζει βραβεία για τις πρακτικές της και την απόδοσή της στην ανακύκλωση, όπως τόνισε ο δήμαρχος.

Παίρνοντας το λόγο ο αντιδήμαρχος Καθαριότητας κ. Καραΐσκος τόνισε ότι αφετηρία κάθε νέας προσπάθειας είναι τα παιδιά. «Με δράσεις όπως αυτή που παρουσιάζουμε σήμερα, έχουμε στόχο να δώσουμε στα παιδιά μας εφόδια και γνώση για να διαχειρίζονται αργότερα, ως ενήλικες, τα απόβλητα με τον καλύτερο και πιο επωφελή τρόπο για το περιβάλλον και την κοινωνία. Μαζί με τον αντιδήμαρχο Παιδείας κ. Ελευθεριώτη, αποφασίσαμε αντί να κάνουμε απλά κάποιες ενημερωτικές δράσεις, να προχωρήσουμε σε μια διαδραστική προσπάθεια, για να καταγραφεί στην ψυχή των παιδιών ότι τίποτα δεν είναι άχρηστο και η προστασία του περιβάλλοντος μπορεί να συνδέεται καθημερινά με την αξιοποίηση της ανακύκλωσης με διάφορους τρόπους». Όπως σημείωσε ο κ. Καραΐσκος, αυτή η δράση θα διαρκέσει έως τις 12 Απριλίου και οι μαθητές θα δημιουργήσουν είτε μόνοι είτε σε ομάδες έργα από ανακυκλώσιμα υλικά, τα οποία θα εκτεθούν και θα αξιολογηθούν από επιτροπή, ώστε να βραβευτούν τα πιο πρωτότυπα. Δεν παρέλειψε, εξάλλου, να αναφερθεί στην πολύτιμη συμβολή της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας στην πραγματοποίηση του προγράμματος, εκφράζοντας τις ευχαριστίες του.

Από πλευράς του ο αντιδήμαρχος Παιδείας κ. Ελευθεριώτης δήλωσε ότι είναι πάντοτε αρωγός στην προσπάθεια για περαιτέρω ευαισθητοποίηση του κοινού στο θέμα της ανακύκλωσης. «Το θεωρούμε επένδυση για το μέλλον να συμβάλουν οι μαθητές στην ευρύτερη δράση για μείωση του όγκου των απορριμμάτων αλλά και της ανακύκλωσης υλικών» είπε ο κ. Ελευθεριώτης, συμπληρώνοντας ότι σημασία έχει καταρχάς η συμμετοχή και σε δεύτερο βαθμό η βράβευση των καλύτερων δημιουργιών, για τις οποίες υπάρχει η σκέψη να διατεθούν σε μπαζάρ με φιλανθρωπικό σκοπό. Τα υλικά που θα αξιοποιήσουν τα παιδιά για τις δημιουργίες τους θα προέρχονται τόσο από τους μπλε κάδους που έχουν τοποθετηθεί σε σχολεία όσο και από αναζήτηση σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς τους.

Στο πλαίσιο της συνέντευξης ο κ. Καραΐσκος παρουσίασε τη βελτιωμένη εκδοχή της μασκότ «Λαμπ-Οίκος», που θα αποτελέσει τον καλύτερο «brand ambassador» για το νέο Κανονισμό Καθαριότητας του Δήμου Αιγιαλείας, που ήδη έχει εγκριθεί από το Δημοτικό Συμβούλιο. Ανάμεσα στις νέες δράσεις της υπηρεσίας καθαριότητας περιλαμβάνεται βεβαίως η κατασκευή της Μονάδας Επεξεργασίας Βιοαποβλήτων, η υπογειοποίηση κάδων σε νέα σημεία, όπως και η δημιουργία 48 σημείων σε όλο το Δήμο με ξεχωριστά «ρεύματα» απορριμμάτων: Κάδοι για ανακύκλωση γυαλιού, χαρτιού, συσκευασιών, πλαστικών, μετάλλων, ρούχων, τηγανέλαιων και σύντομα και καφέ κάδοι. Αρχές Απριλίου, μάλιστα, ο Δήμος Αιγιαλείας έχει προσκληθεί να παρουσιάσει τις καινοτόμες και αποτελεσματικές του πρακτικές στο Δήμο Βόρειας Κέρκυρας, σε ειδική εκδήλωση με προσκεκλημένους Δήμους από όλη τη χώρα. Παράλληλα, προωθείται η δημιουργία πιστοποιητικού «πράσινων» καταστημάτων εμπορικού και υγειονομικού ενδιαφέροντος στο Δήμο, που θα αξιοποιούν ανάλογες πρακτικές διαχείρισης στα απόβλητά τους και κυρίως στο ζήτημα της μείωσης παραγωγής απορριμμάτων.

«Με διάφορες δράσεις για όλες τις ηλικιακές ομάδες και με τη συνεργασία της υπηρεσίας καθαριότητας και των πολιτών, προσπαθούμε διαρκώς για έναν Δήμο που θα λάμπει, θα εξελίσσεται και θα αποτελεί παράδειγμα ορθολογικής διαχείρισης αποβλήτων» κατέληξε ο Νίκος Καραΐσκος.

 

Έρχεται 10 Μαΐου το «7ο Rally Regularity Monte Vostitsa»

Ένα αξέχαστο διήμερο γεμάτο αγωνιστική δράση υπόσχεται και φέτος το «Rally Regularity Monte Vostitsa» που διοργανώνει για 7η χρονιά η ΑΛΜΑ Αιγίου με τη συνδρομή του δήμου Αιγιαλείας και θα πραγματοποιηθεί το Σαββατοκύριακο 10-11 Μαΐου. Ένας αγώνας που δεν είναι απλώς μια δοκιμασία ακρίβειας για τους αγωνιζόμενους, αλλά και μια μοναδική διαδρομή στις ομορφιές της Αιγιάλειας, μέσα από γραφικά χωριά, πλούσια φυσικά τοπία και ιστορικά σημεία που διατηρούν ζωντανή την παράδοση της περιοχής.

Το «Rally Regularity Monte Vostitsa» έχει πλέον καθιερωθεί ως θεσμός στον κόσμο του ιστορικού αυτοκινήτου, προσελκύοντας συμμετοχές από όλη την Ελλάδα. Μετά το επιτυχημένο Πελοποννησιακό Classic Rally, θα αποτελέσει τον δεύτερο αγώνα του Πρωταθλήματος Regularity.

Κάθε χρόνο προσφέρει στους οδηγούς και τους συνοδηγούς μια αγωνιστική εμπειρία που συνδυάζει την απόλαυση της οδήγησης με τη μοναδική ατμόσφαιρα της περιοχής. Το Αίγιο, η «καρδιά» της διοργάνωσης, φιλοξενεί την εκκίνηση και τον τερματισμό του αγώνα, δίνοντας στους συμμετέχοντες την ευκαιρία να γνωρίσουν την πόλη και την πλούσια ιστορία της.

Η ΑΛΜΑ Αιγίου είναι γνωστή για την αξιοπιστία και την ποιότητα των διοργανώσεών της, με την υποστήριξη των χορηγών και των τοπικών φορέων να στέκονται δίπλα της σε κάθε αγωνιστικό γεγονός. Οι αγώνες της Λέσχης χαίρουν μεγάλης εκτίμησης στην κοινότητα του ιστορικού αυτοκινήτου και προσελκύουν τόσο νέους όσο και έμπειρους αγωνιζόμενους που απολαμβάνουν τη φιλοξενία και τη ζεστή ατμόσφαιρα που προσφέρει η περιοχή.

Δικαίωμα συμμετοχής έχουν οδηγοί οι οποίοι πρέπει να είναι κάτοχοι έγκυρης άδειας οδήγησης, ενώ επιτρέπονται έως τρία άτομα ως συνοδηγοί, με ελάχιστο όριο ηλικίας τα 12 έτη. Ο αγώνας απευθύνεται σε ιστορικά και κλασικά αυτοκίνητα, τα οποία κατατάσσονται στις κατηγορίες B – E (έως και 1961), F (1962-1965), G (1966-1971), H (1972-1976), I (1977-1981), J1 (1982-1987), J2 (1988-1992) και Κ (1993-2000).

Ο αγώνας δεν είναι μόνο μια διοργάνωση για αγωνιζόμενους, αλλά και μια γιορτή για όλους τους λάτρεις του αυτοκινήτου και της ιστορίας του. Οι θεατές θα έχουν την ευκαιρία να θαυμάσουν σπάνια και υπέροχα αυτοκίνητα από κοντά, να γνωρίσουν τους ανθρώπους που τα συντηρούν με μεράκι και να γίνουν μέρος μιας ξεχωριστής εμπειρίας που φέρνει το παρελθόν στο παρόν, με φόντο το πανέμορφο φυσικό τοπίο της Αιγιάλειας.

Μετά την περσινή επιτυχία, ο νέος αγώνας στοχεύει να προσελκύσει ακόμη περισσότερες συμμετοχές και να χαρίσει σε αγωνιζόμενους και θεατές μοναδικές στιγμές. Το πάθος για το αυτοκίνητο και η προώθηση του μηχανοκίνητου αθλητισμού αποτελούν πάντα βασικούς στόχους της ΑΛΜΑ Αιγίου, που συνεχίζει να διοργανώνει αγώνες υψηλού επιπέδου με ευρεία απήχηση.

Οι εγγραφές για τον αγώνα ανοίγουν σύντομα. Για πληροφορίες και δηλώσεις συμμετοχής οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επισκεφθούν την επίσημη ιστοσελίδα www.alma-aigiou.gr

Master Plan και πορθμειακή γραμμή Αίγιο – Άγιος Νικόλαος στη συνέντευξη Τύπου του προέδρου του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Αιγιαλείας Ανδρέα Οικονόμου

Στο πολυσχιδές και ιδιαίτερα ενδιαφέρον αντικείμενο αρμοδιοτήτων του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Αιγιαλείας αναφέρθηκε ο πρόεδρος του Δ.Σ. Ανδρέας Οικονόμου, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε το πρωί της Τρίτης στα τοπικά ΜΜΕ. Ο κ. Οικονόμου αναφέρθηκε σε σειρά ζητημάτων που διαχειρίζεται το Λιμενικό Ταμείο, πάντοτε στην κατεύθυνση της προόδου και της ανάπτυξης της λιμενικής ζώνης της περιοχής και κατ’ επέκταση της τοπικής οικονομίας και εν γένει ζωής.

Ανοίγοντας τη συνέντευξη, ο Δήμαρχος Αιγιαλείας Παναγιώτης Ανδριόπουλος αναφέρθηκε στις άοκνες προσπάθειες τόσο της σημερινής όσο και των προηγούμενων διοικήσεων του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, για την αξιοποίηση του παραλίου μετώπου του Δήμου Αιγιαλείας και ειδικότερα του Αιγίου, μέσω διαρκών πρωτοβουλιών και επαφών με φορείς της κεντρικής και τοπικής διοίκησης. Ο Δήμαρχος μίλησε επίσης για την εξαιρετική συνεργασία με τον κ. Οικονόμου σε κάθε επίπεδο, ώστε να προκύπτουν τα καλύτερα αποτελέσματα.

Παίρνοντας το λόγο, ο κ. Οικονόμου ξεκίνησε με το Master Plan για την αξιοποίηση της παραλιακής ζώνης, τονίζοντας ότι ο ίδιος και το Δ.Σ. έχουν ακόμα στο νου τους τα λόγια του αειμνήστου δημάρχου Δημήτρη Καλογερόπουλου, ο οποίος έδινε ιδιαίτερη βάση στην ανάπτυξη του παραλιακού μετώπου ως μοχλού παραγωγής οφελών για τους δημότες. Τη δεδομένη χρονική στιγμή έχει ξεκινήσει σχετική διαβούλευση για το σχέδιο, αφού έχουν ολοκληρωθεί ήδη και παρουσιαστεί οι μελέτες του α’ σταδίου, ενώ βρίσκεται σε φάση ολοκλήρωσης η β’ φάση με την εκπόνηση εξειδικευμένων οικονομικών, αρχιτεκτονικών και ρυμοτομικών μελετών, αποτυπώσεων, επικαιροποιήσεων της χερσαίας λιμενικής ζώνης κ.α. Στο σχέδιο, όπως τόνισε ο κ. Οικονόμου, περιλαμβάνεται η δημιουργία, εντός λιμενικής ζώνης, ενός νέου κτιρίου για να εξυπηρετηθούν οι ανάγκες του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, όπως και πρόβλεψη για κατασκευή υδατοδρομίου. Στόχος είναι και η β’ φάση να έχει ολοκληρωθεί έως τα τέλη Απριλίου, ώστε να ξεκινήσουν οι διαδικασίες εγκρίσεων εκ μέρους των αρμοδίων υπηρεσιών του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

Σχετικά με την ακτοπλοϊκή σύνδεση Αίγιο – Άγιος Νικόλαος Δωρίδος, ο κ. Οικονόμου τόνισε ότι πρόκειται για ένα θέμα που απασχολεί την τοπική κοινωνία από το 2011, οπότε και σταμάτησε τη λειτουργία της η πορθμειακή γραμμή λόγω έλλειψης ενδιαφέροντος και μεγάλου οικονομικού κόστους. Το 2021, όπως σημείωσε, ξεκίνησε μια νέα προσπάθεια με μελέτη για να επανέλθει η γραμμή με την αξιοποίηση ενός υβριδικού επιβατηγού/οχηματαγωγού πλοίου που θα πραγματοποιεί τη διαδρομή Αίγιο – Άγιος Νικόλαος – Τριζόνια, αναφερόμενος και στη συμβολή του Ανδρέα Αποστολόπουλου που εξειδικεύεται στη μετατροπή συμβατικών πλοίων σε ηλεκτροκίνητα. Το κόστος είναι αρκετά υψηλό και αναζητείται χρηματοδότηση μέσω νέου προγράμματος του αρμοδίου Υπουργείου Ναυτιλίας, γι’ αυτό το λόγο και επιδιώκονται επαφές με τη νέα πολιτική ηγεσία, με την ελπίδα ευοίωνης εξέλιξης.

Ένα σημαντικό θέμα που επανέρχεται διαρκώς είναι η σύνδεση του νέου λιμένα Αιγίου με την Ολυμπία Οδό. Το γεγονός ότι εξασφαλίστηκε το χρηματικό ποσό που απαιτείται για την απαλλοτρίωση των ιδιοκτησιών δίνει ελπίδα για την έναρξη κατασκευής του έργου, εν μέσω θετικών διαβεβαιώσεων εκ μέρους της αρμόδιας Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας που ήδη έχει εξασφαλίσει χρηματοδότηση μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων. «Προσωπικά θα θέσω και το ζήτημα της σύνδεσης και με τη νέα σιδηροδρομική γραμμή» δήλωσε σχετικά ο κ. Οικονόμου.

Μετά από την τροποποίηση των όρων του διαγωνισμού για τη δημιουργία Τουριστικού Καταφυγίου κοντά στον Ι.Ν.Ο.Α. θα «τρέξει» νέος διαγωνισμός καθώς οι δύο προηγούμενοι απέβησαν άκαρποι, όπως ενημέρωσε ο κ. Οικονόμου. Έτσι, ίσως επιτευχθεί το ενδιαφέρον κάποιου μελλοντικού επενδυτή για την παραχώρηση και εκμετάλλευση της τοποθεσίας με τη δημιουργία αυτής της μαρίνας χωρητικότητας έως 100 σκαφών μήκους από 8 έως 25 μέτρων, που θα δώσουν νέα πνοή στην ευρύτερη περιοχή.

Για το θέμα του κτίσματος (πρώην «Φάρος») στην παλιά προβλήτα, που πρόσφατα ανακαινίστηκε και απέκτησε πραγματικά εντυπωσιακή όψη, ο κ. Οικονόμου σημείωσε ότι υπάρχουν διάφορες σκέψεις αξιοποίησής του, όπως η δημιουργία Info Center και χώρου προώθησης τοπικών προϊόντων ώστε να συμβαδίζει με το γενικότερο σχέδιο τουριστικής ανάπτυξης της περιοχής αλλά χωρίς να αποκλείεται η λειτουργία του ως κατάστημα υγειονομικού ενδιαφέροντος. Επίσης, αναζητείται χρηματοδότηση για την αποκατάσταση της παλιάς προβλήτας στο σημείο όπου έχει υποστεί καθίζηση, κάτι που έχει ζητηθεί από τους μελετητές να ενταχθεί στο υπό διαβούλευση master plan.

Μετά από αρκετούς άγονους διαγωνισμούς το «Τουριστικό» στην παραλία Αιγίου θα λειτουργήσει σύντομα με τον μέχρι πρότινος επιχειρηματία για την επόμενη τριετία, ενώ οι τρεις ιστορικοί πλάτανοι της πλατείας του καταστήματος, μεταξύ αυτών ο υπεραιωνόβιος Πλάτανος του Παυσανία, θα λάβουν ειδική φροντίδα από εξειδικευμένους ιταλούς επιστήμονες, που με κατάλληλες παρεμβάσεις θα επεκτείνουν τη «ζωή» των δέντρων.

 

Άλλα ζητήματα που αναφέρθηκαν στη συνέντευξη Τύπου είναι τα εξής:

-Σε τελικό στάδιο βρίσκεται η διαδικασία για τη δημιουργία ράμπας εξυπηρέτησης μικρών σκαφών στη θέση του παλιού καρνάγιου, κοντά στο νέο λιμάνι. Αναμένονται οι σχετικές εγκρίσεις από το Υπουργείο Ναυτιλίας ώστε να ξεκινήσουν εργασίες έως το καλοκαίρι.

-Μέσω προγράμματος του Υπουργείου Ναυτιλίας αναμένεται η τοποθέτηση 20 νέων φωτιστικών led και 15 παγκακιών μεταξύ Παλιού Λιμεναρχείου και Αγίου Νικολάου, στην παραλία Αλυκής.

-Προχωρούν οι διαδικασίες για τη νομιμοποίηση των δύο λιμενίσκων σε Διακοπτό και Κρυονέρι, εν μέσω διάφορων νομικών ζητημάτων που έχουν προκύψει. «Είναι χρήσιμα τα λιμανάκια αυτά από κάθε άποψη και η τυχόν καταστροφή τους θα δημιουργούσε και ζητήματα αλλοίωσης του περιβάλλοντος. Προχωρούμε αξιοποιώντας κάθε νόμιμη ενέργεια για να αναστείλουμε τα πρωτόκολλα κατεδάφισης που έχουν εκδοθεί, έχοντας πάρει παράταση 2 ετών για να κάνουμε ό,τι είναι εφικτό για να τα σώσουμε» είπε ο κ. Οικονόμου.

-Υπάρχουν συχνές επισκέψεις και συζητήσεις από διάφορους επαγγελματίες για προτάσεις αξιοποίησης του λιμένα, έως και για ελεύθερη ζώνη εμπορίου. Εξετάζονται όλες προσεκτικά, στο πλαίσιο μιας ολοκληρωμένης και οργανωμένης συνεργασίας που θα είναι συμφέρουσα για τον τόπο. Υπάρχουν επίσης πολύ καλές επαφές και συνεργασία με τον Οργανισμό Λιμένος Πατρών με διάφορες σκέψεις επί τάπητος.

-Προχωρούν οι διαδικασίες για εγγραφή του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Αιγιαλείας στην Ένωση Λιμένων Ελλάδας, με διάφορα οφέλη που αφορούν κυρίως στις εξειδικευμένες συμβουλευτικές υπηρεσίες για αρκετά ζητήματα.

-Ιδιαίτερα χρήσιμη ήταν η τοποθέτηση του μετεωρολογικού σταθμού στον νέο λιμένα, που δίνει σε πραγματικό χρόνο χρήσιμα στοιχεία για τους ενδιαφερόμενους.

-Το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Αιγιαλείας είναι πάντοτε αρωγός διοργανώσεων και εκδηλώσεων με μεγάλη επισκεψιμότητα, όπως στο Πάρκο των Χριστουγέννων, στο Παιδικό Καρναβάλι, σε συναυλίες κ.α.. Εκτάσεις του λιμένα παραχωρούνται για δωρεάν στάθμευση αυτοκινήτων με αφορμή εκδηλώσεις στην ευρύτερη λιμενική ζώνη. Ενόψει της μεγάλης γιορτής της Παναγίας Τρυπητής, ήδη βρίσκονται σε εξέλιξη οι διαδικασίες για τη ρύθμιση θέσεων στο παραδοσιακό παζάρι, όπως και σε εργασίες καθαρισμού και καλλωπισμού της παραλίας.

Κλείνοντας τη συνέντευξη, ο Ανδρέας Οικονόμου δεν παρέλειψε να ευχαριστήσει το προσωπικό του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου για τη σπουδαία του συμβολή στην αντιμετώπιση των καθημερινών ζητημάτων και εν γένει εύρυθμης λειτουργίας, καθώς και τους υπηρεσιακούς παράγοντες της Τεχνικής και Οικονομικής Υπηρεσίας του Δήμου Αιγιαλείας για την αμέριστη βοήθεια, μιας και το ΔΛΤΑ δεν διαθέτει το ανάλογο προσωπικό.

 

ΜΠΑΣΚΕΤ (Α1 ΕΣΚΑ-Η): O Kεραυνός Αιγίου συνέτριψε 70-45 τους Νέους Γλαύκου

Εύκολη νίκη με 70-45 επί των Νέων Γλαύκου πέτυχε ο Κεραυνός στο κλειστό του Αιγίου για την 20ή αγωνιστική της Α1 ΕΣΚΑ-Η και έμεινε μόνος στην 4η θέση της βαθμολογίας καθώς ηττήθηκαν Ολυμπιάδα και Αραχωβίτικα.

Όπως μαρτυρά και το τελικό σκορ, το ματς δεν αντέχει σε κριτική καθώς ο Κεραυνός μπήκε δυνατά και ξέφυγε από νωρίς. Προηγήθηκε 30-17 στο ημίχρονο τελειώνοντας ουσιαστικά την υπόθεση νίκη. Οι Νέοι Γλαύκου μόνο στην τρίτη περίοδο ήταν ανταγωνιστικοί (19-17)  αλλά μετά το 32΄ η ψαλίδα της διαφοράς άνοιξε ακόμη περισσότερο, παρά τις αλλαγές που πραγματοποίησε ο Νίκος Καραγιάννης.

Οι Παπαδόπουλος, Καλογιάννης και Μπουντουράσας ξεχώρισαν από την αιγιώτικη ομάδα, ενώ από τους Νέους Γλαύκου, που θα συνεχίσουν τη μάχη για να διατηρηθούν στην 9η θέση που εξασφαλίζει απευθείας την παραμονή, κορυφαίοι ήταν οι Ζάχαρης και Δενδής.

 

Τα 10λεπτα: 12-8, 18-9, 19-17, 21-11

ΚΕΡΑΥΝΟΣ ΑΙΓΙΟΥ (Καραγιάννης): Παπαδόπουλος 16, Καλογιάννης 13 (3), Κοροβέσης 7 (1), Ζαβέρδας, Μπουντουράσας 17 (3), Μπούρας 7, Νάτσκος 8, Σπηλιόπουλος 2

ΝΕΟΙ ΓΛΑΥΚΟΥ (Κεπενός): Μωρίκης 3, Καρασκούτης 2, Αγγελόπουλος 3 (1), Κατσιρούμπας, Νίκος 7 (1), Ζάχαρης 18 (2), Δενδής 12

 

Τα αποτελέσματα της 20ης αγωνιστικής

Απολλωνιάδα – Ανδραβίδα 67-86

Αγυιά – Πυρσός 73-38

Κεραυνός – Νέοι Γλαύκου 70-45

Αραχωβίτικα/Ακταίο – ΕΑΠ 72-84

Τρίτων – Δύμη’07 53-74

Βαρθολομιό – Ολυμπιάδα 72-58

Ροϊτικα – Διαγόρας 87-72

 

Βαθμολογία (Σε 20 αγώνες)

Βαρθολομιό 39

Ροϊτικα 38

Δύμη 35

Κεραυνός 34

Αραχωβίτικα 33

Ολυμπιάδα 33

Ανδραβίδα 31

Απολλωνιάδα 31

———————

ΕΑΠ  26

———————

Νέοι Γλαύκου 26

Τρίτων 25

Αγυιά 25

Διαγόρας 24

———————

Πυρσός 20

 

Επόμενη αγωνιστική (24/3)

Πυρσός – Απολλωνιάδα

Νέοι Γλαύκου – ΕΑΠ

Ανδραβίδα – Αραχωβίτικα/Ακταίο

Κεραυνός – Βαρθολομιό

Ολυμπιάδα – Τρίτων

Δύμη’07 – Ροίτικα

Διαγόρας – Αγυιά

 

Την Κυριακή (23/3) στον Ιερό Ναό Αγίου Ανδρέα Αχλαδιά Αιγίου το 40/νθήμερο μνημόσυνο του Γεωργίου Παν. Τρακαδά

Την Κυριακή 23 Μαρτίου 2025 & ώρα 9.30π.μ. στον Ιερό Ναό ΑΓΙΟΥ ΑΝΔΡΕΑ ΑΧΛΑΔΙΑ ΑΙΓΙΟΥ θα τελεστεί 40/νθήμερο Μνημόσυνο για την ανάπαυση της ψυχής του πολυαγαπημένου μας ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΠΑΝ. ΤΡΑΚΑΔΑ.

Προσκαλούμε όλους όσοι τιμούν τη μνήμη του όπως παραβρεθούν και  προσευχηθούν μαζί μας.

 

Η ΣΥΖΥΓΟΣ

ΖΑΧΑΡΩ

ΤΑ ΤΕΚΝΑ

ΔΙΑΜΑΝΤΩ & ΜΙΧΑΛΗΣ ΜΑΧΑΙΡΑΣ

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΑΚΑΔΑΣ

ΤΑ ΕΓΓΟΝΙΑ

ΝΙΚΟΛΑΟΣ, ΘΕΟΔΩΡΑ

ΤΑ ΑΔΕΛΦΙΑ

ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΧΗΡΑ ΚΩΝ. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ

ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΧΗΡΑ ΣΠΗΛ. ΚΑΡΒΕΛΗ

ΑΝΔΡΕΑΣ ΤΡΑΚΑΔΑΣ

ΑΘΑΝΑΣΙΑ ΧΗΡΑ ΚΩΝ. ΤΡΑΚΑΔΑ

ΓΕΩΡΓΙΟΣ & ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΠΑΠΑΛΕΩΝΙΔΟΠΟΥΛΟΥ

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ & ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΓΙΟΥΠΗΣ

ΔΗΜΗΤΡΑ ΧΗΡΑ ΑΛΕΞ. ΠΑΠΑΛΕΩΝΙΔΟΠΟΥΛΟΥ

ΤΑ ΑΝΙΨΙΑ                   ΟΙ ΛΟΙΠΟΙ ΣΥΓΓΕΝΕΙΣ

 

ΓΡΑΦΕΙΑ ΤΕΛΕΤΩΝ – ΜΝΗΜΟΣΥΝΩΝ

ΚΩΣΤΑ ΠΑΛΙΑΚΑΣΗ

ΑΙΓΙΟ – ΔΙΑΚΟΠΤΟ / ΤΗΛ.: 26910 68158