Χορευτικός Όμιλος Αιγίου: Ετήσια Γενική Συνέλευση και δεύτερη εκδήλωση κοπής βασιλόπιτας

0

Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκαν οι πρόσφατες δράσεις του Χορευτικού Ομίλου Αιγίου, σηματοδοτώντας μια νέα και ουσιαστική σελίδα στην πορεία και τη συνεχή εξέλιξη του Συλλόγου.

Το Σάββατο 7 Φεβρουαρίου πραγματοποιήθηκε η ετήσια Γενική Συνέλευση των μελών του Συλλόγου στις αίθουσες του Ομίλου (Μελετοπούλων 6, Αίγιο), σύμφωνα με τις προβλεπόμενες καταστατικές διαδικασίες και με την απαιτούμενη απαρτία. Κατά τη διάρκειά της παρουσιάστηκε ο απολογισμός των δράσεων, αναπτύχθηκε γόνιμος διάλογος γύρω από ζητήματα που αφορούν τη λειτουργία και τους μελλοντικούς στόχους, ενώ εγκρίθηκε και η τροποποίηση του καταστατικού. Παράλληλα, αποφασίστηκε ομόφωνα η αλλαγή της επωνυμίας του Συλλόγου σε «Χορευτικός Όμιλος Αιγίου 1978 – Χρήστος Κιλιάς», ως ένδειξη τιμής και αναγνώρισης της πολυετούς προσφοράς του ιδρυτή και επί σειρά ετών καλλιτεχνικού διευθυντή του Ομίλου στη διατήρηση και διάδοση της ελληνικής παραδοσιακής πολιτιστικής κληρονομιάς.

Την Κυριακή 8 Φεβρουαρίου πραγματοποιήθηκε στον Δημοτικό Κινηματογράφο «Απόλλων» η 2η κοπή της βασιλόπιτας του Συλλόγου, σε ιδιαίτερα θερμό και εορταστικό κλίμα. Τη βασιλόπιτα ευλόγησε ο Αρχιερατικός Επίτροπος Βοστίτσας, π. Αθανάσιος Λιακόπουλος, εκπροσωπώντας τον Μητροπολίτη Αιγιαλείας και Καλαβρύτων κ. Ιερώνυμο.

Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους και απηύθυναν χαιρετισμό ο Αντιδήμαρχος Παιδείας – Διοίκησης Υπηρεσιών – ΚΕΠ του Δήμου Αιγιαλείας Δημήτριος Ελευθεριώτης, η Δημοτική Σύμβουλος Βασιλική Ψυχράμη, η εκπρόσωπος του Υφυπουργού Πολιτισμού Ιάσωνα Φωτήλα Παναγιώτα Ζαγκρίλη – Σταθακοπούλου, καθώς και η Πρόεδρος της Ιστορικής Λαογραφικής Εταιρείας Αιγιαλείας Βάνα Μπεντεβή. Παρευρέθηκαν επίσης ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Συλλόγων Αιγιαλείας Σταύρος Καραδημητρόπουλος, η Σύμβουλος της Δημοτικής Κοινότητας Αιγίου Παναγιώτα Χριστοπούλου, ο Σύμβουλος του Δημάρχου Αιγιαλείας Πέτρος Δαδιώτης, εκπρόσωποι πολιτιστικών σωματείων, παλαιοί χορευτές και πρώην μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του Ομίλου. Κατά τους χαιρετισμούς υπογραμμίστηκε η διαχρονική προσφορά του Χορευτικού Ομίλου Αιγίου στην πολιτιστική ζωή της περιοχής και η ουσιαστική συμβολή του στη διατήρηση της τοπικής και εθνικής πολιτιστικής ταυτότητας.

 

«Σύγχρονες Εξαρτήσεις και Κοινωνικές Προκλήσεις – Η Προστασία των Νέων ως Προτεραιότητα»

Ο Δήμος Αιγιαλείας, σε συνεργασία με το Ινστιτούτο P.A.D.A. (Protection Against Drug Addiction), διοργανώνει ενημερωτική εκδήλωση με θέμα τις σύγχρονες εξαρτήσεις και τις κοινωνικές προκλήσεις που αντιμετωπίζει η νέα γενιά, θέτοντας στο επίκεντρο την πρόληψη και την ουσιαστική προστασία των νέων.

Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 18 Φεβρουαρίου, στις 7μ.μ., στο Πολύκεντρο Συνεδριακό Κέντρο.

Χαιρετισμό θα απευθύνει ο Πρόεδρος του Ινστιτούτου P.A.D.A. Ιωάννης Ραχωβίτσας, Αντιστράτηγος Ε.Π. – Επίτιμος Υπαρχηγός της ΕΛ.ΑΣ. Στην εκδήλωση θα συμμετέχουν διακεκριμένοι ομιλητές από διαφορετικούς επιστημονικούς και κοινωνικούς χώρους, προσεγγίζοντας το ζήτημα των εξαρτήσεων πολύπλευρα:

  • Ελένη Μπακούρη, Διδάκτωρ Τοξικολογίας
  • Elena Bakoufti, Φιλόλογος
  • Ελευθερία Παλαιολογού, Παγκόσμια Πρωταθλήτρια Πυγμαχίας
  • Βίβιαν Παπαγεωργίου, Ψυχολόγος
  • Κλεοπάτρα Βρόντου, Κοινωνιολόγος

Η εκδήλωση φιλοδοξεί να αναδείξει τις νέες μορφές εξάρτησης (ουσίες, συμπεριφορικές εξαρτήσεις, ψηφιακός εθισμός), να αναλύσει τα κοινωνικά αίτια που τις ενισχύουν και να προτείνει πρακτικές πρόληψης και ενδυνάμωσης των νέων. Μέσα από επιστημονική γνώση, βιωματικές μαρτυρίες και κοινωνική ανάλυση, επιδιώκεται η ευαισθητοποίηση γονέων, εκπαιδευτικών, μαθητών και πολιτών.

 

Παιδικό Καρναβάλι Αιγιαλείας 2026: Με κέφι και ρυθμό δεν σταματάμε τον χορό!!!

Στην τελική ευθεία έχει μπει το «Παιδικό Καρναβάλι Αιγιαλείας 2026» που θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 15 Φεβρουαρίου στις 11π.μ. στο Αίγιο σε διοργάνωση της Ένωσης Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Αιγιαλείας και με την πολύτιμη υποστήριξη του Δήμου Αιγιαλείας που έδειξε το αμέριστο ενδιαφέρον του από την πρώτη στιγμή για την πραγματοποίηση και των φετινών καρναβαλικών δράσεων.

Τα μέλη της Ένωσης Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Αιγιαλείας εργάστηκαν ακούραστα και ακατάπαυστα, με μεράκι και ενθουσιασμό, θέλοντας να προσφέρουν μοναδικές στιγμές χαράς στα παιδιά αλλά και στους μεγάλους, με την ευρηματικότητα και τη δημιουργική διάθεση να «συναντάει» το κέφι και την ψυχαγωγία.

 

Η ΔΙΑΔΡΟΜΗ

Η παιδική παρέλαση, με τη συμμετοχή πάνω από 2.500 καρναβαλιστών που θα έχουν όλοι «εφοδιαστεί» με σφυρίχτρες, θα ξεκινήσει από την Τρίγωνη Πλατεία στις 11π.μ. και θα διασχίσει την οδό Κλ. Οικονόμου, εν συνεχεία τις οδούς Μητροπόλεως, Ιωάννη Μεσσηνέζη, 1η Μάη και θα καταλήξει στα Υψηλά Αλώνια, όπου θα γίνει απονομή αναμνηστικών σε όλα τα γκρουπ και στην συνέχεια ακατάπαυστη ρίψη σοκολατοειδών και χορός μέχρι τελικής πτώσεως!

 

ΕΝΑΡΞΗ ΜΕ ΤΗ ΦΙΛΑΡΜΟΝΙΚΗ ΑΙΓΙΟΥ – Η ΣΕΙΡΑ ΤΩΝ ΓΚΡΟΥΠ

Για πρώτη φορά στο θεσμό θα συμμετέχει η Φιλαρμονική Αιγίου «Ευτέρπη», η οποία θα παρουσιάσει ένα καρναβαλικό πρόγραμμα και με αυτόν το δικό της ξεχωριστό μουσικό τρόπο θα σηματοδοτήσει την έναρξη του «Παιδικού Καρναβαλιού Αιγιαλείας 2026», το οποίο θα μεταδοθεί ζωντανά από το «Aigialeia TV».

Την παρέλαση, όπως είθισται, θα «ανοίξει» ο Βασιλιάς Καρνάβαλος της Ένωσης Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Αιγιαλείας για να ακολουθήσουν, με τη σειρά που θα παρελάσουν, τα εξής γκρουπ από σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Αιγιάλειας:

Δημοτικοί βρεφονηπιακοί παιδικοί σταθμοί Αιγίου «Ο μικρός κήπος της χαράς»

Baby House «Λυκάκια και αλεπουδάκια, οι σκανδαλιάρηδες του δάσους»

Ουράνιο τόξο «Να μας ζήσεις Μαριγώ…»

Παραμυθούπολη «Κομφετί και σερπαντίνες»

3ο Νηπιαγωγείο Αιγίου «Μουσικοί εν δράσει»

1ο Δημοτικό Σχολείο Αιγίου «ΟΠΕΚΕΜΠΕΕΕ»

2ο Δημοτικό Σχολείο Αιγίου & KENDRO «Emojis σε απόδραση!»

3ο Δημοτικό Σχολείο & 4ο Νηπιαγωγείο Αιγίου «Ερωτοπαιδέματα»

4ο Δημοτικό Σχολείο Αιγίου «Βασιλιάδες και Βασίλισσες»

5ο Δημοτικό Σχολείο & 2ο Νηπιαγωγείο Αιγίου «Υπναρούληδες»

6ο Δημοτικό Σχολείο & 11ο Νηπιαγωγείο Αιγίου «Μεγαλώνουμε για μια μέρα»

7ο Δημοτικό Σχολείο & 8ο Νηπιαγωγείο Αιγίου «Μπάλα & ρυθμός»

9ο Δημοτικό Σχολείο & 1ο Νηπιαγωγείο Αιγίου «9ο… και δεν είμαι καλά»

10ο Δημοτικό Σχολείο & 5ο Νηπιαγωγείο Αιγίου «Minions εν δράσει» (με άρμα)

Δημοτικό Σχολείο Ελίκης & Νηπιαγωγείο Νικολαιϊκων «Μικροί ταξιδευτές της Ελίκης» (με άρμα)

Δημοτικό Σχολείο & Νηπιαγωγείο Κουλούρας «Emojis… μικρά και μεγάλα συναισθήματα»

Δημοτικό Σχολείο & Νηπιαγωγείο Σελιανιτίκων «Πέτρα – Ψαλίδι – Χαρτί»

Δημοτικό Σχολείο Τέμενης «Το χάος της Μητροπόλεως»

2ο Γυμνάσιο Αιγίου «Καθηγητές και μαθητές σε κρίση»

3ο Γυμνάσιο Αιγίου «Άραβες και Κλεοπάτρες»

4Ο Γυμνάσιο Αιγίου «Καρναβαλική…Super League»

Την παρέλαση θα κλείσει η Καρναβαλική Ομάδα Διακοπτού (με άρμα)

ΝΥΧΤΕΡΙΝΗ ΠΟΔΑΡΑΤΗ – ΚΑΥΣΗ ΚΑΡΝΑΒΑΛΟΥ

Μετά το Παιδικό Καρναβάλι της ερχόμενης Κυριακής, την «καρναβαλική σκυτάλη» θα πάρουν το Σάββατο 21 Φεβρουαρίου η «Νυχτερινή Ποδαράτη» με εκκίνηση από το Λιμάνι Αιγίου στις 7μ.μ. Οι καρναβαλιστές θα διασχίσουν την οδό Ζωοδόχου Πηγής, στη συνέχεια τις οδούς Νικ. Πλαστήρα και Ταξιαρχών και μέσω της Τρίγωνης Πλατείας θα καταλήξουν στην πλατεία Αγ. Λαύρας όπου εκεί θα πραγματοποιηθεί πάρτι με dj.

Την Κυριακή 22 Φεβρουαρίου και με τη στήριξη του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Αιγιαλείας θα γίνει η «Καύση του Βασιλιά Καρνάβαλου» στην παραλία Αιγίου με ώρα έναρξης στις 7μ.μ. με παρουσίαση χορευτικών προγραμμάτων, χαιρετισμούς και ρίψη σοκολατοειδών.

*Σε περίπτωση άστατων καιρικών συνθηκών ενδέχεται να υπάρξουν τυχόν αλλαγές στο πρόγραμμα των εκδηλώσεων για τις οποίες θα υπάρξουν έγκαιρες ενημερώσεις.

 

Χρυσός Χορηγός: Cavino Winery

Χορηγοί:

JUMBO Παπαναστασίου – Συνεργάτης Αιγίου

Αχαϊκά Πλαστικά ΑΕΒΕ

Protergia – Κατάστημα Αιγίου

Super markets: ΓΑΛΑΞΙΑΣ, ΚΡΗΤΙΚΟΣ, MARKET IN

Καρναβαλούπολη

Cafe Snack Bar Σαρλώ

Καραμέλες Λάβδας

Εμπόριο Ξυλείας Οικονομόπουλος

Περίπτερο Γεώργιος Τσινάκης

 

Σχολικές Αθλητικές Δράσεις 2026: Ποδόσφαιρο και Μπάσκετ για όλα τα Δημοτικά Σχολεία της Αιγιάλειας

Συνέντευξη Τύπου για τις σχολικές αθλητικές δράσεις που διοργανώνει και φέτος ο Δήμος Αιγιαλείας για όλα τα δημοτικά σχολεία της περιοχής παραχώρησε σήμερα ο Αντιδήμαρχος Παιδείας, Διοίκησης Υπηρεσιών & ΚΕΠ Δημήτρης Ελευθεριώτης. Στη συνέντευξη συμμετείχαν επίσης ο Γιώργος Σιακκής, Διευθυντής του Δημοτικού Σχολείου Σελιανιτίκων, και ο Ανδρέας Θανασούλιας, Διευθυντής του 6ου Δημοτικού Σχολείου Αιγίου.

Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης ανακοινώθηκαν όλες οι λεπτομέρειες των φετινών δράσεων, που θα επικεντρωθούν στα αθλήματα του ποδοσφαίρου και του μπάσκετ, με στόχο οι μαθητές και οι μαθήτριες να γνωρίσουν τα τοπικά αθλητικά κέντρα και να συμμετάσχουν σε φιλικούς αγώνες με παιδιά από άλλα σχολεία, προάγοντας την άθληση, τη συνεργασία και τη διασκέδαση.

Οι αγώνες φέτος θα πραγματοποιηθούν αποκεντρωμένα, ώστε τα παιδιά να έχουν τη δυνατότητα να συμμετάσχουν σε περισσότερους αγώνες και τα σχολεία να περιορίσουν τις μετακινήσεις τους. Τα σχολεία θα λάβουν μέρος σε αγώνες ποδοσφαίρου και μπάσκετ στους εξής χώρους:

Ποδόσφαιρο: Γήπεδο Πλαστήρα για τα σχολεία του Αιγίου, Γήπεδο Καμαρών για τα σχολεία της Δυτικής Αιγιάλειας και Γήπεδο Ακράτας/Αιγείρας για τα σχολεία της Ανατολικής Αιγιάλειας.

Μπάσκετ: Κλειστό Αιγίου για τα σχολεία του Αιγίου, Κλειστό Καμαρών για τα σχολεία της Δυτικής Αιγιάλειας και Κλειστό Ακράτας για τα σχολεία της Ανατολικής Αιγιάλειας.

Κάθε σχολείο μπορεί να συμμετάσχει με έως τρεις ομάδες ανά άθλημα, είτε αγοριών, είτε κοριτσιών, είτε μικτές ομάδες. Οι ημερομηνίες διεξαγωγής των αγώνων είναι:

Μπάσκετ: 16 έως 19 Φεβρουαρίου

Ποδόσφαιρο: 5 έως 8 Μαΐου

Την οργάνωση έχει αναλάβει ο Δήμος Αιγιαλείας σε συνεργασία με εκπαιδευτικούς Φυσικής Αγωγής και τις τοπικές κοινότητες, ενώ η μετακίνηση των μαθητών θα γίνει με λεωφορεία, με έξοδα του Δήμου και της ΔΕΥΑ Αιγιαλείας. Σε κάθε γήπεδο θα υπάρχει ιατρική κάλυψη, ενώ οι συνοδοί εκπαιδευτικοί θα αναλάβουν τη διαιτησία των αγώνων. Οι μαθητές οφείλουν να έχουν έγκυρο ΑΔΥΜ για να συμμετάσχουν.

Όλα τα παιδιά που θα λάβουν μέρος θα τιμηθούν με αναμνηστικά διπλώματα και θα τους προσφερθεί ένα μικρό κέρασμα.

Στους αγώνες θα συμμετάσχουν τα σχολεία: 1ο, 2ο, 3ο, 4ο, 5ο, 6ο, 7ο, 9ο, 10ο Αιγίου, Κουλούρας, Ελίκης, Ροδοδάφνης, Σελιανιτίκων, Καμαρών, Αιγείρας, 1ο, 2ο Ακράτας και Διακοπτού.

 

Σπύρος Τσιρώνης: «Η ΝΙΚΗ δεν θα γίνει τοποτηρητής ξένων ή ντόπιων ολιγαρχών»

Στην Ολομέλεια της Βουλής και στο πλαίσιο συζήτησης επί της πρότασης του Πρωθυπουργού για τη σύσταση Διακομματικής Κοινοβουλευτικής Επιτροπής με αντικείμενο τη μελέτη των προβλημάτων του πρωτογενούς τομέα, τοποθετήθηκε ο Βουλευτής Αχαΐας Σπυρίδων Τσιρώνης ως Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος της ΝΙΚΗΣ.

Ο Αχαιός πολιτικός καταλόγισε στην Κυβέρνηση υποκριτική συμπεριφορά, καθώς προτείνει τώρα, μετά από 7 χρόνια διακυβέρνησης της χώρας, την από κοινού αντιμετώπιση των προβλημάτων του Πρωτογενούς Τομέα. Ζητά τη συνεργασία των άλλων κοινοβουλευτικών κομμάτων, τη στιγμή που έχει ήδη ψηφίσει, διά των Ευρωβουλευτών της, τη συμφωνία MERCOSUR, η οποία -όπως εκτιμά ο Βουλευτής– εξυπηρετεί τα συμφέροντα της Γερμανίας, πλήττοντας τα δικαιώματα της χώρας μας, με τεράστιες οικονομικές και κοινωνικές συνέπειες αλλά και συνέπειες στη δημόσια υγεία.

Ο κ. Τσιρώνης, κλείνοντας την ομιλία του, δήλωσε πως η ΝΙΚΗ δεν θα γίνει τοποτηρητής ξένων ή ντόπιων ολιγαρχών. Για τη ΝΙΚΗ ο πρωτογενής τομέας αποτελεί πυλώνα εθνικής ανασύνταξης και θεμέλιο λίθο για μια σειρά εθνικών ζητημάτων, όπως η διατροφική αυτάρκεια, η αυτονομία, η αποκέντρωση, τα κίνητρα στους νέους να παραμείνουν στην ύπαιθρο και να δημιουργήσουν οικογένειες.

 

Ο Δήμος Αιγιαλείας αναβαθμίζει τις σχολικές αυλές με τη συμμετοχή των παιδιών!

Ο Δήμος Αιγιαλείας, με διαρκή μέριμνα για τη βελτίωση της καθημερινότητας των δημοτών και ιδιαίτερα των παιδιών και των νέων, δρομολογεί παρεμβάσεις αναβάθμισης και ανασχεδιασμού των σχολικών αυλών.

Η πρωτοβουλία εντάσσεται στον ευρύτερο σχεδιασμό του Δήμου για σύγχρονες, ασφαλείς, ανθεκτικές και συμπεριληπτικές σχολικές υποδομές, οι οποίες δεν εξυπηρετούν μόνο τις ανάγκες της εκπαιδευτικής διαδικασίας, αλλά λειτουργούν και ως ενεργοί, ζωντανοί δημόσιοι χώροι για τη γειτονιά και την τοπική κοινωνία. Σταθερή προτεραιότητα αποτελεί η συστηματική συντήρηση και η ουσιαστική βελτίωση των αύλειων χώρων, ώστε να ενισχύεται η ποιότητα λειτουργίας των σχολικών μονάδων του Δήμου, καθώς και η αισθητική αναβάθμιση του εκπαιδευτικού περιβάλλοντος.

Ο σχεδιασμός των παρεμβάσεων βασίζεται στα αποτελέσματα μιας καινοτόμου διαδικασίας διαβούλευσης: των εργαστηρίων συμμετοχικού σχεδιασμού, που πραγματοποιήθηκαν στις 3 και 4 Φεβρουαρίου στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Αιγίου, το Δημοτικό Σχολείο Αβύθου και το Δημοτικό Σχολείο Ακράτας. Στη διαδικασία συμμετείχαν μαθητές και μαθήτριες, εκπαιδευτικοί, γονείς, καθώς και φορείς που συνδέονται με τη σχολική κοινότητα. Κατά τη διάρκεια των εργαστηρίων καταγράφηκαν ανάγκες, τέθηκαν προτεραιότητες και διαμορφώθηκαν προτάσεις, πλήρως εναρμονισμένες με τις πραγματικές χρήσεις και τις προσδοκίες όσων βιώνουν τον χώρο στην καθημερινότητά τους.

Τα εργαστήρια συμμετοχικού σχεδιασμού ενισχύουν μια ουσιαστικά δημοκρατική προσέγγιση, όπου οι πολίτες συμμετέχουν στον σχεδιασμό του δημόσιου χώρου και στις αποφάσεις που αφορούν την καθημερινή ζωή. Μέσα από τη μέθοδο αυτή επιδιώκεται η πραγματική συνδιαμόρφωση του χώρου από τους χρήστες του, δημιουργώντας πολλαπλά οφέλη για τη σχολική κοινότητα αλλά και για το ευρύτερο περιβάλλον της γειτονιάς.

Οι μαθητές/τριες επαναπροσεγγίζουν την αυλή με βάση τις ανάγκες τους και καταθέτουν προτάσεις που ανταποκρίνονται στη λειτουργικότητα του χώρου, ενώ εκπαιδευτικοί και γονείς συμβάλλουν ενεργά στη δημιουργία ενός χώρου που απευθύνεται όχι μόνο στο σχολείο, αλλά και στην κοινότητα.

Η διαδικασία με τους μαθητές/τριες αναπτύσσεται σε διακριτά βήματα:

  • επικοινωνία, συντονισμός, συλλογή δεδομένων και παρουσίαση καλών πρακτικών από το διεθνές περιβάλλον,
  • ανάλυση του χώρου,
  • διατύπωση ιδεών και προτάσεων (ανάγκες, επιθυμητές χρήσεις, προτεραιότητες),
  • σύνθεση και διαμόρφωση τελικής πρότασης με ρεαλιστικές λύσεις άμεσης εφαρμογής.

Η κεντρική κατεύθυνση του ανασχεδιασμού στις σχολικές αυλές του 1ου Δημοτικού Σχολείου Αιγίου, του Δημοτικού Σχολείου Αβύθου και του Δημοτικού Σχολείου Ακράτας στοχεύει στην αντιμετώπιση βασικών ζητημάτων της υφιστάμενης κατάστασης, στην ενσωμάτωση αρχών περιβαλλοντικού και βιοκλιματικού σχεδιασμού και στη συνολική λειτουργική και αισθητική αναβάθμιση, ώστε να διαμορφωθεί ένα φιλικό, κατάλληλο και συμπεριληπτικό περιβάλλον για όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.

Το τελικό αποτέλεσμα αναμένεται να οδηγήσει στη δημιουργία βιώσιμων και λειτουργικών αυλών με βασικές κατευθύνσεις:

  • ενίσχυση της προσβασιμότητας για όλες τις κατηγορίες μαθητών/τριών,
  • βελτίωση άνεσης και οικειοποίησης του χώρου με καθιστικά, σκίαση, ενίσχυση φυτεύσεων και ορθή επιλογή υλικών επίστρωσης,
  • διεύρυνση της χρήσης της αυλής και κατά τις απογευματινές ώρες από τη γειτονιά, ενισχύοντας τον ρόλο της ως σημείο αναφοράς για την κοινότητα,
  • χρήση ανθεκτικών και φιλικών υλικών, με χαμηλές απαιτήσεις συντήρησης και υψηλή αντοχή.

Ο Δήμος Αιγιαλείας συνεχίζει να επενδύει σε στοχευμένες παρεμβάσεις με ουσιαστικό αποτύπωμα, που στηρίζουν έμπρακτα το δημόσιο σχολείο και αναβαθμίζουν το περιβάλλον των παιδιών μας, με σεβασμό στον χώρο, στο κλίμα και στις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας.

 

Η τέχνη ως ενεργός σύμμαχος της υγιούς γήρανσης – Νέα διδακτορική έρευνα σε συνεργασία με τα ΚΑΠΗ του Δήμου Αιγιαλείας

Μια καινοτόμος διδακτορική έρευνα έρχεται να αναδείξει τον ουσιαστικό ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει η τέχνη στη ζωή των ανθρώπων μεγαλύτερης ηλικίας, εστιάζοντας στην ψυχική ευεξία, την ποιότητα ζωής και την υγιή γήρανση.

Η διδακτορική ερευνήτρια Μαρία Σουργιαδάκη, σε συνεργασία με τα ΚΑΠΗ του Δήμου Αιγιαλείας, υλοποιεί ένα πρόγραμμα 14 εβδομάδων καλλιτεχνικής παρέμβασης, το οποίο βασίζεται στη βιωματική προσέγγιση της τέχνης και στη συμμετοχική εμπειρία.

Οι συμμετέχοντες δεν παρακολουθούν απλώς, αλλά εμπλέκονται ενεργά σε μια διαδικασία αισθητηριακής και συναισθηματικής σύνδεσης με σημαντικά έργα της παγκόσμιας καλλιτεχνικής δημιουργίας.

Το πρόγραμμα αξιοποιεί στοιχεία εικόνας, αφήγησης και μουσικής, δημιουργώντας ένα περιβάλλον που ενισχύει τη μνήμη, τη συγκίνηση και τον προσωπικό αναστοχασμό. Μέσα από αυτή τη σύνθεση, η τέχνη λειτουργεί ως χώρος συνάντησης της προσωπικής εμπειρίας με τη συλλογική μνήμη και ως μέσο ενδυνάμωσης της ανθρώπινης παρουσίας στην τρίτη ηλικία.

Η συγκεκριμένη έρευνα φιλοδοξεί να συμβάλει στον επιστημονικό διάλογο γύρω από τις μη φαρμακευτικές παρεμβάσεις για την προαγωγή της ψυχικής υγείας και της ενεργούς γήρανσης, αναδεικνύοντας την τέχνη ως παράγοντα φροντίδας, νοήματος και ελπίδας.

 

Πρόγραμμα υλοποίησης

Η δράση ξεκινά εντός της τρέχουσας εβδομάδας και θα πραγματοποιηθεί για χρονικό διάστημα 14 εβδομάδων στους ακόλουθους χώρους:

ΚΑΠΗ Αιγίου (Νικ. Πλαστήρα 75)
Κάθε Τρίτη, 17:30 – 18:00
Έναρξη: 3 Φεβρουαρίου

ΚΑΠΗ Αιγίου (Μελετοπούλων 7)
Κάθε Πέμπτη, 17:30 – 18:00
Έναρξη: 5 Φεβρουαρίου

ΚΑΠΗ Ακράτας
Κάθε Κυριακή, 11:00 – 11:30
Έναρξη: 8 Φεβρουαρίου

 

Συνάντηση αποφοίτων του Εξατάξιου Γυμνασίου Αρρένων Αιγίου για την κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας

Σε ζεστό και ιδιαίτερα συγκινησιακό κλίμα πραγματοποιήθηκε το βράδυ του Σαββάτου 31 Ιανουαρίου η καθιερωμένη συνάντηση των αποφοίτων του Εξατάξιου Γυμνασίου Αρρένων Αιγίου, με αφορμή την κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας.

Η φετινή εκδήλωση φιλοξενήθηκε, όπως κάθε χρόνο, στη γνωστή ταβέρνα Πανανουδάκη στη Ροδοδάφνη, συγκεντρώνοντας παλιούς συμμαθητές που έδωσαν το «παρών» για ακόμη μία χρονιά.

Την ευλογία της πίτας τέλεσε ο Πρωτοπρεσβύτερος π. Λεωνίδας Τσώνης (εφημέριος του Ι.Ν. Αγίου Σπυρίδωνος Ροδοδάφνης), εκ των συμμαθητών των αποφοίτων, ενώ το φλουρί της χρονιάς έτυχε στον Κώστα Γκερμπεσιώτη, ο οποίος αναδείχθηκε ο τυχερός της βραδιάς.

Η συνάντηση είχε ξεχωριστό χαρακτήρα, με τις συζητήσεις να γυρίζουν πίσω στον χρόνο και τις αναμνήσεις των μαθητικών χρόνων να ζωντανεύουν, δημιουργώντας μια ιδιαίτερα ευχάριστη και νοσταλγική ατμόσφαιρα. Τα πειράγματα και το κλίμα συναδελφικότητας, όπως ήταν φυσικό, δεν έλειψαν, επιβεβαιώνοντας τους ισχυρούς δεσμούς που διατηρούνται αναλλοίωτοι στο πέρασμα των χρόνων.

Για ακόμη μία χρονιά την πρωτοβουλία και την οργάνωση του ετήσιου αυτού συναπαντήματος είχαν οι Γιώργος Φιλιππόπουλος, Ανδρέας Αλεβίζος και Βασίλης Τσερεντζούλιας, με τους παρευρισκόμενους να ανανεώνουν το ραντεβού τους για την επόμενη χρονιά, σταθερά το τελευταίο Σάββατο του Ιανουαρίου.

Τέλος, να σημειωθεί ότι στη συνάντηση έδωσαν το «παρών» 35 άτομα, ανάμεσα στους οποίους και τρεις γυναίκες, μαθήτριες του πρακτικού τμήματος του Γυμνασίου, οι Μαρία Καραμπούλη, Γιώτα Μουτσούνη και Γιούλη Μαμμή.

 

Πανηγυρικός Αρχιερατικός Εσπερινός και κοπή βασιλόπιτας την Πέμπτη στον Μητροπολιτικό Ιερό Ναό Φανερωμένης Αιγίου

Η Ιερά Μητρόπολη Καλαβρύτων και Αιγιαλείας ανακοινώνει ότι την Πέμπτη 29 Ιανουαρίου, παραμονή της εορτής των Τριών Ιεραρχών, στις 6μ.μ., στον Μητροπολιτικό Ιερό Ναό Φανερωμένης Αιγίου, θα τελεσθεί Πανηγυρικός Αρχιερατικός Εσπερινός, χοροστατούντος του Μητροπολίτου κ. Ιερωνύμου.

Μετά το πέρας αυτού θα λάβει χώρα η κοπή της Βασιλόπιτας των μελών των Εκκλησιαστικών Συμβουλίων των Αρχιερατικών Περιφερειών της Επαρχίας Αιγιαλείας.

Έφυγε από τη ζωή ο πολιτικός μηχανικός Μαρίνος Σκανδάμης

«Έφυγε» σε ηλικία 57 ετών ο πολιτικός μηχανικός Μαρίνος Σκανδάμης, μετά από πολύμηνη μάχη για τη ζωή του. Ο εκλιπών ήταν απόφοιτος  του τμήματος Πολιτικών Μηχανικών της Πολυτεχνικής Σχολής του Πανεπιστημίου Πατρών και κάτοχος Μεταπτυχιακού Διπλώματος στον Περιβαλλοντικό Σχεδιασμό Έργων Υποδομής, Πόλεων και Κτηρίων.

Εργάστηκε με αφοσίωση στον κλάδο του επί σειρά ετών, παρέχοντας τις υπηρεσίες του σε δημόσια και ιδιωτικά έργα σε όλη τη χώρα, με διάφορες ιδιότητες, όπως σύμβουλος πολιτικός μηχανικός, επιβλέπων μηχανικός, εργοταξιάρχης και επιτόπου μηχανικός.

Προσέφερε έτσι στην κατασκευή ξενοδοχείων όπως των Villas, Santo Mine, Orama, Radison Blu στη Σαντορίνη, Casa Μarron της Grecotel στην Αχαΐα, στην κατασκευή έργων όπως της ηλεκτρικής διασύνδεσης  των Δυτικών Κυκλάδων (Τμήμα Νάξος – Θήρα – Λαύριο), του Νέου Λιμένα Πατρών, της Ολυμπίας Οδού (τμήμα Κόρινθος – Πάτρα), του Χ.Υ.Τ.Υ. Π.Ε. Ηλείας, του Νέου Υποσταθμού Α.Δ.Μ.Η.Ε. στη Σαντορίνη, του Γενικού Νοσοκομείου Αγρινίου, όπως επίσης στην κατασκευή πολλών Super Markets της εταιρείας ΑΦΟΙ  ΒΕΡΟΠΟΥΛΟΙ  Α.Ε.Β.Ε., αλλά και στην ολοκλήρωση των ΑΡΣΑΚΕΙΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ  ΠΑΤΡΩΝ.

Αφήνει πίσω τη σύζυγό του Πηνελόπη Μπουζαλά και τα παιδιά του Ειρήνη, τελειόφοιτη Νομικής ΑΠΘ και Νίκο, φοιτητή στο τμήμα Πολιτικών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Πατρών.

Η κηδεία θα τελεστεί την Τρίτη 20 Ιανουαρίου και ώρα 2.30μ.μ. στον Ιερό Ναό Υπαπαντής του Κυρίου, στις Καμάρες Αιγιάλειας.