Λαμπρός εορτασμός των Αγίων Θεοφανείων στο Αίγιο

Με ιδιαίτερη εκκλησιαστική λαμπρότητα εορτάστηκε η Δεσποτική Εορτή των Θεοφανείων στην Ιερά Μητρόπολη Καλαβρύτων και Αιγιαλείας, παρουσία πλήθους πιστών, οι οποίοι κατέκλυσαν όλους τους Ιερούς Ναούς, για να λάβουν την ευλογία του Μεγάλου Αγιασμού και να συμμετάσχουν στην τελετή καταδύσεως του Τιμίου Σταυρού.

Ο Μητροπολίτης Καλαβρύτων και Αιγιαλείας κ. Ιερώνυμος, συμπροσευχομένου του Μητροπολίτου πρώην Καλαβρύτων και Αιγιαλείας κ. Αμβροσίου, τέλεσε τη λαμπρά Αρχιερατική Θεία Λειτουργία και εν συνεχεία την Ακολουθία του Μεγάλου Αγιασμού, στον Μητροπολιτικό Ιερό Ναό Παναγίας Φανερωμένης Αιγίου.

Στην ομιλία του ο κ. Ιερώνυμος ανέλυσε τη σπουδαιότητα της ημέρας, ως εφαλτηρίου και πηγής πνευματικής καθάρσεως και αναγεννήσεως, ενώ επεσήμανε τη σημασία της συμμετοχής πλειάδος νέων ανθρώπων στην πανηγυρική λατρευτική Σύναξη επί τη εορτή των Αγίων Θεοφανείων. Τέλος δε, ευχήθηκε ο Τριαδικός Θεός να φωτίζει και να εμπνέει πάντοτε τη ζωή μας, καθιστώντας μας δεκτικούς της θείας χάριτος και ευλογίας.

Κατόπιν, ο κ. Αμβρόσιος, λαμβάνοντας τον λόγο, επεσήμανε τη δύναμη του Μεγάλου Αγιασμού των Θεοφανείων, ως πνευματικού όπλου κατά του κακού και ουρανίου εφοδίου στη ζωή των χριστιανών, καλώντας όλους να τον χρησιμοποιούν με πίστη και ευλάβεια.

Μετά το πέρας της Θείας Λειτουργίας, πραγματοποιήθηκε ιερά πομπή στην παραλία του Αιγίου, με τη συμμετοχή του Ιερού Κλήρου, πλήθους πιστών και με τη συνοδεία της Φιλαρμονικής Αιγίου.

Η τελετή της καταδύσεως του Τιμίου Σταυρού τελέσθηκε από τον Μητροπολίτη Καλαβρύτων και Αιγιαλείας, παρουσία του κ. Αμβροσίου, στην προβλήτα του παλαιού λιμανιού του Αιγίου, απ’ όπου 37 νέοι, μεταξύ των οποίων και μικρά παιδιά, έπεσαν στα νερά του Κορινθιακού για να ανασύρουν τον Σταυρό και να λάβουν την ευλογία και τη χάρη του Αγίου Πνεύματος.

Μετά την ολοκλήρωση της τελετής, ο κ. Ιερώνυμος συνεχάρη και επιβράβευσε τιμητικώς όλους τους νέους που συμμετείχαν στην κατάδυση και ιδιαιτέρως όσους έπιασαν τον Τίμιο Σταυρό, ευχόμενος η χάρις του Παναγίου και Τελεταρχικού Πνεύματος να αγιάζει τη ζωή και τα έργα τους. Κατακλείοντας, ο Σεβασμιώτατος απευθυνόμενος σε όλους τους παρευρισκομένους ευλαβείς Χριστιανούς, απηύθυνε πατρικές ευχές, ευχόμενος υγεία, φώτιση και πνευματική προκοπή, ενώ προέτρεψε το πλήρωμα της τοπικής μας Εκκλησίας και ιδιαιτέρως τους νέους να αγαπούν και να εμπιστεύονται τον Χριστό σε κάθε βήμα της ζωής τους, γνωρίζοντας ότι μόνον Εκείνος είναι ο πραγματικός αγιασμός των ψυχών και των σωμάτων ημών και η σωτηρία οδός της θεώσεως του κατ’ εικόνα Θεού πλασθέντος ανθρώπου.

Στη Θεία Λειτουργία και στην τελετή της καταδύσεως του Τιμίου Σταυρού παρέστησαν ο πρώην Υφυπουργός Εξωτερικών Ανδρέας Κατσανιώτης, η Αντιπεριφερειάρχης Δημόσιας Υγείας Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος Άννα Μαστοράκου, η Αντιπεριφερειάρχης Κοινωνικής Πολιτικής και Οικογένειας Γεωργία Ντάτσικα και ο Περιφερειακός Σύμβουλος Γεράσιμος Φεσσιάν, ο Δήμαρχος Αιγιαλείας Παναγιώτης Ανδριόπουλος, η Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Αιγιαλείας Μαρία Γιδά, οι Αντιδήμαρχοι Γεώργιος Αγγελόπουλος, Δημήτριος Ελευθεριώτης, Μαρία Ιατροπούλου, Νικόλαος Καραΐσκος, οι πολιτευτές Άγγελος Τσιγκρής και Ανδρέας Τσώκος, οι επικεφαλής των Δημοτικών Παρατάξεων Χρήστος Γούτος και Κωνσταντίνος Σπηλιόπουλος, ο Πρόεδρος της Κοινότητας Αιγίου Θεοφάνης Ραμπαβίλας, Δημοτικοί και Κοινοτικοί Σύμβουλοι, η Διοικήτρια του Λιμενικού Τμήματος Αιγίου Ελένη Κλάγκου, ο Διοικητής του Αστυνομικού Τμήματος Αιγιάλειας Βασίλειος Ροδόπουλος και λοιποί Εκπρόσωποι των Σωμάτων Ασφαλείας.

Η Ιερά Μητρόπολη Καλαβρύτων και Αιγιαλείας εκφράζει τις εγκάρδιες ευχαριστίες της προς όλους όσοι συμμετείχαν στον φετινό εορτασμό των Θεοφανείων, προς τις Πολιτικές και Αυτοδιοικητικές Αρχές, τους Εκπροσώπους των Φορέων και των Σωμάτων Ασφαλείας, τον φιλάγιο λαό της Αιγιαλείας, αλλά και προς όλους όσοι συνέβαλαν στην ευταξία και μεγαλοπρέπεια της εν λόγω εορτής. Ιδιαίτερη δε μνεία οφείλεται στους νέους, οι οποίοι με θάρρος και πίστη καταδύθηκαν στα νερά για να ανασύρουν τον Τίμιο Σταυρό, μαρτυρώντας τη ζωντανή σχέση της νέας γενιάς με την Εκκλησία και την Ορθόδοξη Παράδοση.

 

Έναρξη νέας μουσικής χρονιάς για την Πολυφωνική Χορωδία Αιγιαλείας

0

Ο Σύλλογος Κεφαλλήνων και Ιθακησίων Αιγιαλείας και η Πολυφωνική Χορωδία Αιγιαλείας υποδέχονται το νέο χρόνο με αισιοδοξία, δημιουργικότητα και αγάπη για το χορωδιακό τραγούδι και ανακοινώνουν την έναρξη της νέας μουσικής χρονιάς την Κυριακή 11 Ιανουαρίου, στις 5μ.μ.

Οι πρόβες της χορωδίας θα πραγματοποιούνται κάθε Κυριακή 5 – 7μ.μ., και είναι ανοιχτές σε φίλες και φίλους από όλη την Αιγιάλεια και την Πάτρα.

Η Πολυφωνική Χορωδία Αιγιαλείας είναι μια ομάδα ανθρώπων που μοιράζονται πολλά χρόνια την αγάπη τους για τη μουσική, σε κλίμα συνεργασίας, καλής διάθεσης και επικοινωνίας.

Όσοι το επιθυμούν μπορούν να παρακολουθήσουν τις πρόβες, να γνωρίσουν τη Χορωδία από κοντά και, αν το θελήσουν, να γίνουν μέλη της. Το ρεπερτόριο της χορωδίας περιλαμβάνει έργα Ελλήνων συνθετών, λαϊκό και έντεχνο τραγούδι, παραδοσιακά τραγούδια και αγαπημένες καντάδες.

Τη διεύθυνση της Χορωδίας αναλαμβάνει η Κατερίνα Πολυμενάκου, καθηγήτρια φωνητικής και μαέστρος, με σημαντική μουσική κατάρτιση και πολυετή εμπειρία στη διεύθυνση χορωδιών. Από το 2011 διευθύνει το φωνητικό σύνολο “VOCAL” στην Πάτρα, με το οποίο έχει αποσπάσει σημαντικές διακρίσεις σε πανελλήνιους και διεθνείς χορωδιακούς διαγωνισμούς. Παράλληλα, εργάζεται ως μόνιμη καθηγήτρια μουσικής στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Χώρος: Αίθουσα εκδηλώσεων Ιονίου Βιβλιοθήκης (Ανδρονοπούλου 12, Αίγιο, πίσω από τον Θερό Μητροπολιτικό Παναγίας Φανερωμένης)

Επικοινωνία: 693 781 2816 & 698 446 3722

 

 

Συνεχής η πολύπλευρη δραστηριότητα από το Χοροστάσι Αιγίου

0

Με τον καλύτερο τρόπο κλείνει το 2025 για το Λαογραφικό Χορευτικό Σύλλογο Αιγίου «το Χοροστάσι» με διάφορες εκδηλώσεις και δράσεις σε γιορτινό και πολιτισμικό επίπεδο.

Σε ένα κατάμεστο «Απόλλων», την Κυριακή 21 Δεκεμβρίου, έγινε η παράσταση «μικροί καλαντιστές σε γιορτινό χορό», μια παράσταση αμιγώς παιδική με αναφορά στις γιορτές του Δωδεκαήμερου (Χριστούγεννα, Πρωτοχρονιά, Φώτα). Όμορφο και ζεστό το κλίμα από την υποδοχή των μελών του Χοροστασίου, σε συνδυασμό με το λιτό και πολύ προσεγμένο σκηνικό, προϊδέαζε για τη γιορτινή, χαρούμενη ατμόσφαιρα που θα επικρατούσε. Οι δεκάδες μικροί χορευτές και χορεύτριες του συλλόγου πλημμύρισαν τη σκηνή του «Απόλλων» κερδίζοντας τις εντυπώσεις από την πρώτη στιγμή. Με κέφι, χαρούμενη διάθεση αλλά και ξεχωριστές χορευτικές ικανότητες και σκηνική παρουσία απέδωσαν δρώμενα του Δωδεκαήμερου, τραγούδησαν κα χόρεψαν κάλαντα από πολλές ελλαδικές περιοχές: την Πελοπόννησο, την Ήπειρο, τα Δωδεκάνησα, το Β.Α. Αιγαίο, την Καππαδοκία, τον Πόντο, την Κρήτη. Πολλά τα σημεία αναφοράς από την παράσταση: οι χορευτικές εναλλαγές των τμημάτων, η χορωδία και η μικρή παιδική ορχήστρα, η απόδοση του χριστουγεννιάτικου παραμυθιού και των καλάντων, το θεματικό ντύσιμο των παιδιών, το σκηνικό που αναδείκνυε τη δράση, η εισαγωγή και αποφώνηση της παράστασης από παιδιά αλλά και η αυθόρμητη συμμετοχή όλων των θεατών. Η έκπληξη στο τέλος ήταν η εμφάνιση του Άγιου Βασίλη που μοίρασε γλυκίσματα σε όλα τα παιδιά που βρίσκονταν στην αίθουσα.

Στην αρχή της εκδήλωσης ο πρόεδρος του Χοροστασίου Αποστόλης Δεληγάκης αναφέρθηκε στη λειτουργία του συλλόγου, ευχαρίστησε του γονείς των παιδιών για την εμπιστοσύνη και τη συνεργασία, τα δεκάδες μέλη για την προσφορά και ενεργοποίηση σε κάθε δράση, τους προσκεκλημένους που γέμισαν την αίθουσα καθώς και τους χορηγούς για τη συμβολή τους. Παραβρέθηκαν ο δήμαρχος Αιγιάλειας Ανδριόπουλος Π., η πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου Γιδά Μ., οι αντιδήμαρχοι Ελευθεριώτης Δ., Καραΐσκος Ν., Φραγκονικολόπουλος Γ., η σύμβουλος Δ.Κ. Αιγίου Μαρνέλη Ελ., εκπρόσωποι συλλόγων και πολιτιστικών φορέων, φίλοι του συλλόγου και πολίτες από όλη την Αιγιάλεια. Επιμέλεια παράστασης- διδασκαλία χορών: Τότα Σταθούλια, Γιώργος Σιακκής, Βασίλης Σταμόπουλος. Υπεύθυνη παιδικής χορωδίας & ορχήστρας: Έφη Γιαννακοπούλου. Απόδοση κειμένων & καλάντων: Έλενα Γεωργίου, παιδική χορωδία & ορχήστρα (Καρκάνης Τζ.- κιθάρα, Καρκάνης Κων.- κιθάρα, Τζουράς Αντ.- κλαρίνο, Τζουρά Μαρ.- τουμπερλέκι) και ομάδα χορευτών-τριών. Ενδυματολογική επιμέλεια: Ελένη Κωστοπούλου, Γεωργία Κωστοπούλου. Σκηνικά: ομάδα εργασίας – εθελοντές του συλλόγου.

Την Τρίτη 24 Δεκεμβρίου μικρή αντιπροσωπεία χορευτών-τριών από όλα τα παιδικά τμήματα του Χοροστασίου συνέχισαν τη δράση τους ως καλαντιστές… Επισκέφθηκαν το δημαρχείο Αιγιάλειας και είπαν τα κάλαντα (με τη συνοδεία μουσικών οργάνων) στο Δήμαρχο Παναγιώτη Ανδριόπουλο και στον αντιδήμαρχο Δημ. Ελευθεριώτη ενώ στη συνέχεια βρέθηκαν στο Επισκοπείο όπου τραγούδησαν τα μοραΐτικα κάλαντα στο Μητροπολίτη Καλαβρύτων & Αιγιαλείας κ. Ιερώνυμο και στους παρευρισκόμενους κληρικούς και επισκέπτες. Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν με τους οικοδεσπότες, να φωτογραφηθούν, να ανταλλάξουν ευχές ενώ δέχτηκαν κεράσματα και δωράκια. Τα παιδιά συνόδευαν οι δάσκαλοι χορού, η μουσικός Έφη Γιαννακοπούλου και γονείς. Το γιορτινό κλίμα κυριάρχησε και σε όλα τα τμήματα ενηλίκων, κατά την τελευταία εβδομάδα μαθημάτων χορού με κεράσματα, εδέσματα φτιαγμένα από μέλη του συλλόγου και χορεύτριες ,μέσα σε μια χαρούμενη, εορταστική ατμόσφαιρα. Επίσης, μια μικρή ομάδα ενήλικων χορευτών-τριών συμμετείχε στο άναμμα του δέντρου του δήμου Αιγιάλειας, την Τρίτη 16 Δεκεμβρίου, που έγινε στην πλατεία Αγίας Λαύρας, παρουσιάζοντας-χορεύοντας κάλαντα από 4 περιοχές.

Μετά τις γιορτές, με την έναρξη της νέας χρονιάς θα συνεχιστούν οι δράσεις και τα μαθήματα χορού στο σύλλογο. Η αρχή θα γίνει τον Ιανουάριο όπου μια ομάδα του εφηβικού τμήματος θα συμμετάσχει (παρουσιάζοντας και χορούς) στο συνέδριο νεολαίας που διοργανώνει η Μητρόπολη Καλαβρύτων & Αιγιαλείας, ενώ το Χοροστάσι θα πάρει μέρος και στις εκδηλώσεις για την επέτειο της Βοστίτσας στα τέλη του μήνα. Σημείο αναφοράς για το Χοροστάσι η επόμενη θεματική παράσταση του συλλόγου, η οποία θα πραγματοποιηθεί στο πρώτο δεκαήμερο του Φεβρουαρίου, με τη συνεργασία-συμμετοχή κορυφαίων παραδοσιακών μουσικών με προεξάρχοντες τον Αλέξανδρο Αρκαδόπουλο (κλαρίνο) και το Γιάννη Παυλόπουλο (βιολί). Παράλληλα οι υπεύθυνοι του συλλόγου προετοιμάζουν και επιστημονικές δράσεις στο πεδίο παραδοσιακού χορού & λαογραφίας ξεκινώντας τη συνεργασία με καθηγήτρια του ΤΕΦΑΑ του Πανεπιστήμιου Αθήνας.

 

Σε κλίμα συγκίνησης και υπερηφάνειας το αφιέρωμα του Χορευτικού Ομίλου Αιγίου «Μια ζωή χορεύοντας στου δασκάλου το μονοπάτι»

0

Μια σπάνια σε ομορφιά και συγκινησιακή φόρτιση βραδιά έζησε το Αίγιο το βράδυ του Σαββάτου, 6 Δεκεμβρίου. Ο Χορευτικός Όμιλος Αιγίου διοργάνωσε με μεράκι και απόλυτη επιτυχία την εκδήλωση-αφιέρωμα με τίτλο «Μια ζωή χορεύοντας στου δασκάλου το μονοπάτι», τιμώντας τη μνήμη του ιδρυτή και επί σειρά ετών καθοδηγητή του, Χρήστου Κιλιά. Ο χώρος του Δημοτικού Κινηματοθεάτρου «Απόλλων» γέμισε ασφυκτικά από φίλους, μέλη και πλήθος κόσμου, οι οποίοι έσπευσαν να αποτίσουν φόρο τιμής στον άνθρωπο που σφράγισε με το πάθος και το έργο του την πολιτιστική ταυτότητα της περιοχής. Κατά τη διάρκεια της βραδιάς τα χορευτικά τμήματα του Ομίλου (Στεριανοί-Νησιώτες-Μακεδόνες-Θρακιώτες) παρουσίασαν ένα πλούσιο πρόγραμμα παραδοσιακών χορών από διάφορες περιοχές της Ελλάδας (Ήπειρο, Κέρκυρα, Μακεδονία, Πελοπόννησο, Θεσσαλία, Ανατολικό Αιγαίο, Θράκη, Στερεά Ελλάδα) όπως τους δίδαξε ο Δάσκαλος – κάθε βήμα, κάθε φιγούρα, και κάθε φορεσιά ήταν εμποτισμένα με το ήθος και το μεράκι που δίδαξε ο Χρήστος Κιλιάς. Τη βραδιά έντυσαν με τις μελωδίες τους οι μουσικοί Γιάννης Δημητρακόπουλος (βιολί, τραγούδι), Θοδωρής Δημητρακόπουλος (βιολί), Νίκος Δημητρακόπουλος (τουμπελέκι), Τιμολέων Ντέμος (κλαρίνο), Αναστάσιος Κατσούλης (λαούτο), Αρετή Δημουλά (τραγούδι), ενώ την επιμέλεια του προγράμματος είχαν οι χοροδιδάσκαλοι του Ομίλου Χρύσα Βαγενά, Αθηνά Κωνσταντινίδου και Γιώργος Κατσίβελος. Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους, εκ μέρους του Μητροπολίτη κ. Ιερωνύμου, ο Πρωτοσύγκελος της Ιεράς Μητροπόλεως, Αρχιμανδρίτης π. Αλέξανδρος Λουκάτος, ο προϊστάμενος του Μητροπολιτικού Ναού Φανερωμένης Αιγίου π. Αθανάσιος Λιακόπουλος, ο δήμαρχος Αιγιαλείας Παναγιώτης Ανδριόπουλος, η πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Μαρία Γιδά, ο αντιδήμαρχος Πολιτισμού Γιώργος Φραγκονικολόπουλος, ο αντιδήμαρχος Κοινωνικής Προστασίας και πρόεδρος του Ι.Σ.Α. Γιώργος Αγγελόπουλος, η εκπρόσωπος του Υφυπουργού Πολιτισμού Ιάσονα Φωτήλα Γωγώ Γαλάκη, η πρόεδρος της Ι.Λ.Ε.Α. Βάνα Μπεντεβή, ο πρώην πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου και αδελφός του Χρήστου Κιλιά, Σωτήρης Κοίλιας κ.ά. Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με ένα θερμό, παρατεταμένο χειροκρότημα που αντήχησε ως ελάχιστος φόρος τιμής στον άνθρωπο που άφησε πίσω του μια πλούσια πολιτιστική παρακαταθήκη. Ο Χορευτικός Όμιλος Αιγίου εκφράζει τις θερμές του ευχαριστίες προς όλους τους χορευτές, παλαιότερους και νεότερους που ανταποκρίθηκαν με χαρά στο κάλεσμα, καθώς επίσης και τα μέλη άλλων συλλόγων της πόλης, που τίμησαν τον Όμιλο με την παρουσία τους, υπενθυμίζοντας τη κοινή τους πορεία δίπλα στον αγαπημένο τους Δάσκαλο.

 

Τιμητική βράβευση για τον Αντιδήμαρχο Αιγιαλείας Γιώργο Φραγκονικολόπουλο για το έργο του στα αδέσποτα ζώα

Με ιδιαίτερη χαρά ο Δήμος Αιγιαλείας ανακοινώνει τη βράβευση του Αντιδημάρχου Γιώργου Φραγκονικολόπουλου από το Υπουργείο Εσωτερικών, στο πλαίσιο της πρώτης τελετής βραβείων «Ηρωικές Καρδιές», η οποία πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου στην Αθήνα.

Η διάκριση αυτή αποτελεί αναγνώριση της συνεχούς προσπάθειας του Αντιδημάρχου για τα αδέσποτα ζώα της περιοχής, μιας προσπάθειας που βασίζεται στην αγάπη, την επιμονή και τη συνεργασία με ανθρώπους και φορείς που νοιάζονται πραγματικά για την ευζωία των ζώων.

Με την επιστροφή του στο Αίγιο ο κ. Φραγκονικολόπουλος παρουσίασε το βραβείο και δήλωσε: «Είναι μια βαθιά συγκίνηση και μεγάλη τιμή για όλους μας. Το έργο αυτό δεν είναι εύκολο, αλλά είναι απαραίτητο. Κάθε μέρα ερχόμαστε πιο κοντά σε ψυχές που δεν έχουν φωνή και αυτό μας γεμίζει δύναμη. Θέλω να ευχαριστήσω από καρδιάς όλους όσοι φροντίζουν με αγάπη και συνέπεια τα αδέσποτα ζώα. Σε έναν μεγάλο Δήμο, με πολλές προκλήσεις, μια τέτοια διάκριση μας δίνει κουράγιο να συνεχίσουμε. Χρειαζόμαστε μια κοινωνία πιο ανθρώπινη, πιο τρυφερή, πιο κοντά στα ζώα».

Ο Δήμαρχος Αιγιαλείας, με τη σειρά του, συνεχάρη τον Αντιδήμαρχο και ανέφερε: «Θέλω να ευχαριστήσω θερμά τον Γιώργο για το έργο του. Με δουλειά, επιμονή και πραγματικό ενδιαφέρον, έχει καταφέρει να αλλάξει προς το καλύτερο τον τρόπο που ο Δήμος μας αντιμετωπίζει το θέμα των αδέσποτων ζώων. Η βράβευσή του είναι και δική μας χαρά και περηφάνια. Συνεχίζουμε δίπλα του, για να προσφέρουμε στα ζώα της περιοχής μας τη φροντίδα που τους αξίζει».

 

 

Συμμετοχή του δήμου Αιγιάλειας στη συμβολική κινητοποίηση της ΚΕΔΕ την προσεχή Τρίτη

Ο Δήμος Αιγιαλείας ανακοινώνει τη συμμετοχή του στη συμβολική κινητοποίηση που προκήρυξε η Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδος (ΚΕΔΕ), την Τρίτη 16 Δεκεμβρίου, ημερομηνία ψήφισης του Κρατικού Προϋπολογισμού 2026.

Στο πλαίσιο της απόφασης του Τακτικού Συνεδρίου της Αλεξανδρούπολης και σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τα συνεχιζόμενα οικονομικά και θεσμικά προβλήματα που αντιμετωπίζει η Τοπική Αυτοδιοίκηση, ο Δήμος Αιγιαλείας θα προχωρήσει σε συμβολικό κλείσιμο των υπηρεσιών του. Παράλληλα, αιρετοί και στελέχη του Δήμου θα συμμετάσχουν στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας που θα πραγματοποιηθεί έξω από τη Βουλή των Ελλήνων, επί της οδού Βασ. Σοφίας, στις 12 το μεσημέρι.

Με κεντρικό μήνυμα «Οικονομικά Ισχυροί Δήμοι – Πάντα δίπλα στον Πολίτη», ο Δήμος Αιγιαλείας στηρίζει την προσπάθεια για μια ουσιαστική μεταρρύθμιση στο Κράτος και την Αυτοδιοίκηση. Μια μεταρρύθμιση που θα εξασφαλίζει τη διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια των Δήμων και θα ενισχύει τον αποκεντρωμένο χαρακτήρα της διακυβέρνησης.

 

«Μαζί για το Πράσινο της Αιγιάλειας»! – Παρουσίαση του Οράματος «Υιοθετώ το Πράσινο» και ανακοίνωση των πρώτων χορηγών

Το νέο αναπτυξιακό πρόγραμμα «Μαζί για το Πράσινο της Αιγιάλειας» παρουσιάστηκε σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε ο Αντιδήμαρχος Καθαριότητας και Πρασίνου Νίκος Καραΐσκος. Μια πρωτοβουλία που στοχεύει στη συνολική αναβάθμιση 14 στρατηγικών χώρων πρασίνου μέσα στα επόμενα δύο χρόνια. Όπως υπογράμμισε, η Αιγιάλεια «είναι ένας ζωντανός οργανισμός» και η ανάπτυξη του αστικού πρασίνου αποτελεί βασική επένδυση για το περιβάλλον, την υγεία και την ποιότητα ζωής των κατοίκων.

Στο πλαίσιο της παρουσίασης, αναλύθηκαν τα κεντρικά στοιχεία και τα οφέλη του προγράμματος:

Το πρόγραμμα προβλέπει τη δημιουργία ενιαίου «πράσινου διαδρόμου» που συμβάλλει στη μείωση της θερμοκρασίας, στη βελτίωση της ποιότητας του αέρα και στην ενίσχυση της βιοποικιλότητας.

Προωθείται σύγχρονο μοντέλο συνεργασίας δημόσιου-ιδιωτικού τομέα χωρίς δημοσιονομικό βάρος για τους δημότες.

Ευρωπαϊκές μελέτες δείχνουν αύξηση έως 27% στη θετική φήμη εταιρειών που συμμετέχουν σε δράσεις υιοθεσίας πρασίνου.

Η ενίσχυση του πρασίνου υποστηρίζει βασικούς ESG δείκτες.

Σύμφωνα με το Πανεπιστήμιο Αθηνών (2024), η επαφή με φυσικούς χώρους μειώνει το αντιληπτό στρες κατά 15% και αυξάνει τη φυσική δραστηριότητα κατά 12% σε ακτίνα 300 μ.

Το πρόγραμμα ενσωματώνει πρακτικές κυκλικής οικονομίας μέσω της κομποστοποίησης φυτικού υλικού.

 

Πακέτα Υιοθεσίας

Παρουσιάστηκαν τρεις βαθμίδες συμμετοχής:

SEED Partner, για μικρούς χώρους έως 50 m².

SPROUT Partner, για περιοχές 50–200 m² με δυνατότητα αυτόματου ποτίσματος.

TREE Partner, για εκτάσεις άνω των 200 m² ή πλήρη ανακατασκευή πάρκων, συμπεριλαμβανομένης θεματικής διαμόρφωσης.

Τα πακέτα μπορούν να προσαρμοστούν ανάλογα με τον εκάστοτε υποστηρικτή.

 

Υποστήριξη προς τους Χορηγούς

Ο Δήμος προσφέρει ελευθερία επιλογής συνεργείου, προβολή με διακριτική πινακίδα εντός του χώρου, τακτική παρουσία στα ψηφιακά του κανάλια και πρόσβαση σε τριμηνιαία στοιχεία επίδοσης (φροντισμένη έκταση, βιοποικιλότητα κ.λπ.). Οι χορηγοί αποκτούν επίσης προνομιακή θέση σε δημοτικές «πράσινες» δράσεις, όπως η Ημέρα Περιβάλλοντος.

 

Οι πρώτοι χορηγοί που συμμετέχουν στο πρόγραμμα

Ο Δήμος Αιγιαλείας εκφράζει τις θερμές του ευχαριστίες στους πρώτους υποστηρικτές του προγράμματος, οι οποίοι υιοθέτησαν επίσημα χώρους πρασίνου:

Coca-Cola Τρία Έψιλον Ελλάδος ΑΒΕΕ
Όπως δήλωσε ο Σώτος Κοσμάς εκπρόσωπος της Coca Cola 3E και διευθυντής του εργοστασίου ΑΥΡΑ, «Εννοείται ότι είμαστε πάντα δίπλα στον Δήμο και πάντα κοντά στα δρώμενα της πόλης. Έτσι και τώρα σε αυτήν τη πολύ σημαντική πρωτοβουλία, είμαστε μπροστάρηδες σε αυτό και μακάρι να το πετύχουμε με τον τρόπο θα το δουλέψουμε. Πιστεύω στη συνεργασία επιχειρήσεων με τον Δήμο, για να πηγαίνουν τα πράγματα πιο εύκολα και πιο γρήγορα μπροστά».

Ι. Κ. Αναστασόπουλος & Υιός Α.Ε. – Κρίνος Α.Ε.

Από την πλευρά του, ο κ. Αναστασόπουλος ανέφερε: «Υποστηρίζουμε αυτήν τη δράση στο πλαίσιο της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης ώστε να προσπαθήσουμε να αλλάξουμε όσο μπορούμε την τοπική κοινωνία και τον τρόπο που σκέφτεται και να μην μένουμε στα παλιά γιατί δυστυχώς, δε σκεφτόμαστε σωστά. Όλοι μας. Εύχομαι με τις προσπάθειες αυτές, οι οποίες έχουν και μεγάλο συμβολικό χαρακτήρα, να αλλάξουν τα πράγματα και να έρθουν και νέοι άνθρωποι πίσω στον τόπο μας γιατί χωρίς νέους ανθρώπους, ο τόπος αυτός είναι προς μαρασμό. Νέοι άνθρωποι και θέσεις εργασίας φτιάχνουν τις κοινωνίες. Κοινωνία χωρίς δουλειά και δουλειά χωρίς κοινωνία, δεν υπάρχει».

ΚΟΜΗΣ Α.Ε. (Γαλακτοκομικά προϊόντα)
Ο Σωτήρης Κόμης δήλωσε: «Και εμείς συμμετέχουμε στην πρωτοβουλία του Δήμου για μια πιο όμορφη Αιγιάλεια. Ο τίτλος του προγράμματος, τα λέει όλα: Μαζί για το πράσινο της Αιγιάλειας!».

Κατσιμπίρης Γιώργος – «Ανεμώνη»

«Το πράσινο είναι η ζωή μας. Με την αρωγή του Δήμου, θα προσπαθήσουμε να αναδείξουμε ακόμα καλύτερα το πράσινο, είναι μια πολύ αξιόλογη ενέργεια του Δήμου Αιγιαλείας και θα είμαστε δίπλα σε αυτό, ώστε να ομορφύνουμε την πόλη μας και δώσουμε μια καλύτερη εικόνα στον μαρασμό που υπάρχει. Είμαστε δίπλα σας στον μέγιστο βαθμό».

Ιατρικός Σύλλογος Αιγίου

Εκ μέρους του Ιατρικού Συλλόγου το «παρών» έδωσε ο Δημήτρης Κουσουρής ο οποίος δήλωσε: «Και εμείς με τη σειρά μας θέλουμε να ευχαριστήσουμε τον Δήμο για την εξαιρετική αυτή ιδέα, ως Ιατρικός Σύλλογος θα συμμετέχουμε και εμείς ώστε να δημιουργήσουμε κάτι μέσα στην πόλη που θα μείνει. Θέλουμε να γίνει ακόμα πιο όμορφο το Αίγιο και θέλουμε να είμαστε κι εμείς συμμέτοχοι σε αυτό».

Ο Αντιδήμαρχος Νίκος Καραΐσκος ευχαρίστησε τους χορηγούς για τη συμμετοχή τους ενώ ο Δήμαρχος Αιγιαλείας Παναγιώτης Ανδριόπουλος κάλεσε ακόμη περισσότερους φορείς και επιχειρήσεις να γίνουν μέρος της κοινής προσπάθειας: «Το πράσινο δεν είναι πολυτέλεια. Είναι η υποδομή της ζωής μας. Μαζί μπορούμε να δημιουργήσουμε μια Αιγιάλεια πιο όμορφη, πιο υγιή και πιο βιώσιμη».

 

«Πλούσιο» το καλεντάρι του Χοροστασίου για τους πρώτους μήνες του χειμώνα και της νέας χρονιάς

0

“Πλούσιο” το καλεντάρι του «Χοροστασίου» για τους πρώτους μήνες του χειμώνα και της νέας χρονιάς, γεμάτο με παραστάσεις, συνεργασίες με συλλόγους και φορείς, δράσεις για παιδιά και ενήλικες, συμμετοχή σε τοπικές εκδηλώσεις, συμμετοχή σε σεμινάρια χορού αλλά και μαθήματα χορού σε εβδομαδιαία βάση.

Πλουραλισμός δραστηριοτήτων για το Δεκέμβριο καθώς οι υπεύθυνοι του συλλόγου έχουν προγραμματίσει:

Συμμετοχή στο άναμμα του δέντρου στο Αίγιο

Κυριακή 14 Δεκεμβρίου, το μεσημέρι, γεύμα και γλέντι (με λαϊκή ορχήστρα) για τα τμήματα ενηλίκων στην ταβέρνα «Λαδόκολλα»

Σάββατο 20 Δεκεμβρίου συμμετοχή σε σεμινάριο παραδοσιακού χορού στην Πάτρα

Κυριακή 21 Δεκεμβρίου, το απόγευμα, παιδική παράσταση αφιερωμένη στο δωδεκαήμερο: «μικροί καλαντιστές σε γιορτινούς χορούς» με τη συμμετοχή όλων των παιδικών τμημάτων του συλλόγου, παιδικής ορχήστρας & χορωδίας μέσα από τη συνεργασία με μουσικούς, ενδυματολόγο κ.ά.

Πριν το κλείσιμο για γιορτές, επίσκεψη του «Άγιου Βασίλη» στα παιδικά τμήματα

Τρίτη 24 Δεκεμβρίου, πρωί, κάλαντα από τα παιδικά τμήματα σε φορείς, πολιτειακές αρχές κ.ά.

Με το ξεκίνημα της νέας χρονιάς, και για τους πρώτες μήνες του 2026, οι δραστηριότητες του Χοροστασίου θα συνεχιστούν με:

Συμμετοχή στις εκδηλώσεις για την επέτειο της Βοστίτσας

Συμμετοχή ενός τμήματος εφήβων στο συνέδριο που διοργανώνει η Ιερά Μητρόπολη Καλαβρύτων & Αιγιαλείας

Κοπή πίτας για την καλοχρονιά

Θεματική παράσταση για τα τμήματα ενηλίκων με τη συμμετοχή ορχήστρας αποτελούμενης από κορυφαίους οργανοπαίχτες της παραδοσιακής μουσικής

Οργάνωση σεμιναρίου με καλεσμένη καθηγήτρια του ΤΕΦΑΑ από το Πανεπιστήμιο Αθήνας.

Αυτή την περίοδο λειτουργούν με πλήρη στελέχωση όλα τα τμήματα χορού (για προνήπια, νήπια, παιδιά, εφήβους και ενήλικες) ενώ συνεχίζεται η προσέλευση για όσους-ες θέλουν να χορέψουν με χαρά, να απολαύσουν τη μουσική, να δώσουν χώρο στα συναισθήματα και να τα εκφράσουν, να εναρμονίσουν ψυχή και σώμα, να βιώσουν εμπειρίες, να γίνουν συμμέτοχοι και συνοδοιπόροι στο «Πανηγύρισμα», να βάλουν το δικό τους λιθαράκι στο αέναο ταξίδι του ελληνικού παραδοσιακού χορού…

 

Πνευματική αναφορά στις αρετές της πίστεως, της πραότητος και της εγκράτειας με αφορμή τη μνήμη των Αγίων Νικολάου και Αμβροσίου

0

Την Κυριακή 7 Δεκεμβρίου συνεχίστηκε η πνευματική δραστηριότητα των εσπερινών ομιλιών της Ιεράς Μητροπόλεως. Ο ομιλητής,  Πρωτοπρεσβύτερος π. Σπυρίδων Σιαφλάς, Γενικός Αρχιερατικός Επίτροπος Ανατολικής Αιγιαλείας, ανέπτυξε τρεις θεμελιώδεις χριστιανικές αρετές, αυτές της πίστεως, της πραότητος και της εγκράτειας, φωτίζοντας τον βίο δύο μεγάλων Πατέρων της Εκκλησίας, του Αγίου Νικολάου, Επισκόπου Μύρων της Λυκίας και του Αγίου Αμβροσίου, Επισκόπου Μεδιολάνων.

«Παρά το χάσμα αιώνων και τόπων, οι δύο αυτοί ποιμένες μοιράζονταν την ίδια ακατάλυτη αγάπη προς τον Χριστό, την Εκκλησία και το ποίμνιό τους», τόνισε ο ομιλητής.

Ο π. Σπυρίδων επεσήμανε ότι η πίστη δεν αποτελεί απλή αποδοχή θρησκευτικών αληθειών, αλλά προσωπική σχέση εμπιστοσύνης με τον Θεό. Είναι μια δυναμική κίνηση της καρδιάς προς τον Χριστό, που μεταμορφώνει την ύπαρξη και φωτίζει τον δρόμο του ανθρώπου.

Η πραότητα, όπως υπογράμμισε, δεν ταυτίζεται με παθητικότητα ή εξωτερική γαλήνη. Είναι βαθιά εσωτερική ειρήνη, που γεννά το ακατάκριτο, την υπομονή, τη συγχωρητικότητα και την απουσία θυμού. Ο άνθρωπος της πραότητος γίνεται φορέας ειρήνης για το περιβάλλον του και καθίσταται καθρέφτης της Θείας Χάριτος.

Στη συνέχεια αναφέρθηκε στην εγκράτεια ως αρετή που υπερβαίνει τη νηστεία και περιλαμβάνει τον έλεγχο των αισθήσεων, των επιθυμιών, των σκέψεων και των παθών. «Είναι στάση ζωής που διασφαλίζει ισορροπία, διάκριση και πνευματική ωριμότητα σε κάθε πτυχή της καθημερινότητας: στον λόγο, στη χρήση του πλούτου, στην εξουσία και στις ανθρώπινες σχέσεις».

Καθ’ όλη τη διάρκεια της ομιλίας, ο π. Σπυρίδων συνέδεσε τις αρετές αυτές με τη ζωή και το ποιμαντικό έργο των δύο Αγίων, υπογραμμίζοντας την επικαιρότητα των παραδειγμάτων τους σε έναν κόσμο που δοκιμάζεται από ανασφάλεια, σύγχυση και πνευματική κόπωση.

Ολοκληρώνοντας, εξέφρασε την ευχή η εορτή των Χριστουγέννων να αποτελέσει για όλους ευκαιρία ανανέωσης της πίστεως, καλλιέργειας της πραότητος και ενίσχυσης της εγκράτειας που ελευθερώνει τον άνθρωπο από τα πάθη. «Μόνον έτσι», τόνισε, «η Θεία παρουσία θα αντανακλάται στην καθημερινότητά μας και θα γίνεται φως για τους συνανθρώπους μας».

Η ομιλία ολοκληρώθηκε σε κλίμα πνευματικής ανάτασης, δίδοντας στους παρευρισκόμενους πολύτιμους προβληματισμούς και πνευματικά εφόδια ενόψει της μεγάλης εορτής της Γεννήσεως του Χριστού.

 

Τεράστια επιτυχία σημείωσε (και φέτος) η δωροέκθεση των μαθητών του 4ου Γυμνασίου Αιγίου

0

Με μεγάλη επιτυχία το 4ο Γυμνάσιο Αιγίου ολοκλήρωσε τη 17η δωροέκθεση με χειροποίητες δημιουργίες, τα έσοδα της οποίας θα διατεθούν στο «Χαμόγελο του Παιδιού». Η δράση αυτή, που αποτελεί πλέον θεσμό για το 4ο Γυμνάσιο, προωθεί αξίες αλληλεγγύης, συνεργασίας και ανιδιοτελούς προσφοράς.
ένα μεγάλο «μπράβο» αξίζει στον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων για την αμέριστη στήριξή του, καθώς και προς όλους τους γονείς των μαθητών, οι οποίοι ανταποκρίθηκαν άμεσα και γενναιόδωρα, προσφέροντας χειροποίητες δημιουργίες και στηρίζοντας έμπρακτα τον σκοπό μας. Η συμβολή τους ενίσχυσε ουσιαστικά την προσπάθεια των παιδιών και πρόσθεσε ξεχωριστή ποιότητα στη Δωροέκθεση.
Επίσης ένα μεγάλο «μπράβο» στους μαθητές της Γ τάξης που συμμετείχαν, για την θέληση και τη διάθεση που έδειξαν, με δύσκολες καιρικές συνθήκες, λόγω βροχής, αφού επισκέφτηκαν καταστήματα σε όλη την αγορά στο κέντρο του Αιγίου με τα δώρα και τις κατασκευές τους.

Παράλληλα, ο διευθυντής, ο Σύλλογος Διδασκόντων και ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων ευχαριστούν τους εμπόρους και τα καταστήματα που αγκάλιασαν και στήριξαν οικονομικά την προσπάθεια των μαθητών του Γυμνασίου, καθώς και τους πολίτες που επισκέφθηκαν την έκθεση και στήριξαν τη δράση με τις αγορές τους, συμβάλλοντας ουσιαστικά στην επιτυχία της εκδήλωσης.
Ιδιαίτερη ευγνωμοσύνη εκφράζουν προς το Δήμο Αιγιαλείας για την παραχώρηση του κάτω μέρους της πλατείας Αγίας Λαύρας, διευκολύνοντας έτσι την πραγματοποίηση της Δωροέκθεσης σε έναν κεντρικό και προσβάσιμο χώρο.
Η συμμετοχή και η προσφορά όλων επιβεβαιώνουν ότι, μέσα από τη συνεργασία σχολείου, οικογενειών, φορέων και τοπικής κοινωνίας, μπορούμε να πετυχαίνουμε σημαντικούς στόχους προς όφελος των παιδιών που έχουν ανάγκη.