Το βιβλίο «Η συμφιλίωση – Από την Άπω Ανατολή στην ανατολική Ορθόδοξη Εκκλησία» παρουσιάζεται την Τετάρτη στη ΓΕΧΑ Αιγίου

Η ΓΕΧΑ Αιγίου, το βιβλιοπωλείο «Φιλοκαλία» και οι Εκδόσεις Έαρ διοργανώνουν εκδήλωση παρουσίασης του βιβλίου «Η συμφιλίωση – Από την Άπω Ανατολή στην ανατολική Ορθόδοξη Εκκλησία» που θα γίνει την Τετάρτη 26 Νοεμβρίου και ώρα 6:30μ.μ. στο Πνευματικό Κέντρο της ΓΕΧΑ Αιγίου (Ανδρονοπούλου 26).
Στο βιβλίο, το οποίο κυκλοφορεί ήδη σε δεύτερη έκδοση, παρουσιάζεται η συγκινητική αυτοβιογραφία της Μαρίας-Kinuko Fukami, η οποία γεννήθηκε στην Ιαπωνία και έζησε ένα συγκλονιστικό ταξίδι αναζήτησης της Αλήθειας από τις ανατολικές θρησκείες στον Προτεσταντισμό, στον Παπισμό και, τέλος, στην Ορθόδοξη Εκκλησία.
Για το βιβλίο θα μιλήσουν ο Γεώργιος Μαρκάκης (εκπαιδευτικός MEd, Διευθυντής του 19ου Δ. Σ. Πατρών), η Μαρία-Κinuko Fukami (συγγραφέας του βιβλίου) και ο Αθανάσιος Χατζής (υπεύθυνος επικοινωνίας των Εκδόσεων Έαρ).
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης θα λειτουργεί έκθεση χριστιανικού βιβλίου.

Επίσκεψη του Χορευτικού Ομίλου Αιγίου στα Λουτρά Πόζαρ και συμμετοχή στην 8η Συνάντηση Χορευτικών – Ακολουθούν Γενική Συνέλευση CIOFF στη Λάρισα και εκδήλωση μνήμης Χρήστου Κιλιά

0

Το διήμερο 15-16 Νοεμβρίου ο Χορευτικός Όμιλος Αιγίου πραγματοποίησε με μεγάλη επιτυχία εκδρομή στα Λουτρά Πόζαρ, συνδυάζοντας την ψυχαγωγία με την ενεργό συμμετοχή του στα πολιτιστικά δρώμενα. Η επίσκεψη του Ομίλου πραγματοποιήθηκε με αφορμή τη συμμετοχή του στην 8η Συνάντηση Χορευτικών και Φίλων της Παράδοσης. Τα μέλη του Ομίλου είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε σεμινάρια παραδοσιακών χορών και γλέντια με παραδοσιακές ορχήστρες, να χορέψουν, να ανταλλάξουν εμπειρίες και να έρθουν σε επαφή με άλλους λάτρεις της παράδοσης από διάφορα μέρη της Ελλάδας. Κατά τη διάρκεια του διημέρου, τα μέλη του Ομίλου, πέρα από τις χορευτικές δραστηριότητες, απόλαυσαν και τις ομορφιές της Βόρειας Ελλάδας καθώς πραγματοποιήθηκαν ενδιάμεσες στάσεις στα Ιωάννινα, στους εντυπωσιακούς Καταρράκτες της Έδεσσας και φυσικά στα ιαματικά Λουτρά Πόζαρ, συνδυάζοντας με αυτόν τον τρόπο την παράδοση με την αναψυχή.

Ο Χορευτικός Όμιλος Αιγίου συνεχίζει τις δράσεις του με αμείωτο ρυθμό. Αρχικά αντιπροσωπεία του Ομίλου θα ταξιδέψει στη Λάρισα για να παραστεί στην Ετήσια Γενική Συνέλευση του CIOFF (Διεθνές Συμβούλιο Οργανισμών Φεστιβάλ Φολκλόρ και Παραδοσιακών Τεχνών), όπως συμβαίνει ανελλιπώς τα τελευταία χρόνια.

Επιπλέον, έχει προγραμματιστεί μεγάλη εκδήλωση με τίτλο «Μια Ζωή Χορεύοντας στου Δασκάλου το Μονοπάτι», στη μνήμη του αείμνηστου Χρήστου Κιλιά. Η εκδήλωση θα λάβει χώρα στις 6 Δεκεμβρίου στο Κινηματοθέατρο «Απόλλων» στο Αίγιο.

 

Παραχώρηση της γεώτρησης της Φωνησκαριάς Αιγίου στη ΔΕΥΑ για την καλύτερη διαχείριση ύδρευσης και άρδευσης του οικισμού

0

Στην υπογραφή ιδιωτικού συμφωνητικού με αντικείμενο την κατά χρήση παραχώρηση και μεταβίβαση της κυριότητας στη ΔΕΥΑ Αιγιαλείας, της υδροαρδευτικής γεώτρησης και των εγκαταστάσεων δικτύου ύδρευσης και άρδευσης στον οικισμό Φωνησκαριάς Αιγίου, προχώρησαν το πρωί της Δευτέρας ο πρόεδρος της ΔΕΥΑ Γιώργος Ντίνος και ο πρόεδρος της ΑΜΚΕ με την επωνυμία «ΑΡΔΕΥΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΦΩΝΗΣΚΑΡΙΑΣ ΑΙΓΙΟΥ» Παναγιώτης Παναγόπουλος, ικανοποιώντας ένα χρόνιο αίτημα των κατοίκων της περιοχής.

Όπως αναγράφει στο αίτημά της η Αρδευτική Ομάδα Φωνησκαριάς, θεωρήθηκε επιβεβλημένη η παραχώρηση της γεώτρησης της εταιρείας στη ΔΕΥΑ, καθώς το εξαιρετικά αυξημένο κόστος λειτουργίας και συντήρησης της γεώτρησης καθιστά αδύνατη τη συνέχιση της διαχείρισής της από την ομάδα, ενώ η Δ.Ε.Υ.Α. έχει τόσο την τεχνογνωσία όσο και το κατάλληλο και απαιτούμενο τεχνικό προσωπικό για την άμεση και με χαμηλό κόστος αποκατάσταση κάθε βλάβης σε γεώτρηση και δίκτυο και είναι σε θέση να αναλάβει τη λειτουργία της γεώτρησης και να εντάξει το δίκτυό της όλους τους εταίρους της εταιρείας, για την ύδρευση των οικιών και την άρδευση των αγροκτημάτων τους με χαμηλότερο μάλιστα κόστος.

Το έργο εκτελέστηκε πλήρως το 1993 με την κατασκευή γεώτρησης σε ακίνητο που παραχωρήθηκε από το τότε Κοινοτικό Συμβούλιο Κουνινάς, για λογαριασμό ομάδας 28 αγροτών με την επωνυμία «Αρδευτική Ομάδα Φωνησκαριάς Κουνινάς» και με σκοπό την άρδευση των κτημάτων τους στον οικισμό αλλά και σε γειτονικές περιοχές των Κοινοτήτων Μαυρικίου και Αιγίου. Οι ανάγκες όμως αυξήθηκαν με τα χρόνια και σήμερα το σύνολο των παροχών ανέρχεται σε 142, εκ των οποίων 110 είναι άρδευσης, 20 είναι μικτές (ύδρευσης-άρδευσης) και 12 είναι ύδρευσης.

Με πρόσφατη ομόφωνη απόφαση το Δ.Σ. της ΔΕΥΑ αποδέχθηκε το αίτημα της Αρδευτικής Ομάδας Φωνησκαριάς Αιγίου ώστε να εντάξει στο δίκτυο όλους τους εταίρους της ομάδας για ύδρευση κατοικιών και άρδευση αγροκτημάτων, αναλαμβάνοντας το κόστος του τέλους σύνδεσης των παροχών με το δίκτυο της ΔΕΥΑ, ωστόσο με την σύνδεσή τους, οι εταίροι και τα μέλη της εταιρείας θα υπαχθούν και θα χρεώνονται κανονικά με πάγια τέλη, εγγύηση του υδρομέτρου και καταναλώσεις, σύμφωνα με την ισχύουσα τιμολογιακή της ΔΕΥΑ, όπως αυτή θα διαμορφώνεται κάθε φορά με την προβλεπόμενη από τον νόμο διαδικασία. Επίσης, όπως προβλέπει το συμφωνητικό, η ΔΕΥΑ Αιγιαλείας δεν θα επιβαρυνθεί με τις μέχρι τώρα οφειλές και χρέη των μελών της αρδευτικής ομάδας.

 

Ο Δήμαρχος Αιγιαλείας Παναγιώτης Ανδριόπουλος στο 28ο Forum Ανάπτυξης – Στο επίκεντρο η ανθεκτικότητα και η πρόληψη απέναντι στις φυσικές καταστροφές

Στη συνεδρία με θέμα «Ανθεκτικότητα απέναντι στις Φυσικές Καταστροφές: Ανάπτυξη σε εποχή κλιματικών κρίσεων – Διαδημοτικές συνεργασίες», η οποία πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 22 Νοεμβρίου στο πλαίσιο του 28ου Forum Ανάπτυξης, συμμετείχε ο Δήμαρχος Αιγιαλείας Παναγιώτης Ανδριόπουλος.

Στην τοποθέτησή του ο Δήμαρχος τόνισε ότι η ανθεκτικότητα δεν είναι μια τεχνική έννοια αλλά μια συνολική στάση που αφορά την καθημερινότητα και την ασφάλεια των πολιτών. Υπογράμμισε ότι οι συνθήκες της κλιματικής κρίσης απαιτούν έναν νέο τρόπο σκέψης, με έμφαση στην πρόληψη και στη συνεχή προετοιμασία.

«Η ανθεκτικότητα δεν είναι τεχνικός όρος. Πρέπει να δώσουμε προτεραιότητα στην πρόληψη, όχι επειδή το υπαγορεύουν οι κανονισμοί, αλλά επειδή το επιβάλλει η ίδια η ζωή. Η κλιματική κρίση δεν πρόκειται να εξαφανιστεί, όμως μπορούμε να κάνουμε τον τόπο μας πιο ισχυρό απέναντί της», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Ανδριόπουλος.

Ο Δήμαρχος επεσήμανε ότι για να είναι αποτελεσματική η πολιτική προστασία και για να θωρακιστούν οι δήμοι απέναντι σε πλημμύρες, πυρκαγιές και άλλες φυσικές απειλές, χρειάζονται επαρκείς πόροι, κατάλληλο ανθρώπινο δυναμικό, σύγχρονα εργαλεία διαχείρισης κινδύνων και στενή συνεργασία μεταξύ των δήμων.

Παράλληλα, υπογράμμισε την ανάγκη να ενισχυθούν οι τοπικές δομές, να ενεργοποιηθούν οι πολίτες και να υπάρξει ουσιαστική σύμπραξη με την επιστημονική κοινότητα, ώστε οι Δήμοι να μπορούν να ανταποκρίνονται άμεσα και αποτελεσματικά σε κάθε απρόβλεπτη κατάσταση.

Η συμμετοχή του Δήμου Αιγιαλείας στο 28ο Forum Ανάπτυξης αναδεικνύει τη σταθερή δέσμευση της Δημοτικής Αρχής να υποστηρίζει και να ενισχύει πρωτοβουλίες και συζητήσεις που συμβάλλουν στη διαμόρφωση μιας ασφαλούς, βιώσιμης και ανθεκτικής Αιγιάλειας.

 

Οι «Δρόμοι Ελευθερίας» (και) στην Αιγιάλεια!

Μια εξαιρετικά ουσιαστική συνάντηση μεταξύ εκπροσώπων του Διοικητικού Συμβουλίου της Ομοσπονδίας Συλλόγων Αιγιαλείας και της αντιπροσωπείας της Επιτροπής των «Δρόμων Ελευθερίας», μιας πρωτοβουλίας με βαθιά ιστορική αξία και πανελλήνια προοπτική, πραγματοποιήθηκε την περασμένη Τρίτη στο Αίγιο.

Από την Ομοσπονδία παραβρέθηκαν οι Σταύρος Καραδημητρόπουλος, Ανδρέας Ρεκούτης, Νικόλαος Παπαδόπουλος, Χάρης Διανόπουλος και Ολυμπία Ρούβαλη, ενώ από την Επιτροπή των «Δρόμων Ελευθερίας» οι  Κωνσταντίνος Καρκανιάς, Γιώργος Διαμαντής, Κωνσταντίνος Αντωνόπουλος και Γιάννης Τασιόπουλος.

Η συνάντηση αυτή αποτελεί το αποτέλεσμα των επαφών που ξεκίνησαν στις αρχές του έτους, κατά την κοπή της πίτας της Ομοσπονδίας Συλλόγων Ναυπάκτου, και εξελίχθηκαν σε έναν σταθερό και ουσιαστικό διάλογο μέχρι και την ολοκληρωμένη παρουσίαση της δράσης.

Οι «Δρόμοι Ελευθερίας» αναβιώνουν τις πραγματικές πορείες των Εξοδιτών του 1826, όπως τις καταγράφει ο Κασομούλης. Πρόκειται για μια πρωτοβουλία υψηλού συμβολισμού, που τιμά την αυτοθυσία, την αγωνιστικότητα και το ακατάβλητο φρόνημα των προγόνων μας. Παράλληλα, αποτελεί μια δράση που αναμένεται να προσελκύσει πανελλήνια και διεθνή προσοχή, συμβάλλοντας στην ανάδειξη της τοπικής ιστορίας και της πολιτιστικής μας κληρονομιάς.

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στο ότι και η Αιγιάλεια έχει άμεση ιστορική σύνδεση με τις πορείες των Εξοδιτών, καθώς διήλθαν και από τα μέρη μας.
Η Ομοσπονδία Συλλόγων Αιγιαλείας εξέφρασε ξεκάθαρα την πρόθεσή της να στηρίξει ενεργά την προσπάθεια. Οι επιμέρους τρόποι συμμετοχής θα οριστικοποιηθούν μέσα από τις επόμενες συναντήσεις, ώστε να εξασφαλιστεί η μέγιστη δυνατή συνεισφορά.

Η συνάντηση ολοκληρώθηκε σε ατμόσφαιρα συνεργασίας και αποφασιστικότητας, επιβεβαιώνοντας την κοινή βούληση για την υλοποίηση μιας δράσης που τιμά την ιστορική μνήμη και αναδεικνύει την Αιγιάλεια σε πανελλήνιο επίπεδο.

Σχηματισμός δικογραφίας σε βάρος 18χρονου και 15χρονου για ξυλοδαρμό ανήλικου – Το θύμα μεταφέρθηκε σε νοσοκομείο για περίθαλψη

Από τους αστυνομικούς του Αστυνομικού Τμήματος Αιγιαλείας σχηματίσθηκε δικογραφία για πρόκληση σωματικών βλαβών, απειλή και εξύβριση σε βάρος ενός 18χρονου και ενός ανήλικου ηλικίας 15 ετών.
Ειδικότερα, σύμφωνα με καταγγελία μητέρας 17χρονου, οι δυο κατηγορούμενοι, προχθές το μεσημέρι, στο Αίγιο γρονθοκόπησαν τον ανήλικο γιο της, χτυπώντας τον σε όλο το σώμα με κλωτσιές, με αποτέλεσμα να του προκαλέσουν σωματικές βλάβες, ενώ παράλληλα τον εξύβρισαν και τον απείλησαν.
Το θύμα μεταφέρθηκε συνοδεία της μητέρας του στο Νοσοκομείο Αιγίου για περίθαλψη.
Η δικογραφία που σχηματίστηκε σε βάρος των κατηγορούμενων θα υποβληθεί στον Εισαγγελέα Πρωτοδικών Αχαΐας / Παράλληλη έδρα Αιγίου.

Εκδήλωση για την Υγιή και Ενεργό Γήρανση στο Πολιτιστικό Κέντρο Αιγίου «Αλέκος Μέγαρης»

Η Aντιδημαρχία Πρόνοιας & Κοινωνικής Προστασίας Δήμου Αιγιαλείας, σε συνεργασία με το Κοινωφελές Σωματείο «Φροντίζω» και τo Τμήμα Φυσικοθεραπείας Πανεπιστημίου Πατρών, διοργανώνουν ενημερωτική εκδήλωση το Σάββατο 22 Νοεμβρίου, στις 6μ.μ., στο Πολιτιστικό Κέντρου Αιγίου «Αλέκος Μέγαρης», με τίτλο «Μεγαλώνω… Φροντίζοντας για την Σωματική & Ψυχική μου Υγεία».

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης το κοινό θα έχει την ευκαιρία να ενημερωθεί από έγκριτους επαγγελματίες στο χώρο της Υγείας γύρω από την υγιή και ενεργό γήρανση, καθώς και για τρόπους πρόληψης από ασθένειές και προβλήματα της σωματικής και ψυχικής υγείας.

Η είσοδος είναι ελεύθερη για το κοινό.

Πληροφορίες για την εκδήλωση στο τηλ. 2610 240242 και στο info@frodizo.gr

 

Πρόγραμμα Εκδήλωσης

18.00: Προσέλευση-Χαιρετισμοί

18.15: Δημιουργώντας φιλικές κοινότητες για την Τρίτη Ηλικία και την Άνοια

Δημήτρης Θεοδωρόπουλος, Κοινωνικός Λειτουργός MSc, Γενικός Διευθυντής Κοινωφελούς Σωματείου «Φροντίζω»

18.30: Η πρόληψη στην άνοια

Έλλη Μαρκάκη, Ιατρός-Νευρολόγος MD, MSc, PhD

18.50: Πρόληψη πτώσεων και ατυχημάτων στην τρίτη ηλικία

Μαρία Τσεκούρα, Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Φυσικοθεραπείας, Σχολή Αποκατάστασης Υγείας Πανεπιστημίου Πατρών

19.15: Προλαμβάνοντας την Κατάθλιψη στα άτομα μεγαλύτερης ηλικίας

Χαρά Θεοδωρακοπούλου, Ψυχολόγος

19.30: Συζήτηση-Συμπεράσματα

 

Αρχές 2026 η έναρξη εργασιών συντήρησης του Πλατάνου του Παυσανία στην παραλία Αιγίου

Σε στάδιο ολοκλήρωσης βρίσκεται η προετοιμασία για την ανάθεση της παροχής υπηρεσίας συντήρησης του ιστορικού Πλατάνου του Παυσανία στην παραλία Αιγίου, του ιδιαίτερου κάλλους φυσικού μνημείου που κοσμεί τη λιμενική ζώνη της πόλης. Ήδη η εταιρεία «PROGETTO VERDE DI GIOVANNI MORELLI» με έδρα την Ιταλία, που εξειδικεύεται διεθνώς σε ανάλογα έργα, ακολουθεί όλες τις τυπικές γραφειοκρατικές διαδικασίες, ώστε να καταστεί δυνατή η έναρξη των εργασιών στις αρχές του νέου έτους.

Σύμφωνα με την τεχνική περιγραφή του έργου, η μελέτη του οποίου έχει εκπονηθεί από το αρμόδιο Τμήμα Πρασίνου του Δήμου Αιγιαλείας, οι δενδροκόμοι της εταιρείας θα ακολουθήσουν ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα δενδροκομικής και γεωπονικής διαχείρισης που θα αποσκοπεί τόσο στη σταδιακή βελτίωση της σταθερότητας του Πλατάνου όσο και στη βελτίωση των βιολογικών του συνθηκών. Μεταξύ των εργασιών που θα πραγματοποιηθούν περιλαμβάνεται κλάδεμα αποκατάστασης με μικτή τεχνική χρήσης σχοινιών και πλατφόρμας, επεξεργασία της περιοχής που εξερευνούν οι ρίζες με σκοπό τη βελτίωσή τους αλλά και μερική πλήρωση και αναβάθμιση των κοιλοτήτων του κορμού με φυσικά υλικά. Επίσης, προβλέπονται αγρονομικές παρεμβάσεις και στα άλλα δύο πλατάνια που φύονται ανατολικά του ιστορικού δέντρου. Είναι χαρακτηριστικό ότι για τον υπολογισμό της σταθερότητας των δέντρων προβλέπεται η χρήση ειδικού τομογράφου για την ανάλυση της δομής του ξύλου.

«Πρόκειται για ένα έργο ιδιαίτερης σημασίας για τη διάσωση και την αναβάθμιση του Πλατάνου του Παυσανία, που αποτελεί για τον τόπο μας ένα σπάνιο κόσμημα και έτσι πρέπει να του φερθούμε, ώστε να παραμείνει εύρωστος και στο μέλλον. Γι’ αυτό και αξιοποιούμε τη συνεργασία μας με μια εξειδικευμένη εταιρεία, με επιστήμονες που έχουν επισκεφθεί την περιοχή μας και έχουν την τεχνογνωσία και τα κατάλληλα σύγχρονα μέσα, ώστε σε συνεργασία και με ντόπιους επαγγελματίες, να φέρουν σε πέρας αυτή την αποστολή» σημειώνει σε δηλώσεις του ο πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Αιγιαλείας Ανδρέας Οικονόμου.

Εξάλλου, παράλληλα με τις εργασίες στον Πλάτανο, στον προϋπολογισμό για το 2026 θα συμπεριληφθεί το ανάλογο χρηματικό ποσό για συντήρηση των φωτιστικών φανών σε όλο το μήκος της λιμενικής ζώνης Αιγίου, ενώ σε προχωρημένο στάδιο βρίσκεται ο σχεδιασμός του έργου καθαρισμού, αναβάθμισης και επαναλειτουργίας των 12 Βρυσών όπως και της ανάπλασης του περιβάλλοντος χώρου. Πρόκειται για κάποιες από τις πρωτοβουλίες που θα δώσουν μια νέα, φρέσκια εικόνα σε ένα από τα ομορφότερα σημεία του Αιγίου και που θα απολαμβάνουν ντόπιοι και επισκέπτες.

 

Κ19 Παναιγιαλείου: Μαχητική εμφάνιση στην Πάτρα – Πολύτιμα συμπεράσματα για το μέλλον

Τον δεύτερο αγώνα της στο πρωτάθλημα έδωσε χθες η Κ19 του Παναιγιαλείου, η οποία λειτουργεί σε συνεργασία με την Ακαδημία του Χρήστου Παρασκευόπουλου (Α.Ο. Αιγίου 2019), στο πλαίσιο της κοινής προσπάθειας ανάδειξης και εξέλιξης νεαρών ποδοσφαιριστών της περιοχής.

Προπονητής της ομάδας είναι ο Μιχάλης Τρίψας, ο οποίος διατηρεί άριστη και άμεση συνεργασία με τον τεχνικό της πρώτης ομάδας Φώντα Καζακόπουλο.

Η Κ19 του Παναιγιαλείου ταξίδεψε στην Πάτρα για να αντιμετωπίσει τον Πανιώνιο/Αχιλλέα, με το τελικό σκορ να διαμορφώνεται στο 1–0 υπέρ των γηπεδούχων.

Το παιχνίδι ήταν ιδιαίτερα δυνατό, με τον Παναιγιάλειο να έχει σημαντικές στιγμές για να ανοίξει το σκορ. Μεγάλες ευκαιρίες καταγράφηκαν από τον Καρναβά και τον Παλαιολογόπουλο, ενώ ακυρώθηκε και γκολ του Καρναβά ως οφσάιντ. Σε μια φάση που ήρθε κόντρα στη ροή του αγώνα στο 35ο λεπτό οι γηπεδούχοι πήραν προβάδισμα με πέναλτι, το οποίο τελικά διαμόρφωσε και το τελικό αποτέλεσμα.

Στο δεύτερο ημίχρονο η «μελανόλευκη» ομάδα μπήκε ακόμη πιο δυνατά, πίεσε και δημιούργησε φάσεις, χωρίς όμως να καταφέρει να φτάσει στην ισοφάριση. Πολύ καλές επεμβάσεις πραγματοποίησε ο τερματοφύλακας Ευσταθίου, που κράτησε τον Παναιγιάλειο «μέσα στο παιχνίδι» σε δύο δύσκολες στιγμές.

Το σημαντικότερο κέρδος αυτών των αγώνων, παρά την ήττα, είναι ότι το παιχνίδι άφησε πολύ θετική εικόνα και χρήσιμα συμπεράσματα τόσο για τους νεαρούς ποδοσφαιριστές του Παναιγιαλείου, οι οποίοι έχουν την ευκαιρία να πάρουν πολύτιμα λεπτά συμμετοχής, να εξελιχθούν αγωνιστικά και να αποτελέσουν το μέλλον των μελανόλευκων. Μεγάλο κέρδος όμως και για τους ποδοσφαιριστές του Α.Ο. Αιγίου που είχαν την ευκαιρία να παρουσιάσουν τη δουλειά που γίνεται στην Ακαδημία τους και να αποδείξουν ότι μπορούν να σταθούν σε υψηλό επίπεδο.

Να σημειωθεί ότι ο Φώντας Καζακόπουλος έδωσε το «παρών» στο γήπεδο και παρακολούθησε στενά την προσπάθεια των παικτών, επιβεβαιώνοντας τη σημασία της Κ19 ως προθάλαμου της ανδρικής ομάδας.

Η συνεργασία των δύο σωματείων συνεχίζεται άψογα και αποφέρει ξεκάθαρα οφέλη και για τις δύο πλευρές, δίνοντας ευκαιρίες εξέλιξης στους μικρούς αθλητές και χτίζοντας ταυτόχρονα το μέλλον του Παναιγιαλείου.

 

ΠΑΝΑΙΓΙΑΛΕΙΟΣ (Μ. Τρίψας): Ευσταθίου, Καρναβάς, Μαυρούλιας, Παλαιολογόπουλος, Τσερικλός, Ανδρικόπουλος, Χαρίσης, Θεοδωρόπουλος, Αγγελόπουλος, Παρίσης, Καλδίρης, Ραμπαβίλας

 

Αρχιμανδρίτης Αλέξανδρος Λουκάτος: «Η πνευματική ανακαίνιση, η μετάνοια και η προσευχή αποτελούν δωρεές του Αγίου Πνεύματος σε κάθε άνθρωπο»

0

Με ιδιαίτερη συμμετοχή συνεχίστηκαν, την Κυριακή 16 Νοεμβρίου οι Εσπερινές Ομιλίες στους «Νέους Ορίζοντες», με ομιλητή τον Πρωτοσύγκελλο της Ιεράς Μητροπόλεως, Αρχιμανδρίτη π. Αλέξανδρο Λουκάτο. Ο ομιλητής αναφέρθηκε συνοπτικά στον βίο και την πνευματική πολιτεία του Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά, καθώς και στη συμβολή του στο ησυχαστικό κίνημα του 14ου αιώνα, του οποίου και ηγήθηκε απέναντι στις κακοδοξίες της Δύσης.

Κεντρικό άξονα της ομιλίας αποτέλεσε η έννοια της καρδιακής προσευχής και της αναζήτησης του αληθινού φωτός, μέσα από την οποία ο άνθρωπος επιθυμεί να βιώσει τις άκτιστες ενέργειες του Θεού, το Όντως Φως. Ο π. Αλέξανδρος επεσήμανε τη σημασία της συνεχούς κατήχησης, του επανευαγγελισμού και της πνευματικής εγρήγορσης, ιδίως εν όψει της επικείμενης εορτής των Χριστουγέννων –της «Μητρόπολης των Εορτών»– κατά την οποία ανατέλλει ο «Ήλιος της Δικαιοσύνης», ο Ιησούς Χριστός.

Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στη θεολογική διδασκαλία του Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά, ο οποίος προσευχόμενος νυχθημερόν αγωνίστηκε να δει το Αληθινό Φως, το οποίο φανερώθηκε στον κόσμο με τη Γέννηση του Κυρίου στο ταπεινό σπήλαιο της Βηθλεέμ.

Ο ομιλητής υπογράμμισε ότι «η χάρη του Θεού συνδέεται άρρηκτα με τα Μυστήρια της Εκκλησίας· ο αγιασμός, η πνευματική ανακαίνιση, η μετάνοια και η προσευχή αποτελούν δωρεές του Αγίου Πνεύματος σε κάθε άνθρωπο». Τόνισε επίσης ότι «η αληθινή «γνώση» θεμελιώνεται στην πίστη και στη βεβαιότητα ότι το Άγιο Πνεύμα φωτίζει όχι τη σκέψη, όπως διδάσκει η Δύση, αλλά την καρδιά. Στην καρδιά βρίσκεται η νοερά και καρδιακή προσευχή, για την οποία τόσο αγωνίστηκε ο Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς. Όταν ο άνθρωπος προσεύχεται με πίστη και συντριβή, τότε μπορεί να αισθανθεί τη θερμότητα της θείας παρουσίας. Το μήνυμα αυτό διαφαίνεται και στον 50ό ψαλμό «Καρδίαν καθαράν κτίσον εν εμοί ο Θεός και Πνεύμα ευθές εγκαίνισον εν τοις εγκάτοις μου»”.

Ο π. Αλέξανδρος υπενθύμισε ότι «ο Θεάνθρωπος Ιησούς Χριστός είναι το «Φως εκ Φωτός», όπως ομολογούμε στο Σύμβολο της Πίστεως. Ο κάθε χριστιανός καλείται να αναζητήσει το αληθινό αυτό Φως, να νικήσει το σκοτάδι της ψυχής και να ζήσει τον Χριστό μέσα από συντριβή, μετάνοια και προσευχή». Προέτρεψε μάλιστα το ακροατήριο να προσθέτει στο «Κύριε Ιησού Χριστέ, ελέησόν με τον αμαρτωλό» και την προσευχή «Κύριε, φώτισέ μου το σκότος», ζητώντας από τον Θεό να φανερώσει στη ζωή μας το άκτιστο Φως των θείων Του ενεργειών.

Κλείνοντας την ομιλία του, ο π. Αλέξανδρος ευχήθηκε σε όλους να αναζητούν διαρκώς το πνευματικό Φως, «ώστε να διανοιχθούν τα μάτια της ψυχής και να λάμψει μέσα μας η χάρη του Ενανθρωπήσαντος Θεού. Να φωτιστεί ολόκληρη η ύπαρξή μας και να μεταμορφωθεί ο κόσμος από το Ανέσπερο Φως του Χριστού».