Επίκαιρη ερώτηση του Αχαιού βουλευτή Σπύρου Τσιρώνη για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς

0

Επίκαιρη ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με θέμα «Ανασφάλεια και άνιση μεταχείριση των αναπληρωτών εκπαιδευτικών ως προς τις αναρρωτικές άδειες και τα εργατικά ατυχήματα», κατέθεσε την περασμένη Δευτέρα στην Ολομέλεια της Βουλής ο Βουλευτής Αχαΐας της ΝΙΚΗΣ Σπυρίδων Τσιρώνης.

Στην ερώτησή του ο κ. Τσιρώνης έθιξε με εμφατικό τρόπο τις κοινωνικές αδικίες που υφίστανται από την Πολιτεία οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί, σε σχέση με τους μονίμους. Συγκεκριμένα, ανέφερε πως οι αναπληρωτές δικαιούνται μόνο δεκαπέντε ημέρες αναρρωτικής άδειας, εκ των οποίων οι τρεις πρώτες με μισές αποδοχές. Από την δέκατη έκτη μέρα και μετά δεν πληρώνονται από το Δημόσιο και λαμβάνουν μόνο την επιδότηση του ΕΟΠΥΥ. Επίσης, η αναρρωτική άδεια, πέραν των δεκαπέντε ημερών, δεν αναγνωρίζεται ως πραγματική εκπαιδευτική υπηρεσία, στερώντας τους μόρια για έναν μελλοντικό διορισμό. Δεν δικαιούνται άδεια για ασθένεια τέκνων, σε αντίθεση με τους μόνιμους συναδέλφους τους.

Πολλοί εξ αυτών υπηρετούν μακριά από τον τόπο κατοικίας τους, διανύοντας καθημερινά μεγάλες αποστάσεις, γεγονός που τους εκθέτει σε αυξημένο κίνδυνο οδικών ατυχημάτων. Και ειδικά στις αναπληρώτριες εκπαιδευτικούς, το κράτος αναγνωρίζει μόλις εκατόν δεκαεννέα ημέρες άδειας κύησης και λοχείας, έναντι εκατόν πενήντα των μονίμων, και καμία άδεια επαπειλούμενης κύησης.

Στη συνέχεια ο Αχαιός Βουλευτής υπενθύμισε στην Κυβέρνηση ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει ήδη κινήσει διαδικασία κατά της Ελλάδας, για τις διακρίσεις σε βάρος των αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Σύμφωνα με τα σχετικά δημοσιεύματα, η χώρα μας κινδυνεύει πλέον με παραπομπή στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο και επιβολή προστίμου, λόγω της μη συμμόρφωσής της στην ευρωπαϊκή οδηγία, για την ίση μεταχείριση εργαζομένων με συμβάσεις ορισμένου αλλά και αορίστου χρόνου.

Τέλος ο κ. Τσιρώνης ρώτησε τον Υφυπουργό κ. Βλάση, ο οποίος εκπροσωπούσε την Υπουργό, αν προτίθεται το Υπουργείο να προχωρήσει άμεσα σε θεσμική ρύθμιση, που θα εξισώνει πλήρως τις άδειες των αναπληρωτών εκπαιδευτικών, τόσο τις αναρρωτικές όσο και της μητρότητας, με εκείνες των μονίμων υπαλλήλων, διασφαλίζοντας την κάλυψη σε περιπτώσεις σοβαρών παθήσεων και ατυχημάτων και την προσμέτρηση του χρόνου απουσίας ως πραγματικής διδακτικής υπηρεσίας.

 

Ο Δήμος Αιγιαλείας στο 1ο Πολυθεματικό Επιστημονικό Συνέδριο ΟΤΑ – Παρέμβαση του Δημάρχου για τα αγροτικά απόβλητα και την προστασία του παράκτιου περιβάλλοντος

Ο Δήμος Αιγιαλείας συμμετείχε ενεργά στο 1ο Πολυθεματικό Επιστημονικό Συνέδριο ΟΤΑ, που πραγματοποιήθηκε στα Ιωάννινα, με κεντρικό θέμα τον «Νέο Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης – Οικονομική Διαχείριση και Δημοσιονομική Διακυβέρνηση ΟΤΑ» και πολλές παράλληλες επιστημονικές συνεδρίες.

Στο Συνέδριο, μαζί με τον Δήμαρχο Αιγιαλείας Παναγιώτη Ανδριόπουλο, παρευρέθηκαν ο Αντιδήμαρχος Παιδείας, Διοίκησης Υπηρεσιών – ΚΕΠ Δημήτρης Ελευθεριώτης και η Αντιδήμαρχος Νομικής Υπηρεσίας Μαρία Ιατροπούλου.

Ο Δήμαρχος Αιγιαλείας έλαβε μέρος στο ειδικό πάνελ με θέμα «Αγροτικά Απόβλητα και Προστασία του Παράκτιου Περιβάλλοντος», παρουσιάζοντας τις στρατηγικές και τις πρακτικές του Δήμου για την ορθολογική διαχείριση αποβλήτων, την προστασία του Κορινθιακού Κόλπου και την ενίσχυση της κυκλικής οικονομίας στον πρωτογενή τομέα.

Κατά την τοποθέτησή του, ο κ. Ανδριόπουλος τόνισε:

«Στην Αιγιάλεια η κυκλική οικονομία δεν είναι απλή θεωρία. Είναι καθημερινότητα, αξία και ευθύνη απέναντι στους πολίτες και στο περιβάλλον. Η βιωσιμότητα δεν είναι μόνο περιβαλλοντική ή οικονομική. Είναι κοινωνική, καθημερινή και συλλογική. Το καθήκον μας είναι να ακούμε, να κατανοούμε και να δημιουργούμε λύσεις που ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες των πολιτών.»

Στο πλαίσιο της παρέμβασής του παρουσίασε τις πρωτοβουλίες του Δήμου για μείωση και αξιοποίηση των αγροτικών αποβλήτων, τις συνεργασίες με παραγωγούς και συνεταιρισμούς για υπεύθυνη διαχείριση του ελαιοπυρήνα και λοιπών παραπροϊόντων, δράσεις παρακολούθησης και πρόληψης ρύπανσης στο παράκτιο μέτωπο της Αιγιάλειας, καθώς και τις επερχόμενες ψηφιακές εφαρμογές για την εντοπισμό ρυπογόνων δραστηριοτήτων σε συνεργασία με πανεπιστημιακούς και επιστημονικούς φορείς.

 

Κινητοποίηση για τη διάσωση του Οδοντωτού οργανώνει ο δήμος Αιγιάλειας τη Δευτέρα (8/12)

Ο Δήμος Αιγιαλείας απευθύνει ανοικτό κάλεσμα σε πολίτες, φορείς, συλλόγους και επιχειρήσεις της περιοχής να συμμετάσχουν στις κινητοποιήσεις για τη διάσωση και τη συνέχιση της λειτουργίας του ιστορικού Οδοντωτού Σιδηροδρόμου Διακοπτού – Καλαβρύτων.

Η μείωση των δρομολογίων και η έλλειψη συντήρησης υποβαθμίζουν ένα μνημείο διεθνούς αξίας και πλήττουν την καθημερινότητα των κατοίκων, την τοπική οικονομία και τον τουρισμό.

Η κινητοποίηση θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου στις 11π.μ., στο Σταθμό του Οδοντωτού στο Διακοπτό.

Οι βασικές διεκδικήσεις του Δήμου Αιγιαλείας περιλαμβάνουν:

-Καμία περαιτέρω μείωση δρομολογίων

-Ρύθμιση δρομολογίων που να καλύπτει ουσιαστικά τις ανάγκες των κατοίκων και των επισκεπτών

– Άμεση συντήρηση της υποδομής καθώς και πλήρη στελέχωση του Οδοντωτού.

Ο Οδοντωτός δεν αποτελεί απλώς ένα τουριστικό αξιοθέατο, αλλά βασικό στυλοβάτη της ζωής, της οικονομίας και της ανάπτυξης της περιοχής.

Η προστασία και η ενίσχυση της λειτουργίας του είναι χρέος όλων μας.

Ο Δήμος Αιγιαλείας καλεί όλους να δώσουν δυναμικό «παρών» και να ενώσουν τη φωνή τους για τη διασφάλιση του μέλλοντος του Οδοντωτού.

 

Την Κυριακή (7/12) τα Ονομαστήρια του Μητροπολίτου πρ. Καλαβρύτων και Αιγιαλείας κ. Αμβροσίου

0

Την Κυριακή 7 Δεκεμβρίου, ημέρα κατά την οποία η Εκκλησία τιμά τη  μνήμη του εν Αγίοις Πατρός ημών Αμβροσίου, Επισκόπου Μεδιολάνων, άγει τα Σεπτά Ονομαστήριά του ο Γέροντας Μητροπολίτης πρ. Καλαβρύτων και Αιγιαλείας κ. Αμβρόσιος.

Επί τη λαμπρά αυτή εορτή, θα τελεστεί Αρχιερατική Θεία Λειτουργία στον Μητροπολιτικό Ιερό Ναό Παναγίας Φανερωμένης Αιγίου, ιερουργούντος του Μητροπολίτου κ. Ιερωνύμου. Η Θεία Λειτουργία θα τελεστεί υπέρ υγείας, ενισχύσεως και μακροημερεύσεως του εορτάζοντος Ιεράρχου, σε έκφραση τιμής και ευγνωμοσύνης για την πολυετή και καρποφόρα ποιμαντική διακονία του στην Θεόσωστο Επαρχία μας.

Επίσης, κατά την εν λόγω Θεία Λειτουργία ο Μητροπολίτης κ. Ιερώνυμος θα τελέσει την εις Διάκονον χειροτονία του Κωνσταντίνου Αναστασόπουλου.

Κατόπιν των ανωτέρω, προσκαλούνται οι πιστοί της Ιεράς Μητροπόλεώς μας να προσέλθουν και να συμπροσευχηθούν για τον Σεπτό Γέροντά μας, ο οποίος επί σειρά δεκαετιών υπηρέτησε με ανιδιοτέλεια και αυταπάρνηση τον λαό του Θεού, αφήνοντας ανεξίτηλο αποτύπωμα στην ιστορία της τοπικής μας Εκκλησίας.

Τέλος, επισημαίνεται ότι ο Μητροπολίτης κ. Αμβρόσιος δεν θα δεχθεί ευχές στην οικία του, δηλ. στο «Χάνι της Βοστίτσας» (Αγίου Ανδρέου 68).

 

Ο Δήμος Αιγιαλείας ενισχύει τη νεολαία, την πρόληψη και την ψυχοκοινωνική υποστήριξη της κοινότητας

Ο Δήμος Αιγιαλείας, μέσω της συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε η Αντιδήμαρχος Δημοσίων Σχέσεων- Επικοινωνίας- Εθιμοτυπίας- Συναφών Εκδηλώσεων Μαρία Αγγελοπούλου, παρουσίασε μια σειρά σημαντικών πρωτοβουλιών που ενισχύουν τον ρόλο της νέας γενιάς και την κοινωνική συνοχή. Από τη δημιουργία του Μητρώου Νέων και την ίδρυση του Δημοτικού Συμβουλίου Νεολαίας, έως την υποψηφιότητα για Εθνική Πρωτεύουσα Νεολαίας 2026 και τα πεπραγμένα του Κέντρου Πρόληψης «Καλλίπολις», ο Δήμος προωθεί ουσιαστικά εργαλεία συμμετοχής, πρόληψης και ενδυνάμωσης για νέους, οικογένειες και εκπαιδευτική κοινότητα.

 

Δημοτικό Συμβούλιο Νεολαίας

Ο Δήμος Αιγιαλείας κάνει ένα καθοριστικό βήμα προς την ενίσχυση της συμμετοχής της νέας γενιάς στα κοινά, εγκαινιάζοντας για πρώτη φορά το Μητρώο Νέων Αιγιαλείας, ενώ έχει ήδη εγκριθεί από το Δημοτικό Συμβούλιο η ίδρυση του Δημοτικού Συμβουλίου Νεολαίας.

Πρόκειται για έναν θεσμό που δίνει στους νέους 15–28 ετών πραγματική φωνή, τη δυνατότητα να καταθέτουν προτάσεις και να συμβάλλουν στη διαμόρφωση πολιτικών που τους αφορούν. Οι εγγραφές στο Μητρώο έχουν ήδη ξεκινήσει και θα παραμείνουν ανοιχτές διαρκώς, με πλήρη προστασία προσωπικών δεδομένων και με γονική συναίνεση όπου απαιτείται.

Τις επόμενες ημέρες ο Δήμος θα πραγματοποιήσει ενημερωτικές δράσεις σε Λύκεια της Αιγιαλείας, ώστε οι μαθητές να γνωρίσουν τις νέες δυνατότητες που τους παρέχονται.

Ο Δήμος δεν επιδιώκει απλώς τη συμμετοχή των νέων αλλά θέλει να την ενισχύσει έμπρακτα, προσφέροντας ουσιαστικά κίνητρα και εργαλεία για την προσωπική και επαγγελματική τους ανάπτυξη, όπως: το πιστοποιητικό συμμετοχής που θα λαμβάνει κάθε νέος που θα συμμετέχει στο Μητρώο νέων και θα του είναι χρήσιμο για ευρωπαϊκά προγράμματα όπως Erasmus+, ακαδημαϊκές αιτήσεις και μελλοντικές επαγγελματικές διαδικασίες.
Επίσης, θα πραγματοποιηθούν σεμινάρια, Workshops και Εκπαιδευτικές Δράσεις που θα περιλαμβάνουν δεξιότητες επικοινωνίας, εργαλεία οργάνωσης και στοχοθεσίας, θεματικές ενδυνάμωσης και life coaching. Μέσω αυτών των ενεργειών, ο Δήμος επιστρέφει αξία στη νέα γενιά, προσφέροντας ευκαιρίες και προετοιμάζοντάς την για το μέλλον.

 

Υποψηφιότητα για Εθνική Πρωτεύουσα Νεολαίας 2026

Ο Δήμος Αιγιαλείας προχώρησε σε ένα στρατηγικό και ιδιαίτερα φιλόδοξο βήμα, καταθέτοντας επίσημα τον φάκελο υποψηφιότητάς του για τον θεσμό Εθνική Πρωτεύουσα Νεολαίας 2026. Πρόκειται για μια πρωτοβουλία που υπερβαίνει τον συμβολισμό και αντικατοπτρίζει μια βαθιά επένδυση στον ρόλο των νέων ως συνδιαμορφωτών της τοπικής ανάπτυξης.

Η διαδικασία προετοιμασίας του φακέλου ήταν αποτέλεσμα συστηματικής δουλειάς, διαλόγου και συνεργασίας, με στόχο να παρουσιαστεί ένα ολοκληρωμένο, σύγχρονο και καινοτόμο σχέδιο δράσεων. Το όραμα του Δήμου στηρίζεται σε τρεις βασικούς πυλώνες:

-Ενεργή συμμετοχή των νέων στη λήψη αποφάσεων και στη διαμόρφωση πολιτικών.

-Ενίσχυση δημιουργικότητας, επιχειρηματικότητας και δεξιοτήτων ζωής μέσα από προγράμματα, εκπαιδεύσεις και θεσμικές δομές.

-Καλλιέργεια εξωστρέφειας με δράσεις που τοποθετούν την Αιγιάλεια στον εθνικό χάρτη και την αναδεικνύουν ως ζωντανό κέντρο νεανικής δραστηριότητας.

Στο πλαίσιο της διαδικασίας αξιολόγησης, ο Δήμος συμμετείχε στη συνέντευξη του Υπουργείου Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, όπου παρουσιάστηκαν τα δυνατά σημεία της περιοχής, οι ήδη υλοποιημένες πρωτοβουλίες αλλά και η συνολική φιλοσοφία ενός Δήμου που επιλέγει συνειδητά να δώσει πρωταγωνιστικό ρόλο στους νέους του.

 

Κέντρο Πρόληψης «Καλλίπολις» – Παρουσίαση Πεπραγμένων

Η κ. Αγγελοπούλου παρουσίασε τα πεπραγμένα του Κέντρου Πρόληψης κατά των Εξαρτήσεων και Προαγωγής Ψυχοκοινωνικής Υγείας «Καλλίπολις» για το τρίμηνο Σεπτεμβρίου – Νοεμβρίου 2025. Το «Καλλίπολις» αποτελεί κρίσιμο πυλώνα πρόληψης και υποστήριξης στην περιοχή και μέσα από τη συνεργασία υλοποιεί παρεμβάσεις για νέους, γονείς, εκπαιδευτικούς και την ευρύτερη κοινότητα

Η Εθελοντική Ομάδα «Διέξοδος» συνέχισε δυναμικά τη δράση της. Αναλυτικά:
• Συμμετοχή 14 μελών και 2 φοιτητριών πρακτικής άσκησης
• Εκπαίδευση και υλοποίηση δράσεων πρόληψης για παιδιά, εφήβους, γονείς και πολίτες
• Συμμετοχή στην ολομέλεια εθελοντών του Κέντρου στην Πάτρα (11/10)

Πραγματοποιήθηκε επίσης δράση για οικογένειες (23/11), με προβολή ταινίας και συζήτηση στην οποία συμμετείχαν 27 γονείς και παιδιά, συνοδευόμενη από ενημέρωση για τις δραστηριότητες της εθελοντικής ομάδας.

Στο πλαίσιο ενίσχυσης των σχέσεων και των δεξιοτήτων επικοινωνίας, υλοποιήθηκε εργαστήριο για ζευγάρια (29/10) με θέμα τη βελτίωση της επικοινωνίας ενώ ιδιαίτερα επιτυχημένο ήταν το εισαγωγικό εργαστήρι «Ενδυνάμωση Παιδιών» για εκπαιδευτικούς με τη συμμετοχή 32 εκπαιδευτικών από 21 σχολικές μονάδες της Αιγιάλειας και των Καλαβρύτων. Σημαντική ανταπόκριση είχε επίσης και η επιμορφωτική συνάντηση στο 1ο Γυμνάσιο Αιγίου με θέμα «Εφηβεία, οικογένεια και πρόληψη εξαρτήσεων». Ακολούθησε το βιωματικό εργαστήριο Σχολής Γονέων στο 3ο Δημοτικό Αιγίου με θέμα τα αναπτυξιακά στάδια παιδιών και τη συναισθηματική/κοινωνική ωρίμανση με τη συμμετοχή 27 γονέων και εκπαιδευτικών.

Τέλος, εκπαιδευτικοί από σχολεία του Δήμου συμμετείχαν σε επιμορφωτικά σεμινάρια στην Πάτρα, ενισχύοντας τις γνώσεις και δεξιότητές τους στον τομέα της πρόληψης.

«Με όραμα, συνέπεια και συνεργασία, ο Δήμος Αιγιαλείας κάνει σταθερά βήματα προς ένα μέλλον όπου οι νέοι έχουν λόγο, ρόλο και χώρο — και όπου η κοινωνία μας ενισχύεται μέσα από θεσμούς πρόληψης, συμμετοχής και συλλογικής ευθύνης», κατέληξε η Μαρία Αγγελοπούλου.

 

Σύλληψη για κατοχή ναρκωτικών και λαθραίων καπνικών προϊόντων στο Αίγιο – Κατασχέθηκαν 458 γραμμάρια λαθραίου καπνού και 23,6 γραμμάρια κάνναβης

Συνελήφθη, χθες το απόγευμα, στο Αίγιο, από αστυνομικούς του Τμήματος Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Αιγιαλείας, ένας άνδρας, σε βάρος του οποίου σχηματίσθηκε δικογραφία για κατοχή ναρκωτικών, παράβαση του Τελωνειακού Κώδικα και παράβαση του νόμου περί όπλων.
Ειδικότερα, σε έρευνα που ενήργησαν οι αστυνομικοί στην οικία του κατηγορούμενου βρήκαν και κατάσχεσαν 23,6 γραμμάρια κάνναβης, 458 γραμμάρια λαθραίου καπνού, ένα μεταλλικό μαχαίρι, 325 ευρώ και ένα κινητό τηλέφωνο.
Ο συλληφθείς οδηγήθηκε στον Εισαγγελέα Πρωτοδικών Αχαΐας/ Παράλληλη Έδρα Αιγίου.

ΧΟΡΕΥΤΙΚΟΣ ΌΜΙΛΟΣ ΑΙΓΙΟΥ: Γενική Συνέλευση CIOFF στη Λάρισα και εκδήλωση μνήμης Χρήστου Κιλιά

0

Με μεγάλη επιτυχία στέφθηκε το τριήμερο παρουσίας του Χορευτικού Ομίλου Αιγίου στη Λάρισα, όπου αντιπροσωπεία του συμμετείχε στις εργασίες της Ετήσιας Γενικής Συνέλευσης του Ελληνικού Τμήματος του CIOFF (Διεθνές Συμβούλιο Οργανισμών Λαϊκής Τέχνης και Παραδοσιακού Πολιτισμού), που διεξήχθη από τις 21 έως τις 23 Νοεμβρίου. Κατά τη διάρκεια του τριημέρου, τα μέλη του Ομίλου είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν την Ημερίδα με θέμα «Για τις Ζωντανές Παραδόσεις» και να απολαύσουν την αναπαράσταση του εθίμου «Καμήλες και Ντιβιτζήδες» από την Ε.Μ.Λ. Φιλιππούπολης, στοιχείο αναγνωρισμένο ως Άυλη Πολιτιστική Κληρονομιά. Επιπλέον, η αντιπροσωπεία ξεναγήθηκε στο Λαογραφικό Ιστορικό Μουσείο Λάρισας και διασκέδασε σε παραδοσιακό γλέντι που διοργάνωσε η Μορφωτική Εξωραϊστική Λέσχη Φιλιππούπολης, στο Καζάνι του Χρήστου Τσιτσανούδη, με τη συνοδεία της ορχήστρας του Κώστα Δεδούση. Κορυφαία στιγμή της παρουσίας του Ομίλου αποτέλεσε η ανάθεση της φιλοξενίας και διοργάνωσης της Γενικής Συνέλευσης του CIOFF Ελλάδος για το έτος 2027 στο Αίγιο. Η απόφαση αυτή συνιστά ιδιαίτερη τιμή και χαρά για τον σύλλογό μας, αναγνωρίζοντας το έργο και την προσφορά του στη διατήρηση και διάδοση της παράδοσης.

Το Σάββατο 6 Δεκεμβρίου και ώρα 18:30 στο Δημοτικό Κινηματοθέατρο «Απόλλων» ο Χορευτικός Όμιλος Αιγίου διοργανώνει εκδήλωση αφιερωμένη στη μνήμη του ιδρυτή και δασκάλου του, Χρήστου Κιλιά. Μια βραδιά για τον άνθρωπο που οραματίστηκε, δημιούργησε και ανέδειξε τον Χορευτικό Όμιλο Αιγίου. Τον άνθρωπο που αποτέλεσε τον συνδετικό κρίκο όλων όσων πέρασαν από το Χορευτικό Όμιλο Αιγίου, των ιδρυτών, των διοικητικών συμβουλίων, των χοροδιδασκάλων, των χορευτών και των μουσικών.

Θεολογική Ανάλυση της «Πρωτοκλησίας» του Αγίου Ανδρέου από τον Γενικό Αρχιερατικό Επίτροπο της Ιεράς Μητροπόλεως π. Χρήστο Τσάκαλο

0

Στο πλαίσιο των Εσπερινών Ομιλιών της Ιεράς Μητροπόλεως Καλαβρύτων και Αιγιαλείας και με αφορμή την εορτή του Πρωτοκλήτου Αποστόλου Ανδρέου, την Κυριακή 30 Νοεμβρίου ο Γενικός Αρχιερατικός Επίτροπος της Ιεράς Μητροπόλεως Πρωτοπρεσβύτερος π. Χρήστος Τσάκαλος πραγματοποίησε μια θεολογικά εμπεριστατωμένη ομιλία, με κεντρικό θέμα την κλήση και τη θέση της στη χριστιανική ζωή.

Ο ομιλητής ανέδειξε με σαφήνεια την σημασία της κλήσεως του Θεού, έννοια η οποία διατρέχει ολόκληρη τη Βιβλική και Πατερική παράδοση. Επεσήμανε ότι η κλήση αποτελεί τη βασική και την εκ των ων ουκ άνευ προϋπόθεση για την αποδοχή και βίωση της εν Χριστώ ζωής.

Ο π. Χρήστος, με εύληπτο, κατανοητό και επεξηγηματικό τρόπο, προσέγγισε την έννοια της κλήσεως, αναφερόμενος σε περιστατικά κλήσεως από την Αγία Γραφή και ανέδειξε τα βασικά σημεία και χαρακτηριστικά γνωρίσματα της έννοιας αυτής, τα οποία είναι:

  1. Η Θεία Πρωτοβουλία: Η κλήση προέρχεται πάντοτε από τον Θεό.
  2. Η Αποστολή: Κάθε κλήση συνεπάγεται μια συγκεκριμένη αποστολή και ευθύνη στον κόσμο.
  3. Η Προσωπική Διάσταση: Η κλήση είναι προσωπική και εξατομικευμένη, απευθύνεται σε συγκεκριμένο πρόσωπο.
  4. Η Συνεργία: Απαιτείται η συνεργασία, η ελεύθερη βούληση και η αποδοχή του ανθρώπου.
  5. Η Διαρκής Πορεία: Η κλήση δεν είναι μία στιγμή, αλλά μία συνεχής πορεία πνευματικής ανάπτυξης.

Ο Γενικός Αρχιερατικός Επίτροπος της Ιεράς Μητροπόλεως τόνισε ότι η κλήση αφορά στο σύνολο των μελών της Εκκλησίας, αφού η ίδια η λέξη «Εκκλησία» σημαίνει «κάλεσμα» (εκ + καλώ). Όλοι είμαστε «κλητοί του Θεού», σύμφωνα με τον Απόστολο Παύλο «ἐν οἷς ἐστε καὶ ὑμεῖς κλητοὶ Ἰησοῦ Χριστοῦ» (Ρωμ. 1,6).

Στο ερώτημα «Πού είμαστε κλητοί, πού καλεί ο Χριστός;» ο ομιλητής απάντησε:

  1. Μας καλεί στην αληθινή βιωματική πίστη ως τρόπο ζωής και σχέσεως με τον Θεό.
  2. Μας καλεί στην Αγάπη, ως έμπρακτη διακονία.
  3. Μας καλεί στην πνευματική ζωή, στην εν Χριστώ ζωή, δηλαδή στην Μυστηριακή ζωή.
  4. Μας καλεί στην μετάνοια και στο μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας.
  5. Τέλος, μας καλεί στον αγιασμό και τη θέωση, ως τελικό σκοπό της ανθρώπινης ύπαρξης.

Ο ομιλητής υπενθύμισε ότι η χριστιανική ζωή είναι μία συνεχής κλήση και προέτρεψε, σύμφωνα με τον Απόστολο Παύλο «ἕκαστος ἐν τῇ κλήσει ᾗ ἐκλήθη, ἐν ταύτῃ μενέτω» (Α’ Κορ. 7, 20), δηλαδή να παραμείνουμε σταθεροί στην κατάσταση στην οποία κληθήκαμε. Επικαλέστηκε την παραβολή των βασιλικών γάμων «πολλοὶ γάρ εἰσι κλητοί, ὀλίγοι δὲ ἐκλεκτοί» (Ματθ. 22,14), τονίζοντας την ανάγκη να δεχθούμε την πρόσκληση του Θεού με ευγνωμοσύνη και ετοιμότητα.

Ολοκληρώνοντας, ο Πρωτοπρεσβύτερος π. Χρήστος Τσάκαλος ευχήθηκε όλοι, μιμούμενοι τον Απόστολο Ανδρέα, να ανήκουμε όχι μόνο στους «κλητούς», αλλά και στους «εκλεκτούς», ώστε να είμαστε ευλογημένοι προσκεκλημένοι και συνδαιτυμόνες στο Τραπέζι της Βασιλείας του Θεού.

 

 

Ελισάβετ Πίκουλα Μπομποτσιάρη: «Συνεχίζουμε όλοι μαζί! Με ενότητα, δουλειά και καθαρό όραμα για το αύριο!» – Δήλωση της νέας Προέδρου ΔΗΜ.Τ.Ο. ΝΔ Αιγιαλείας

Με ιδιαίτερη τιμή και αίσθημα ευθύνης αναλαμβάνω την προεδρία της ΔΗΜΤΟ Νέας Δημοκρατίας Αιγιαλείας πλαισιωμένη από μια ομάδα άξιων συνεργατών.

Η μεγάλη συμμετοχή των μελών μας και η εμπιστοσύνη που μου δείξατε αποτελούν για μένα ισχυρή δέσμευση να συνεχίσω με ακόμη μεγαλύτερη αποφασιστικότητα.

Θέλω να εκφράσω την ευγνωμοσύνη μου προς όλους όσους με στήριξαν σε αυτή τη διαδρομή. Η εμπιστοσύνη σας έκανε πράξη ένα αποτέλεσμα δίκαιο, καθαρό και αδιαμφισβήτητο, που αντανακλά τη βούληση της τοπικής μας κοινωνίας.

Θέλω να ευχαριστήσω από καρδιάς:

  • Όλους τους συμπολίτες που συμμετείχαν στη διαδικασία
  • Όλους όσους υπέγραψαν την υποψηφιότητά μου, δείχνοντας εμπιστοσύνη στο πρόσωπό μου από την πρώτη στιγμή
  • Τους συνεργάτες μου που στάθηκαν δίπλα μου σε κάθε βήμα με πίστη, ενέργεια και ενθουσιασμό
  • Τα στελέχη της Νέας Δημοκρατίας που με στήριξαν, προσφέροντας καθοδήγηση, εμπειρία και πολύτιμη βοήθεια
  • Τους ανθρώπους που εργάστηκαν για την ομαλή διεξαγωγή των εκλογών

Οι εκλογές ολοκληρώθηκαν. Όλοι μαζί ενωμένοι μπαίνουμε σε μια νέα περίοδο δουλειάς, ευθύνης και προσφοράς.

Δίπλα στον Πρόεδρο της Νέας Δημοκρατίας και Πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, συνεχίζουμε με αποφασιστικότητα, συνέπεια και καθαρό όραμα για την πατρίδα και την τοπική μας κοινωνία.

Οι διεκδικήσεις του μέλλοντος είναι σημαντικές και απαιτούν συνεργασία, ενότητα και συμμετοχή από όλους μας. Συνεχίζουμε δυναμικά, με σχέδιο και πίστη στις αρχές και τις αξίες της παράταξής μας.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης, με σταθερή ηγεσία και καθαρή στρατηγική για το μέλλον της χώρας, μας εμπνέει να προχωρήσουμε μπροστά με σιγουριά. Μεταρρυθμίσεις, ανάπτυξη, κοινωνική συνοχή και μια Ελλάδα ισχυρή στην Ευρώπη αποτελούν τον δρόμο που χαράσσουμε όλοι μαζί.

Με αίσθημα ευθύνης, ως μία από τις 14 γυναίκες προέδρους μεταξύ των 54 ΔΗΜΤΟ σε όλη τη χώρα, η νέα θητεία που ξεκινά δεν είναι για μένα απλώς ένας τίτλος. Είναι μια υπόσχεση: να εργαστώ με διαφάνεια, ενότητα και αποτελεσματικότητα, να δώσω φωνή στην τοπική κοινωνία και να ενισχύσω τον ρόλο της παράταξής μας στην περιοχή.

Συνεχίζουμε όλοι μαζί! Με ενότητα, δουλειά και καθαρό όραμα για το αύριο!

Βράβευση Αντιδημάρχου Αδέσποτων Ζώων Γιώργου Φραγκονικολόπουλου από το Υπουργείο Εσωτερικών & Πανελλήνια Πρωταθλήματα Σκάκι στην Αιγιάλεια

Ο Δήμος Αιγιαλείας παρουσίασε σε συνέντευξη Τύπου δύο σημαντικά θέματα που αναδεικνύουν τη δυναμική του τόπου τόσο στον αθλητισμό όσο και στην κοινωνική μέριμνα: Τη βράβευση του Αντιδημάρχου Αδέσποτων Ζώων Γιώργου Φραγκονικολόπουλου από το Υπουργείο Εσωτερικών και τη διοργάνωση δύο Πανελληνίων Πρωταθλημάτων Σκάκι στην Αιγιάλεια.

 

Βράβευση Γιώργου Φραγκονικολόπουλου από το Υπουργείο Εσωτερικών

Σημαντική τιμητική διάκριση θα λάβει στις 5 Δεκεμβρίου ο Αντιδήμαρχος Αδέσποτων Ζώων Γιώργος Φραγκονικολόπουλος, καθώς το Υπουργείο Εσωτερικών αναγνωρίζει το πολυετές έργο του στη διαχείριση αδέσποτων ζώων, τις εκπαιδευτικές δράσεις, τις υιοθεσίες και τις μαζικές στειρώσεις.

Ο ίδιος περιέγραψε με ειλικρίνεια τη δυσκολία της θέσης που υπηρετεί για έξι συνεχή χρόνια: «Το να μην υπάρχουν αδέσποτα έχει δύο πλευρές: τους πολίτες και τα ζώα. Εμάς μας ενδιαφέρουν και οι δύο. Το έργο είναι δύσκολο και το νομικό πλαίσιο αυστηρό. Έχουμε πάει 25 φορές στα δικαστήρια και αθωωθήκαμε και τις 25, γιατί εφαρμόζουμε τη νομοθεσία. Θέλουμε οι πολίτες να καταλάβουν ότι η πηγή των αδέσποτων είναι τα δεσποζόμενα που εγκαταλείπονται».

Τόνισε επίσης τη μεγάλη αναγνώριση που έλαβε ο Δήμος από το Υπουργείο: «Εκτός από τη βράβευση, πήραμε και τη μεγαλύτερη επιστροφή επιχορήγησης πανελλαδικά. 50.000 ευρώ για το 2024, για σήμανση και στειρώσεις. Σε 5 χρόνια έχουμε 2.000 υιοθεσίες και 2.000 στειρώσεις. Αν δεν τις είχαμε πραγματοποιήσει, θα είχαμε 20.000 γεννήσεις περισσότερες. Το Υπουργείο αναγνωρίζει βάσει αριθμών και δράσεων».

Ο Αντιδήμαρχος Παιδείας, Διοίκησης και Υπηρεσιών ΚΕΠ Δημήτρης Ελευθεριώτης αναφέρθηκε στη βράβευση λέγοντας:

«Το “μπράβο” έγινε βράβευση από την Πολιτεία. Το θέμα των αδέσποτων ταλανίζει όλους τους Δήμους της χώρας. Το Υπουργείο αναγνωρίζει ότι στην Αιγιάλεια παίρνουμε άριστα στη διαχείριση, χωρίς να σημαίνει ότι δεν υπάρχουν προβλήματα. Η Δημοτική Αρχή θεωρεί ότι αυτό που κάνει ο κ. Φραγκονικολόπουλος δεν θα μπορούσε να το κάνει κανένας άλλος. Είμαστε περήφανοι για την αναγνώριση του έργου του».

 

Δύο Πανελλήνια Πρωταθλήματα Σκάκι στην Αιγιάλεια

Η Αιγιάλεια ετοιμάζεται να υποδεχθεί, μέσα σε διάστημα λίγων ημερών, δύο κορυφαίες διοργανώσεις σκάκι, που αναμένεται να φέρουν στην περιοχή περισσότερα από 200 παιδιά, αθλητές και συνοδούς από κάθε γωνιά της Ελλάδας. Πρόκειται για το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Παίδων – Κορασίδων 8–16 ετών, που θα διεξαχθεί 27–30 Νοεμβρίου στο Long Beach στον Λόγγο, καθώς και για το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ανδρών – Γυναικών, το οποίο θα φιλοξενηθεί 3–11 Δεκεμβρίου στο Αρχοντικό Παναγιωτόπουλου.

Ο Εντεταλμένος Σύμβουλος Αθλητικών Εκδηλώσεων Χρήστος Τσερεντζούλιας τόνισε τη σημασία της διπλής αυτής διοργάνωσης:

«Πρόκειται για δύο πανελλήνια πρωταθλήματα και είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι που θα συμμετάσχουν πάνω από 200 παιδιά 8–16 ετών. Θα έρθει κόσμος από όλη την Ελλάδα και αυτό σε μια περίοδο πριν τα Χριστούγεννα είναι μεγάλη ανάσα για την τοπική κοινωνία. Αν δεν υπήρχε ο Σύλλογος, δε θα μπορούσε να γίνει όλο αυτό, γι’ αυτό κι εμείς ως Δήμος βοηθάμε όσο και όπως μπορούμε».

Συμπλήρωσε μάλιστα ότι η επιτυχία της ανάληψης των πρωταθλημάτων δεν ήταν δεδομένη: «Προσπαθήσαμε πάρα πολύ να γίνουν εδώ, γιατί είχε καταθέσει πρόταση και η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη, όμως τελικά προτιμήθηκε η δική μας πρόταση! Είναι το τρίτο πανελλήνιο πρωτάθλημα που γίνεται στο Αίγιο μέσα σε μία χρονιά, κάτι που δεν έχει ξαναγίνει, και μάλιστα σε διαφορετικές περιοχές της Αιγιάλειας».

Η πρόεδρος του Σκακιστικού Ομίλου Αιγιαλείας κυρία Κατερίνα Μερτίκα δήλωσε: «Η διοργάνωση ήταν ένα δύσκολο εγχείρημα, όμως κάθε φορά έχουμε τη στήριξη του Δήμου. Προσπαθούμε να μάθουμε στα παιδιά τι σημαίνει σκάκι σε μια κοινωνία που γνωρίζει κυρίως τα αθλήματα με μπάλα. Το σκάκι είναι συγκέντρωση και πειθαρχία, αξίες που σήμερα λείπουν».

Η Γραμματέας του Συλλόγου Βασιλική Γκιώνη υπογράμμισε την ανάγκη για συνεχή υποστήριξη: «Προσπαθούμε να κάνουμε το καλύτερο δυνατό. Πάντα χρειάζεται περισσότερη στήριξη, γιατί και το σκάκι μπορεί να προσφέρει πάρα πολλά, ειδικά στη δύσκολη εποχή που ζούμε».

Από την πλευρά του, ο προπονητής Νίκος Νικολακόπουλος εξήγησε το όραμα του συλλόγου: «Ο σύλλογος έχει πολλά παιδιά με σημαντικές επιτυχίες. Θέλουμε να ξεπεράσουν το τοπικό επίπεδο και γι’ αυτό προσελκύουμε διοργανώσεις στην περιοχή. Το budget είναι υψηλό, αλλά ο Δήμος Αιγιαλείας και ο κ. Τσερεντζούλιας είναι πάντα δίπλα μας. Πιστεύω ότι οι αθλητές θα αποκτήσουν μεγάλες εμπειρίες και στόχος μου είναι σε δύο χρόνια να έχουμε νέο πρωταθλητή Ελλάδος από την Αιγιάλεια!».