Επιμορφωτική ημερίδα για γονείς σήμερα (5/11) στο Αίγιο

Το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Π.Ε. Αχαΐας «Καλλίπολις», που λειτουργεί σε συνεργασία με τον Εθνικό Οργανισμό Πρόληψης & Αντιμετώπισης Εξαρτήσεων (Ε.Ο.Π.Α.Ε.), θα υλοποιήσει στην Πάτρα αλλά και στο Αίγιο το προσεχές χρονικό διάστημα ομάδες και ημερίδες για γονείς παιδιών προεφηβικής – εφηβικής ηλικίας, με δωρεάν συμμετοχή.

Στο Αίγιο η πρώτη Επιμορφωτική Ημερίδα για γονείς και κηδεμόνες εφήβων θα υλοποιηθεί σήμερα, Τετάρτη 5 Νοεμβρίου, στις 6μ.μ. στο 1ο Γυμνάσιο Αιγίου, με θέμα «Εφηβεία, Οικογένεια και Πρόληψη των Εξαρτήσεων», σε συνεργασία με τον Δήμο Αιγιαλείας, την Αντιδήμαρχο Εθιμοτυπίας, Δημ. Σχέσεων, Επικ/νίας, Συναφών Εκδηλώσεων Μαρία Αγγελοπούλου & τον Αντιδήμαρχο Παιδείας, Διοίκησης – ΚΕΠ Δημήτρη Ελευθεριώτη.

Το Κέντρο Πρόληψης Αχαΐας, όλα τα χρόνια λειτουργίας του, αναγνωρίζοντας τον σημαντικό ρόλο των γονέων, σχεδιάζει και υλοποιεί μια σειρά από δράσεις που σαν στόχο έχουν την ανάπτυξη γονεϊκών δεξιοτήτων, την ενδυνάμωση των γονέων και τη βελτίωση του κλίματος στην οικογένεια.

Το Τεχνικό Πρόγραμμα 2026 του Δήμου Αιγιαλείας παρουσίασε ο αντιδήμαρχος Βασίλης Χριστόπουλος

Τα σημαντικότερα σημεία του Τεχνικού Προγράμματος για το 2026, το οποίο εγκρίθηκε κατά τη διάρκεια του πρόσφατου Δημοτικού Συμβουλίου, παρουσίασε στην καθιερωμένη ενημέρωση των τοπικών ΜΜΕ ο Αντιδήμαρχος Έργων, Πολεοδομίας, Τεχνικών Υπηρεσιών, Ανάπτυξης και Προγραμματισμού Βασίλης Χριστόπουλος.

Αφού αναφέρθηκε στο ότι φέτος οι πιστώσεις του τεχνικού προγράμματος για το νέο έτος, προϋπολογισμού 2.330.000 € μέσω ΣΑΤΑ και δημοτικών πόρων, θα βρίσκονται εντός προϋπολογισμού του 2026.

Μεταξύ των σημαντικότερων έργων που προβλέπονται στο Τεχνικό Πρόγραμμα συμπεριλαμβάνονται η κατασκευή παιδικών χαρών σε όλες τις Δ.Ε. του Δήμου Αιγιαλείας, έργα κατασκευής οδοποιίας στον Δήμο και ιδιαίτερα στο κέντρο του Αιγίου, η κατασκευή πεζοδρομίων επίσης στο κέντρο του Αιγίου αλλά και σε άλλα σημεία της Αιγιάλειας, μικρά τεχνικά έργα σε όλο το Δήμο, η διαμόρφωση Κέντρου Πολιτικής Προστασίας (Room Control) εντός του Πολιτιστικού Κέντρου Αιγίου «Αλέκος Μέγαρης», οι κατεδαφίσεις επικίνδυνων κτιρίων, η επισκευή του Υπαίθριου Θεάτρου «Γιώργος Παππάς» και της πεζογέφυρας Υψηλών Αλωνίων, εργασίες επισκευής και συντήρησης αθλητικών χώρων και δημοτικών κτιρίων, συντήρηση δημοτικών κοιμητηρίων κ.α.. Παράλληλα, έγινε λόγος για μελέτες που προωθούνται ώστε να ενταχθούν σε χρηματοδοτικά εργαλεία, για πλήθος έργων και παρεμβάσεων.

Ο κ. Χριστόπουλος σημείωσε παράλληλα ότι ολοκληρώθηκε η διαδικασία υποβολής προσφορών για την κατασκευή του καταφυγίου αδέσποτων ζώων και σε φάση ολοκλήρωσης βρίσκεται και ο διαγωνισμός για την κατασκευή έργων οδοποιίας κυρίως μέσα στο κέντρο του Αιγίου.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι όλη αυτή η καθημερινότητα της εκπόνησης μελετών, της υποβολής τους για αξιοποίηση διαφόρων χρηματοδοτικών εργαλείων, της εκτέλεσης και επίβλεψης των έργων, των επισκευών και των συντηρήσεων, αποτελεί αποκλειστικό αντικείμενο της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου, καθώς μετά την κατάργηση των ΝΠΔΔ του Δήμου (π.χ. ΔΗΚΕΠΑ, ΝΠΔΔ και Σχολικών Επιτροπών) μεταφέρθηκαν ως αρμοδιότητες και πλέον το προσωπικό, που με τα χρόνια μειώνεται και δεν αντικαθίσταται, καλείται να αντιμετωπίσει έναν διευρυμένο όγκο, σε συνεργασία με ανάθεση υπηρεσιών.

«Σημειώνεται ότι το Τεχνικό Πρόγραμμα είναι μια κατάσταση δυναμική, που προσαρμόζεται και αλλάζει ανάλογα με τις ανάγκες και τις συνθήκες, πάντοτε όμως στην κατεύθυνση της εξυπηρέτησης των πολιτών σε κάθε γωνιά του Δήμου», κατέληξε ο κ. Χριστόπουλος.

 

Με λαμπρότητα και την πρέπουσα εκκλησιαστική τάξη ο εορτασμός της Αγίας Σκέπης και του “ΟΧΙ” στα Καλάβρυτα

Με λαμπρότητα και την πρέπουσα εκκλησιαστική τάξη τελέστηκε χθες, Τρίτη 28 Οκτωβρίου, ημέρα εορτής της Αγίας Σκέπης της Υπεραγίας Θεοτόκου, η Θεία Λειτουργία στον Μητροπολιτικό Ιερό Ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου Καλαβρύτων.

Στο τέλος της Θείας Λειτουργίας εψάλη η καθιερωμένη Δοξολογία επί τη Εθνική Επετείω της 28ης Οκτωβρίου 1940, προεξάρχοντος του Μητροπολίτου Καλαβρύτων και Αιγιαλείας κ. Ιερωνύμου, πλαισιουμένου από Κληρικούς της Ιεράς Μητροπόλεως.

Την εορταστική αυτή ημέρα τίμησαν με την παρουσία τους ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλειος Κικίλιας, ο Αντιπεριφερειάρχης Αγροτικής Ανάπτυξης Ανδρέας  Φίλιας, η υποψήφια Βουλευτής ΠΑΣΟΚ Αχαΐας Αικατερίνη Σολωμού, ο Δήμαρχος Καλαβρύτων Αθανάσιος Παπαδόπουλος, ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης Καλαβρύτων Αθανάσιος Κανελλόπουλος, ο Αντιδήμαρχος Πολιτισμού Παναγιώτης Βαρβιτσιώτης, ο Αντιδήμαρχος Πολιτικής Προστασίας, Περιβάλλοντος και Πρασίνου Ευθύμιος Φλογεράς, ο Πρόεδρος της Παγκαλαβρυτινής Ένωσης και Γραμματέας του Επιμελητηρίου Αχαΐας Δήμος Βαρβιτσιώτης, ο νέος Διοικητής του Νοσοκομείου Καλαβρύτων Κωνσταντίνος Λοτσάρης, ο Διοικητής του Αστυνομικού Τμήματος Καλαβρύτων, εκπρόσωποι των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας, καθώς και πλήθος πιστών, οι οποίοι συμμετείχαν με ευλάβεια και εθνική υπερηφάνεια στην πανηγυρική λατρευτική σύναξη.

Ο κ. Ιερώνυμος, μετά το πέρας της Δοξολογίας, αφού καλωσόρισε με θερμά λόγια τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής στα μαρτυρικά Καλάβρυτα, απηύθυνε επίκαιρο και εμπνευσμένο λόγο, με αναφορά στα μηνύματα της ιστορικής Επετείου, τονίζοντας τη σημασία της ενότητος, της πίστεως και της φιλοπατρίας στη σύγχρονη Ελλάδα. Επίσης, συνεχάρη τους νέους και τα παιδιά για τη συμμετοχή τους στις εορταστικές εκδηλώσεις, κάνοντας ειδική αναφορά στο παράδειγμα των μαθητών που παρέλασαν υπό βροχή στη Θεσσαλονίκη, αποδεικνύοντας έμπρακτα την αγάπη τους για την Πατρίδα.

Ακολούθησε Τρισάγιο στο Ηρώο των Καλαβρύτων και αμέσως μετά η καθιερωμένη μαθητική παρέλαση επί της οδού Αγίου Αλεξίου, με τη συνοδεία της Φιλαρμονικής Καλαβρύτων.

Στη συνέχεια παρατέθηκε επίσημη δεξίωση στο «Αρχοντικό της Παλαιολογίνας», κατά την οποία αντηλλάγησαν αναμνηστικά δώρα: ο Σεβασμιώτατος προσέφερε στον Υπουργό ιερά εικόνα της Παναγίας Τρυπητής, ενώ ο Υπουργός ανταπέδωσε με αναμνηστικό δώρο εκ μέρους του Υπουργείου Ναυτιλίας.

Κατόπιν, παρατέθηκε επίσημο γεύμα στο Καλλιμανοπούλειο Εκκλησιαστικό Διακονικό Κέντρο Καλαβρύτων προς τιμήν του Υπουργού, όπου ο Σεβασμιώτατος υποδέχθηκε επίσης τους Εκπροσώπους των Αρχών και όλους τους παρισταμένους επισήμους.

Κατά τη διάρκεια του επισήμου γεύματος, έγινε ιδιαίτερη αναφορά στο Καλλιμανοπούλειο, το οποίο χαρακτηρίστηκε στολίδι των Καλαβρύτων, ιδρυμένο επί αρχιερατείας του Μητροπολίτου κ. Αμβροσίου, με την καθοριστική συμβολή του Μεγάλου Ευεργέτου των Καλαβρύτων, του εκ Καλλιφωνίου Καλαβρύτων Γρηγορίου Καλλιμανόπουλου.

Επίσης, ο Σεβασμιώτατος και ο Δήμαρχος Καλαβρύτων απηύθυναν θερμές ευχαριστίες προς όλους όσοι τίμησαν την ιστορική Επέτειο του «ΟΧΙ», ενώ ο κ. Ιερώνυμος εξέφρασε ιδιαιτέρως τις ευχαριστίες του προς τον Πρωτοπρεσβύτερο π. Κωνσταντίνο Μητρόπουλο, Γενικό Αρχιερατικό Επίτροπο Καλαβρύτων, προς τους παρισταμένους Ιερείς, καθώς και προς το προσωπικό του εν λόγω Κέντρου.

 

Ξεκινούν σύντομα εργασίες βελτίωσης σε δρόμο που συνδέει τα Καλάβρυτα με την Αιγιάλεια

Σε φάση υλοποίησης μπαίνει το έργο βελτίωσης τμήματος στην Οδό Πλατανιώτισσα – Κερπινή – Διασταύρωση Πούντας – Καλαβρύτων, καθώς χθες ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Νεκτάριος Φαρμάκης προχώρησε στην υπογραφή σύμβασης με τον ανάδοχο του έργου.

Οι εργασίες βελτίωσης που θα εκτελεστούν έχουν συνολικό προϋπολογισμό 1,8 εκατ. ευρώ κι έχουν εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας.

Με τις παρεμβάσεις συντελείται ένα σημαντικό έργο υποδομής για την περιοχή, καθώς ολοκληρώνεται η ασφαλτόστρωση στο υπόλοιπο τμήμα Πλατανιώτισσας – Σκεπαστού και γίνεται ασφαλτόστρωση από τη διασταύρωση έως την Κερπινή. Επιπλέον, από την έξοδο της Πλατανιώτισσας προς Βάλτα θα εκτελεστούν εργασίες εκβραχισμών, μόρφωση των πρανών και σχηματισμός αναβαθμών

Με την αποκατάσταση του οδοστρώματος, την άρση επικινδυνότητας από κατολισθήσεις και καθιζήσεις, όπως επίσης την τοποθέτηση σήμανσης, η οδική ασφάλεια θα ενισχυθεί σημαντικά, συνθήκες που θα διευκολύνουν και τις μετακινήσεις των μόνιμων κατοίκων. Παράλληλα, η βελτίωση της βατότητας μειώνει το χρόνο μεταφοράς ευπαθών αγροτικών και κτηνοτροφικών προϊόντων. Έτσι, η βελτίωση της προσβασιμότητας αναμένεται να ενισχύσει τις δραστηριότητες αγροτουρισμού, προσελκύοντας επισκέπτες και ενισχύοντας περαιτέρω την τοπική οικονομία.

 

Με ευλάβεια ο Σύλλογος Κεφαλλήνων & Ιθακησίων Αιγιαλείας – Καλαβρύτων εόρτασε τη μνήμη του Αγίου Γερασίμου στον Ιερό Ναό Αγίου Ανδρέα Αιγίου

Με ευλάβεια και συμμετοχή πλήθους πιστών τιμήθηκε τη Δευτέρα 20 Οκτωβρίου, στον Ιερό Ναό Αγίου Ανδρέα Αιγίου, η μνήμη του Αγίου Γερασίμου, πολιούχου της Κεφαλονιάς.

Η Θεία Λειτουργία τελέστηκε μέσα σε κατανυκτική ατμόσφαιρα, με την παρουσία Κεφαλλονιτών και Ιθακησίων που κατοικούν και δραστηριοποιούνται στην περιοχή της Αιγιάλειας, καθώς και πολλών φίλων Αιγιαλέων, οι οποίοι προσήλθαν για να τιμήσουν τη μνήμη του Αγίου και να προσκυνήσουν με ευλάβεια την ιερή εικόνα του, αποδίδοντας τον δέοντα σεβασμό στον πολιούχο της Κεφαλονιάς.

Στη Θεία Λειτουργία παρευρέθησαν  ο Αντιδήμαρχος Νίκος Καραΐσκος, ο Αντιδήμαρχος Παιδείας Δημήτρης Ελευθεριώτης, και ο Αντιδήμαρχος Πολιτισμού & Αθλητισμού Γιώργος Φραγκονικολόπουλος, οι οποίοι τίμησαν με την παρουσία τους την εορτή.

Η εικόνα του Αγίου, στολισμένη με άνθη, δέχτηκε τις προσευχές και τις ευχές των πιστών, μεταδίδοντας συγκίνηση και πνευματική γαλήνη.

Στο πλαίσιο της εορτής, ο Σύλλογος Κεφαλλήνων & Ιθακησίων Αιγιαλείας – Καλαβρύτων πραγματοποίησε αρτοκλασία, ενισχύοντας τον εορταστικό και ξεχωριστό χαρακτήρα της ημέρας.

Μετά το πέρας της Θείας Λειτουργίας τα μέλη και οι φίλοι του Συλλόγου συγκεντρώθηκαν στα γραφεία του, όπου προσφέρθηκαν καφές και γλυκίσματα σε μια ζεστή και φιλόξενη ατμόσφαιρα.

Η ημέρα αποτέλεσε μια σημαντική ευκαιρία επικοινωνίας και σύνδεσης της τοπικής κοινωνίας με τις ρίζες της Κεφαλονιάς και της Ιθάκης, μέσα από την πίστη και την παράδοση.

 

«Γεμάτη» αναμνήσεις και μηνύματα! – ΑΞΙΟΛΟΓΗ Η ΕΚΔΗΛΩΣΗ «1η ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΑΓΡΟΤΙΣΣΑΣ» ΠΟΥ ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕ Ο ΝΕΟΣΥΣΤΑΤΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΜΕΛΙΣΣΙΩΝ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ «Η ΕΛΠΙΔΑ»

Μία πολύ ωραία εκδήλωση, η οποία «ξύπνησε» αναμνήσεις από το παρελθόν περνώντας παράλληλα μηνύματα για το παρόν και το μέλλον της Ελληνίδας αγρότισσας, είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν δεκάδες Αιγιαλείς (και όχι μόνο), που το απόγευμα της Τετάρτης (15/10) γέμισαν ασφυκτικά το χώρο του Αγροτικού Συνεταιρισμού Μελισσίων Αιγιαλείας.

Με αφορμή τον εορτασμό της Διεθνούς Ημέρας Αγρότισσας (καθιερώθηκε με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ το Δεκέμβριο του 2017 και γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 15 Οκτωβρίου), το διοικητικό συμβούλιο του νεοσύστατου Συλλόγου Γυναικών Μελισσίων «Η ελπίδα», σε συνεργασία με τη Δημοτική Επιτροπή Ισότητας του Δήμου Αιγιαλείας (ΔΕΠΙΣ) και την Ένωση Γυναικών Ελλάδας – Παράρτημα Αιγίου, διοργάνωσε τη συγκεκριμένη εκδήλωση, για να υπενθυμίσει τη συμβολή της γυναίκας στην αγροτική παραγωγή και την κοινωνία εν γένει, αλλά και τις προκλήσεις που καθημερινά αντιμετωπίζει.

Προσκεκλημένες ομιλήτριες ήταν η αντιδήμαρχος και πρόεδρος της ΔΕΠΙΣ Μαρία Ιατροπούλου και η Πρόεδρος της Ε.Γ.Ε. (Παράρτημα Αιγίου) Ευαγγελία Γιαννοπούλου.

Η κ. Ιατροπούλου ανέλυσε την κατάσταση των αγροτισσών παγκοσμίως καθώς και τον ρόλο του Σωματείου Σταφιδοεργατριών Αιγιαλείας, σημειώνοντας παράλληλα πως η Διεθνής Ημέρα Αγρότισσας είναι μια ευκαιρία να αναγνωριστεί δημόσια ο πολύπλευρος ρόλος της γυναίκας που κρατά ζωντανή την ελληνική ύπαιθρο. Της γυναίκας που εργάζεται σκληρά στη γη, στηρίζει την οικογένειά της, συμβάλλει στην τοπική οικονομία και διατηρεί τις αξίες, τις παραδόσεις και την κοινωνική συνοχή των αγροτικών κοινοτήτων.

Από την πλευρά της η κ. Γιαννοπούλου μίλησε για τον ρόλο της σύγχρονης αγρότισσας στην οικονομική, κοινωνική και πολιτιστική ανάπτυξη, τα προβλήματα ανισότητας που αντιμετωπίζει, αλλά και τις νέες προοπτικές που ανοίγονται μέσα από τη βιολογική γεωργία και τους αγροτουριστικούς συνεταιρισμούς.

Ιδιαίτερα τονίστηκε η ευθύνη της Πολιτείας να στηρίζει τις γυναίκες της υπαίθρου, ώστε να έχουν ίσες ευκαιρίες και να μπορούν να εργάζονται ισότιμα με όλους τους πολίτες. Διότι η ενδυνάμωση της Ελληνίδας αγρότισσας είναι προϋπόθεση για τη βιώσιμη ανάπτυξη και την αναγέννηση της υπαίθρου. Όμως, δεν αρκούν μόνο λόγια, απαιτούνται και πράξεις, σε μια εποχή όπου ο πρωτογενής τομέας πλήττεται σημαντικά από πολλαπλές κρίσεις, πόσο μάλλον το έργο των γυναικών του αγροτικού τομέα. Για αυτό και κρίνεται επιβεβλημένη η παροχή κινήτρων που θα ενισχύσουν την ισότητα των φύλων και θα βελτιώσουν τις συνθήκες διαβίωσης των γυναικών αυτών.

Συγκίνηση προκάλεσαν οι βιντεοσκοπημένες συνεντεύξεις με αγρότισσες παλαιότερων και νεότερων γενεών καθώς και οι βραβεύσεις αγροτισσών που ξεχώρισαν, όπως επίσης ξεχώρισε και η έκθεση φωτογραφίας και λαογραφικού υλικού με σκεύη μαγειρικής, εργαλεία αργαλειού και πολύτιμα κειμήλια από το παρελθόν.

Η όμορφη βραδιά ολοκληρώθηκε με παραδοσιακά κεράσματα (υπέροχες πίτες, ελιές, γλυκά του κουταλιού και λαχταριστή μουσταλευριά) που ετοίμασαν οι γυναίκες του δραστήριου Συλλόγου.

Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους η Αντιπεριφερειάρχης Κοινωνικής Πολιτικής Γεωργία Ντάτσικα, οι πολιτευτές Αχαΐας με τη ΝΔ Ευσταθία Γιαννιά, Ανδρέας Τσώκος και Γιώτα Παυλοπούλου, ο εκπρόσωπος του Κινήματος Δημοκρατίας Δημήτρης Δεληγεωργόπουλος, η πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Αιγιαλείας Μαρία Γιδά, ο αντιδήμαρχος Δημήτρης Ελευθεριώτης, τα μέλη της Δημοτικής Κοινότητας Αιγίου Ελευθερία Μαρνέλη, Μαρία Μπακρόζη και Γιώτα Χριστοπούλου, ο πρόεδρος και ο γραμματέας της Ομοσπονδίας Συλλόγων Αιγιαλείας Σταύρος Καραδημητρόπουλος και Νίκος Παπαδόπουλος, εκπρόσωποι τοπικών συλλόγων και φορέων.

Ομολογουμένως ήταν μία αξιόλογη εκδήλωση, γεμάτη συγκίνηση, μνήμες, γεύσεις και περηφάνια για τις γυναίκες της υπαίθρου. Για όλες τις Αιγιώτισσες, όλες τις Ελληνίδες γυναίκες της μάνας γης, τις αθόρυβες πρωταγωνίστριες της αγροτικής ζωής, που με τη δουλειά και το ήθος τους κρατούν όρθια την Ελλάδα της παραγωγής. Που με επιμονή και αξιοπρέπεια δίνουν καθημερινά τον δικό τους αγώνα, συχνά κάτω από δύσκολες συνθήκες, προσφέροντας στην κοινωνία και στην εθνική οικονομία περισσότερα απ’ όσα τους αναγνωρίζονται…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Επιτυχής η ημερίδα για την Αρχαία Ελίκη και την ανάπτυξη στο Αίγιο – Πάγκοινο το αίτημα της Αιγιάλειας για την άμεση συνέχιση των ανασκαφών

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε στο Αίγιο, την Κυριακή 19 Οκτωβρίου, η ημερίδα για την Αρχαία Ελίκη και την Τοπική Ανάπτυξη, την οποία τίμησαν με την παρουσία τους και παρακολούθησαν με μεγάλο ενδιαφέρον πολλοί πολίτες και φίλοι από την Πάτρα, παρά τις αντίξοες καιρικές συνθήκες και άλλα κοινωνικά συμβάντα.

Στην έναρξη των εργασιών της ημερίδας, χαιρετισμούς απηύθυναν ο Αρχιμανδρίτης π. Χρυσόστομος Μυλωνάς εκπροσωπώντας τον  Μητροπολίτη Καλαβρύτων & Αιγιαλείας κ. Ιερώνυμο, ο Δήμαρχος Αιγιαλείας Παναγιώτης Ανδριόπουλος και ο Καθηγητής Γεώργιος Ξυδόπουλος, Κοσμήτορας της Σχολής Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πατρών, εκπροσωπώντας τον Πρύτανη, Καθηγητή Χρήστο Μπούρα.

Τον κύκλο των παρουσιάσεων άνοιξε με κεντρική εισήγηση η Ντόρα Κατσωνοπούλου που παρουσίασε με power point το πολυδιάστατο και πρωτοποριακό επιστημονικό έργο που έχει συντελεστεί από το 1988 στην Περιοχή της Αρχαίας Ελίκης. Η ομιλήτρια, με ειδική αναφορά στα σημεία-σταθμούς της διεπιστημονικής έρευνας που οδήγησε στην ανακάλυψη της Αρχαίας Ελίκης και έλυσε έτσι ένα επιστημονικό αίνιγμα δεκαετιών της αρχαιολογικής επιστήμης, μετέφερε στο ακροατήριο με ξεκάθαρο και ανάγλυφο τρόπο το επιστημονικά τεκμηριωμένο από τις έρευνες και ανασκαφές ιστορικό παρελθόν της Αρχαίας Ελίκης και την ιδιαίτερη σημασία των πλούσιων ευρημάτων που φανερώνουν την διαχρονική αξία της για μια πορεία που υπερβαίνει χρονικά τα 3500 χρόνια. Παράλληλα, επεσήμανε τις αρνητικές συνέπειες για τον τόπο, της επί 12 έτη αναιτιολόγητης διακοπής των ανασκαφών και την εν γένει απαξιωτική διαχείριση των ευρημάτων εκ μέρους των εκπροσώπων του Υπουργείου Πολιτισμού.

Την κεντρική εισήγηση πλαισίωσαν με τις καίριες παρεμβάσεις τους, αναδεικνύοντας σημαντικές πτυχές του ζητήματος, οι εξής ομιλητές. Ο Ευάγγελος Γαλετζάς, ως δικηγόρος Αθηνών χειρισθείς την υπόθεση στην ποινική της διάσταση, ανέπτυξε την όλη πορεία της νομικής διαδικασίας που είχε ως επιστέγασμα την απόρριψη των συμπερασμάτων των Επιθεωρητών της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας, ώστε οι τεκμηριωμένες από τον Έλεγχο ευθύνες να μην αποδοθούν. Ακολούθως, ο Ανδρέας Βελισσάριος, Δρ Ιστορικός της Εκπαίδευσης από το Πανεπιστήμιο Πατρών, ανέδειξε την σπουδαιότητα και την ωφελιμότητα του ερευνητικού έργου και των ευρημάτων στην Αρχαία Ελίκη για την επιστημονική κοινότητα του Πανεπιστημίου Πατρών αλλά και κορυφαίων Πανεπιστημίων του εξωτερικού που συμμετέχουν στις έρευνες και τις μελέτες.

Στη συνέχεια ο Αντιδήμαρχος Καθαριότητας & Πρασίνου του Δήμου Αιγιάλειας Νίκος Καραΐσκος αναφέρθηκε στην ιδιαίτερη αξία της ανάδειξης της Αρχαίας Ελίκης για την αναπτυξιακή προοπτική της Αιγιάλειας και τόνισε την αναγκαιότητα της απρόσκοπτης συνέχισης των ανασκαφών στην Αρχαία Ελίκη με πρωτοβουλίες και ενέργειες από κοινού με την ερευνητική ομάδα.

Τον κύκλο των ομιλιών έκλεισε ο Γιάννης Βασιλακόπουλος, Πρόεδρος της Διεθνούς Επιτροπής για την Αρχαία Ελίκη, ο οποίος προκήρυξε την ανάγκη συμπαράταξης όλων των τοπικών φορέων και καθενός ξεχωριστά από τους Αιγιαλείς σε δυναμική διεκδίκηση, με στόχο την άμεση συνέχιση των ανασκαφών και το τέλος της παράνομης διακοπής τους.

Ακολούθησαν τοποθετήσεις από τοπικούς φορείς, με κοινό παρονομαστή το πάγκοινο αίτημα όλης της Αιγιάλειας για την συνέχιση του ανασκαφικού έργου από την Ντόρα Κατσωνοπούλου και την ερευνητική ομάδα, ως μείζον ζήτημα για την πρόοδο και ευημερία της Αιγιάλειας, δια των εκπροσώπων τους ως εξής: η Κατερίνα Δημουλά, Πρόεδρος του Συνδέσμου Φιλολόγων Καλαβρύτων & Αιγιαλείας, ο Ανδρέας Ρεκούτης, Α’ Αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας Πολιτιστικών Συλλόγων Αιγιαλείας, ο Θεόφιλος Βασιλείου, Γεν. Γραμματέας του Συνδέσμου των «Απανταχού Αχαιών». Τις αντίστοιχες τοποθετήσεις του Προέδρου του Εμποροεπαγγελματικού Συλλόγου Αιγιαλείας Λάμπη Παπαδόπουλου και του Αντιπροέδρου της Ένωσης Ξενοδόχων Αχαΐας Χρήστου Κανελλή, που συμμετείχαν σε επαγγελματικές υποχρεώσεις εκτός Αιγίου, μετέφερε στην ημερίδα η Γεν. Γραμματέας της ΕΦΑΕΛ, Αρχαιολόγος Μαρία Καρβέλα, που συντόνισε και την εκδήλωση.

 

Θριαμβευτική επιτυχία για την 1η Συνάντηση Ιστορικού Αυτοκινήτου στην Αιγιάλεια / (ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ)

Με πανηγυρικό τρόπο και ξεχωριστή επιτυχία ολοκληρώθηκε η «1η Συνάντηση Ιστορικού Αυτοκινήτου στην Αιγιάλεια», που διοργάνωσε την Κυριακή 19 Οκτωβρίου 2025 η «Αχαϊκή Πολιτιστική» (Οργανισμός Πολιτισμού – Τουρισμού)  στο Ι-ΚΤΕΟ Αιγίου, στα Ρυάκια Ελίκης.

Η προσέλευση ξεπέρασε κάθε προσδοκία, αποδεικνύοντας το έντονο ενδιαφέρον του κόσμου για το κλασικό όχημα. Τριάντα (30) ιστορικά αυτοκίνητα – πραγματικά κομψοτεχνήματα της αυτοκίνησης – έδωσαν το «παρών» από διάφορα μέρη της Αχαΐας, όπως η Ακράτα, το Αίγιο και η Πάτρα, συνθέτοντας ένα υπέροχο θέαμα για τους λάτρεις του είδους και τους απλούς επισκέπτες.

Ανάμεσα στα συμμετέχοντα μοντέλα δεσπόζουσα θέση κατείχαν σπάνια συλλεκτικά αυτοκίνητα, τα οποία με την άψογη συντήρησή τους «ταξίδεψαν» τους παρευρισκόμενους σε άλλες εποχές. Από πολυτελή επιβατικά που άφησαν εποχή μέχρι μικρά αγροτικά «εργαλεία» και ιστορικά οχήματα μεταφοράς, η ποικιλία των κατηγοριών αναδείχθηκε πλήρως, τονίζοντας τον στόχο της διοργάνωσης, την ανάδειξη δηλ. του ιστορικού οχήματος ως αναπόσπαστο πολιτιστικό προϊόν.

Το κλίμα ήταν ενθουσιώδες, με τους ιδιοκτήτες να μοιράζονται τις ιστορίες των τετράτροχων «θησαυρών» τους και να δημιουργούνται οι βάσεις για τη συγκρότηση της ομάδας καταγραφής και συλλογής πληροφοριών ιστορικών οχημάτων του νομού.

Επόμενος σταθμός η Πάτρα!

Μετά τον θρίαμβο της Αιγιάλειας, η απαίτηση για συνέχεια και επανάληψη της συνάντησης είναι πλέον δεδομένη. Η «Αχαϊκή Πολιτιστική» ανακοινώνει την πρόθεσή της να διοργανώσει τη 2η Συνάντηση Ιστορικού Αυτοκινήτου στην Πάτρα, με πιθανό χώρο φιλοξενίας τον όμορφο και εμβληματικό χώρο του Παμπελοποννησιακού Σταδίου.

Αυτή η δεύτερη συνάντηση θα αποτελέσει το επόμενο βήμα για τον μεγάλο στόχο, τον περιηγητικό αγώνα «PATRAS CLASSIC CAR TOUR», που προγραμματίζεται για το πρώτο 15θήμερο του Μαΐου 2026, με διαδρομές σε όλο τον νομό Αχαΐας.

Οι λάτρεις του κλασικού αυτοκινήτου, οι συλλέκτες και το κοινό περιμένουν με ανυπομονησία τις επόμενες ανακοινώσεις, καθώς το «πνεύμα» της κλασικής αυτοκίνησης ζωντανεύει και πάλι στην Αχαΐα!

Διοργάνωση: «Αχαϊκή Πολιτιστική» (Τμήμα Ιστορικού Αυτοκινήτου)

Επικοινωνία: 2610-321275, 6981-676611 | achaikipolitistiki@gmail.com

Δήμος Αιγιαλείας: Μειώσεις στα δημοτικά τέλη για το 2026

Ένα σύνολο στοχευμένων μειώσεων στα δημοτικά τέλη για το 2026, με στόχο την οικονομική ελάφρυνση των πολιτών και τη στήριξη των επιχειρηματικών και αγροτικών δραστηριοτήτων της περιοχής, ασνακοίνωσαν κατά τη χθεσινή συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν στα τοπικά ΜΜΕ ο Δήμαρχος Αιγιαλείας Παναγιώτης Ανδριόπουλος και ο Αντιδήμαρχος Οικονομικών Κώστας Βούλγαρης.

Ο αρμόδιος αντιδήμαρχος, αφού πρώτα ευχαρίστησε όλους τους συνεργάτες της Οικονομικής Υπηρεσίας για την άριστη συνεργασία, τόνισε τα εξής: «Αποφασίσαμε ως Δημοτική Ομάδα να προχωρήσουμε σε ουσιαστικές μειώσεις, όσο βέβαια μας το επιτρέπουν τα οικονομικά μας, ώστε να μην εκτροχιαστεί ο προϋπολογισμός του 2026. Ωστόσο, πρόκειται για μια σημαντική ανταπόδοση προς τους πολίτες μας».

Αναλυτικά οι μειώσεις:

Οικίες (σε όλο τον Δήμο): –10%

Τράπεζες, Σούπερ Μάρκετ, Πάροχοι Τηλεπικοινωνιών, ΕΛΤΑ, Σιδηρόδρομοι: 0% (σταθερά)

Βιομηχανίες / Αγροτικοί Συνεταιριστικοί Οργανισμοί

-Έως 1.000 μ²: –22%

-Από 1.001 έως 6.000 μ²: –22%

-Από 6.001 μ² και άνω: –29%

Επαγγελματικοί χώροι – Καταστήματα – Εστίαση / Αναψυχή

–23%

Αθλητικές Εγκαταστάσεις –Πολιτιστικοί Χώροι

Δωρεάν χρήση για: Σχολεία, ΕΚΑΜΕ, Ιερά Μητρόπολη, Σώματα Ασφαλείας, Δομές Πρόνοιας.

-Ευάλωτες κοινωνικές ομάδες

Ο Δήμος Αιγιαλείας προχώρησε και σε σημαντικές κοινωνικές ελαφρύνσεις, με αυξημένα ποσοστά απαλλαγών:

-Πολύτεκνοι: Από 30% σε 50% μείωση (υπό προϋποθέσεις)

-Άτομα με αναπηρία (ΑμεΑ):

-Πάνω από 80% αναπηρία: 100% απαλλαγή

-Από 67% έως 79%: από 20% σε30% μείωση

-Οικονομικά αδύναμοι: Με το όριο νααυξάνεται από 5.000€ σε 7.000 € (Ετήσιο εισόδημα), 50% μείωση των τελών.

Επίσης ο κ. Βούλγαρης υπογράμμισε ότι η αύξηση της εισπραξιμότητας αποδεικνύει την αποτελεσματικότητα της διοίκησης:

Τακτικά έσοδα 01/01 – 30/09/2024: 13.632.000 €

Τακτικά έσοδα 01/01 – 30/09/2025: 16.440.000 €

Κλείνοντας, ο Δήμαρχος είπε χαρακτηριστικά: «Το αποτέλεσμα αυτό δεν είναι τυχαίο. Είναι καρπός πενταετούς ορθολογιστικής διαχείρισης, συνέπειας και διαφάνειας στον Δήμο μας. Συνεχίζουμε με στόχο τη στήριξη της τοπικής κοινωνίας και τη βιώσιμη ανάπτυξη της Αιγιάλειας».

 

«Γεμάτη» μουσική και μοναδικές στιγμές η τριήμερη εξόρμηση της Πολυφωνικής Χορωδίας Αιγιάλειας του Συλλόγου Κεφαλλήνων & Ιθακησίων Αιγιάλειας & Καλαβρύτων σε Καλαμάτα και Λακωνία

Η Πολυφωνική Χορωδία Αιγιάλειας του Συλλόγου Κεφαλλήνων & Ιθακησίων Αιγιάλειας & Καλαβρύτων μαζί με την Ιόνιο Βιβλιοθήκη Αιγίου επέστρεψαν από την τριήμερη μουσική εξόρμηση στην Καλαμάτα και τη Λακωνία, όπου συμμετείχε στο 2ο Πανελλήνιο Φεστιβάλ Χορωδιών Καλαμάτας, έπειτα από πρόσκληση του Μουσικού Ομίλου Καλαμάτας «ΟΡΦΕΥΣ».

Μια εμπειρία γεμάτη μουσική, πολιτισμό και μοναδικές στιγμές!

Την Παρασκευή (10/10) βρέθηκαν στην εντυπωσιακή κεντρική σκηνή του Μεγάρου Χορού Καλαμάτας, όπου συμμετείχαν στην εναρκτήρια ημέρα του Φεστιβάλ, υπό τη διεύθυνση της Αλίκης Ζαφείρη και τη μουσική επιμέλεια του Ανδρέα Αδαμόπουλου.

Το θερμό χειροκρότημα του κοινού ήταν η πιο όμορφη ανταμοιβή για τη Χορωδία της Αιγιάλειας.

Το Φεστιβάλ αποτέλεσε πραγματικά μια γιορτή της πολυφωνίας και της συνεργασίας, με 18 χορωδίες από όλη την Ελλάδα και περισσότερους από 500 χορωδούς, μετατρέποντας την Καλαμάτα σε μια ζωντανή γιορτή φωνών και μελωδιών.

Οι ερμηνείες των υπολοίπων χορωδιών ήταν εξαιρετικά ποιοτικές, προσφέροντας όχι μόνο μουσική απόλαυση, αλλά και ευκαιρίες για ανταλλαγή ιδεών και καλλιτεχνική επαφή.

Το «παρών» στην εκδήλωση έδωσε ο Δήμαρχος Καλαμάτας Θανάσης Βασιλόπουλος, καθώς και άλλοι εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης και πολιτιστικοί φορείς, στηρίζοντας με την παρουσία τους τον θεσμό και τη δύναμη της μουσικής.

 

Το ταξίδι της Χορωδίας πέρα από τις νότες…

Δεν ήταν όμως μόνο η σκηνή το μέρος όπου έζησε η Πολυφωνική Χορωδία Αιγιαλείας έντονες στιγμές. Το ταξίδι περιελάμβανε και μοναδικές εκδρομές σε μαγευτικά μέρη της Πελοποννήσου:

Ι.Μ. Παναγίας Γοργοεπηκόου: Στάση προσευχής και περισυλλογής σε ένα μοναστήρι που «ακουμπά» στον ουρανό, με ιστορία από το 1030 μ.Χ.

Δημοτικό Πάρκο Σιδηροδρόμων Καλαμάτας: Ένα απροσδόκητα όμορφο πάρκο με βαγόνια – μνήμες, όπου έκαναν μια σύντομη βόλτα στον χρόνο.

Αρχαία Μεσσήνη: Ξενάγηση σε έναν από τους πιο καλοδιατηρημένους αρχαιολογικούς χώρους της Ελλάδας – μια πολιτεία ολόκληρη του αρχαίου κόσμου.

Σπήλαια Διρού: Η περιήγηση με βάρκα μέσα στον υπόγειο αυτό λαβύρινθο από σταλακτίτες ήταν απλώς… μαγική.

Αρεόπολη: Καφές, βόλτα και χαλάρωση στα πετρόχτιστα καλντερίμια της πιο αυθεντικής μανιάτικης πολιτείας.

Γύθειο & νησίδα Κρανάη: Ρομαντική πρωινή στάση στο παραλιακό Γύθειο και περίπατος μέχρι τον φάρο της Κρανάης, συντροφιά με το απαλό κύμα.

Μονεμβασιά: Η κορύφωση του ταξιδιού! Βόλτα στην καστροπολιτεία, ανάμεσα σε πέτρινα σοκάκια, με θέα στο απέραντο γαλάζιο και στην ιστορία.