Με εργαστήρια χειροτεχνίας στο Γρηγόρη Αιγιαλείας συνεχίστηκαν οι φετινές εκδηλώσεις του 28ου Φεστιβάλ Σταφίδας

Οι εκδηλώσεις του 28ου Φεστιβάλ Σταφίδας 2025 συνεχίστηκαν την Κυριακή 5 Οκτωβρίου στο Γρηγόρη Αιγιαλείας με πολύ κόσμο να συμμετέχει. Ο καιρός ήταν εξαιρετικός και η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στην πλατεία του χωριού, με την καταπληκτική θέα στον κάμπο του Αιγίου, στον Κορινθιακό και στην Ρούμελη.

Αρχικά οι μαθητές του Δημοτικού Σχολείου Ροδοδάφνης Αιγιαλείας, το οποίο ανταποκρίθηκε πρόθυμα στην πρόσκληση του Συλλόγου, στα πλαίσια των δράσεων Τοπικής Ιστορίας, παρουσίασαν το παραμύθι «Η πριγκίπισσα σταφίδα δίνει την ελπίδα». Ένα παραμύθι από την εκπαιδευτικό Λαμπρακάκη Παναγιώτα και τους μαθητές του Δημοτικού Σχολείου Ροδοδάφνης, το οποίο ήταν εμπνευσμένο από τις πρόσφατες πυρκαγιές στην περιοχή δίνοντας το μήνυμα της ελπίδας μέσα από τα μάτια των παιδιών για το μέλλον του τόπου.

Ακολούθως μικροί και μεγάλοι συμμετείχαν στα εργαστήρια χειροτεχνίας με την εικαστικό Μαργαρίτα Γούτου, όπου έφτιαξαν τις δημιουργίες τους με θέμα τη σταφίδα.

Σε όλους τους συμμετέχοντες δόθηκε συσκευασμένη σταφίδα που ήταν προσφορά της Παναιγιάλειας Ένωσης Συνεταιρισμών.

 

Εορτή του Αγίου Αποστόλου και Ευαγγελιστή Λουκά, προστάτη της Ομοσπονδίας Συλλόγων Αιγιαλείας

Με κατάνυξη και λαμπρότητα γιορτάστηκε την Παρασκευή 17 Οκτωβρίου, στον Ιερό Ναό Αγίου Λουκά του Γενικού Νοσοκομείου Αιγίου, η μνήμη του Αγίου Αποστόλου και Ευαγγελιστή Λουκά, προστάτη της Ομοσπονδίας Συλλόγων Αιγιαλείας.

Στην Αρχιερατική Θεία Λειτουργία χοροστάτησε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Καλαβρύτων και Αιγιαλείας Ιερώνυμος, ο οποίος με λόγους πνευματικούς και ενθαρρυντικούς ευλόγησε το έργο και την πορεία της Ομοσπονδίας, επισημαίνοντας τη σημασία της ενότητας και της συνεργασίας ως θεμέλιο κάθε συλλογικής προσπάθειας.

Το «παρών» έδωσαν εκπρόσωποι φορέων, συλλόγων και της τοπικής αυτοδιοίκησης, τιμώντας με την παρουσία τους την εορτή και το συμβολισμό της.
Ανάμεσά τους ο Αντιδήμαρχος Καθαριότητας του Δήμου Αιγιαλείας Νικόλαος Καραΐσκος,τα μέλη της Τοπικής Κοινότητας Αιγίου Γιώτα Χριστοπούλου, Σωκράτης Μαυρίδης και Διονύσης Λουκόπουλος, η εκπρόσωπος της υποψήφιας Βουλεύτριας Αχαΐας Γιώτας Παυλοπούλου, Μαρία Κάρμα.

Η Ομοσπονδία έλαβε επίσης πλήθος επιστολών και ευχών από επισήμους, φίλους και φορείς που, αν και δεν μπόρεσαν να παραστούν, εξέφρασαν την αγάπη και τη στήριξή τους.

Η εορτή ολοκληρώθηκε σε κλίμα συγκίνησης, συνοδεία ευχών για δύναμη και δημιουργικό έργο, με την Ομοσπονδία να επιβεβαιώνει για ακόμη μία φορά ότι η ενότητα και η συνεργασία παραμένουν τα πιο ισχυρά θεμέλια της κοινωνίας μας.

 

Εργαστήρι για ζευγάρια από το «Καλλίπολις» και τη «Διέξοδο» Αιγίου

Το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων & Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Π.Ε. Αχαΐας «Καλλίπολις», σε συνεργασία με την ομάδα εθελοντών «Διέξοδος» Αιγίου, τον Δήμο Αιγιαλείας και την εκπρόσωπο του Δήμου Αντιδήμαρχο Μαρία Αγγελοπούλου, πρόκειται να υλοποιήσει εργαστήρι για ζευγάρια στο Αίγιο την Τετάρτη 29 Οκτωβρίου και ώρες 18:00-20:30. Το εργαστήρι έχει θέμα «Μιλάμε αλλά επικοινωνούμε;».

Η δράση αποτελεί συνέχεια της περσινής πολύ επιτυχημένης εκδήλωσης με ανάλογο θέμα που πραγματοποιήθηκε στον χώρο της ομάδας «Διέξοδος», όπου πολλοί από τους συμμετέχοντες εξέφρασαν το ενδιαφέρον για περαιτέρω ενημέρωση και εκπαίδευση στο θέμα. Σκοπός είναι να συζητηθούν θέματα που σχετίζονται με την βελτίωση του κλίματος στη συντροφική σχέση και κατ’ επέκταση στην οικογένεια.

Στο εργαστήρι θα υλοποιηθεί με δωρεάν συμμετοχή & μπορούν να συμμετέχουν ζευγάρια που είναι γονείς ή και όχι. Ο χώρος υλοποίησης είναι το Αρχοντικό Παναγιωτόπουλου.

Λόγω του περιορισμένου αριθμού συμμετεχόντων είναι απαραίτητη η δήλωση συμμετοχής και θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας. Για δηλώσεις συμμετοχών συμπληρώστε την ακόλουθη αίτηση https://kpachaia.gr/ergastiri-gia-zevgaria-sto-aigio/

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επικοινωνείτε στα τηλέφωνα του Κέντρου Πρόληψης: 2610.226948 & 2610.623290 καθημερινά 8:00-15:00 (υπεύθυνη Θωμαΐς Σταύρου – Κοινωνική Λειτουργός MSc) ή στο email: kallipolis@kpachaia.gr.

 

Επαφή του Δημάρχου Αιγιαλείας με τους πολίτες της Αιγείρας

Στο Ενοριακό Κέντρο του Ιερού Ναού Αγίου Παντελεήμονα Αιγείρας, όπου συναντήθηκε με κατοίκους της περιοχής, βρέθηκε την περασμένη Παρασκευή ο Δήμαρχος Αιγιαλείας Παναγιώτης Ανδριόπουλος. Στη συνάντηση συμμετείχαν ο Αντιδήμαρχος Παιδείας, Διοίκησης Υπηρεσιών-ΚΕΠ Δημήτρης Ελευθεριώτης, η Αντιδήμαρχος Διαχείρισης Δημοτικής Περιουσίας- Κληροδοτημάτων-Αγροτικής Ανάπτυξης Μαρία Σταυροπούλου και ο Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Ανδρέας Οικονόμου.

Παρευρέθηκαν επίσης όλοι οι Πρόεδροι των Κοινοτήτων της Δημοτικής Ενότητας Αιγείρας (Κορύλλος, Λυμπερόπουλος, Ρόζος, Ντερέκης, Γιαλαμάς, Μουστερής, Σπυρόπουλος, Σταθακόπουλος, Κωνσταντίνου, Κριτικής και Αποστολόπουλος).

Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε σε ιδιαίτερα θετικό κλίμα, με συμμετοχή πολιτών που είχαν την ευκαιρία να εκφράσουν απόψεις, να καταθέσουν προβληματισμούς και να συζητήσουν με τη Δημοτική Αρχή ζητήματα που αφορούν την καθημερινότητα και την ανάπτυξη της περιοχής.

Ο Δήμαρχος ευχαρίστησε τους κατοίκους για τη συμμετοχή και τη γόνιμη ανταλλαγή απόψεων, υπογραμμίζοντας ότι ο διάλογος με την τοπική κοινωνία αποτελεί βασικό άξονα της δημοτικής πολιτικής και θα συνεχιστεί με επισκέψεις σε όλες τις Δημοτικές Ενότητες.

 

 

(Και) στο Αίγιο η 19η Ευρωπαϊκή Νύχτα Χωρίς Ατυχήματα – Το Ι.Ο.ΑΣ. «Πάνος Μυλωνάς» ενημερώνει για τους κινδύνους της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ

Το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς» διοργανώνει για 19η συνεχή χρονιά τη μεγάλη πανελλαδική δράση ευαισθητοποίησης «Ευρωπαϊκή Νύχτα χωρίς Ατυχήματα», το Σάββατο 18 Οκτωβρίου σε δεκάδες πόλεις σε όλη την Ελλάδα, μεταξύ των οποίων και το Αίγιο. Στη δράση θα συμμετέχουν εθελοντές από την Τοπική Κοινότητα Αιγίου, την Ένωση Συλλόγων Γονέων Αιγιαλείας και την Αντιδημαρχία Παιδείας.

Η βραδιά αυτή είναι αφιερωμένη σε όλους όσοι θέλουν να διασκεδάζουν με ασφάλεια, υπευθυνότητα και σεβασμό στη ζωή. Το μήνυμα παραμένει σαφές και επίκαιρο: «Αλκοόλ και οδήγηση δεν πάνε μαζί!»

Στόχος της δράσης είναι να υπενθυμίσει πως η πρόληψη μπορεί να σώσει ζωές και ότι η επιλογή ενός νηφάλιου οδηγού στην παρέα είναι η πιο απλή και αποτελεσματική απόφαση που μπορεί να αποτρέψει μια τραγωδία.

Σημείο συνάντησης στο Αίγιο, έχει οριστεί η παραλία (παραλιακή ζώνη/καταστήματα).

Κατά τη διάρκεια της δράσης, ο ρόλος των εθελοντών του Δικτύου Ι.Ο.ΑΣ. είναι να ορίζουν, μαζί με τις παρέες που έρχονται για να διασκεδάσουν, τον «Οδηγό της παρέας», ο οποίος, αφού αποδεχθεί τον τίτλο του, φορά ένα βραχιολάκι και δίνει την «υπόσχεση» να μην καταναλώσει αλκοόλ όλο το βράδυ. Όταν έρθει η ώρα να αναχωρήσει από το νυχτερινό κέντρο, μπορεί να κάνει, εθελούσια, ένα φιλικό αλκοτέστ, για να διαπιστωθεί εάν τήρησε την υπόσχεσή του. Εάν πράγματι έχει διατηρήσει τον έλεγχο και δεν έχει καταναλώσει αλκοόλ, ο «Οδηγός της παρέας» επιβραβεύεται με ένα αναμνηστικό δώρο ενώ σε άλλη περίπτωση, οι εθελοντές μας τον συμβουλεύουν να αφήσει το όχημά του και να γυρίσει σπίτι του με ταξί ή να οδηγήσει κάποιος από την παρέα που δεν έχει καταναλώσει αλκοόλ.

Επιπλέον, οι συμμετέχοντες στη δράση θα έχουν την ευκαιρία να λάβουν μέρος στη διεθνή έρευνα «Drink Driving NEVER», η οποία στοχεύει στην υιοθέτηση ασφαλών συνηθειών οδήγησης και την ενίσχυση της υπεύθυνης κατανάλωσης αλκοόλ.

Η δράση υλοποιείται με στόχο να υπενθυμίσει ότι η πρόληψη σώζει ζωές και ότι η υπεύθυνη στάση απέναντι στο αλκοόλ είναι πράξη σεβασμού προς τον εαυτό μας και τους άλλους.

Η «Ευρωπαϊκή Νύχτα χωρίς Ατυχήματα» είναι μια δράση που βασίζεται στη συλλογικότητα, την υπευθυνότητα και την εθελοντική προσφορά.

Εδώ και 20 χρόνια, το Ι.Ο.ΑΣ. «Πάνος Μυλωνάς» ενώνει πολίτες, φορείς και Οργανισμούς με έναν κοινό όραμα: Έναν κόσμο χωρίς τροχαία δυστυχήματα.

 

Σε χρόνο – ρεκόρ παραδόθηκε το νέο δίκτυο ύδρευσης στον οικισμό «Νέος Κόσμος» Ροδοδάφνης Αιγιαλείας

Με αξιοσημείωτη ταχύτητα ολοκληρώθηκε και παραδόθηκε το έργο της κατασκευής του νέου δικτύου ύδρευσης στον οικισμό «Νέος Κόσμος» Ροδοδάφνης Αιγιαλείας, που παρουσίασε σοβαρή βλάβη τη Δευτέρα 6 Οκτωβρίου, με αποτέλεσμα οι καταναλωτές της περιοχής να έχουν μειωμένη πίεση νερού σε οικίες και επιχειρήσεις.

Σε χρόνο ρεκόρ η τεχνική υπηρεσία της ΔΕΥΑ βρήκε εναλλακτική λύση με άλλη όδευση αγωγού, συντάχθηκε τεχνική έκθεση και εγκρίθηκε στην πρόσφατη συνεδρίαση του Δ.Σ. την περασμένη Παρασκευή. Ακολούθως ανατέθηκε σε εργολάβο με τις προβλεπόμενες διαδικασίες. Έτσι, εντός δέκα μόλις ημερών από την εμφάνιση της μεγάλης βλάβης, το δίκτυο μήκους 600 συνολικά μέτρων, είναι έτοιμο.

Είναι γεγονός ότι η ΔΕΥΑ Αιγιαλείας, χάρη στην πολύ σοβαρή δουλειά των στελεχών της, έχει μειώσει εντυπωσιακά τον χρόνο αποκατάστασης βλαβών σε όλη την έκταση του Δήμου. Στην περίπτωση του οικισμού Νέου Κόσμου, το νέο αυτό δίκτυο με τη λειτουργία του δίνει μόνιμη λύση στην περιοχή και είναι έτσι κατασκευασμένο ώστε σε περίπτωση βλάβης να επισκευάζεται άμεσα, χωρίς να ταλαιπωρούνται οι καταναλωτές.

 

Πανηγυρική Αγρυπνία σήμερα στην Ιερά Μονή Μεγάλου Σπηλαίου

0

Η Ιερά Μητρόπολη Καλαβρύτων και Αιγιαλείας ανακοινώνει ότι σήμερα, Παρασκευή 17 Οκτωβρίου, στις 9μ.μ. θα τελεσθεί στην Ιερά Μονή Μεγάλου Σπηλαίου η καθιερωμένη Ιερά Πανηγυρική Αγρυπνία επί τη μνήμη του Αγίου Ενδόξου Αποστόλου και Ευαγγελιστού Λουκά, ο οποίος συνδέεται άρρηκτα με την ιστορία της Μονής.

Κατόπιν τούτου, καλούνται οι ευσεβείς χριστιανοί να συμμετάσχουν στην κατανυκτική αυτή Αγρυπνία, τιμώντας τη σεπτή μνήμη του Αγίου Λουκά και λαμβάνοντας τη χάρη και την ευλογία του, προσερχόμενοι στην παλαίφατη Ιερά Μονή του Μεγάλου Σπηλαίου, που αποτελεί ένα από τα αρχαιότερα και σπουδαιότερα ιερά προσκυνήματα της Ορθοδοξίας.

Σκρέκας από το Αίγιο: «Το όραμα που μας ενώνει είναι εκείνο μιας Ελλάδας που προχωρά μπροστά με σιγουριά και σταθερότητα» – Κάλεσμα ενότητας από τον Γραμματέα της ΝΔ ενόψει εσωκομματικών εκλογών

Επίσκεψη στο Αίγιο πραγματοποίησε ο Γραμματέας της Πολιτικής Επιτροπής της Νέας Δημοκρατίας, Κώστας Σκρέκας, όπου η μεγάλη συμμετοχή στελεχών, μελών και φίλων της παράταξης ανέδειξε το ενδιαφέρον και τη διαρκή παρουσία της Νέας Δημοκρατίας στην τοπική κοινωνία.

Σε μια ατμόσφαιρα θερμή και ενωτική, ο κ. Σκρέκας μίλησε για το όραμα, τις προτεραιότητες και το έργο της κυβέρνησης, ενώ παράλληλα άκουσε προσεκτικά τους πολίτες και τους τοπικούς φορείς για τα ζητήματα που τους απασχολούν.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, τέθηκαν στο επίκεντρο το κυβερνητικό έργο, οι αναπτυξιακές προοπτικές της περιοχής, καθώς και οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει η τοπική κοινωνία.

Στον χαιρετισμό του ο κ. Σκρέκας αναφέρθηκε στον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και στην πολυεπίπεδη αποτελεσματικότητα του κυβερνητικού έργου, υπογραμμίζοντας:

«Ο Κυριάκος Μητσοτάκης απέδειξε ότι είναι ηγέτης με όραμα, σοβαρότητα και αποφασιστικότητα. Διαχειρίστηκε με επιτυχία κρίσεις, όπως το μεταναστευτικό και την πανδημία με το φράγμα στον Έβρο, την ίδια ώρα που σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες επικρατούσε χάος και απώλειες. Ενίσχυσε τις Ένοπλες Δυνάμεις, αύξησε τις συντάξεις, μείωσε την ανεργία και πέτυχε την επιστροφή Ελλήνων επιστημόνων από το εξωτερικό».

Παράλληλα, απηύθυνε κάλεσμα ενότητας προς όλα τα μέλη και τους υποψηφίους της Νέας Δημοκρατίας ενόψει των εσωκομματικών διαδικασιών, σημειώνοντας: «Τίποτα δεν μας χωρίζει, γιατί μας ενώνει ένα κοινό όραμα: μια Ελλάδα που προχωρά μπροστά, με σιγουριά και σταθερότητα. Οι εσωκομματικές εκλογές είναι μια στιγμή συμμετοχής και ανανέωσης, ένα μήνυμα ότι η Νέα Δημοκρατία παραμένει παράταξη αξιών, ευθύνης και προοπτικής».

Νωρίτερα, ο κ. Σκρέκας επισκέφθηκε τον Ιερό Ναό Παναγίας Τρυπητής, όπου έγινε δεκτός από τον Μητροπολίτη Καλαβρύτων και Αιγιαλείας κ. Ιερώνυμο. Ακολούθησαν επισκέψεις στην Παναιγιάλειο Ένωση Συνεταιρισμών, καθώς και σε επιχειρήσεις της τοπικής παραγωγής, όπως η εταιρεία αναψυκτικών «Κρίνος», το Συγκρότημα Εταιρειών «Κουνινιώτης» και το οινοποιείο «Cavino».

Κατά τις συναντήσεις αναδείχθηκε η παραγωγική δυναμική της περιοχής και ιδιαίτερα η εμπορική και οικονομική σημασία της σταφίδας, ενός προϊόντος – συμβόλου για την Αιγιάλεια, με τους παραγωγούς να καταθέτουν προτάσεις αναβάθμισης της εμπορικής δραστηριότητας αλλά και τους προβληματισμούς τους για τις σύγχρονες προκλήσεις της αγροτικής παραγωγής λόγω της κλιματικής κρίσης, της λειψυδρίας και τις μεταβολές στα οικοσυστήματα που στηρίζουν την αγροτική παραγωγή.

 

Αγιασμός και ομιλία στη ΓΕΧΑ Αιγίου

Με την ευκαιρία της έναρξης της νέας ιεραποστολικής χρονιάς, σήμερα, Τετάρτη 15 Οκτωβρίου, στις 6:30μ.μ, θα τελεστεί αγιασμός στην αίθουσα εκδηλώσεων της ΓΕΧΑ Αιγίου (Ανδρονοπούλου 26).

Θα ακολουθήσει επίκαιρη ομιλία από τον π. Αθανάσιο Λιακόπουλο, προϊστάμενο του Μητροπολιτικού Ιερού Ναού Παναγίας Φανερωμένης Αιγίου.

 

 

Συνέντευξη Τύπου Δ. Φιλιππάτου και Μ. Γιδά στα τοπικά ΜΜΕ

Συνέντευξη Τύπου, κατά την οποία παρουσίασε αναλυτικά τον απολογισμό της αντιπυρικής περιόδου που ολοκληρώνεται στις 30 Οκτωβρίου καθώς και τις δράσεις της Δημοτικής Αρχής σε ζητήματα πρόληψης, αποκατάστασης και ετοιμότητας, παραχώρησε την Τρίτη ο Αντιδήμαρχος Πολιτικής Προστασίας Δημήτρης Φιλιππάτος, που αναφέρθηκε στα φετινά στατιστικά στοιχεία των πυρκαγιών, παρουσιάζοντας ενδιαφέροντα στατιστικά και άλλα στοιχεία.

Ειδικότερα, από την Πρωτοχρονιά έως και σήμερα, η Πυροσβεστική Υπηρεσία Αιγίου κλήθηκε να αντιμετωπίσει συνολικά 383 συμβάντα, εκ των οποίων τα 53 αφορούσαν σε αγροτικές, τα 293 σε αστικές και τα 37 σε δασικές πυρκαγιές. Από την αρχή της χρονιάς έχουν συνολικά καεί 499,287 στρέμματα ως εξής: 192 στρ. δασικών, 50,01 στρ. χορτολιβαδικών και 257,277 στρ. γεωργικών εκτάσεων, στη συντριπτική τους πλειοψηφία στην πρόσφατη μεγάλη πυρκαγιά στην ορεινή Συμπολιτεία.

Όπως τόνισε ο κ. Φιλιππάτος, τα μόλις 500 καμένα στρέμματα σε συνολικό εμβαδόν 729 τετραγωνικών χιλιομέτρων του Δήμου Αιγιαλείας, θεωρούνται μεγάλη επιτυχία για την Πυροσβεστική αλλά και για τις δυνάμεις της Πολιτικής Προστασίας που εμπλέκονται στην αντιμετώπιση των πυρκαγιών και γι’ αυτό θα πρέπει να αποδοθούν τα εύσημα τόσο στις γυναίκες και τους άνδρες του Πυροσβεστικού Σώματος, όσο και στους εθελοντές, το προσωπικό της Πολιτικής Προστασίας και όσους εργάστηκαν με ζήλο και αυταπάρνηση, όλο το 24ωρο, όπου κλήθηκαν.

Ειδικότερα για την πρόσφατη μεγάλη πυρκαγιά της 11ης Σεπτεμβρίου σε Νεραντζιές – Άλσος – Τούμπα – Λάκκα, από τις πρώτες δηλώσεις που έχουν γίνει και τις καταγραφές των ανταποκριτών του ΕΛΓΑ, ο κ. Φιλιππάτος ανέφερε ότι έχουν υποβληθεί:

Άλσος: 34 δηλώσεις για ζημιές σε αποθήκες, περίπου 200 στρέμματα με σταφίδες, ελιές και αμπέλια.

Τούμπα: 24 δηλώσεις για ζημιές σε 970 περίπου δέντρα ελιές και 75 στρέμματα σταφίδα

Λάκκα: 19 δηλώσεις για ζημιές σε 614 δέντρα ελιές, 50 στρέμματα σταφίδα και 3 στρέμματα αμπέλια

Έχει επίσης καταγραφεί μεγάλος αριθμός ζημιών σε αγροτικό εξοπλισμό (λάστιχα, αποθήκες, μηχανές, πανιά κτλ.) όπως επίσης έχει συγκροτηθεί τριμελής επιτροπή που καταγράφει τις ζημιές σε υποδομές σε δίκτυα ύδρευσης και άρδευσης, σε συνεργασία με τη ΔΕΥΑ Αιγιαλείας, ώστε όλα αυτά τα στοιχεία ως τεχνική περιγραφή να διαβιβαστούν στην αρμόδια Διεύθυνση Αντιιμετώπισης και Αποκατάστασης Καταστροφών. Εξάλλου, μετά από αίτημα του Δημάρχου Αιγιαλείας και με τη στήριξη της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, εκδόθηκε σχετική απόφαση κήρυξης της περιοχής σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, που ισχύει έως τα μέσα Δεκεμβρίου και τότε θα ζητηθεί παράταση.

Αναφορικά με τις αποζημιώσεις των αγροτών του Δήμου Αιγιαλείας από τις πλημμύρες της κακοκαιρίας Daniel που έπληξε την περιοχή τον Σεπτέμβριο του 2023, εκδόθηκε τον Απρίλιο του 2025 η σχετική ΚΥΑ που οριοθετεί τις εξής κοινότητες για την επιχορήγηση αγροτικών εκμεταλλεύσεων του ν.4797/2021 για αντιμετώπιση ζημιών που προκλήθηκαν από τις πλημμύρες:

-Κοινότητες Αιγίου, Δαφνών, Κούμαρη, Κουνινάς, Μαυρικίου, Μελισσίων, Παρασκευής, Πτέρης, Σελινούντος και Χατζή της Δημοτικής Ενότητας Αιγίου,

-Κοινότητες Αιγών, Αμπελοκήπων, Μοναστηρίου, Οάσεως, Σινεβρού, Χρυσανθίου της Δημοτικής Ενότητας Αιγείρας,

-Κοινότητα Βαλιμής της Δημοτικής Ενότητας Ακράτας,

-Κοινότητες  Άνω  Διακοπτού,  Διακοπτού,  Ελαιώνος,  Ζαχλωριτίκων,  Καθολικού,  Κερυνείας, Μαμουσιάς, Ριζομύλου και Τραπέζης της Δημοτικής Ενότητας Διακοπτού,

-Κοινότητες Αρραβωνίτσης, Δαμακινίου, Νέου Ερινεού, Ζήριας, Καμάρων και Σαλμενίκου της Δημοτικής Ενότητας Ερινεού,

-Κοινότητες Άλσους, Βερίνου, Γκραίκα,  Γρηγόρη, Δουκαναιίκων, Κρήνης Αιγιαλείας, Λάκκας, Μάγειρα, Μυροβρύσης και Τούμπας της Δημοτικής Ενότητας Συμπολιτείας.

Επειδή προφανώς εκ παραδρομής δεν έχει συμπεριληφθεί στην ΚΥΑ η Κοινότητα Ροδιάς Δ.Ε. Διακοπτού, όπου ανήκει ο οικισμός Βιλιβινιώτικα που υπέστη από τις μεγαλύτερες επιπτώσεις από τις πλημμύρες, η αντίδραση της δημοτικής αρχής ήταν άμεση και ο Δήμαρχος κ. Ανδριόπουλος απέστειλε σχετικό έγγραφο προς τα αρμόδια υπουργεία, όπου ζητά να ικανοποιηθεί το δίκαιο αίτημα να συμπεριληφθεί ο εν λόγω οικισμός που παρουσιάζει συχνά κατολισθητικά φαινόμενα λόγω βροχοπτώσεων.

Ενόψει της χειμερινής περιόδου, ήδη ο Δήμος Αιγιαλείας έχει προμηθευτεί 190 τόνους αλατιού από τις Αλυκές Μεσολογγίου με χρηματοδότηση από δημοτικούς πόρους, ενώ θα υπάρχει και σχετική ενίσχυση από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας σε περίπτωση ανάγκης. Τις επόμενες ημέρες το αλάτι θα διανεμηθεί στους σταθμούς της ορεινής Αιγιάλειας για να βρίσκεται σε ετοιμότητα. Δεν υπάρχει κάποια αλλαγή στη διάταξη μηχανημάτων που αξιοποιούνται σε έκτακτες περιπτώσεις, δημοτικά και ιδιωτών, που συνεργάζονται με τις υπηρεσίες της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας όπου κρίνεται απαραίτητο, ενώ τονίζεται ότι σε έντονα καιρικά φαινόμενα δίνεται προτεραιότητα στην κάλυψη των εξόδων της Εθνικής Οδού και δεν θα γίνεται καμία εκτροπή οχημάτων προς την Παλαιά Εθνική αν δεν έχει προηγηθεί καθαρισμός της, προς αποφυγή ταλαιπωρίας των οδηγών.

Οι καθαρισμοί των ποταμών και των χειμάρρων είναι αρμοδιότητα της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας αλλά και η Πολιτική Προστασία του Δήμου παρεμβαίνει όπου χρειάζεται, για την προστασία της ζωής των πολιτών. «Γνωρίζουμε όλα τα επικίνδυνα σημεία σε πραγματικό χρόνο, βλέποντας την εξέλιξη πλημμυρικών φαινομένων αξιοποιώντας όλα τα σύγχρονα εργαλεία» σημείωσε ο κ. Φιλιππάτος.

Τέλος, σε σχέση με την απαραίτητη ενίσχυση με προσωπικό της Πολιτικής Προστασίας του Δήμου, τόνισε ότι αυτή τη στιγμή η Αιγιάλεια έχει τέσσερις περιοχές της σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης: Τον παραλιακό δρόμο της Αιγείρας, την παραλία Βαλιμιτίκων, τη Ζήρια και την ορεινή Συμπολιτεία και βεβαίως όλος ο νομός Αχαΐας βρίσκεται σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης λόγω της ευλογιάς των αιγοπροβάτων. Γι’ αυτό το λόγο δίνεται η δυνατότητα στον Δήμο να κάνει προσλήψεις με συμβάσεις. Αναμένεται η σχετική έκθεση από τη Διεύθυνση της Οικονομικής Υπηρεσίας για να αναζητηθούν οι ανάλογες πιστώσεις, ώστε να είναι δυνατή η ολιγόμηνη πρόσληψη 6-8 εργατών και 4 οδηγών για τις ανάγκες της Πολιτικής Προστασίας.

Στη συνέντευξη Τύπου παρούσα ήταν και η Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Αιγιαλείας Μαρία Γιδά, υπεύθυνη για τη λειτουργία του Συμβουλευτικού Κέντρου Γυναικών του Δήμου, η οποία παρουσίασε τον απολογισμό ενός χρόνου λειτουργίας του Κέντρου.

Το Συμβουλευτικό Κέντρο λειτουργεί αποκλειστικά με πόρους του Δήμου, παρέχοντας ψυχολογική και νομική στήριξη σε γυναίκες που έχουν υποστεί οποιαδήποτε μορφή έμφυλης βίας.

Μέχρι σήμερα έχουν καταγραφεί 40 υποθέσεις που περιλαμβάνουν σοβαρές περιπτώσεις ενδοοικογενειακής βίας, σωματικής και ψυχολογικής κακοποίησης, σεξουαλικής κακοποίησης σε χώρους εργασίας και ένα περιστατικό βιασμού.

Το Κέντρο, στελεχωμένο από νομικό, ψυχολόγο, κοινωνικό λειτουργό και κοινωνιολόγο, έχει πραγματοποιήσει για το έτος 2024-2025 περίπου 250 συνεδρίες, ενώ για 20 από τις 40 υποθέσεις δρομολογήθηκαν και δικαστικές ενέργειες, παρέχοντας ουσιαστική υποστήριξη στις γυναίκες. Παράλληλα, το Κέντρο αναλαμβάνει δράσεις ενημέρωσης, ευαισθητοποίησης και διαλόγου με μαθητές, πολιτιστικούς συλλόγους και κοινότητες, ενισχύοντας την κοινωνική συνείδηση γύρω από την έμφυλη βία.