Ξεκίνησαν τα συρτά, οι μπάλοι και τα ζωναράδικα στο Λαογραφικό Χορευτικό Σύλλογο Αιγίου «το Χοροστάσι»!

0

«Και ήρθαν στο χορό, παιδιά και ενήλικες! Λίγο να χαρούν, να ενωθούν!».

Από την 1η Οκτωβρίου άναψαν τα φώτα στο Λαογραφικό Χορευτικό Σύλλογο Αιγίου «το Χοροστάσι» και ξεκίνησαν τα συρτά, οι μπάλοι, τα ζωναράδικα! Και τραγούδια αντήχησαν από την Π. Χαραλάμπους 9, αποπνέοντας όμορφο κλίμα και θετική διάθεση, από όσους-ες στελέχωσαν τα τμήματα του νεοσύστατου συλλόγου.

Στο «Χοροστάσι», με την έναρξη μαθημάτων χορού, λειτουργούν τμήματα για νήπια/προνήπια, παιδιά πρωτοσχολικής ηλικίας και δημοτικού, εφήβους και ενήλικες με την επίβλεψη της Τότας Σταθούλια και των Γιώργου Σιακκή και Βασίλη Σταμόπουλου. Η έμπειρη και δημιουργική ομάδα των δασκάλων χορού, σε συνεργασία με τους υπεύθυνους του συλλόγου, προετοιμάζουν τις πρώτες δράσεις και εκδηλώσεις, κυρίως για τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο. Σημείο αναφοράς στο σχεδιασμό θα αποτελέσει η πρώτη –χρονικά για φέτος- παράσταση του συλλόγου, που προγραμματίζεται για το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Δεκεμβρίου. Όλα τα παιδικά τμήματα του «Χοροστασίου» θα συμμετάσχουν στην παράσταση, που θεματικά θα περιλαμβάνει έθιμα, τραγούδια, χορούς, δρώμενα από την περίοδο του δωδεκαήμερου (Χριστούγεννα, Πρωτοχρονιά, Φώτα). Επίσης, έχουν ξεκινήσει οι διεργασίες για δράσεις με συνεργαζόμενους φορείς (πολιτιστικούς συλλόγους, τοπική αυτοδιοίκηση, πανεπιστημιακή κοινότητα κ.ά.), που θα αφορούν σε διάφορες παραμέτρους του παραδοσιακού πολιτισμού και χορού με ξεχωριστό καλλιτεχνικό, κοινωνικό και επιστημονικό ενδιαφέρον.

Παράλληλα, με την έναρξη μαθημάτων χορού, συνεχίζονται οι εγγραφές για τα τμήματα όλων των ηλικιών, για όσους-ες θέλουν να χορέψουν με χαρά, να απολαύσουν τη μουσική, να δώσουν χώρο στα συναισθήματα και να τα εκφράσουν, να εναρμονίσουν ψυχή και σώμα, να βιώσουν εμπειρίες, να γίνουν συμμέτοχοι και συνοδοιπόροι στο «Πανηγύρισμα», να βάλουν το δικό τους λιθαράκι στο αέναο ταξίδι του ελληνικού παραδοσιακού χορού…

 

Στην Αιγείρα την Παρασκευή (17/10) ο δήμαρχος Αιγιαλείας – Θα δεχτεί πολίτες και θα συζητήσει ζητήματα και προβλήματα που αφορούν την περιοχή

Στην Αιγείρα και συγκεκριμένα στο Ενοριακό Κέντρο του Ιερού Ναού Αγίου Παντελεήμονα θα βρεθεί την Παρασκευή 17 Οκτωβρίου ο Δήμαρχος Αιγιαλείας Παναγιώτης Ανδριόπουλος, προκειμένου να δεχτεί πολίτες και να συζητήσει μαζί τους ζητήματα και προβλήματα που αφορούν την ευρύτερη περιοχή.

Ο κ. Ανδριόπουλος θα βρίσκεται εκεί από τις 9:30π.μ. έως τις 12:30μ.μ., ενώ μαζί του θα είναι ο Αντιδήμαρχος Παιδείας, Διοίκησης Υπηρεσιών-ΚΕΠ Δημήτρης Ελευθεριώτης, ο Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Ανδρέας Οικονόμου και η Μαρία Σταυροπούλου, Αντιδήμαρχος Διαχείρησης Δημοτικής Περιουσίας-Κληροδοτημάτων-Αγροτικής Ανάπτυξης, που συνδράμει τον Δήμαρχο για θέματα τοπικού ενδιαφέροντος των Δημοτικών Ενοτήτων Ακράτας και Αιγείρας.

Οι πολίτες που επιθυμούν να εκφράσουν απόψεις ή να θέσουν θέματα αρμοδιότητας του Δήμου μπορούν να προσέλθουν στην αίθουσα κατά το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.

Συνάντηση προέδρου Λιμενικού Ταμείου Αιγιαλείας Ανδρέα Οικονόμου με τον Γ.Γ. Δημόσιας Περιουσίας για τα αλιευτικά καταφύγια σε Κρυονέρι και Διακοπτό

Συνάντηση εργασίας για το θέμα των αλιευτικών καταφυγίων σε Κρυονέρι Ακράτας και Διακοπτό είχε το πρωί της Δευτέρας ο Πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Αιγιαλείας Ανδρέας Οικονόμου στο γραφείο του Γ.Γ. Δημόσιας Περιουσίας του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας Αθανάσιου Τσιούρα. Στη συνάντηση ήταν παρούσα η τ. υφυπουργός και βουλευτής Αχαΐας της ΝΔ Χριστίνα Αλεξοπούλου, που είχε την πρωτοβουλία για την πραγματοποίηση του ραντεβού, καθώς και ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων Δήμου Αιγιαλείας και μέλος του Δ.Σ. του Λιμενικού Ταμείου Βασίλης Χριστόπουλος και ο γραμματέας του Δ.Σ. του Ναυτικού-Αθλητικού Ομίλου Κρυονερίου «Άγιος Νικόλαος» Δημήτρης Φώτης.

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης τέθηκαν επί τάπητος τα χρόνια ζητήματα που αφορούν στη διατήρηση και νομιμοποίηση των εγκαταστάσεων των δύο αλιευτικών καταφυγίων σε Κρυονέρι και Διακοπτό, υπό το πρίσμα της Α.Π. 119978/07.07.2025 εγκυκλίου του Γ.Γ. του Υπουργείου για την εφαρμογή του άρθρου 18 του ν. 5092/2024.

Σε δηλώσεις του ο Ανδρέας Οικονόμου τόνισε: «Είχαμε μια πολύ χρήσιμη και εποικοδομητική συζήτηση με τον κ. Τσιούρα, ο οποίος άκουσε με προσοχή όσα τέθηκαν υπ’ όψιν του για το ζήτημα. Συνεχίζουμε τις πρωτοβουλίες μας προς την κατεύθυνση της διατήρησης αλλά και της αναβάθμισης των δύο αλιευτικών καταφυγίων της περιοχής, πάντα με σεβασμό στις ανάγκες των τοπικών κοινωνιών αλλά και με γνώμονα την προστασία του περιβάλλοντος».

 

Έλεγχος υλικών καταπολέμησης ρύπανσης στο παλιό λιμάνι Αιγίου με χρήση πλωτών φραγμάτων / (ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ)

Με απόλυτη επιτυχία στέφθηκε η διαδικασία ελέγχου των υλικών καταπολέμησης ρύπανσης του παλιού λιμένα Αιγίου και ειδικότερα των πλωτών αντιρρυπαντικών φραγμάτων, που πραγματοποιήθηκε το πρωί της Παρασκευής από το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Αιγιαλείας σε συνεργασία με το Γ’ Λιμενικό Τμήμα Αιγίου, με τη συμμετοχή υπηρεσιών του Δήμου Αιγιαλείας και ιδιοκτητών σκαφών.

Ειδικότερα, δοκιμάστηκε σε πραγματικό χρόνο η πλευστότητα των αντιρρυπαντικών φραγμάτων που χρησιμοποιούνται σε περίπτωση περιστατικού διαρροής καυσίμων ή αποβλήτων, ώστε αφενός να περιοριστεί η ρύπανση και αφετέρου να γίνει η σωστή περισυλλογή των διαφυγόντων αποβλήτων με τα απαραίτητα απορροφητικά υλικά.

Κατά τη διάρκεια του ελέγχου συνεργάστηκαν αξιωματικοί του Γ’ Λιμενικού Τμήματος Αιγίου, στελέχη του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Αιγιαλείας με επικεφαλής τον πρόεδρο Ανδρέα Οικονόμου, πενταμελής ομάδα και οχήματα της Πολιτικής Προστασίας του Δήμου Αιγιαλείας υπό την επίβλεψη και με την ουσιαστική συμβολή του αρμοδίου αντιδημάρχου Δημήτρη Φιλιππάτου, χειριστής της Τεχνικής Υπηρεσίας με κλαρκ που παραχωρήθηκε από τον Δήμο, καθώς και οι ιδιοκτήτες σκαφών Σπύρος Ψαράκος και Γιώργος Ευγενόπουλος. Το «παρών» έδωσαν επίσης οι αντιδήμαρχοι Νίκος Καραΐσκος και Βασίλης Χριστόπουλος.

Μετά το τέλος της επιχείρησης ο κ. Οικονόμου εξέφρασε την ικανοποίησή του για την επιτυχία, που οφείλεται στην άριστη συνεργασία και την ετοιμότητα των εμπλεκομένων.

 

Προσκυνηματική εκδρομή σε Ιερές Μονές της Κορινθίας από το Γενικό Φιλόπτωχο Ταμείο της Ιεράς Μητροπόλεως Καλαβρύτων και Αιγιαλείας

Το Γενικό Φιλόπτωχο Ταμείο της Ιεράς Μητροπόλεως Καλαβρύτων και Αιγιαλείας, με την ευλογία του κ. Ιερωνύμου, διοργανώνει απογευματινή προσκυνηματική εκδρομή στην Κορινθία και συγκεκριμένα στις Ιερές Μονές Τιμίου Σταυρού Μαψού, Φανερωμένης Χιλιομοδίου και Αγίου Δημητρίου Στεφανίου την Πέμπτη, 16 Οκτωβρίου.

Αναχώρηση στη 1.30μ.μ. από τη διασταύρωση των οδών Ταξιαρχών και Νικολάου Σολιώτη και επιστροφή το βράδυ περίπου στις 9μ.μ. με ενδιάμεση στάση στο Ξυλόκαστρο.

Η τιμή του εισιτηρίου είναι 15 ευρώ.

Για δηλώσεις συμμετοχής και πληροφορίες μπορείτε να απευθυνθείτε στον υπεύθυνο του Γενικού Φιλόπτωχου Ταμείου, Αρχιμανδρίτη π. Αλέξανδρο Λουκάτο, στο τηλ. 26910 21777 (εσωτ. 202).

Σκοπός της προσκυνηματικής αυτής εκδρομής, πέραν της κοινωνικής και πνευματικής συναναστροφής, είναι και η οικονομική ενίσχυση του έργου του Γενικού Φιλόπτωχου Ταμείου της Ιεράς Μητροπόλεως.

Εθελοντική Αιμοδοσία την Κυριακή (12/10) από το Σύλλογο Ανατολικής Αιγιαλείας «Ο Δεσμός»

Ο Σύλλογος Εθελοντών Αιμοδοτών Ανατολικής Αιγιαλείας «Ο Δεσμός» διοργανώνει εθελοντική αιμοδοσία, την Κυριακή 12 Οκτωβρίου, από τις 8:30π.μ. έως τη 1μ.μ., στο Παλαιό Κτίριο (μικρή αίθουσα) του Πολιτιστικού Συλλόγου «Αναγέννησις Ακράτας.

Πληροφορίες: 6944 428678

Δήμος Αιγιαλείας: «Υπεύθυνη και βιώσιμη διαχείριση αδέσποτων ζώων με πάνω από 2.000 στειρώσεις»

Συνέντευξη Τύπου για τη διαχείριση των αδέσποτων ζώων έδωσαν ο Αντιδήμαρχος Πολιτισμού, Αθλητισμού και Αδέσποτων Ζώων Γιώργος Φραγκονικολόπουλος και ο Αντιδήμαρχος Διοίκησης Υπηρεσιών & ΚΕΠ, Παιδείας και Εκπρόσωπος Τύπου Δημήτρης Ελευθεριώτης.

Ο κ. Φραγκονικολόπουλος παρουσίασε στοιχεία για τις στειρώσεις και τη γενικότερη διαχείριση των αδέσποτων, ενώ ο κ. Ελευθεριώτης τόνισε ότι η Δημοτική Αρχή παρέχει την πλήρη στήριξη και αναγνώριση στην Αντιδημαρχία, επιβεβαιώνοντας την αμέριστη υποστήριξη της Δημοτικής Αρχής σε κάθε προσπάθεια για την ευζωία των ζώων.

Η διαχείριση των αδέσποτων ζώων αποτελεί ένα από τα πιο σύνθετα και ευαίσθητα ζητήματα που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι Δήμοι σε όλη τη χώρα. Η Αντιδημαρχία Διαχείρισης Αδέσποτων Ζώων του Δήμου Αιγιαλείας εργάζεται καθημερινά τηρώντας απαρέγκλιτα το σαφές νομικό πλαίσιο που διέπει τη διαχείριση των αδέσποτων.

Ο στόχος της Αντιδημαρχίας δεν είναι η «εξαφάνιση» των ζώων από τον δημόσιο χώρο, ούτε η εγκατάλειψή τους, αλλά η ισόρροπη διαχείριση με σεβασμό στην ευζωία των ζώων και την ασφάλεια των πολιτών. Η στρατηγική της Αντιδημαρχίας βασίζεται σε μαζικές στειρώσεις και ηλεκτρονική σήμανση ζώων, στη συνεργασία με τον Φιλοζωικό Σύλλογο Αιγιαλείας, στην προώθηση υπεύθυνων υιοθεσιών και στην ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των πολιτών.

Όταν ανέλαβε η τρέχουσα διοίκηση της Αντιδημαρχίας, υπήρχαν τουλάχιστον 5.000 αδέσποτοι σκύλοι, δεν υπήρχε καταφύγιο ή πρόγραμμα ευαισθητοποίησης, οι συμβάσεις με κτηνιάτρους ήταν ανενεργές, η φαρμακευτική φροντίδα ανύπαρκτη, δεν υπήρχαν μέριμνες για υιοθεσίες ή ενημέρωση των πολιτών, ενώ δεν υπήρχαν ειδικοί εκπαιδευτές για την περισυλλογή ούτε έλεγχοι για την ευζωία των ζώων.

Από τότε, η Αντιδημαρχία πέτυχε σημαντικά αποτελέσματα: πραγματοποιήθηκαν πάνω από 2.000 στειρώσεις, ενώ η εξωστρέφεια των δράσεων οδήγησε σε μια σταθερή και άψογη συνεργασία με τον Φιλοζωικό Σύλλογο Αιγιάλειας «Τα Φιλαράκια». Το μνημόνιο συνεργασίας με τον Σύλλογο είχε ως αποτέλεσμα περισσότερες από 2.000 υιοθεσίες και συμμετοχή σε 85 γιορτές υιοθεσίας σε δήμους της Αττικής ενώ εξασφαλίστηκε χρηματοδότηση για την κατασκευή καταφυγίου. Το Υπουργείο Εσωτερικών κατέταξε τον Δήμο Αιγιαλείας στην 9η θέση πανελλαδικά στη διαχείριση των αδέσποτων ζώων.

Η θέση του Δήμου Αιγιαλείας είναι ξεκάθαρη: δεν «μαζεύει» ζώα ούτε τα μετακινεί παράνομα, καθώς ο Νόμος απαγορεύει τον εγκλεισμό τους σε κλουβιά. Η λύση βρίσκεται στη συστηματική, υπεύθυνη και βιώσιμη διαχείριση, όχι στην περισυλλογή.

Με μεθοδικότητα, συνεργασία και σεβασμό, η Αντιδημαρχία συνεχίζει το έργο της, αποδεικνύοντας ότι το πρόβλημα των αδέσποτων δεν λύνεται με λόγια, αλλά με πράξεις.

 

Ξεκινά τη Δευτέρα (13/10) ο νέος κύκλος Μελέτης της Αγίας Γραφής στο ιερό παρεκκλήσιο της Αγίας Τριάδος Αιγίου

0

Η Ιερά Μητρόπολη Καλαβρύτων και Αιγιαλείας ενημερώνει ότι, με την ευλογία του Μητροπολίτου κ. Ιερωνύμου, θα πραγματοποιηθεί και φέτος, στο ιερό παρεκκλήσιο της Αγίας Τριάδος Αιγίου, κύκλος Μελέτης της Αγίας Γραφής.

Η πρώτη συνάντηση θα γίνει τη Δευτέρα 13 Οκτωβρίου και ώρα 5.30μ.μ., με θέμα «Το Μυστήριο του Βαπτίσματος». Τα θέματα της δραστηριότητας αυτής θα επιμελείται ο Αρχιμανδρίτης π. Αλέξανδρος Λουκάτος.

Εργαστήρι για ζευγάρια στο Αίγιο την Τετάρτη 29 Οκτωβρίου

Το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων & Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Π.Ε. Αχαΐας «Καλλίπολις» που λειτουργεί σε συνεργασία με τον Εθνικό Οργανισμό Πρόληψης & Αντιμετώπισης Εξαρτήσεων (Ε.Ο.Π.Α.Ε.) πρόκειται να υλοποιήσει εργαστήρι για ζευγάρια στο Αίγιο την Τετάρτη 29 Οκτωβρίου και ώρες 18:00-20:30. Το εργαστήρι που θα έχει ως τίτλο «Μιλάμε αλλά επικοινωνούμε;» υλοποιείται σε συνεργασία με την ομάδα εθελοντών «Διέξοδος» Αιγίου και τη στήριξη του Δήμου Αιγιαλείας.

Η εν λόγω δράση αποτελεί συνέχεια της περσινής πολύ επιτυχημένης εκδήλωσης με ανάλογο θέμα που πραγματοποιήθηκε στον χώρο της ομάδας «Διέξοδος», όπου πολλοί από τους συμμετέχοντες εξέφρασαν το ενδιαφέρον για περαιτέρω ενημέρωση και εκπαίδευση στο θέμα. Σκοπός είναι να συζητηθούν θέματα που σχετίζονται με την βελτίωση του κλίματος στη συντροφική σχέση και κατ’ επέκταση στην οικογένεια.

Στο εργαστήρι που πρόκειται να υλοποιηθεί με δωρεάν συμμετοχή μπορούν να συμμετέχουν ζευγάρια με ή χωρίς παιδιά. Ο χώρος υλοποίησης θα είναι το Αρχοντικό Παναγιωτόπουλου.

Λόγω του περιορισμένου αριθμού συμμετεχόντων είναι απαραίτητη η δήλωση συμμετοχής και θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας. Για δηλώσεις συμμετοχών οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να συμπληρώσουν την ακόλουθη αίτηση https://kpachaia.gr/ergastiri-gia-zevgaria-sto-aigio/

Για περισσότερες πληροφορίες στα τηλέφωνα του Κέντρου Πρόληψης (2610.226948 & 2610.623290) καθημερινά 8:00-15:00 (υπεύθυνη Θωμαΐς Σταύρου – Κοινωνική Λειτουργός MSc) ή στο email: kallipolis@kpachaia.gr.

 

 

Επισκευή και συντήρηση των οργάνων γυμναστικής στη λιμενική ζώνη Αιγίου

0

Στην επισκευή και συντήρηση των οργάνων γυμναστικής που βρίσκονται στη λιμενική ζώνη Αιγίου, κάτω από το παλιό Λιμεναρχείο, προχώρησε το καλοκαίρι το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Αιγιαλείας, καλύπτοντας την ανάλογη δαπάνη για να αποκατασταθούν τα όργανα που είχαν υποστεί φθορές από τη χρήση και από την υγρασία στο εν λόγω σημείο, που γνωρίζει καθημερινά αξιόλογη επισκεψιμότητα.

«Η συντήρηση των οργάνων γυμναστικής εντάσσεται σε γενικότερο σχεδιασμό εξωραϊσμού της χερσαίας λιμενικής ζώνης, καθώς, μεταξύ άλλων, το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Αιγιαλείας προγραμματίζει τη συντήρηση των φωτιστικών σωμάτων της παραλίας Αιγίου που βρίσκονται στον χώρο δικαιοδοσίας του, όπως και την αντικατάσταση κυβολίθων όπου χρειάζεται», σημειώνει σε δηλώσεις του ο πρόεδρος  Ανδρέας Οικονόμου.

Επίσης, στο πλάνο αναβάθμισης της παραλιακής ζώνης περιλαμβάνεται η αποκατάσταση και επαναλειτουργία των Δώδεκα Βρυσών και ο εξωραϊσμός του περιβάλλοντος χώρου, με στόχο την ανάδειξη του εμβληματικού αυτού σημείου.