Μαρίνος Σκανδάμης: «Εκπαιδευτικός στην Ελλάδα – Ένα επικίνδυνο επάγγελμα»

0

Δεν φανταζόμουν ποτέ ότι το λειτούργημα του δασκάλου ή του καθηγητή μέσης εκπαίδευσης θα εξελισσόταν σε ένα αγωνιώδες επάγγελμα με καθημερινούς κινδύνους πειθαρχικών διώξεων, μιντιακού διασυρμού, ακόμη και φυλάκισης.

Πολύ συχνά απασχολούν τον Τύπο περιπτώσεις εκπαιδευτικών που ερευνώνται για υποθέσεις σχολικής βίας σαν οι ίδιοι να είχαν επιδιώξει την εκδήλωσή της, έχοντας φθάσει μάλιστα στο σημείο κάποιοι από αυτούς να σύρονται με το περιπολικό στην αστυνομία λόγω υποβληθεισών μηνύσεων.

Κατανοεί κανείς βεβαίως την αγωνία των γονιών για την ασφάλεια των παιδιών τους και την ανάγκη για διαρκή επαγρύπνηση των διδασκόντων, προφανώς όμως δεν είναι όλες οι περιπτώσεις ίδιας βαρύτητας για να τυγχάνουν απαράλλακτης αντιμετώπισης.

Και ακόμη, κοντά στον έλεγχο των εκπαιδευτικών υπάρχει και ένας παράλληλος ποινικός έλεγχος ανηλίκων μαθητών για συμπεριφορές εις βάρος συμμαθητών τους, αλλά και μονίμως πια ένας όμοιος έλεγχος των γονέων για την παραμέληση της εποπτείας των υπαίτιων ανηλίκων.

Στο πλαίσιο αυτό υποτιμάται ότι η στιγματιστική διαδικασία εις βάρος των ανηλίκων και ιδίως η σύλληψη, η προκαταρκτική εξέταση και το ποινικό δικαστήριο μπορεί αντί να νουθετήσουν ένα παιδί να το μετατρέψουν σε μελλοντικό εγκληματία. Η εγκληματολογική θεωρία της ετικέτας (labeling theory) έχει καταδείξει εδώ και δεκαετίες αυτές τις διαστάσεις για την ψυχολογία των ανηλίκων.

Όμως, η άγρια δικαστικοποίηση του σχολικού περιβάλλοντος και η αφιλτράριστη ποινικοποίηση της συμπεριφοράς μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών υποβαθμίζει τον παιδαγωγικό ρόλο της εκπαίδευσης.

Θεωρώ ότι έχει έλθει πια η ώρα για μια μεγάλη δημόσια συζήτηση, που θα συμπεριλαμβάνει όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη (αρμόδια υπουργεία, συλλογικούς φορείς της εκπαίδευσης και των γονιών, υπεύθυνους σχολικής ζωής, ειδικούς επιστήμονες, εξειδικευμένους δικαστικούς λειτουργούς κ.λπ.) ώστε να καθοριστούν τα νομικά όρια που διαχωρίζουν τις περιπτώσεις όπου η σχολική ή άλλη διαμεσολάβηση θα επιλύει πραγματικά και αποκλειστικά τα ζητήματα χωρίς να χρειάζεται η σκληρή ποινική διαδικασία, η οποία πρέπει να περιορίζεται μόνο στις επίσης πραγματικά σοβαρές περιπτώσεις αδικημάτων.

Δεν αντέχουμε πια άλλα παιδιά, γονείς και εκπαιδευτικούς με χειροπέδες.

 

Ο Μαρίνος Σκανδάμης είναι Διδάκτωρ Νομικής – Δικηγόρος, πρ. Γενικός Γραμματέας Αντεγκληματικής Πολιτικής στο Υπουργείο Δικαιοσύνης

Αγιασμός για τους κατηχητές και τις κατηχήτριες εν όψει της νέας κατηχητικής χρονιάς

Το Σάββατο 4 Οκτωβρίου πραγματοποιήθηκε στο «Παπαδοπούλειο Πνευματικό Κέντρο» του Ιερού Ναού Παμμεγίστων Ταξιαρχών Αιγίου, ο καθιερωμένος Αγιασμός για τους κατηχητές και τις κατηχήτριες εν όψει της νέας κατηχητικής χρονιάς 2025-2026. Τον αγιασμό τέλεσε ο Μητροπολίτης Καλαβρύτων και Αιγιαλείας κ. Ιερώνυμος και στη συνέχεια ακολούθησε εισήγηση από τον Αρχιμανδρίτη π. Άνθιμο Παπαλεξόπουλο, Καθηγούμενο της Ιεράς Μονής «Παναγία η Πάντων Χαρά» και Υπεύθυνο Νεότητας της Ιεράς Μητροπόλεως Κορίνθου.

Ο π. Άνθιμος στην εξαιρετικά ενδιαφέρουσα εισήγησή του με τίτλο «Το έργο της κατήχησης στη σύγχρονη εποχή» αναφέρθηκε στην ανάγκη να γίνεται η κατήχηση μέσα στα πλαίσια της Ενορίας, με την ευλογία πάντοτε του οικείου Επισκόπου, ο οποίος είναι και ο μόνος αρμόδιος για κάθε παρόμοια κίνηση. Στη συνέχεια διατύπωσε 10 προτάσεις σχετικά με την κατηχητική εκπαίδευση:

  1. Τόσο οι κληρικοί όσο και οι λαϊκοί κατηχητές οφείλουν να είναι καταρτισμένοι θεολογικά και παιδαγωγικά, και να έχουν μεταδοτικότητα.
  2. Δεν θα πρέπει να γίνεται ακαδημαϊκή κατήχηση, αλλά σύνδεση της θεωρίας με τη λειτουργική ζωή.
  3. Η κατήχηση δεν συνιστά ηθικολογία, αλλά μύηση στη ζωή του Χριστού.
  4. Βάση της κατήχησης πρέπει να είναι τα δόγματα της Εκκλησίας και τα πατερικά και λειτουργικά κείμενά Της.
  5. Από τη στιγμή που η Βάπτιση προηγείται της κατηχήσεως, θα πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στην κατήχηση του ίδιου του αναδόχου, ώστε να αντιληφθεί και ο ίδιος το βάρος της ευθύνης που επωμίζεται.
  6. Δεν θα πρέπει να υιοθετούνται κοσμικές πρακτικές για την προσέγγιση των νέων. Δεν πρέπει η Εκκλησία να γίνει κόσμος, αλλά το αντίθετο.
  7. Ο κατηχητικός λόγος δεν πρέπει να σκοπεύει στον εντυπωσιασμό ούτε βεβαίως να συμβαδίζει με τον κοσμικό λόγο.
  8. Οι κατηχητές πρέπει να είναι οι ίδιοι φωτισμένοι και να έχουν οδηγό στη διδασκαλία τους την πατερική γραμματεία.
  9. Οι ανάδοχοι δεν πρέπει να περιορίζονται στην εκμάθηση της ανάγνωσης του Συμβόλου της Πίστεως, αλλά να καταρτίζονται σχετικά (με την προσφορά λ.χ. σχετικού τευχιδίου κατά την προσέλευσή τους στον Ναό) και να αποτελούν ενεργά μέλη της Εκκλησίας.
  10. Είναι αναγκαία η συνειδητοποίηση του σκοπού της κατήχησης που είναι η ένωση του κατηχουμένου με τη Θεία Χάρη και τον Θεό, κάτι που επιτυγχάνεται αποκλειστικά και μόνο μέσα στα αγιοπατερικά και σωτηριολογικά πλαίσια.

Η εισήγηση έκλεισε με την επισήμανση της ανάγκης για προσαρμογή της διδασκαλίας στις ιδιαίτερες ανάγκες των μαθητών, αλλά και με τη διαπίστωση – διαβεβαίωση του Αγίου Αποστόλου και Ευαγγελιστού Ιωάννου του Θεολόγου ότι καθένας ο οποίος αναγεννάται πνευματικά νικά τον κόσμο της φθοράς και ότι η πίστη των Ορθοδόξων Χριστιανών θα οδηγήσει εν τέλει στη Βασιλεία του Θεού.

Μετά την εισήγηση του π. Ανθίμου, το λόγο έλαβε ο Μητροπολίτης κ. Ιερώνυμος, ο οποίος εν πρώτοις ευχαρίστησε τον εισηγητή για την εξεχόντως ενδιαφέρουσα ομιλία του και εν συνεχεία επεσήμανε την ανάγκη να παραμείνουμε σταθεροί στην εκκλησιαστική μας παράδοση και να μην εισαγάγουμε το εκκοσμικευμένο πνεύμα στην Εκκλησία και τον λαό του Θεού. Επίσης, ο Σεβασμιώτατος τόνισε ότι καθ’ όλη τη διάρκεια της λειτουργίας των κατηχητικών σχολείων της Μητροπόλεως, υπάρχει ιδιαιτέρως μεγάλη προσέλευση μαθητών αναλογικώς προς τον εν γένει πληθυσμό, γεγονός το οποίο δίδει χρηστές ελπίδες και θάρρος για τη συνέχιση του κατηχητικού έργου της Ιεράς Μητροπόλεως. Ακολούθως, ο Σεβασμιώτατος επέστησε την προσοχή των παρευρισκομένων σχετικά με τα όσα διακινούνται στο Διαδίκτυο και παρουσιάζονται σαν αληθινά και ορθόδοξα, ενώ η εγκυρότητά τους κρίνεται συχνά επισφαλής.

Ο κ. Ιερώνυμος, κατακλείοντας, διατύπωσε δύο παρατηρήσεις – συμπεράσματα: Ότι στην κατήχηση οφείλουμε να επικεντρωνόμαστε στα αγιοπατερικά κείμενα και ότι υπάρχει ανάγκη «επανευαγγελισμού» των νέων, με σκοπό να διδάσκονται όσα οφείλει να γνωρίζει ο ορθόδοξος χριστιανός.

Η εκδήλωση έκλεισε με την επίδοση από τον Μητροπολίτη Καλαβρύτων και Αιγιαλείας των σχετικών διοριστηρίων στους κατηχητές και τις κατηχήτριες και με τις πατρικές ευχές του για μία καρποφόρα κατηχητική χρονιά προς δόξαν Θεού.

 

 

Συνάντηση μελών και φίλων της «Νίκης» στο Αίγιο

0

Την Κυριακή 5 Οκτωβρίου πραγματοποιήθηκε στο Αίγιο συνάντηση μελών και φίλων της «ΝΙΚΗΣ», στην οποία παραβρέθηκαν ο Ευρωβουλευτής του Κινήματος Νικόλαος Αναδιώτης, ο Βουλευτής Αχαΐας, Σπυρίδων Τσιρώνης και ο Υπεύθυνος της Νομαρχιακής Κοινότητας Αχαΐας Τηλέμαχος Κορμπάκης.

Αρχικά τα στελέχη του κόμματος ενημέρωσαν τους παρευρισκόμενους για όλα τα τρέχοντα και φλέγοντα πολιτικά ζητήματα. Ακολούθησε ένας γόνιμος διάλογος σε ζεστό κλίμα, κατά τον οποίο τα τοπικά μέλη και οι φίλοι του Κινήματος είχαν την ευκαιρία να εκφράσουν απόψεις και να καταθέσουν προτάσεις.

Το Δημοκρατικό Πατριωτικό Λαϊκό Κίνημα της ΝΙΚΗΣ δίνει μεγάλη βαρύτητα στην οργάνωση και την ενεργή λειτουργία των Τοπικών Κοινοτήτων, ως στοιχείο πραγματικής Δημοκρατίας. Ως εκ τούτου, τακτικά πραγματοποιεί τέτοιες συναντήσεις, οι οποίες δημιουργούν τις κατάλληλες συνθήκες, ώστε να μεταφέρονται τα πολιτικά μηνύματα, όχι μόνο από τα Κεντρικά του Κινήματος προς τη βάση αλλά και αντιστρόφως.

Ξεκινά την προσεχή Δευτέρα η λειτουργία της Σχολής Βυζαντινής Αγιογραφίας της Ιεράς Μητροπόλεως Καλαβρύτων και Αιγιαλείας

0

Η Ιερά Μητρόπολη Καλαβρύτων και Αιγιαλείας, με αίσθημα ευθύνης απέναντι στην πνευματική και πολιτιστική κληρονομιά της Ορθοδοξίας μας, ανακοινώνει την έναρξη λειτουργίας της Σχολής Βυζαντινής Αγιογραφίας.

Η Βυζαντινή Αγιογραφία δεν αποτελεί απλώς μία καλλιτεχνική έκφραση, αλλά είναι προσευχή σε χρώμα και σχήμα, θεολογία ορατή, που εκφράζει την πίστη και την πνευματικότητα της Εκκλησίας μας. Μέσα από τους ιερούς κανόνες και την παράδοση αιώνων, η Αγιογραφία καθιστά παρόντα τα ιερά πρόσωπα και τα γεγονότα της σωτηρίας μας, διαπλάθοντας παράλληλα και την ψυχή του αγιογράφου.

Στόχος της Σχολής είναι να καλλιεργήσει την τέχνη αυτή, να εμπνεύσει και να ενισχύσει πνευματικά και δημιουργικά τους συμμετέχοντες, αλλά και να αναδείξει νέους αγιογράφους, συνεχιστές μιας παράδοσης που αποτελεί θησαυρό της Ορθοδοξίας και του πολιτισμού μας.

Η έναρξη των μαθημάτων θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 6 Οκτωβρίου, από 6μ.μ. έως 8μ.μ., στο Κέντρο Νεότητος «Νέοι Ορίζοντες» (Πολυχρονιάδου 8, άνωθεν του Ιερού Ναού Εισοδίων της Θεοτόκου).

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στον αγιογράφο
Αθανάσιο Παπαγιαννακόπουλο (τηλ. 6972 381154), προκειμένου να δηλώσουν συμμετοχή.

Η Ιερά Μητρόπολη προσκαλεί θερμά τα μέλη της τοπικής μας Εκκλησίας να μαθητεύσουν στην ιερή αυτή τέχνη, ώστε να γίνουν άξιοι συνεχιστές και θεματοφύλακες της εκκλησιαστικής και πολιτιστικής μας κληρονομιάς, μεταδίδοντας στις επόμενες γενιές το φως και την ομορφιά της Βυζαντινής Αγιογραφίας.

 

Επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Αχαΐας Σπύρου Τσιρώνη για το πολλαπλό βιβλίο στα σχολεία

Για χρονικό εκτροχιασμό του πολλαπλού βιβλίου μίλησε ο Βουλευτής της ΝΙΚΗΣ Σπύρος Τσιρώνης, σε επίκαιρη ερώτησή του προς την Υπουργό Παιδείας Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, καθώς, σύμφωνα και με δημοσίευμα της «Καθημερινής», φαίνεται η παράδοση των σχολικών βιβλίων σε έγχαρτη μορφή, να πηγαίνει, στην καλύτερη περίπτωση, το 2027. Δεν υπήρξε συγκεκριμένη δέσμευση από τον Υφυπουργό Παιδείας Κωνσταντίνο Βλάση, ο οποίος απάντησε στην ερώτηση του Βουλευτού και ανέφερε ότι όλες οι διαδικασίες θα γίνουν στο προσεχές μέλλον. Επίσης ο Υφυπουργός απέφυγε, για μια ακόμη φορά, να αναφέρει ονόματα συγγραφικών ομάδων, που εγκρίθηκαν, ενώ δεν απάντησε σχετικά με την προνομιακή μεταχείριση ορισμένων τέτοιων ομάδων από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής. Σημειωτέον ότι το ΙΕΠ, σε έγγραφό του στις 14/7/2025, αναφέρει ότι τα ψηφιακά μέσα των βιβλίων μπορούν να παραδοθούν και ως το τέλος του 2025.

 

Με Κωνσταντίνο Σκρέκα η πολιτική εκδήλωση της ΔΗΜ.Τ.Ο. Αιγιαλείας για τα 51 χρόνια από την ίδρυση της ΝΔ

Με αφορμή τη συμπλήρωση 51 ετών από την ίδρυση της Νέας Δημοκρατίας η Δημοτική Τοπική Οργάνωση Αιγιαλείας  προγραμματίζει την Τετάρτη, 15 Οκτωβρίου, πολιτική εκδήλωση με ομιλητή το Γραμματέα της Πολιτικής Επιτροπής του κόμματος και βουλευτή Τρικάλων Κωνσταντίνο Σκρέκα.

Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στο πολιτιστικό κέντρο Αιγίου «Αλέκος Μέγαρης» (ώρα έναρξης: 7μ.μ.).

 

Μήνυμα Προέδρου Βασίλη Σταθακάρου

Πριν από 51 χρόνια η Δημοκρατία στη χώρα μας ήταν πράγματι νέα. Η τρίτη δημοκρατική περίοδος της ιστορίας του ελληνικού Κράτους μόλις είχε ξεκινήσει και η Ελλάδα προσπαθούσε να ξαναβρεί τον χαμένο βηματισμό της. Πριν από 51 χρόνια ο εθνάρχης Κωνσταντίνος Καραμανλής ίδρυσε το πολιτικό κόμμα το οποίο έμελλε να αποτελέσει τη διαχρονική σταθερά της μεταπολίτευσης. Εδώ και 51 χρόνια η Νέα Δημοκρατία αποτελεί εγγυητή σταθερότητας, εθνικής ανεξαρτησίας, οικονομικής ελευθερίας και ασφάλειας για την πατρίδα.

Φέτος, η μεγάλη κεντροδεξιά φιλελεύθερη παράταξη που έκανε το όραμα πράξη, συμπληρώνει αισίως 51 χρόνια ζωής, 51 χρόνια συνυφασμένα με την ενότητα και την πρόοδο, 51 χρόνια αδιάλειπτης προσφοράς στην ελληνική κοινωνία και στην αναπτυξιακή πορεία του τόπου, 51 χρόνια στήριξης και προκοπής του ελληνικού νοικοκυριού.

Η Νέα Δημοκρατία, το κόμμα της Γ΄ Ελληνικής Δημοκρατίας με τη μεγαλύτερη ανθεκτικότητα, 51 χρόνια συνθέτει, συμπεριλαμβάνει, συλλειτουργεί με όλες τις ικανές και προοδευτικές δυνάμεις, διδάσκοντας κάθε Ελληνίδα και κάθε Έλληνα, όπου γης, να στοχεύει ψηλά.

Αντιπαρερχόμενη τις αντιξοότητες και τις δυσκολίες των τελευταίων ετών, με ρίζες βαθιά εδραιωμένες μέσα στην κοινωνία, η Νέα Δημοκρατία εξακολουθεί να κυριαρχεί στο πολιτικό σκηνικό, ξεχωρίζοντας αριθμητικά, αλλά και ποιοτικά, από τους εν συγχύσει αντιπάλους της, φανερώνοντας την εμπιστοσύνη που διατηρούν στη μεγάλη φιλελεύθερη παράταξη οι Έλληνες πολίτες. Σήμερα η Νέα Δημοκρατία παραμένει η παράταξη της ευθύνης, της ευρωπαϊκής προοπτικής, του φιλελευθερισμού, της κοινωνικής δικαιοσύνης, αλλά και των δύσκολων και συγχρόνως σωστών αποφάσεων.

Τα εθνικά επιτεύγματα της Ν.Δ είναι πράγματι τεράστια. Και η ιστορική της διαδρομή μέσα στην Ευρώπη είναι όντως μοναδική. Την ώρα που τόσα άλλα κόμματα έχουν συρρικνωθεί ή εξαφανιστεί μετά το 1974, εμείς παραμένουμε η μόνη παράταξη που ποτέ δεν μεταλλάχθηκε. Ποτέ δεν μπήκε σε τυχοδιωκτικές αναζητήσεις, για πρόσκαιρο μικροκομματικό όφελος, αλλά υπηρέτησε πάντοτε το εθνικό συμφέρον.

Ήμασταν και παραμένουμε, όπως έλεγε ο Εθνάρχης Κωνσταντίνος Καραμανλής, η «απροκατάληπτη εθνική παράταξη».

Εμείς είμαστε η παράταξη που το 2019 λυτρώσαμε τον τόπο και στη συνέχεια δώσαμε ένα τέλος στο ψέμα και στην καθήλωση. Είναι μία αναγεννητική προσπάθεια, που ξεκίνησε το καλοκαίρι του 2019 και διαρκεί μέχρι τις μέρες μας. Και είναι σίγουρο πως θα διαρκέσει για πολύ ακόμα. Γιατί το βλέμμα μας δεν κοιτά ούτε αριστερά, ούτε δεξιά, κοιτά μπροστά. Μόνο μπροστά.

Σε αυτή την προσπάθεια έχουμε δίπλα μας εκατομμύρια πολίτες, έχουμε δίπλα μας όλους εκείνους που έφεραν μια χρεοκοπημένη χώρα στις πρώτες θέσεις της ανάπτυξης, πιο ισχυρή από ποτέ, με πολίτες να πληρώνουν λιγότερους φόρους, έχοντας περισσότερες δουλειές και καλύτερο εισόδημα. Πολίτες που δεν τους λείπουν, ασφαλώς, τα προβλήματα, αλλά που ξέρουν και νιώθουν ότι μόνο ο δικός μας δρόμος είναι αυτός που τελικά οδηγεί στο ξέφωτο.

Παραδίδοντας τον πυρσό από γενιά σε γενιά, συνεχίζουμε να κοιτάμε με οδηγό τον πρόεδρό μας και πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη δυνατά, τολμηρά, μπροστά στο ακόμα πιο δυναμικό αύριο που από κοινού διαμορφώνουμε. Γιατί η Νέα Δημοκρατία είμαστε ένας προς έναν όλοι οι πολίτες. Γι’ αυτό άλλωστε μπορέσαμε να αντέξουμε 51 ολόκληρα χρόνια στην πρώτη γραμμή της μάχης. Έτσι ακριβώς θα συνεχίσουμε να προσφέρουμε στην πατρίδα μας και στο μέλλον.

Χρόνια πολλά στη Νέα Δημοκρατία, χρόνια πολλά στη Δημοκρατία.

Τιμή σε όλους εκείνους που οικοδόμησαν τη μεγάλη μας παράταξη. Προχωράμε ενωμένοι. Τα καλύτερα έρχονται, είναι μπροστά μας.

 

 

 

Ιερά Μητρόπολη Καλαβρύτων και Αιγιαλείας: Ξαναρχίζουν τα μαθήματα Παραδοσιακής και Ευρωπαϊκής Μουσικής

0

Η Ιερά Μητρόπολη Καλαβρύτων και Αιγιαλείας, με την πατρική φροντίδα και μέριμνα του Μητροπολίτου κ. Ιερωνύμου, συνεχίζει και φέτος το ευλογημένο έργο της πνευματικής καλλιέργειας των παιδιών και των νέων στον τομέα της μουσικής εκπαίδευσης, με την επανέναρξη των μαθημάτων δύο μουσικών τμημάτων για το εκπαιδευτικό έτος 2025-26.

Για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά το «Νεανικό Φωνητικό Σύνολο Παραδοσιακής Μουσικής» καλεί μαθητές όλων των βαθμίδων της Εκπαίδευσης να γίνουν κοινωνοί του πλούτου της παραδοσιακής μας μουσικής, να γνωρίσουν τον θησαυρό της ελληνικής ψαλμωδίας και του δημοτικού τραγουδιού, και να πορευθούν σε ένα γνήσιο μουσικό ταξίδι που συνδέει το χθες με το σήμερα.

Την ευθύνη και τη φροντίδα του τμήματος έχει ο Καθηγητής Μουσικής Σπυρίδων Οικονομόπουλος (τηλ. 6937 509538).

Για δεύτερη χρονιά η «Νεανική Χορωδία Ευρωπαϊκής Μουσικής» προσκαλεί μαθητές του Δημοτικού να γνωρίσουν την ευρωπαϊκή μουσική παράδοση, να ασκηθούν στη χορωδιακή τέχνη και να βιώσουν τη χαρά της συνεργασίας και της αρμονίας μέσα από το τραγούδι.

Την ευθύνη του τμήματος έχει η Καθηγήτρια Μουσικής στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, Πρεσβυτέρα Ευφροσύνη Γιαννακοπούλου.

Για πληροφορίες σχετικά με τη «Νεανική Χορωδία Ευρωπαϊκής Μουσικής», οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στον Πρεσβύτερο π. Σπυρίδωνα Αλεξόπουλο (τηλ. 6981 049257)

Η πρώτη συνάντηση και για τα δύο μουσικά τμήματα θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 4 Οκτωβρίου, στις 5μ.μ., στο Εκκλησιαστικό Κέντρο Αγωγής & Εκπαιδεύσεως Νέων «Νέοι Ορίζοντες».

Η συμμετοχή στα δύο μουσικά τμήματα είναι εντελώς δωρεάν.

 

 

Εξαρθρώθηκε εγκληματική ομάδα που διέπραττε κλοπές στο Αίγιο με το πρόσχημα υπαλλήλων του Δ.Ε.Δ.Δ.Η.Ε. – Συνελήφθησαν τρία μέλη της, ενώ εξιχνιάστηκαν 18 κλοπές

Εξαρθρώθηκε, μετά από μεθοδική έρευνα των αστυνομικών του Τμήματος Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Αιγιαλείας, εγκληματική ομάδα, τα μέλη της οποίας ενέχονται στη συστηματική διάπραξη κλοπών σε βάρος πολιτών στην Αιγιάλεια με το πρόσχημα υπαλλήλων του Δ.Ε.Δ.Δ.Η.Ε .
Για την υπόθεση συνελήφθησαν τρεις άνδρες, σε βάρος των οποίων σχηματίστηκε δικογραφία κακουργηματικού χαρακτήρα, για εγκληματική οργάνωση (συμμορία) και διάπραξη διακεκριμένων κλοπών.
Ειδικότερα, προχθές το μεσημέρι, άγνωστος δράστης επικοινώνησε τηλεφωνικά με γυναίκα στο Αίγιο και προσποιούμενος υπάλληλο του ΔΕΔΔΗΕ, επικαλούμενος υποτιθέμενη διαρροή ρεύματος στην οικία της, της ζήτησε να συγκεντρώσει κοσμήματα, χρήματα και τηλεχειριστήρια σε λεκάνη και στη συνέχεια να τα τοποθετήσει σε σημείο εξωτερικά της οικίας της.
Η γυναίκα, αντιλαμβανόμενη την σε βάρος της απάτη, ενημέρωσε τους αστυνομικούς, οι οποίοι εντόπισαν και συνέλαβαν τους δυο κατηγορούμενους σε σταθμευμένο όχημα, κοντά στην οικία της, ενώ ο τρίτος κατηγορούμενος συνελήφθη κατά την είσοδό του στο προαύλιο χώρο της οικίας όπου μετέβη προκειμένου να παραλάβει τη λεκάνη με τα υποτιθέμενα κοσμήματα και χρήματα.
Σε σωματικούς ελέγχους που πραγματοποίησαν οι αστυνομικοί στους συλληφθέντες βρήκαν στην κατοχή τους και κατάσχεσαν τρία κινητά τηλέφωνα, ενώ κατασχέθηκε το αυτοκίνητο ως μέσο τέλεσης αξιόποινης πράξης.
Στο πλαίσιο των εμπεριστατωμένων ερευνών του Τμήματος Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Αιγιαλείας, διαπιστώθηκε ότι οι συλληφθέντες από τις 11-8-2025 έως τις 29-9-2025 συγκρότησαν δομημένη εγκληματική ομάδα και ενεργώντας με τον ίδιο τρόπο δράσης (modus operandi), διέπραξαν συνολικά ακόμη 17 κλοπές (5 τετελεσμένες – 12 απόπειρες), στην Αιγιάλεια και στην Άρτα, κατά τις οποίες αφαίρεσαν  το συνολικό χρηματικό ποσό των 7.700 ευρώ και κοσμήματα συνολικής αξίας 45.000 ευρώ.
Ως προς τον τρόπο δράσης οι κατηγορούμενοι προσποιούμενοι τους υπαλλήλους του ΔΕΔΔΗΕ, με το πρόσχημα διαρροής ρεύματος, διέπραταν κλοπές, μεσημβρινές και απογευματινές ώρες, σε οικίες στον αστικό ιστό της πόλης του Αιγίου, ζητώντας από τα υποψήφια θύματά τους να τοποθετήσουν έξω από τις οικίες τους λεκάνες με κοσμήματα, χρήματα, μπαταρίες και  τηλεχειριστήρια που τυχόν εκπέμπουν ακτινοβολία, τα οποία στη συνέχεια αφαιρούσαν.
Επιπλέον, προκειμένου να δυσχεράνουν τον εντοπισμό τους από τις αστυνομικές Αρχές, είχαν εφοδιαστεί με κάρτες sim κινητών τηλεφώνων ονομαστικοποιημένων σε ανύπαρκτους αλλοδαπούς «αχυράνθρωπους – ghost phones».
Επισημαίνεται ότι στις περιπτώσεις που θα τελεσφορούσαν οι απόπειρες των κλοπών τα μέλη της εγκληματικής ομάδας θα αποκόμιζαν επιπλέον 5.000 ευρώ και κοσμήματα συνολικής αξίας 45.000 ευρώ.
Οι συλληφθέντες θα οδηγηθούν στον Εισαγγελέα Πρωτοδικών Αχαΐας / Παράλληλη Έδρα Αιγίου, ενώ έχουν απασχολήσει τις Αρχές στο παρελθόν για τέλεση αξιόποινων πράξεων.

Ανεστάλη η εκτέλεση των δύο πρωτοκόλλων κατεδάφισης του λιμενίσκου Κρυονερίου

Συνεχίζονται οι πρωτοβουλίες της Δημοτικής Αρχής Αιγιαλείας και της διοίκησης του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου για τη διάσωση αλλά και την περαιτέρω αξιοποίηση των λιμενίσκων Διακοπτού και Κρυονερίου, που εδώ και δεκαετίες αποτελούν σημεία αναφοράς στις τοπικές κοινωνίες.

Μετά τη δικαστική αναστολή των εργασιών κατεδάφισης του λιμενίσκου του Διακοπτού, πρόσφατη απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Πατρών αναστέλλει και την εκτέλεση των δύο πρωτοκόλλων κατεδάφισης του λιμενίσκου του Κρυονερίου, που είχε οριστεί από την αρμόδια υπηρεσία της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδος και Ιονίου μετά από αναβολή για την Πέμπτη 2 Οκτωβρίου 2025. Κατά της εκτέλεσης των πρωτοκόλλων κατεδάφισης είχε ασκήσει αίτηση ακύρωσης και αίτηση αναστολής ενώπιον του Διοικητικού Εφετείου Πατρών ο Ναυτικός και Αθλητικός Όμιλος «Άγιος Νικόλαος» Κρυονερίου. Το δικαστήριο δέχτηκε την εν λόγω αίτηση και με προσωρινή διαταγή του απαγορεύει οποιαδήποτε εργασία κατεδάφισης των εγκαταστάσεων του λιμενίσκου, που θα προκαλούσε -μεταξύ άλλων- και ανυπολόγιστη καταστροφή του περιβάλλοντος.

Μετά από αυτή τη θετική εξέλιξη αναμένεται και η απόφαση εκ μέρους του αρμοδίου Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Αχαΐας Φωκίωνα Ζαΐμη για τη διενέργεια εργασιών καθαρισμού του λιμενίσκου, καθώς με τα χρόνια έχουν δημιουργηθεί προσχώσεις από φερτά υλικά στην είσοδο του λιμενίσκου και εντός αυτού, γεγονός που έχει καταστήσει σχεδόν αδύνατη την είσοδο και έξοδο των δεκάδων σκαφών που φιλοξενούνται στις εγκαταστάσεις του, ενώ ταυτόχρονα έχει δημιουργήσει και πρόβλημα δημόσιας υγείας από τα λιμνάζοντα ύδατα.

«Η τοπική κοινωνία θέλει, στην συντριπτική της πλειοψηφία, τη νομιμοποίηση και κατ’ επέκταση τη διάσωση των λιμενίσκων σε Κρυονέρι και Διακοπτό, ενώ δικός μας στόχος είναι η περαιτέρω αναβάθμισή τους προς όφελος των κατοίκων και της τουριστικής και οικονομικής ανάπτυξης των δύο περιοχών» δήλωσε σχετικά ο πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Αιγιαλείας Ανδρέας Οικονόμου.

 

Νέο Δ.Σ. στον Πολιτιστικό και Περιβαλλοντικό Σύλλογο Αλυκής Αιγίου «Ο Άγιος Νικόλαος»

Το Διοικητικό Συμβούλιο του Πολιτιστικού και Περιβαλλοντικού Συλλόγου Αλυκής Αιγίου «Ο Άγιος Νικόλαος», ύστερα από πρόσκληση του πρώτου επιλαχόντα στις πρόσφατες Αρχαιρεσίες Νίκου Παπαδόπουλου, συνεκλήθη στα γραφεία της Ομοσπονδίας Συλλόγων Αιγιαλείας (Ο.Σ.Α.) και συγκροτήθηκε σε σώμα για την επόμενη τριετία ως εξής:

Πρόεδρος: Νίκος Παπαδόπουλος

Α’ Αντιπρόεδρος: Σωκράτης Μαυρίδης

Β’ Αντιπρόεδρος: Κώστας Σταθόπουλος

Γεν. Γραμματέας: Λίτσα Μπουρνά

Ταμίας: Παναγιώτης Γεωργακόπουλος

Έφορος Εκδηλώσεων: Στέργιος Καυκιός

Μέλος: Γιώργος Αλεξόπουλος

Τις επόμενες ημέρες θα ακολουθήσει συνεδρίαση του νέου Δ.Σ. και θα ανακοινωθούν οι όροι και η ημερομηνία διεξαγωγής της 4ης Έκθεσης/ Διαγωνισμού Φωτογραφίας.