Την Κυριακή, 12 Οκτωβρίου, το ετήσιο μνημόσυνο του αείμνηστου Δημάρχου Αιγιάλειας Δημήτρη Καλογερόπουλου

Την Κυριακή, 12 Οκτωβρίου, στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό Παναγίας Φανερωμένης Αιγίου θα τελεστεί το ετήσιο μνημόσυνο του αείμνηστου Δημάρχου Αιγιάλειας Δημήτρη Καλογερόπουλου.

Αμέσως μετά θα ακολουθήσει εκδήλωση μνήμης στο Πολύκεντρο με ομιλίες, συμμετοχή της Δημοτικής Χορωδίας, προβολή βίντεο και ανακοίνωση ονοματοδοσίας του Δημαρχείου Συμπολιτείας σε «Δημήτρης Καλογερόπουλος».

Η εκδήλωση μνήμης θα πραγματοποιηθεί με προσκεκλημένους εκπροσώπους θεσμών και φορέων.

Από σήμερα (1/10) οι χοροί αρχίζουν στον Λαογραφικό Χορευτικό Σύλλογο Αιγίου «Το Χοροστάσι»

0

«Κι ο ένας του άλλου να κρατεί, πα στον αρμό τα χέρια…»! Και οι χοροί αρχίζουν στον Λαογραφικό Χορευτικό Σύλλογο Αιγίου «Το Χοροστάσι» από σήμερα, Τετάρτη 1η Οκτωβρίου.

Έτοιμη η πολυδύναμη αίθουσα του συλλόγου να υποδεχτεί χορευτές και χορεύτριες όλων των ηλικιών, που θα πλαισιώσουν τα τμήματα, τα οποία θα λειτουργήσουν στο «Χοροστάσι», με δασκάλους χορού τους Τότα Σταθούλια, Γιώργο Σιακκή και Βασίλη Σταμόπουλο. Οι μικροί χορευτές-τριες θα κάνουν την αρχή για τη χορευτική χρονιά ενώ, γενικά στο σύλλογο, θα λειτουργήσουν τμήματα για νήπια/προνήπια, παιδιά προσχολικής ηλικίας, παιδιά δημοτικού, εφήβους και ενήλικες.

Μέσα από την ανάδειξη όσων πρεσβεύει και περιλαμβάνει ο ελληνικός παραδοσιακός-λαϊκός χορός (μουσική, τραγούδι, χορός, φορεσιά, γλέντι, πανηγύρι, κοινωνικές δράσεις, παραστάσεις, πολιτισμικές παρεμβάσεις κ.ά.), αλλά και πολυεπίπεδες συνεργασίες, το «Χοροστάσι» στοχεύει και σε καινοτόμες δράσεις, που θα αφορούν σε μαθήματα χορού, γνωριμία με μορφές τέχνης του παραδοσιακού πολιτισμού, διοργανώσεις δράσεων και εκδηλώσεων με καλλιτεχνικό και κοινωνικό ενδιαφέρον.

«Χορόν, χαρά, χαρείτε…», γιατί ο παραδοσιακός χορός είναι μια δραστηριότητα που βιώνεται σαν μοναδική εμπειρία, ένα προσωπικό ταξίδι ιδιαίτερο για το άτομο, κυρίως όμως πρόκειται για μια κοινή γλώσσα επικοινωνίας, ένα μοίρασμα. Εγγύηση για όλα αυτά η έμπειρη, δυναμική και δημιουργική ομάδα των δασκάλων χορού, οι οποίοι έχουν συμπράξει, στην πολύχρονη διαδρομή τους, με όλους τους κορυφαίους καλλιτέχνες και ορχήστρες της ελληνικής παραδοσιακής μουσικής (Δόμνα Σαμίου, Χρόνη Αηδονίδη, Νίκο Φιλιππίδη, Γιώργο Κωτσίνη, Πάνο Δημητρακόπουλο, Μάνο Κουτσαγγελίδη, Βαγγέλη Δημούδη, Μπάμπη Τσέρτο, Γιώργο Μαρινάκη, Κυριάκο Γκουβέντα, Σάββα Σιάτρα, Παναγιώτη Λάλεζα, Χάλκινα Ηχοχρώματα, Χοροσταλίτες, Πεντάηχον, Μανώλη Κόττορο, Θωμά Κωνσταντίνου, Κώστα Μερετάκη, Γιάννη Παυλόπουλο, Μαρία Αναματερού, Χάλκινα της Γουμένισσας, Θύμιο Γκογκίδη κ.ά.) ενώ έχουν οργανώσει δεκάδες θεματικές παραστάσεις (αφιερώματα σε χορευτικές περιοχές, ιστορικές περιόδους και γεγονότα, έθιμα στον κύκλο του χρόνου, λαϊκά πανηγύρια, θρησκευτικές γιορτές, δρώμενα…), έχουν συμμετάσχει σε πολλά πανελλήνια και διεθνή φεστιβάλ χορού και συναντήσεις χορευτικών συλλόγων και έχουν συνεργαστεί με πλήθος φορέων, πολιτιστικών συλλόγων, διεθνών οργανισμών για τον παραδοσιακό χορό και πολιτισμό.

Παράλληλα, με την έναρξη μαθημάτων χορού, θα συνεχιστούν οι εγγραφές για τα τμήματα όλων των ηλικιών, για όσους-ες θέλουν να χορέψουν με χαρά, να απολαύσουν τη μουσική, να δώσουν χώρο στα συναισθήματα και να τα εκφράσουν, να εναρμονίσουν ψυχή και σώμα, να βιώσουν εμπειρίες, να γίνουν συμμέτοχοι και συνοδοιπόροι στο «Πανηγύρισμα», να βάλουν το δικό τους λιθαράκι στο αέναο ταξίδι του ελληνικού παραδοσιακού χορού!

Ολοκληρώνονται οι εργασίες στα εσωτερικά δίκτυα αποχέτευσης στην παραλιακή Αιγιάλεια – Μέσα στο 2026 οι συνδέσεις οικιών και επιχειρήσεων

Σε φάση ολοκλήρωσης περνούν οι εργασίες για την κατασκευή των εσωτερικών δικτύων αποχέτευσης, ώστε μέσα στο 2026 να συνδεθούν οικίες και επιχειρήσεις σε όλη την παραλιακή Αιγιάλεια.

Μετά από στασιμότητα που παρατηρήθηκε στο έργο, τόσο στο ανατολικό όσο και στο δυτικό τμήμα, τα διάφορα προβλήματα φαίνεται ότι ξεπεράστηκαν και έτσι, σε πρόσφατη συνάντηση εκπροσώπων της αναδόχου εταιρείας με στελέχη της ΔΕΥΑ Αιγιαλείας, τονίστηκε ότι πλέον ξεκινούν ξανά μέσα στις επόμενες ημέρες οι εργασίες στο εναπομείναν τμήμα σε Σελιανίτικα, Λόγγο, Νέο Ερινεό και Καμάρες, με χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης τα τέλη του έτους, ώστε από αρχές του 2026 να ξεκινήσουν και οι συνδέσεις με τον κεντρικό συλλεκτήριο αγωγό. Μάλιστα, εξασφαλίστηκαν επιπλέον 1 εκ. ευρώ ώστε να καλυφθούν όσες εκκρεμότητες προέκυψαν με τις αναδιαρθρώσεις τιμών από την υπογραφή της σύμβασης έως και σήμερα.

Στην Ανατολική Αιγιάλεια ήδη ένα συνεργείο έχει ξεκινήσει ξανά εργασίες αποπεράτωσης, ενώ έχουν αποσταλεί προς την Κτηματική Υπηρεσία νέες μελέτες που ζητήθηκαν ώστε να αδειοδοτηθούν τα αντλιοστάσια της περιοχής. Έως το τέλος του έτους θεωρείται ότι θα έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες αδειοδότησης, ώστε αρχές της χρονιάς να τοποθετηθούν τα αντλιοστάσια στις παραλίες της Ακράτας και της Αιγείρας, όπου μάλιστα οι εργασίες θα γίνουν σε συνδυασμό με την αποκατάσταση του παραλιακού δρόμου, μετά την εξασφάλιση του σχετικού κονδυλίου που έχει ανακοινωθεί. Έτσι, μέσα στο 2026 θα ξεκινήσουν και εκεί οι συνδέσεις.

Τέλος, σε φάση ολοκλήρωσης βρίσκεται και το αποχετευτικό στις κοινότητες Τέμενης, Βαλιμιτίκων και Διγελιωτίκων, ώστε μέσα στο 2026 να πραγματοποιηθούν οι συνδέσεις με το δίκτυο.

 

Ανοιχτή σήμερα (30/9) η Κοινωνική Ιματιοθήκη στο Αίγιο

Η Ιερά Μητρόπολη Καλαβρύτων και Αιγιαλείας σε συνεργασία με την Κοινωνική Υπηρεσία του Δήμου Αιγιαλείας ενημερώνει ότι η Κοινωνική Ιματιοθήκη, η οποία βρίσκεται επί της συμβολής των οδών Μητροπόλεως και Μελετοπούλων, θα είναι ανοικτή σήμερα, Τρίτη 30 Σεπτεμβρίου, από τις 6μ.μ. έως τις 8μ.μ., προκειμένου να πραγματοποιηθεί διανομή ειδών ιματισμού σε συνανθρώπους μας που χρήζουν της παροχής αυτών καθώς και σχολικών ειδών (τσάντες, κασετίνες, τετράδια, βιβλία, σχολικά βοηθήματα) εν όψει της νέας σχολικής χρονιάς.

Σημειωτέον ότι για όσους εκ των πολιτών επιθυμούν να προσφέρουν σχολικά είδη ή ιματισμού, η παραλαβή τους θα γίνεται στο κατάστημα της «TOYOTA» κατά της πρωινές ώρες (οδός Κορίνθου 2, Αίγιο).

Υπεύθυνη Ιματιοθήκης είναι η Ντία Παναγοπούλου (τηλ. 6942982430).

Με Εργαστήρια Χειροτεχνίας συνεχίζονται την Κυριακή (5/10) οι εκδηλώσεις του 28ου Φεστιβάλ Σταφίδας

Οι εκδηλώσεις του φετινού 28ου Φεστιβάλ Σταφίδας που διοργανώνει ο Φιλοπροοδευτικός Σύλλογος Γρηγόρη Αιγιάλειας «Ο Άγιος Γρηγόριος» συνεχίζονται την Κυριακή 5 Οκτωβρίου (ώρα 11π.μ.) με τα Ανοικτά Εργαστήρια Χειροτεχνίας για μικρούς και μεγάλους με θέμα «Στα καλάθια του χρόνου: ένα παραμυθένιο ταξίδι με κοφινάκια και σταφίδες».

Τα εργαστήρια διοργανώνονται στην αίθουσα του πρώην Δημοτικού Σχολείου του χωριού Γρηγόρη Αιγιαλείας με είσοδο ελεύθερη για το κοινό και απευθύνονται κυρίως σε παιδιά αλλά και σε ενήλικες. Οι συμμετέχοντες θα κατασκευάσουν με φυσικά υλικά χειροτεχνήματα από πηλό, ξύλο και πορσελάνη, αντλώντας έμπνευση από την συγκομιδή της Κορινθιακής σταφίδας. Ακόμη κατά τη διάρκεια των εργαστηρίων θα πραγματοποιηθεί παρουσίαση δράσης των μαθητών του Δημοτικού Σχολείου Ροδοδάφνης Αιγιαλείας με θέμα τη σταφίδα.

Προσκαλούνται μαθητές σχολείων της περιοχής για διαδραστικές δράσεις και παρακολούθηση των εργαστηρίων αυτών. Στους συμμετέχοντες θα δοθεί συσκευασμένη σταφίδα προσφορά της Παναιγιάλειας Ένωσης Συνεταιρισμών.

Τα Ανοικτά Εργαστήρια Χειροτεχνίας όπως και οι εκδηλώσεις του 28ου Φεστιβάλ Σταφίδας 2025 που προηγήθηκαν (Κεντρική Εκδήλωση – γιορτή Σταφίδας, 2η Πεζοπορία στο παλαιό ιστορικό μονοπάτι της σταφίδας «Μονοπάτι Διαβίωσης» και 2ο Σεμινάριο – επίδειξη μαγειρικής) διοργανώνονται από το Φιλοπροοδευτικό Σύλλογο Γρηγόρη «Ο Άγιος Γρηγόριος» και πραγματοποιούνται σε συνδιοργάνωση με το Υπουργείο Πολιτισμού και υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού και του Δήμου Αιγιαλείας.

 

Εκδήλωση βράβευσης μαθητών που συμμετείχαν στο διαγωνισμό Ζωγραφικής και Φωτογραφίας της Ιεράς Μητροπόλεως Καλαβρύτων και Αιγιαλείας

Μία εξαιρετική και άρτια οργανωμένη εκδήλωση πραγματοποιήθηκε την Κυριακή, 21 Σεπτεμβρίου, στο Πνευματικό Κέντρο «Νέοι Ορίζοντες» της Ιεράς Μητροπόλεως Καλαβρύτων και Αιγιαλείας για τη βράβευση των μαθητών των Σχολείων Α’/θμιας και Β’/θμιας Εκπαίδευσης που συμμετείχαν στο Διαγωνισμό Ζωγραφικής και Φωτογραφίας, ο οποίος διεξήχθη κατά την διάρκεια του σχολικού έτους 2024-2025, στο πλαίσιο του Εκπαιδευτικού και Πολιτιστικού Προγράμματος της Ι.Μ.Κ.Α. «Δημιουργώ – Καινοτομώ μέσω της “υιοθέτησης” ενός ιστορικού μνημείου της περιοχής Αιγιαλείας και Καλαβρύτων».

Μαθητές και μαθήτριες των σχολείων της περιοχής ανταποκρίθηκαν πρόθυμα και με ιδιαίτερο ενδιαφέρον στο Πρόγραμμα και υπό την καθοδήγηση των Καθηγητών τους, των Διευθυντών τους και με την απόλυτη στήριξη των οικογενειών τους εργάσθηκαν με υπερβάλλοντα ζήλο και εξαιρετική αφοσίωση. Το αποτέλεσμα υπήρξε αξιοθαύμαστο και συγκινητικό τόσο σε επίπεδο αυτενέργειας, έμπνευσης και δημιουργικότητας, όσο σε επίπεδο αισθητικής και καλλιτεχνικής αρτιότητας.

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης ο υπεύθυνος διεξαγωγής του Προγράμματος Σπύρος Παπαλουκάς, Μηχ. Η/Υ και Πληροφορικής, επεσήμανε την αξία και τη σπουδαιότητα του προγράμματος, παρουσίασε στην οθόνη τα έργα των μαθητών και ιδιαιτέρως εκείνων που διακρίθηκαν και απέσπασαν τα τρία πρώτα βραβεία.

Μετά την απονομή των τιμητικών διακρίσεων και των βραβείων στους μαθητές, παρουσία εκπροσώπων της Εκκλησίας, της Εκπαίδευσης (Διευθυντών και Καθηγητών Σχολείων), καθώς και των γονέων των παιδιών, ο κ Παπαλουκάς παρουσίασε το νέο θέμα του Προγράμματος για το εκπαιδευτικό έτος 2025-2026, το οποίο αφορά σε Διαγωνισμό Ζωγραφικής και εστιάζει στον εθελοντισμό και την φροντίδα των ηλικιωμένων υπό τον τίτλο «Η χαρά τού να προσφέρεις – Χρώματα αγάπης για τους παππούδες και τις γιαγιάδες μας».

Στην εκδήλωση, η οποία στέφθηκε από απόλυτη επιτυχία, τον κ. Ιερώνυμο εκπροσώπησε ο Γενικός Αρχιερατικός Επίτροπος της Ιεράς Μητροπόλεως, Πρωτοπρεσβύτερος π. Χρήστος Τσάκαλος, ο οποίος μετέφερε τις ευχαριστίες, τις ευχές και τα συγχαρητήρια του Μητροπολίτη προς όλους τους συντελεστές διεξαγωγής του προγράμματος, ιδιαιτέρως δε προς τον υπεύθυνο Σπύρο Παπαλουκά και κυρίως τους μαθητές και τις μαθήτριες, που έλαβαν μέρος στην αξιόλογη αυτή προσπάθεια, ευχόμενος καλή συνέχεια και ευόδωση και του νέου προγράμματος της Ιεράς Μητροπόλεως.

 

Νέο διοικητικό συμβούλιο στο Χορευτικό Εργαστήρι Αιγίου

0

Συγκροτήθηκε σε σώμα το νέο διοικητικό συμβούλιο του Χορευτικού Εργαστηρίου Αιγίου, όπως προέκυψε από τις εκλογές που διενεργήθηκαν στις 14 Σεπτεμβρίου.

Η σύνθεσή του είναι η εξής:

Πρόεδρος: Τρίψας Βασίλειος

Αντιπρόεδρος: Χριστόπουλος Γεώργιος

Γραμματέας: Ψαρράκος Ιωάννης

Ταμίας: Φίλια Ευδοκία

Υπεύθυνος δημοσίων σχέσεων: Αντωνόπουλος Αντώνης

Έφοροι υλικού: Αντωνοπούλου Ελένη και Νικολακόπουλος Ιωάννης

Στον απόηχο της πετυχημένης χορευτικής χρονιάς που έκλεισε με την εξαιρετική παράσταση «Στην αγκαλιά της μάνας» στο κινηματοθέατρο «Απόλλων» και την παρουσίαση των τμημάτων του συλλόγου στην πλατεία Υψηλών Αλωνίων, το Χορευτικό Εργαστήρι ετοιμάζεται για την έναρξη της νέας χρονιάς με σχέδια και στόχους, που αναμένονται με ενδιαφέρον, όπως άλλωστε πράττει στα 23 χρόνια πορείας του στα πολιτιστικά δρώμενα της Αιγιάλειας.

Με μεράκι, πρωτοποριακές ιδέες που αναδεικνύουν την ουσία και τις αξίες του λαϊκού πολιτισμού και σεβασμό στην παράδοση, το Δ.Σ. και οι δάσκαλοι χορού συνεχίζουν τις σπουδαίες συνεργασίες, προσφέροντας ξεχωριστές παραστάσεις στο κοινό της Αιγιάλειας.

 

Εναρκτήρια συνάντηση του έργου ENERGIE – Συμμετέχει και ο δήμος Αιγιάλειας

Στις 8 και 9 Σεπτεμβρίου πραγματοποιήθηκε στην Ιταλία η εναρκτήρια συνάντηση του έργου (KoM) «ENERGIE – Empowering New Energies and Resources in Greece Italy arEa», το οποίο συγχρηματοδοτείται με 1.945.240 ευρώ από το πρόγραμμα Interreg VI-A Ελλάδα–Ιταλία 2021–2027. Το έργο φιλοδοξεί να επαναπροσδιορίσει τις περιφερειακές και απομακρυσμένες περιοχές ως βιώσιμους, δημιουργικούς και ελκυστικούς τόπους, μέσω συμμετοχικού σχεδιασμού.

Η συνάντηση φιλοξενήθηκε από την ARTI – Περιφερειακή Υπηρεσία Καινοτομίας της Περιφέρειας Απουλίας και σηματοδότησε την επίσημη έναρξη της υλοποίησης του έργου, καθώς και τον καθορισμό των πρώτων στρατηγικών βημάτων, με την καθοδήγηση της Κοινής Γραμματείας του Προγράμματος Interreg.

Το ENERGIE δοκιμάζει αναπαραγώγιμα μοντέλα αστικής αναγέννησης, συνδυάζοντας τον συμμετοχικό σχεδιασμό, την ανάπτυξη δεξιοτήτων και τη βιωσιμότητα, με στόχο την ενίσχυση ευάλωτων περιοχών, την προσέλκυση ταλέντων και τη δημιουργία νέων οικονομιών. Στην καρδιά του έργου βρίσκονται νέοι διεθνείς δημιουργοί κάτω των 35 ετών, με εξειδίκευση στη βιωσιμότητα, την καινοτομία και την πολιτιστική παραγωγή, οι οποίοι συνεργάζονται με τις τοπικές κοινότητες για τον σχεδιασμό σεναρίων εμπνευσμένων από τις αρχές του Νέου Ευρωπαϊκού Bauhaus.

Ο Δήμος Αιγιαλείας συμμετέχει ενεργά ως εταίρος, συμβάλλοντας στον σχεδιασμό και την υλοποίηση δράσεων που ενισχύουν την τοπική δημιουργικότητα και βιωσιμότητα. Τον Δήμο εκπροσώπησαν η Κωνσταντίνα Ζάχου, υπεύθυνη του έργου (Project Manager), και ο Κωνσταντίνος Σταθόπουλος, υπεύθυνος επικοινωνίας του έργου (Communication Manager).

Το έργο θα υλοποιηθεί πιλοτικά στις περιοχές Μπρίντιζι (Απουλία), Ματέρα (Βασιλικάτα) και Αιγιάλεια (Δυτική Ελλάδα), περιοχές που αντιμετωπίζουν προκλήσεις όπως η πληθυσμιακή μείωση, η αποβιομηχάνιση και η ανάγκη για πολιτιστική και οικονομική αναζωογόνηση. Το εταιρικό σχήμα του έργου αποτελείται από τους: ARTI – Περιφερειακή Υπηρεσία Καινοτομίας της Απουλίας (Επικεφαλής Εταίρος), Δήμο Μπρίντιζι, Ίδρυμα Matera-Basilicata 2019, Περιφερειακό Ταμείο Ανάπτυξης Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας και Δήμο Αιγιαλείας.

 

Σε Καλλιμανοπούλειο και Μητροπολιτικό Ναό Παναγίας Φανερωμένης οι Ιερατικές Συνάξεις των Κληρικών των Επαρχιών Καλαβρύτων και Αιγιαλείας

Με τη χάρη του Θεού και την ευλογία του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Καλαβρύτων και Αιγιαλείας κ. Ιερωνύμου, πραγματοποιήθηκαν οι Ιερατικές Συνάξεις των Κληρικών των δύο Επαρχιών της Ιεράς Μητροπόλεως Καλαβρύτων και Αιγιαλείας, την Πέμπτη 4 Σεπτεμβρίου στο «Καλλιμανοπούλειο Εκκλησιαστικό Διακονικό Κέντρο» στα Καλάβρυτα και την Τρίτη 16 Σεπτεμβρίου στον Μητροπολιτικό Ιερό Ναό Φανερωμένης Αιγίου.

Κατά την έναρξη των Συνάξεων, ο Σεβασμιώτατος παρουσίασε στο σώμα των Κληρικών τον νέο Πρωτοσύγκελλο της Ιεράς Μητροπόλεως, Αρχιμανδρίτη π. Αλέξανδρο Λουκάτο, απευθύνοντας προς εκείνον θερμές ευχές για φωτισμένη και καρποφόρα διακονία στο απαιτητικό έργο που του εμπιστεύθηκε η Εκκλησία.

Εν συνεχεία, κατά τη διάρκεια και των δύο Συνάξεων, αναπτύχθηκαν εισηγήσεις αναφορικά με ποικίλα και ουσιαστικά ζητήματα:

Πρωτοπρεσβύτερος π. Αργύριος Αθανασόπουλος – «Εκκλησία και Social Media»: Ανέλυσε τις δυνατότητες του διαδικτύου ως μέσου ευαγγελισμού, όταν χρησιμοποιείται με διάκριση, επεσήμανε την ανάγκη αποφυγής διχαστικών ή κοσμικών αντιπαραθέσεων και υπενθύμισε ότι ο Ιερέας οφείλει να παραμένει ουδέτερος, χωρίς να μετατρέπει τα κοινωνικά δίκτυα σε «πολιτικό βήμα».

Αρχιμανδρίτης π. Χρυσόστομος Μυλωνάς – «Το Μυστήριο της Μετανοίας: Μυστήριο της Αγάπης του Θεού»: Ανέπτυξε τη διάσταση της εξομολογήσεως ως «ιατρικής πράξεως» και όχι ως «δικαστηρίου», επεσήμανε ότι το έργο της ποιμαντικής δεν είναι θεωρητικό ούτε νομικίστικο, αλλά θεραπευτικό, και υπογράμμισε ότι οι Κληρικοί πρέπει να πορεύονται με πνεύμα συγκατάβασης, κατανόησης και αγάπης, μιμούμενοι τον ίδιο τον Χριστό, τον μέγιστο Ιατρό των ψυχών.

π. Χρήστος Δημήτρουλας & Πρωτοπρεσβύτερος π. Ιωάννης Αντωναρόπουλος – «Διαχείριση Ενοριών»: Εστίασαν σε πρακτικά ζητήματα οικονομικής και διαχειριστικής φύσεως των ενοριών, τονίζοντας την ανάγκη διαφάνειας, καλής οργάνωσης και σωστής αξιοποίησης των εκκλησιαστικών πόρων, προς όφελος του ποιμνίου.

Πρωτοπρεσβύτερος π. Χρήστος Τσάκαλος, Γενικός Αρχιερατικός Επίτροπος – «Θέματα λειτουργικής ευταξίας»: Έδωσε πρακτικές κατευθύνσεις για σεβασμό, ευπρέπεια, ταπείνωση και πλήρη συμμόρφωση στις οδηγίες του Ποιμενάρχου.

Οι εισηγήσεις συνοδεύτηκαν από γόνιμο διάλογο, με ανταλλαγή εμπειριών και πρακτικών προτάσεων για την καθημερινή ποιμαντική δράση.

Κατά την Ιερατική Σύναξη των Κληρικών της Αιγιαλείας, εισήγηση ανέπτυξε, επίσης, ο Επίσκοπος Κερνίτσης κ. Χρύσανθος, ο οποίος με πατρικό και εμπνευσμένο λόγο αναφέρθηκε στο λειτούργημα του Ιερέως στον σύγχρονο κόσμο.

Ο Θεοφιλέστατος τόνισε: «Η Εκκλησία είναι Χριστοκεντρική και Επισκοποκεντρική. Ο Ιερέας καλείται να μετέχει με θυσιαστική αγάπη στην Ιερωσύνη του Χριστού, θέτοντας τον εαυτό του στην υπηρεσία του λαού «χωρίς εγώ», γινόμενος «τα πάντα τοις πάσι»”. Επεσήμανε ότι ο «γεροντισμός» συνιστά μορφή οπαδισμού ξένη προς την Εκκλησία, καθώς και ότι πολλοί πιστοί στερούνται εκκλησιαστικού φρονήματος, γεγονός που καθιστά αναγκαία τη συστηματική κατήχηση. “Ο ιερέας πρέπει να συνδυάζει παράδοση και σύγχρονη πραγματικότητα, καλλιεργώντας προσωπική σχέση με το ποίμνιο, ενώ το γεγονός ότι ο κόσμος που συχνά αρέσκεται στα σκάνδαλα απαιτεί προσοχή και διάκριση από τον ποιμένα». Τέλος, υπογράμμισε την ανάγκη ιεροπρέπειας στα Μυστήρια, πιστής τήρησης του Τυπικού, αποφυγής φιλαργυρίας και κάθε εκκοσμικευμένης πρακτικής, σημειώνοντας ότι στη διακονία του Κληρικού μοναδικός βοηθός είναι ο Κύριος και ότι όλοι αποτελούμε καρπούς της θείας Πρόνοιας.

Κατά το πέρας των Ιερατικών Συνάξεων, τον λόγο έλαβε ο Μητροπολίτης κ. Ιερώνυμος, απευθύνοντας εγκάρδιες ευχαριστίες και λόγους επιστηριγμού προς τους Κληρικούς της Ιεράς Μητροπόλεως, τους οποίους χαρακτήρισε «ήρωες», διότι με αυταπάρνηση και φιλότιμο υπηρετούν τον λαό του Θεού, διακονώντας συχνά παράλληλα σε τέσσερις και πέντε ενορίες καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Επίσης, τόνισε την ανάγκη καλλιέργειας νέων ιερατικών κλήσεων, ώστε να επανδρωθούν οι Ιεροί Ναοί και να συνεχιστεί απρόσκοπτα το σωτηριολογικό έργο της Εκκλησίας. Κλείνοντας, ευχήθηκε σε όλους τους Ιερείς καλή, δημιουργική και ευλογημένη εκκλησιαστική χρονιά, με υγεία, πνευματική καρποφορία και πρόοδο.

 

Το νέο Δ.Σ. στον Πολιτιστικό και Περιβαλλοντικό Σύλλογο Αλυκής Αιγίου «Ο Άγιος Νικόλαος»

Με τη συμμετοχή πολλών μελών διενεργήθηκαν χθες (Κυριακή) στο  χώρο του καταστήματος «Τρίαινα» στην παραλία Αλυκής οι εκλογές για την ανάδειξη νέου Δ.Σ. στον Πολιτιστικό και Περιβαλλοντικό Σύλλογο «Ο Άγιος Νικόλαος».

Στο ΔΣ εκλέγονται κατά σειρά οι Νίκος Παπαδόπουλος, Κώστας Σταθόπουλος, Στέργιος Καυκιός, Παναγιώτης Γεωργακόπουλος, Λίτσα Μπουρνά, Γιώργος Αλεξόπουλος και Σωκράτης Μαυρίδης.

Στην Ομοσπονδία Συλλόγων Αιγιαλείας (Ο.Σ.Α.) εκλέγονται οι Νίκος Παπαδόπουλος, Παναγιώτης Γεωργακόπουλος και Σταύρος Καραδημητρόπουλος, ενώ στην Εξελεγκτική Επιτροπή εκλέγονται οι   Παναγιώτης Κουτρόπουλος, Χαράλαμπος Παπαδόπουλος και Χρήστος Φάκος.

Το νέο Διοικητικό Συμβούλιο θα συσταθεί σε σώμα τις επόμενες ημέρες.