Η Γενική Συνέλευση του Συνδέσμου Αποστράτων Συνταξιούχων Σωμάτων Ασφαλείας Αιγιαλείας «Ο Άγιος Λεόντιος»

Την περασμένη Κυριακή διεξήχθη στο Ενοριακό κέντρο του Ιερού Ναού Αγίου Λεοντίου Αιγίου η Ετήσια Γενική Συνέλευση του Συνδέσμου Αποστράτων Συνταξιούχων Σωμάτων Ασφαλείας Αιγιαλείας «Ο Άγιος Λεόντιος».

Εγκρίθηκαν ομόφωνα όλα τα θέματα και ο Πρόεδρος Τάσος Κατσωνόπουλος έκανε τον ετήσιο απολογισμό του Συνδέσμου.

Επίσης ενημέρωσε τα μέλη για τις διεκδικήσεις του κλάδου για την εισφορά αλληλεγγύης και για την απόκλιση άνω του 40%της σύνταξης από τον τελευταίο μισθό της ενέργειας.

Κατά τη διάρκεια της Γ.Σ. ο εφημέριος του Ιερού Ναού π. Νικόλαος δώρισε στον Πρόεδρο εικόνα του Αγίου Νικολάου και ευχήθηκε υγεία σε όλα τα μέλη.

Η παράσταση «Δύο γενιές, ένα τραγούδι» την Κυριακή (1/6) στο κινηματοθέατρο «Απόλλων» από το 2ο Δημοτικό Σχολείο Αιγίου

Τη μουσικοθεατρική παράσταση «Δύο γενιές, ένα τραγούδι»  παρουσιάζει την Κυριακή 1η Ιουνίου στις 11.30π.μ. στο κινηματοθέατρο «Απόλλων» το 2ο Δημοτικό Σχολείο Αιγίου, στο πλαίσιο των πολιτιστικών προγραμμάτων του.

Πρόκειται για μία μουσικοθεατρική παράσταση αφιερωμένη στις δεκαετίες ΄60, ΄70 και ΄80 και στόχος είναι οι μαθητές να γνωρίσουν τα σημαντικά γεγονότα που καθόρισαν και άλλαξαν την κοινωνία σε τοπικό και παγκόσμιο επίπεδο, καθώς και τα χαρακτηριστικά τραγούδια της κάθε δεκαετίας.

Επίσης στοχεύει στην ανάδειξη της διαχρονικότητας των τραγουδιών αυτών και πώς περνούν από γενιά σε γενιά και δεν χάνονται. Με αυτό το σκεπτικό η παράσταση ονομάζεται «Δυο γενιές, ένα τραγούδι» ενώ στα αξιοσημείωτα είναι το ότι θα συμμετέχουν και γονείς των μαθητών τόσο στη χορωδία όσο και στα θεατρικά δρώμενα.

Η είσοδος είναι ελεύθερη.

Στους Γ΄ Αγώνες Λόγου το Γυμνάσιο Διακοπτού εκπροσωπώντας το Δήμο Αιγιαλείας

Στις 22 Μαΐου η Γ΄ Τάξη του Γυμνασίου Διακοπτού συμμετείχε με μεγάλη επιτυχία στους Γ΄ Αγώνες Λόγου, που πραγματοποιήθηκαν στο Αρχαιολογικό Μουσείο Πατρών. Οι μαθητές και μαθήτριες εντυπωσίασαν τόσο με τις εξαιρετικές ατομικές ομιλίες τους όσο και με τη δυναμική παρουσία των τριών ομάδων τους στους διαξιφισμούς. Ιδιαίτερη μνεία αξίζουν οι προεδρεύοντες-αρχηγοί, που συντόνισαν άψογα τις διαδικασίες, καθώς και οι πρακτικογράφοι, που επέδειξαν υποδειγματική αποτελεσματικότητα και ικανότητα.

Ο διαγωνισμός καθιερώθηκε το 2023 από τον αείμνηστο Δήμαρχο Αιγιαλείας Δημήτρη Καλογερόπουλο. Το Γυμνάσιο Διακοπτού, το οποίο φέτος ήταν και το μοναδικό γυμνάσιο από την Αιγιάλεια, τίμησε την περιοχή με την εξαιρετική παρουσία και τις επιδόσεις του, αποσπώντας θετικά σχόλια και επαίνους από διοργανωτές και συμμετέχοντες.

Θερμά συγχαρητήρια στους εξαιρετικούς διοργανωτές και ομιλητές των Αγώνων, με ιδιαίτερη αναφορά στις Ιωάννα Παπαϊωάννου και Ιωάννα Θωμοπούλου για την πολύτιμη συμβολή τους στην επιτυχία της διοργάνωσης, καθώς επίσης και στη Γεωργία Μανωλοπούλου για την εξαιρετική ξενάγηση στον χώρο του Μουσείου.

Την αποστολή του σχολείου συντόνισε η Διευθύντρια και υπεύθυνη εκπαιδευτικός Έφη Ράπτη, ενώ συμμετείχαν οι μαθητές και μαθήτριες της Γ´ τάξης Ειρήνη Σπεράνσα, Αλέξανδρος Καψάλης, Γιώργος Μπουγέλης, Βάλια Παπακωνσταντίνου, Νεκταρία Παναγοπούλου, Χρυσούλα Παπαδοπούλου, Γεωργία Χαντζή, Ελεάννα Ταξιαρχοπούλου, Γιώργος Λαμπρακόπουλος, Ιωάννα Μητροπούλου, Μαρία Καλαντζοπούλου, Παναγιώτα Ροδοπούλου, Μαριλία Αγγελοπούλου, Βασίλης Μπουραντάς και Παναγιώτης Ασημακόπουλος.

Συνοδοί της αποστολής ήταν ο Λεωνίδας Θεολόγου και η νοσηλεύτρια  του σχολείου Κατερίνα Αντωνοπούλου.

 

«Όταν η ψυχή των παιδιών μιλά» σήμερα στο «Πολύκεντρο» Αιγίου

Μουσική εκδήλωση με τίτλο «Όταν η ψυχή των παιδιών μιλά» παρουσιάζουν σήμερα, Δευτέρα 26 Μαΐου, στις 7:30μ.μ. στο Συνεδριακό Κέντρο Αιγίου «Πολύκεντρο» η Ευρωπαϊκή Χορωδία της Ιεράς Μητροπόλεως Καλαβρύτων και Αιγιαλείας και η Χορωδία του 6ου Δημοτικού Σχολείου Αιγίου.

Υπεύθυνη Χορωδίας & Ορχήστρας η πρεσβυτέρα Έφη Γιαννακοπούλου – Καμπούρη, υπεύθυνη κειμένων η Νικολίτσα Συγγούνη και υπεύθυνη χορογραφιών η Τότα Σταθούλια.

MOTOCROSS: Τρεις νίκες για την ΠΑ.ΛΕ.ΜΟΤ. στον τρίτο αγώνα του Πανελληνίου Πρωταθλήματος

Η ΠΑΛΕΜΟΤ συμμετείχε με οκτώ αθλητές σε έξι κατηγορίες στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Motocross που συνεχίστηκε με τον τρίτο αγώνα για το 2025 στην νέα πίστα της Σκύδρας και κατέκτησε τρεις νίκες.

Αυτό που χαρακτήρισε τον αγώνα ήταν η ακύρωση όλης της δραστηριότητας το Σάββατο και η πραγματοποίηση μόνο του προγράμματος της Κυριακής. Ουσιαστικά έγινε μισός αγώνας με πολύ γρήγορες διαδικασίες.

Στην ΜΧ2 συμμετείχε ο Σωτήρης Φωτάκης (307 ΚΤΜ) και κατέκτησε την 2η και 1η θέση στα σκέλη και την 1η στον αγώνα.

Ο Ηλίας Καραγιάννης (174 FANTIC), με δυο 13ες θέσεις στα σκέλη πήρε την 13η στον αγώνα.

Ο Δημήτρης Τσεκούρας (171 KOVE) πήρε την 21η και 23η στα σκέλη και την 23η στον αγώνα.

MX WOMEN: Συμμετείχε μόνο η Αμαλία Λάμπρου (17 YAMAHA) αφού η αδερφή της Ιωάννα αναρρώνει από τραυματισμό, κατακτώντας εύκολα τις πρώτες θέσεις στα σκέλη και την 1η θέση στον αγώνα.

ΜΧ 65: Ο Δημήτρης Φωτόπουλος (911 YAMAHA) συνεχίζει την παράδοση της οικογένειας Φωτόπουλου να πρωταγωνιστεί στο Motocross. Στη Σκύδρα κατέκτησε δυο πρώτες θέσεις στα σκέλη και την 1η στον αγώνα.

ΜΧ85: Στην κατηγορία έτρεξε η Λαμπρινή Δριχούτη (223 GAS GAS), το μοναδικό κορίτσι στην κατηγορία κατακτώντας δυο 9ες θέσεις στα σκέλη και 9η στον αγώνα.

MX OPEN: Ο Σωτήρης Χίλιας (116 ΚΤΜ) με εγκατάλειψη στο πρώτο σκέλος και μια 17η θέση στο δεύτερο τερμάτισε στην 19η στον αγώνα.

MX SENIOR: Ο Σωτήρης Βαγενάς (450 YAMAHA) με μια 8η και μια 6η θέση στα σκέλη πήρε την 6η θέση στον αγώνα.

 

 

Προβλήθηκαν τα ντοκιμαντέρ Discovery Channel και Channel 5 για την Αρχαία Ελίκη στο Πανεπιστήμιο Πατρών – Τιμητική συμμετοχή του Πρύτανη στη Διεθνή Επιτροπή Αρχαίας Ελίκης

Την Τρίτη, 20 Μαΐου, προβλήθηκαν σε ειδική εκδήλωση στο Συνεδριακό και Πολιτιστικό Κέντρο του Πανεπιστημίου Πατρών, κατόπιν ευγενούς παραχώρησης από το Συμβούλιο Διοίκησης και τον Πρύτανη, οι πρόσφατες διεθνείς παραγωγές για την ανακάλυψη της Αρχαίας Ελίκης από το αμερικανικό τηλεοπτικό κανάλι Discovery Channel και το βρετανικό Channel 5.

Αντικείμενο των ντοκιμαντέρ, που ήδη προβλήθηκαν με υψηλή τηλεθέαση στο παγκόσμιο κοινό, αποτελεί η πρωτοποριακή επιστημονική μεθοδολογία που οδήγησε στην επιτυχή ανακάλυψη της Αρχαίας Ελίκης από την ερευνητική ομάδα του Πανεπιστημίου Πατρών και της Εταιρείας Φίλων Αρχαίας Ελίκης, λύνοντας ένα μεγάλο επιστημονικό αίνιγμα πολλών δεκαετιών.

Ιδιαίτερα, το Discovery Channel ενέταξε την έρευνα στην Αρχαία Ελίκη στην σειρά UNEARTHED εκπαιδευτικών ντοκιμαντέρ για την τριτοβάθμια ιδίως εκπαίδευση, ως μια έρευνα υποδειγματική που θα πρέπει να διδάσκεται. Αντίστοιχα, η βρετανική εφημερίδα Telegraph στην ανταπόκρισή της μετά την προβολή του Channel 5 έκανε ιδιαίτερη αναφορά στην ερμηνεία από την Ντόρα Κατσωνοπούλου δύο αρχαίων ελληνικών κειμένων που οδήγησε την έρευνα στην σωστή θέση αναζήτησης της αρχαίας πόλης και στην τελική επιτυχία. Κεντρικό στοιχείο των ντοκιμαντέρ για την ανάδειξη της επιστημονικής έρευνας και των σημαντικών ευρημάτων αποτελούν οι συνεντεύξεις με την Αρχαιολόγο Καθ. Ντόρα Κατσωνοπούλου, Διευθύντρια των ερευνών και ανασκαφών, και τον επικεφαλής Γεωλόγο, Καθ. Γιάννη Κουκουβέλα.

Την επιτυχημένη εκδήλωση στο Πανεπιστήμιο Πατρών που παρακολούθησαν ο πρώην Πρύτανης Καθ. Γ. Παναγιωτάκης, μέλη της πανεπιστημιακής κοινότητας, φοιτητές, αλλά και φίλοι, συντόνισε η Γ. Γραμματέας της ΕΦΑΕΛ, Αρχαιολόγος Μ. Καρβέλα. Χαιρετισμούς απηύθυναν ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Πατρών, Καθ. Χρ. Μπούρας, ο Αντιδήμαρχος Αιγιάλειας Ν. Καραΐσκος και ο Αντιπεριφερειάρχης Τουριστικής Ανάπτυξης Π. Σακελλαρόπουλος.

Για το ιστορικό των διεθνών παραγωγών και την εν γένει προβολή στο εξωτερικό του επιστημονικού έργου στην Αρχαία Ελίκη μίλησε η Ντόρα Κατσωνοπούλου, σημειώνοντας ιδιαίτερα την έκδοση του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης για την Δημοτική Εκπαίδευση στην Μ. Βρετανία, στην οποία το παράδειγμα της Αρχαίας Ελίκης διδάσκεται από κοινού με τις μεγάλες παγκόσμιες ανακαλύψεις, όπως της Πομπηίας και της Τροίας. Στο πλαίσιο διεθνοποίησης της Αρχαίας Ελίκης, η επικεφαλής Αρχαιολόγος ανακοίνωσε την συγκρότηση της Διεθνούς Επιτροπής Αρχαίας Ελίκης και την ιδιαίτερα τιμητική συμμετοχή σε αυτήν του Πρύτανη του Πανεπιστημίου Πατρών Καθ. Χρ. Μπούρα.

 

 

Ολοκληρωμένος απολογισμός και νέοι στόχοι για την πρόληψη των εξαρτήσεων από το Κέντρο «Καλλίπολις» στο Δήμο Αιγιαλείας

Με επίκεντρο την παρουσίαση του απολογισμού δράσης και του έργου του Κέντρου Πρόληψης των Εξαρτήσεων Ν. Αχαΐας «Καλλίπολις».

πραγματοποιήθηκε η χθεσινή συνέντευξη Τύπου στο δημαρχείο  Αιγιαλείας. Η Αντιδήμαρχος Δημοσίων Σχέσεων, Επικοινωνίας & Εθιμοτυπίας και εκπρόσωπος του Δήμου Αιγιαλείας στο Διοικητικό Συμβούλιο του «Καλλίπολις» Μαρία Αγγελοπούλου παρουσίασε τα βασικά σημεία της συνεισφοράς του Κέντρου στην τοπική κοινωνία, υπογραμμίζοντας τη διαχρονική, γόνιμη συνεργασία με το Δήμο αλλά και τη στρατηγική πρόληψης για το εγγύς μέλλον.

Στην εκδήλωση παρευρέθηκε και τοποθετήθηκε και η επιστημονικά υπεύθυνη του Κέντρου Ιωάννα Ζορμπά, κοινωνική λειτουργός, ενώ τον λόγο έλαβε και ο Δήμαρχος Αιγιαλείας Παναγιώτης Ανδριόπουλος, δίνοντας έμφαση στη μακρόχρονη, θεσμικά εδραιωμένη συνεργασία του Δήμου με το Κέντρο.

 

Τέσσερις Πυλώνες Δράσης

  1. Θεσμική Συνεργασία: Ο Δήμος Αιγιαλείας ενεργό μέλος στο Διοικητικό Συμβούλιο του «Καλλίπολις»

Από την έναρξη της θητείας της Δημοτικής Αρχής η κ. Αγγελοπούλου έχει οριστεί ως εκπρόσωπος του Δήμου Αιγιαλείας στο Διοικητικό Συμβούλιο του Κέντρου. Το Συμβούλιο αποτελείται από φορείς όπως η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, οι Δήμοι της Αχαΐας, το Πανεπιστήμιο Πατρών, η Κίνηση «Πρόταση», ο Ιατρικός Σύλλογος, η ΠΕΔ και εργαζόμενοι του Κέντρου, με πρόεδρο την Περιφερειάρχη Άννα Μαστοράκου.

Η συνεργασία του Δήμου είναι ουσιαστική και όχι απλώς τυπική. Μέσω των τακτικών μηνιαίων συνεδριάσεων, εξετάζονται κρίσιμα ζητήματα που αφορούν τη λειτουργία, τις δράσεις και την παρουσία του Κέντρου τόσο σε τοπικό όσο και σε εθνικό επίπεδο.

To όραμα της συνεργασίας αυτής είναι η ενίσχυση της τοπικής κοινωνίας απέναντι σε κάθε μορφή εξάρτησης, μέσα από εκπαιδευτικά προγράμματα, δράσεις ευαισθητοποίησης και υποστήριξη της οικογένειας και της σχολικής κοινότητας. Μάλιστα, η Αγγελοπούλου εξέφρασε την ιδιαίτερη ικανοποίησή της για την ουσιαστική συνεργασία που έχει αναπτυχθεί τα τελευταία δύο χρόνια με τον επιστημονικό και διοικητικό πυρήνα του Κέντρου.

  1. Δράσεις και Παρεμβάσεις στην Αιγιάλεια

Η δράση του Κέντρου «Καλλίπολις» στην Αιγιάλεια είναι πολυσχιδής και βαθιά ουσιαστική. Ενδεικτικά:

Παρεμβάσεις σε σχολεία όλων των βαθμίδων: Βιωματικά εργαστήρια, εκπαιδευτικά προγράμματα και δημιουργικά παιχνίδια που καλλιεργούν στάσεις ζωής, αυτοεκτίμηση και δεξιότητες.

Συμβουλευτική στήριξη σε γονείς και εκπαιδευτικούς: Εξατομικευμένες παρεμβάσεις και ομαδικές δράσεις που προάγουν τη θετική επικοινωνία, τη συναισθηματική σύνδεση και την πρόληψη της επιθετικής ή εξαρτητικής συμπεριφοράς.

Διοργάνωση ημερίδων, ανοικτών εκδηλώσεων και τοπικών συνεργασιών: Δράσεις που αγκαλιάζουν την τοπική κοινωνία και ενισχύουν την κουλτούρα πρόληψης.

  1. Εθελοντική Ομάδα «Διέξοδος»: 30 χρόνια ενεργός πυλώνας πρόληψης

Αξίζει ιδιαίτερη αναφορά στην Εθελοντική Ομάδα «Διέξοδος», που από το 1995 λειτουργεί ως μία ζωντανή, δημιουργική κοινότητα ανθρώπων, συμβάλλοντας καταλυτικά στις δράσεις πρόληψης στην τοπική μας κοινωνία.

Η ομάδα δρα με πάθος, ενέργεια και διαρκή παρουσία σε εκδηλώσεις, σχολικές παρεμβάσεις και κοινωνικές εκστρατείες και είναι πολλαπλασιαστής του θετικού μηνύματος της Πρόληψης στην Αιγιάλεια.

  1. «Εγώ κι Εσύ Δυναμώνουμε Μαζί»: Δίκτυο Σχολείων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

Μια ακόμη πρωτοβουλία του Κέντρου και του Τμήματος Αγωγής Υγείας της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Υγείας είναι τα Δίκτυα Σχολείων, ένα από τα οποία το «Εγώ κι Εσύ Δυναμώνουμε Μαζί», με τη συμμετοχή Νηπιαγωγείων και Δημοτικών Σχολείων της Αιγιαλείας, θα πραγματοποιήσει την παρουσίαση του έργου του, την Τρίτη 27 Μαΐου, το πρωί, στο Πολύκεντρο Συνεδριακό Κέντρο, με τη συμμετοχή 200 μαθητών, που μέσα από καλλιτεχνικές και διαδραστικές παρουσιάσεις θα εκφράσουν όσα έμαθαν για τη συνεργασία, τη διαχείριση συγκρούσεων, την αποδοχή της διαφορετικότητας και την ενίσχυση της αυτοεκτίμησης και της ψυχικής υγείας.

Τα σχολεία που συμμετέχουν στη δράση είναι: 4o Νηπιαγωγείο Αιγίου, Νηπιαγωγείο Τέμενης, 1ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Αιγίου, 5ο και 9ο Δημοτικά Σχολεία Αιγίου, Δημοτικό Σχολείο Αιγείρας και Δημοτικό Σχολείο Αβύθου. Η δράση αυτή τονίζει πως η πρόληψη ξεκινά από τη μικρή ηλικία, μέσα σε ένα υποστηρικτικό και εμπνευσμένο σχολικό περιβάλλον με σκοπό να δημιουργηθούν προστατευτικά πλαίσια που θα θωρακίζουν τα παιδιά από τις εξαρτήσεις από το διαδίκτυο, τα τυχερά παιχνίδια, τον τζόγο, αλλά και από κάθε εξαρτήσεις. Τέλος, στόχος είναι η δημιουργία ολιστικών, μακροχρόνιων και συνεχών συνεργασιών με τα σχολεία, τους εκπαιδευτικούς και τις οικογένειες, σε ένα κλίμα εμπιστοσύνης προς όφελος των παιδιών.

Όπως δήλωσε και η επιστημονικά υπεύθυνη του Κέντρου Ιωάννα Ζορμπά, «Όλοι οι παραπάνω στόχοι προωθούνται εδώ και 15 χρόνια από το Δίκτυο Σχολείων “Εγώ κι Εσύ Δυναμώνουμε Μαζί”, το οποίο συντονίζεται από το Τμήμα Αγωγής Υγείας της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας και την επιστημονική ευθύνη του οποίου έχει το Κέντρο Πρόληψης Αχαΐας “Καλλίπολις” που λειτουργεί σε συνεργασία με τον Εθνικό Οργανισμό Πρόληψης και Αντιμετώπισης των Εξαρτήσεων. Στο πλαίσιο του Δικτύου εφαρμόζεται από τους εκπαιδευτικούς μετά από εκπαίδευση και εποπτεία το εγκεκριμένο από ΙΕΠ εκπαιδευτικό υλικό του Κέντρου Πρόληψης, το οποίο είναι ενταγμένο στα “Εργαστήρια Δεξιοτήτων 21+”, στις ενότητες Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία & Πρόληψη των Εξαρτήσεων του θεματικού κύκλου “Ζω καλύτερα-Ευ ζην. Το πιο σημαντικό είναι να θυμόμαστε αυτό: όταν το ΕΓΩ συναντιέται με το ΕΜΕΙΣ, τότε βγαίνει κάτι πολύ δυνατό!».

Η Μαρία Αγγελοπούλου έκλεισε την παρουσίασή της με ένα σαφές μήνυμα: «Η πρόληψη δεν είναι μια αποσπασματική δράση, αλλά ένα διαρκές πλαίσιο φροντίδας. Χτίζεται με σταθερά βήματα, βασίζεται σε σχέσεις εμπιστοσύνης με σχολεία και οικογένειες, και αφορά όλους μας. Σας περιμένουμε την Τρίτη στο Πολύκεντρο, γιατί η πρόληψη ξεκινά από τη φροντίδα και η φροντίδα είναι δική μας ατομική και συλλογική ευθύνη».

 

 

Την Τρίτη (27/5) η τελική εκδήλωση «Εγώ & Εσύ… Δυναμώνουμε Μαζί»

Το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Π.Ε. Αχαΐας «Καλλίπολις» σε συνεργασία με τον Εθνικό Οργανισμό Πρόληψης και Αντιμετώπισης Εξαρτήσεων Ε.Ο.Π.Α.Ε. και τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας – Τμήμα Αγωγής Υγείας, διοργανώνουν για δεύτερη συνεχή χρονιά, την τελική εκδήλωση του Δικτύου σχολικών μονάδων Αιγιαλείας με τίτλο «Εγώ & Εσύ… Δυναμώνουμε Μαζί», την Τρίτη 27 Μαΐου και ώρες 9.30π.μ. έως 12μ.μ, στο Πολύκεντρο Συνεδριακό Κέντρο Μυρτιάς στο Αίγιο. Η εκδήλωση υλοποιείται με την υποστήριξη και συνεργασία του Δήμου Αιγιαλείας και ειδικότερα της Αντιδημαρχίας Δημόσιων Σχέσεων Επικοινωνίας – Εθιμοτυπίας Εκδηλώσεων, του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιγιαλείας και της Εθελοντικής Ομάδας Πρόληψης των Εξαρτήσεων «Διέξοδος» Αιγίου.

181 μαθητές & μαθήτριες από 7 σχολικές μονάδες του Δήμου Αιγιαλείας, ειδικότερα από το 4ο Νηπιαγωγείο Αιγίου, το Νηπιαγωγείο Τέμενης, το 1ο Ειδικό Δημοτικό Σχ. Πατρών, 5ο και 9ο Δημοτικό Σχ. Αιγίου, το Δημοτικό Σχ. Αιγείρας και Δημοτικό Σχ. Αβύθου με την υποστήριξη των εκπαιδευτικών τους, θα συναντηθούν στη τελική εκδήλωση προκειμένου να παρουσιάσουν μέσα από κατασκευές, θεατρικά και μουσικοκινητικά δρώμενα αλλά και διασκευές τραγουδιών ό,τι βίωσαν τη φετινή χρονιά. Η συνεργασία, η επικοινωνία, η αποδοχή της διαφορετικότητας, η διαχείριση των συγκρούσεων και η ενίσχυση της αυτοεκτίμησης θα αποτελέσουν το επίκεντρο της εκδήλωσης, αποδεικνύοντας για άλλη μια φορά ότι όταν το ΕΓΩ συναντιέται με το ΕΜΕΙΣ, τότε βγαίνει κάτι πολύ ΔΥΝΑΤΟ!

Τα σχολεία καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους 2024-2025 εφάρμοσαν το πρόγραμμα «Εγώ και Εσύ… Δυναμώνουμε Μαζί» του «Καλλίπολις». Πρόκειται για ένα πολυεπίπεδο και πολυεστιακό πρόγραμμα πρόληψης των εξαρτήσεων και προαγωγής της ψυχικής υγείας των παιδιών, το οποίο βασίζεται στο εγκεκριμένο από το ΙΕΠ εκπαιδευτικό υλικό του Κέντρου Πρόληψης που έχει ενταχθεί στα «Εργαστήρια Δεξιοτήτων 21+», στις ενότητες Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία & Πρόληψη των Εξαρτήσεων του θεματικού κύκλου «Ζω Καλύτερα – Ευ Ζην».

Το Δίκτυο σχολείων «Εγώ και Εσύ… Δυναμώνουμε Μαζί» πραγματοποιείται στην Αχαΐα για 15η χρονιά και περιλαμβάνει εκπαίδευση και εποπτεία των εκπαιδευτικών στην εφαρμογή του προγράμματος, υλοποίηση του προγράμματος στους μαθητές από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, υλοποίηση παρέμβασης στους μαθητές του Δικτύου από τα στελέχη του Κέντρου Πρόληψης ενισχυτικά στη δουλειά των εκπαιδευτικών, καθώς και επιμορφωτικές συναντήσεις από την επιστημονική ομάδα του Κέντρου Πρόληψης σε εκπαιδευτικούς και γονείς των σχολείων του Δικτύου.

Αξίζει να αναφερθεί ότι τη φετινή χρονιά στο εν λόγω Δίκτυο συμμετείχαν συνολικά 1113 μαθητές Νηπιαγωγείου και Δημοτικού, 132 εκπαιδευτικοί και 666 γονείς από συνολικά 46 σχολικές μονάδες του Νομού Αχαΐας.

 

Την Κυριακή (25/5) το «3ο Φεστιβάλ Χορωδιών Παραδοσιακής Μουσικής Αιγιαλείας»

Μία μουσική πανδαισία θα έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν όσοι και όσες προσέλθουν την Κυριακή 25 Μαΐου, στις 7.30μ.μ., στην αίθουσα του Δημοτικού Κινηματογράφου «Απόλλων» στο Αίγιο, όπου θα πραγματοποιηθεί το «3ο Φεστιβάλ Χορωδιών Παραδοσιακής Μουσικής Αιγιαλείας».

Η εκδήλωση συνδιοργανώνεται για τρίτη συνεχόμενη χρονιά από την Ιερά Μητρόπολη Καλαβρύτων και Αιγιαλείας, τον Σύλλογο Φίλων Βυζαντινής Μουσικής Αιγιαλείας «Φίλιππος Οικονόμου» και το Μουσικό Εργαστήρι Αιγίου, ενώ τελεί και υπό την αιγίδα του Δήμου Αιγιαλείας.

Στη συναυλία θα συμμετάσχουν η Γυναικεία Χορωδία Παραδοσιακού Τραγουδιού του Μουσικού Εργαστηρίου Αιγίου, οι συμπράττουσες Παραδοσιακές Χορωδίες της Ιεράς Μητροπόλεως Γόρτυνος και Μεγαλοπόλεως και του Συλλόγου Ιεροψαλτών Λακωνίας «Πέτρος ο Πελοποννήσιος», η Χορωδία του Πολιτιστικού Συλλόγου Ξυλοκάστρου – Ευρωστίνης «Χοράνθη» και η Χορωδία του Συλλόγου Φίλων Βυζαντινής Μουσικής Αιγιαλείας «Φίλιππος Οικονόμου».

Οι διοργανωτές απευθύνουν ανοικτή πρόσκληση προς όλους τους φιλόμουσους και όσους αγαπούν τη γνήσια και καλή παραδοσιακή μουσική να παρακολουθήσουν το Χορωδιακό Φεστιβάλ, το οποίο έχει ήδη παγιωθεί ως ένας σημαντικός πολιτιστικός θεσμός για την Αιγιάλεια.

Η είσοδος για το κοινό είναι ελεύθερη.

 

Μαθητές του 4ου Γυμνασίου Αιγίου «σάρωσαν» την παραλία Αλυκής

Ο Περιβαλλοντικός Σύλλογος Αλυκής (εν όψει της Παγκόσμιας Ημέρας Περιβάλλοντος στις 5 Ιουνίου) συνδιοργάνωσε μαζί με τη Δευτέρα Τάξη του 4ου Γυμνασίου Αιγίου καθαριότητα στην παραλίας Αλυκής.

Η Δράση πραγματοποιήθηκε το πρωί της Τρίτης και είχε διάρκεια τρεις ώρες. Οι μαθητές με τη συνοδεία και την επίβλεψη των καθηγητών  τους Αδαμαντίας Δημητριάδη, Παναγιώτας Τσολακίδου και Φώτη Πιλαφτσόγλου, χωρίστηκαν σε δύο ομάδες και ξεκίνησαν από την αρχή της παραλίας Αλυκής, μετά το παλιό Λιμεναρχείο και έφτασαν μέχρι την αρχή του Βιότοπου.

Ο Πρόεδρος Νίκος Παπαδόπουλος και μέλη του Δ. Σ. του Συλλόγου Αλυκής συμμετείχαν στη Δράση, έδωσαν πληροφορίες στους μαθητές για τη ρύπανση της παραλίας από ξύλα, καλάμια και πλαστικά που ξεβράζει η θάλασσα, αλλά και για το πόσο πρέπει να έχουμε ευαισθησία και να προσέχουμε τον τόπο μας, να μην αφήνουμε τα δικά μας σκουπίδια, πλαστικά ή τσιγάρα στην παραλία, αλλά να τα μαζεύουμε και να τα πετάμε στα καλάθια, που στην Αλυκή υπάρχουν σε όλο το μήκος της.

Όλοι οι μαθητές συμμετείχαν στη δράση με πολλή διάθεση και συγκέντρωσαν δεκαπέντε μεγάλες σακούλες σκουπιδιών με ξύλα και πλαστικά.

Ένα μεγάλο «μπράβο»| αξίζει στο Διευθυντή και τους Καθηγητές, αλλά και το Σύλλογο Γονέων του 4ου Γυμνασίου, καθώς τέτοιες Περιβαλλοντικές Δράσεις μόνο χρήσιμες εμπειρίες μπορούν να προσφέρουν στους μαθητές και μεγαλύτερη ευαισθησία και αγάπη για το περιβάλλον και τις παραλίες της περιοχής.