Με την πατρική μέριμνα και την ευλογία του Μητροπολίτου κ. Ιερωνύμου, ξεκινά η τακτική λειτουργία του Μητροπολιτικού Παρεκκλησίου του Αγίου Νεκταρίου στο Διακοπτό.
Στο πλαίσιο της πνευματικής ενισχύσεως των πιστών και της περαιτέρω αναδείξεως του εν λόγω Ιερού Παρεκκλησίου, καθιερώνεται η τέλεση της Θείας Λειτουργίας σε εβδομαδιαία βάση για την τρέχουσα περίοδο, συγκεκριμένα κάθε Σάββατο, αρχής γενομένης από μήνα Μάιο έως τέλος Νοεμβρίου.
Καλούνται οι ευσεβείς χριστιανοί της περιοχής του Διακοπτού, καθώς και οι ευλαβείς προσκυνητές, να συμμετάσχουν στις Ιερές Ακολουθίες, αντλώντας πνευματική δύναμη από τη χάρη του Αγίου Νεκταρίου, του Επισκόπου Πενταπόλεως.
Τακτική τέλεση Θείας Λειτουργίας στο Μητροπολιτικό Παρεκκλήσιο Αγίου Νεκταρίου Διακοπτού
Στο Συνεδριακό Πολιτιστικό Κέντρο του Πανεπιστημίου Πατρών η τελική εκδήλωση Δικτύου Σχολείων Αχαΐας «Εγώ & Εσύ… Δυναμώνουμε Μαζί»
Στις 12 Μαΐου και ώρα 9.30π.μ. στο Συνεδριακό Πολιτιστικό Κέντρο του Πανεπιστημίου Πατρών στο Ρίο ολοκληρώνεται η δράση του Δικτύου Σχολείων με τίτλο «Εγώ & Εσύ… Δυναμώνουμε Μαζί» που λειτούργησε για 16η συνεχόμενη χρονιά στο Νομό Αχαΐας. Πρόκειται για ένα ολιστικό πρόγραμμα πρόληψης των εξαρτήσεων και προαγωγής της ψυχικής υγείας των παιδιών, το οποίο βασίζεται στο εγκεκριμένο από το ΙΕΠ εκπαιδευτικό υλικό του Κέντρου Πρόληψης που έχει ενταχθεί στα «Εργαστήρια Δεξιοτήτων 21+», στις ενότητες Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία & Πρόληψη των Εξαρτήσεων του θεματικού κύκλου «Ζω Καλύτερα – Ευ Ζην». Το Δίκτυο συντονίζεται από το Τμήμα Αγωγής Υγείας της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας και με την επιστημονική ευθύνη του Κέντρου Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Π.Ε. Αχαΐας «Καλλίπολις» που λειτουργεί σε συνεργασία με τον Εθνικό Οργανισμό Πρόληψης και Αντιμετώπισης Εξαρτήσεων Ε.Ο.Π.Α.Ε.
Τη φετινή χρονιά στο εν λόγω Δίκτυο συμμετείχαν 970 μαθητές Νηπιαγωγείου και Δημοτικού, 113 εκπαιδευτικοί και 450 γονείς, από συνολικά 33 Σχολικές μονάδες του Νομού Αχαΐας. Πιο συγκεκριμένα, συμμετείχαν τα Νηπιαγωγεία 3ο, 10ο Αιγίου, 3ο, 73ο Πατρών, Καρυάς, Καλλιθέας, Σελλών, Σκεπαστού, Τέμενης, Χαλανδρίτσας και τα Δημοτικά Σχολεία 1ο Ειδικό Πατρών, Ειδικό Κάτω Αχαΐας, 2ο Οβρυάς, 5ο, 9ο Αιγίου, 1o, 5o, 13o, 15o, 20o, 34o, 44o, 56o, 59o, 60o, 62o Πατρών, Πειραματικό Πατρών, Κάτω Καστριτσίου, Καλαβρύτων, Λάππα, Σελιανιτίκων, Σελλών, Χαλανδρίτσας.
Η λειτουργία του Δικτύου περιελάμβανε εκπαίδευση και εποπτεία των εκπαιδευτικών στην εφαρμογή του προγράμματος, υλοποίηση του προγράμματος στους μαθητές από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, υλοποίηση παρέμβασης στους μαθητές του Δικτύου από τα στελέχη του Κέντρου Πρόληψης ενισχυτικά στη δουλειά των εκπαιδευτικών, επιμορφωτικές συναντήσεις από την επιστημονική ομάδα του Κέντρου Πρόληψης σε εκπαιδευτικούς και γονείς των σχολείων του Δικτύου.
Η Τελική εκδήλωση «Εγώ & Εσύ… Δυναμώνουμε Μαζί» θα αποτελέσει το επιστέγασμα της ολιστικής και συστηματικής προσπάθειας που έγινε κατά τη διάρκεια του τρέχοντος σχολικού έτους. Οι μαθητές και οι μαθήτριες με την υποστήριξη των εκπαιδευτικών τους θα συναντηθούν επί σκηνής, προκειμένου να αλληλεπιδράσουν και να παρουσιάσουν μέσα από κατασκευές, θεατρικά & μουσικοκινητικά δρώμενα αλλά και διασκευές τραγουδιών όλα όσα βίωσαν και κατανόησαν από τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα ό,τι βίωσαν τη φετινή χρονιά. Οι μαθητές θα στείλουν τα δικά τους μηνύματα για τη συνεργασία, την επικοινωνία, την αποδοχή της διαφορετικότητας, τη διαχείριση των συγκρούσεων και την ενίσχυση της αυτοεκτίμησης και για τις υγιείς συνήθειες και συμπεριφορές που προάγουν τη σωματική και ψυχική τους υγεία, αποδεικνύοντας για άλλη μια φορά ότι όταν το ΕΓΩ συναντιέται με το ΕΜΕΙΣ τότε βγαίνει κάτι πολύ ΔΥΝΑΤΟ!
Η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και το Κέντρο Πρόληψης εκφράζουν τις θερμές ευχαριστίες τους και τη βαθιά εκτίμηση τους απέναντι στους εκπαιδευτικούς για τον εθελοντικό χρόνο που αφιέρωσαν και για τη δέσμευσή τους, καθώς και στους μαθητές και στους γονείς των σχολείων που συμμετείχαν ενεργά στις δράσεις του Δικτύου.
Κλείνοντας και μετά την φετινή εμπειρία λειτουργίας του Δικτύου είναι σημαντικό να τονιστεί ο σπουδαίος ρόλος που διαδραματίζει το σχολείο ως ένα πλαίσιο καλλιέργειας δεξιοτήτων ζωής, συμπερίληψης και προώθησης δημοκρατικών αξιών και ως ισχυρός προστατευτικός παράγοντας απέναντι στην εκδήλωση εξαρτητικών συμπεριφορών. Προκειμένου να επιτευχθεί ο παραπάνω στόχος, απαιτείται μακροχρόνια και συνεπής εφαρμογή ολιστικών παρεμβάσεων στο πλαίσιο της σχολικής κοινότητας μέσα από ευρύτερες συνέργειες μεταξύ των φορέων που να εδράζονται σε σχέσεις εμπιστοσύνης και αλληλοσεβασμού όπως είναι η σχέση που έχει αναπτύξει το Τμήμα Αγωγής Υγείας της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης με το Κέντρο Πρόληψης όλα αυτά τα χρόνια.
«Ιστορίες χορών» σε μια υπέροχη παράσταση από τον Λαογραφικό Χορευτικό Σύλλογο Αιγίου «το Χοροστάσι»
Μια ξεχωριστή παράσταση, από κάθε άποψη, παρουσίασε στο κοινό της Αιγιάλειας ο Λαογραφικός Χορευτικός Σύλλογος «το Χοροστάσι», την τελευταία Κυριακή του Απριλίου. Η αρχική απορία πώς μπορεί να συνδέεται ο μύθος με τον παραδοσιακό χορό έδωσε –από το ξεκίνημα της εκδήλωσης- το έναυσμα στον κάθε θεατή να παρακολουθήσει με ενδιαφέρον όσα διαδραματίζονταν επί σκηνής.
Η ευγενική υποδοχή από τους υπεύθυνους του συλλόγου, οι ταξιθέτριες που τακτοποιούσαν τους θεατές, η ζεστή ατμόσφαιρα προϊδέαζαν όσους προσέρχονταν, σε συνδυασμό με ένα εισαγωγικό βίντεο. Και στη συνέχεια… ένα όμορφο ταξίδι «από το μύθο στο χορό». Μια παράσταση με συνεχόμενη ροή, ενδιαφέρουσες εναλλαγές χορευτών, ηλικιών και προσώπων, πολυχρωμία φορεσιών, δυνατές στιγμές αφήγησης και χορού που μεγιστοποιούσαν τα συναισθήματα, συνεχής πληροφορία για γεγονότα, διαδοχικές αλλαγές μελωδιών και εικόνων που ταξίδευαν το νου και την ψυχή. Το στίγμα της εκδήλωσης δόθηκε από το εισαγωγικό κείμενο του καλαίσθητου και ενημερωτικού οκτασέλιδου προγράμματος. Με το σκεπτικό ότι η λαογραφική και κοινωνική προσέγγιση των παραδοσιακών τραγουδιών αποτυπώνει πραγματικά γεγονότα, υπαρκτά πρόσωπα, ιστορικές περιόδους, την καθημερινότητα, τα έθιμα, τις κοινωνικές αξίες και θρησκευτικές παραδόσεις, την πολιτισμική παράδοση κάθε περιοχής, οι δάσκαλοι χορού έστησαν μια πραγματικά πρωτότυπη παράσταση, μια περιήγηση σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας μέσα από το κυρίαρχο τρίπτυχο του παραδοσιακού χορού και της μουσικής «μέλος, λόγος, κίνηση». Αξιοποίησαν τα παραδοσιακά-δημοτικά τραγούδια ως πρωτογενείς πηγές ιστορικής, λαογραφικής και κοινωνικής πληροφορίας, αποτυπώνοντας την ταυτότητα, τα έθιμα, τις αξίες και την ιστορική μνήμη και τα παρουσίασαν με υπέροχες αφηγήσεις και δραματοποιήσεις, αλλά και κινητικά μοτίβα, σκηνική παρουσία και αυτοσχεδιασμούς χορευτών-χορευτριών.
Πάρα πολλές οι στιγμές που δημιουργούσαν συναισθήματα και κρατούσαν το ενδιαφέρον αμείωτο. Οι δεκάδες χορευτές-χορεύτριες όλων των ηλικιών (παιδιά, έφηβοι, ενήλικες) απέδωσαν εξαιρετικά και με ήθος το ύφος κάθε περιοχής αλλά και κάθε τραγουδιού και κέρδισαν όλοι (ιδιαίτερα οι μικροί χορευτές-τριες) τους θεατές. Το μουσικοχορευτικό ταξίδι μετέφερε τους παρευρισκόμενους σε Πελοπόννησο, Ήπειρο, Θεσσαλία, Δυτική & Κεντρική Μακεδονία, Θράκη, Ανατολική Ρωμυλία, Κυκλάδες, νησιά Β.Α. Αιγαίου, Δωδεκάνησα. Εντυπωσιακά χορευτικά σχήματα, πανδαισία χρωμάτων από πλήθος φορεσιών (Άργος, Κόρινθος, Ζαγόρι, Πάρος, Έμπονας Ρόδου, Ανταρτικό, Μεταξάδες, Καραγκούνα, Φουστανέλα, Μπουραζάνα, βράκα Κυκλάδων, Αριδαίας κ.ά.). Σημείο αναφοράς η αξιοποίηση μελών του συλλόγου στο τραγούδι, στη δραματοποίηση των κειμένων αλλά και η παιδική χορωδία του Χοροστασίου.
Εξαιρετική η αφήγηση και οι δραματοποιήσεις σκηνών/προσώπων (Ολυμπία Κόιου, Δημήτρω από τη Μπάνα, Βασίλω αρχόντισσα από το Μέτσοβο) από μέλη θεατρικών ομάδων και χορεύτριες με κορυφαία στιγμή «το χαλασμό της Νάουσας» εκεί όπου φωτισμός, απόδοση κειμένου, νταούλι, τραγούδι και δωρικός χορός καθήλωσαν τους θεατές. Εντυπωσιακή η ορχήστρα με τους καταπληκτικούς δεξιοτέχνες μουσικούς: Αρκαδόπουλος Αλέξανδρος κλαρίνο, Παυλόπουλος Γιάννης βιολί-τραγούδι, Παπαπροκοπίου Ελένη λαούτο-τραγούδι, Μπακάλης Μιχάλης κρουστά, ενώ υπέροχα απέδωσε δύο τραγούδια η Έλενα Γεωργίου. Αφηγητής και συνδετικός κρίκος ο Βασίλης Λάγιος, τη δραματοποίηση των σκηνών/προσώπων είχαν οι Καλαϊτζόγλου Μαρία, Κλάγκου Ελένη, Ρηγοπούλου Σία και Σταθούλια Μαρία. Την επιμέλεια της παράστασης, λαογραφική έρευνα και διδασκαλία χορών/χορογραφία είχαν κάνει οι δάσκαλοι χορού Σταθούλια Τότα, Σιακκής Γιώργος και Σταμόπουλος Βασίλης. Η σκηνοθετική καθοδήγηση ήταν του Κώστα Κλάγκου και του Γιώργου Σιακκή που είχε και την επιμέλεια των κειμένων, ενώ στον ήχο και στον εξαιρετικό φωτισμό ήταν ο Παναγιώτης Μουρδέκας. Την οργάνωση και παραγωγή της παράστασης είχε το δημιουργικό διοικητικό συμβούλιο (Δεληγάκης Αποστόλης, Τηλιγάδη Τασία, Μαράντης Θανάσης, Γιαννόπουλος Αργύρης, Αγγελοπούλου Μαίρη, Σταθούλια Τότα, Σιακκής Γιώργος).
Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν οι αντιδήμαρχοι Δημ. Ελευθεριώτης και Μαρία Αγγελοπούλου, η τοπική σύμβουλος Ελ. Μαρνέλη, εκπρόσωποι συλλόγων και φορέων αλλά και πολίτες από όλη την Αιγιάλεια.
Το φινάλε της παράστασης ήταν εντυπωσιακό με περισσότερα από εκατό (100) άτομα επί σκηνής να τραγουδούν, να συνδιαλέγονται με την ορχήστρα, να χορεύουν και να πλημμυρίζει ο χώρος χρώματα, χαμόγελα, χαρούμενα πρόσωπα. Στην αρχή αλλά και στο κλείσιμο ο πρόεδρος Αποστόλης Δεληγάκης ευχαρίστησε συμμετέχοντες (χορευτές-τριες, ηθοποιούς, ορχήστρα, συντελεστές), τους γονείς των μικρών χορευτών, συνεργαζόμενους φορείς και συλλόγους, χορηγούς ενώ το ραντεβού ανανεώθηκε για την επόμενη παράσταση του Χοροστασίου. Οι θεατές με το συνεχόμενο χειροκρότημα (και παραινέσεις για παραστάσεις σε μεγαλύτερους χώρους) έδωσαν τα εύσημα σε όλους τους συμμετέχοντες και αποχώρησαν έμπλεοι συναισθημάτων και εικόνων, διατυπώνοντας τον ενθουσιασμό τους για τη δουλειά που γίνεται στο Χοροστάσι. Και όλοι έγιναν μια παρέα που έγραψε μια μικρή ιστορία…
Η βραδιά συνεχίστηκε για τους ενήλικες χορευτές-χορεύτριες και τα μέλη του συλλόγου με ένα μικρό γλέντι στη φιλόξενη ταβέρνα «Λαδόκολλα» με τη συνοδεία της ορχήστρας όπου για μία ακόμα φορά οι υπέροχοι δεξιοτέχνες μουσικοί απένειμαν τα εύσημα για την οργάνωση και παρουσίαση τη παράστασης. Και όπως είπαν οι υπεύθυνοι του Χοροστασίου, η επόμενη μέρα φέρνει καινούργια βήματα, προετοιμασία για νέες εκδηλώσεις.
(Μεταξύ των χορηγών επικοινωνίας της εκδήλωσης ήταν ο ραδιοφωνικός σταθμός «master fm 90,2» και το «Aigialeia TV»).
Ομιλία στο Διακοπτό από την Αρχαιολόγο Ντόρα Κατσωνοπούλου για τις αρχαίες πόλεις Ελίκη – Κερύνεια – Βούρα
Ο Δήμος Αιγιαλείας στο πλαίσιο ενημέρωσης του κοινού για την σημαντική πολιτιστική κληρονομιά της περιοχής της Δημοτικής Ενότητας Διακοπτού, οργανώνει ειδική εκδήλωση που θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή, 10 Mαΐου, στις 7μ.μ., στην αίθουσα του Πνευματικού Κέντρου Διακοπτού, με την συνδρομή της Αντιδημαρχίας Εθιμοτυπίας, Δημ. Σχέσεων και Δημ. Ενότητας Διακοπτού και με την συνεργασία των Τοπικών Κοινοτήτων και Συλλόγων Δ.Ε. Διακοπτού. Στην εκδήλωση θα μιλήσει η Αρχαιολόγος Ντόρα Κατσωνοπούλου, Διευθύντρια του Ερευνητικού Προγράμματος Αρχαίας Ελίκης και Πρόεδρος της Εταιρείας Φίλων Αρχαίας Ελίκης, με θέμα «ΑΡΧΑΙΑ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑ: Η Πρωτεύουσα Ελίκη και οι Γειτονικές Πόλεις Κερύνεια και Βούρα».
Η κ. Κατσωνοπούλου, γνωστή για το πολυδιάστατο επιστημονικό της έργο στην Αρχαία Ελίκη, έχει μελετήσει σε βάθος την αρχαιολογία της Αιγιάλειας και ιδιαίτερα της περιοχής Δημ. Ενότητας Διακοπτού, στην οποία βρίσκονται τρεις από τις επτά αρχαίες πόλεις της Αιγιάλειας, ανάμεσά τους και η κυριότερη εξ’ αυτών, η Ελίκη, πρωτεύουσα ολόκληρης της αρχαίας Αχαΐας. Τα συμπεράσματα της έρευνας και μελέτης των αρχαίων πόλεων της Αιγιάλειας έχουν δημοσιευθεί στο βιβλίο της κ. Κατσωνοπούλου «ΑΡΧΑΙΑ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑ, Ιστορική – Αρχαιολογική Περιήγηση» που κυκλοφόρησε το 2023 και παρουσιάστηκε στο Αίγιο με μεγάλη επιτυχία τον Σεπτέμβριο του 2023. Στις αρχαίες πόλεις της Δημοτικής Ενότητας Διακοπτού αφιερώνονται τα κεφάλαια 3, 4, και 5 (σελ. 32-72) με πλούσιο συνοδευτικό εικονογραφικό υλικό. Ιδιαίτερα σε σχέση με την ιστορία της Ελίκης, γίνεται αναφορά και στην ίδρυση της Συβάρεως στη Μεγάλη Ελλάδα (Κάτω Ιταλία) περί το 730π.Χ., που αναδείχθηκε στη μεγαλύτερη και διασημότερη αχαϊκή αποικία της Δύσης.
Η είσοδος στην εκδήλωση είναι ανοιχτή στο κοινό.
Δωρεάν διάθεση των «Χαιρετισμών της Θεοτόκου» από τον Μητροπολίτη πρώην Καλαβρύτων και Αιγιαλείας κ. Αμβρόσιο
Με γνώμονα την πνευματική πρόοδο των πιστών ο Μητροπολίτης από Καλαβρύτων και Αιγιαλείας κ. Αμβρόσιος προβαίνει σε μια ουσιαστική κίνηση πνευματικής στήριξης, προσφέροντας δωρεάν στον λαό το φυλλάδιο «Οι Χαιρετισμοί της Θεοτόκου».
Αναγνωρίζοντας τις δυσκολίες του καθημερινού πνευματικού αγώνα, ο Σεβασμιώτατος επιδιώκει μέσα από αυτή την πρωτοβουλία να δώσει στους πιστούς την ευκαιρία να ευχαριστήσουν την Παναγία για τις ευλογίες Της, να ενισχύσουν την προσωπική τους επικοινωνία μαζί Της και να θωρακίσουν τη ζωή τους με την απαραίτητη πνευματική δύναμη για την αντιμετώπιση των σύγχρονων προκλήσεων.
Όπως υπογραμμίζει ο ίδιος, η εντατική πνευματική ζωή και η καταφυγή στη χάρη της Παναγίας αποτελούν το μοναδικό στήριγμα για τον πιστό λαό, καθιστώντας το φυλλάδιο αυτό ένα ανοιχτό κάλεσμα σε κοινή προσευχή και ευχαριστία προς τη Μητέρα όλων μας.
Το σχετικό φυλλάδιο θα διανέμεται δωρεάν από το βιβλιοπωλείο της Ιεράς Μητροπόλεως «Βιβλίο και Εικόνα», το οποίο βρίσκεται στην οδό Ερμού 21, στο Αίγιο.
Συγκινητική η συμμετοχή των πολιτών στον περίπατο ευχής στο Διακοπτό!
Ο Δήμος Αιγιαλείας εκφράζει τη βαθιά του συγκίνηση και τις θερμές του ευχαριστίες προς όλους όσοι συνέβαλαν στην επιτυχία του «Περίπατου Ευχής» που πραγματοποιήθηκε για την ενίσχυση του οργανισμού Make-A-Wish Greece (Κάνε-Μια-Ευχή Ελλάδος).
Η εκδήλωση αποτέλεσε ένα φωτεινό παράδειγμα ενότητας, αγάπης και προσφοράς, αποδεικνύοντας ότι όταν μια τοπική κοινωνία δρα συλλογικά, μπορεί να δημιουργήσει δράσεις με ουσιαστικό κοινωνικό
αποτύπωμα. Το μήνυμα της ελπίδας μεταδόθηκε δυνατά, μέσα από τη συγκινητική συμμετοχή πολιτών κάθε ηλικίας.
Ιδιαίτερες ευχαριστίες απευθύνονται στους συλλόγους και φορείς που στήριξαν ενεργά τη διοργάνωση:
-Σύλλογος Γονέων Δημοτικού Σχολείου Διακοπτού
-Σύλλογος Γονέων Γυμνασίου Διακοπτού
-Σύλλογος Γονέων Λυκείου Διακοπτού
-Δημοτική Παιδική – Νεανική Χορωδία Αιγιαλείας και τη μαέστρο Μπέσσυ Νάσση
-Μαέστρο Μαρία Γερολύμου και τη Χορωδία της Φιλαρμονικής Ακράτας
-Χορευτικός Όμιλος Βούρα
-Καρναβαλική Ομάδα Διακοπτού
-Φιλοπροοδευτικός Μορφωτικός Σύλλογος Ζαχλωριτίκων «Ηρακλής»
-Πολιτιστικός Σύλλογος Γυναικών Τράπεζας «Σύβαρις»
-Πολιτιστικός Σύλλογος Γυναικών Ελαιώνα «Οι Τρυπιώτισσες»
-Πολιτιστικός Σύλλογος Κερνίτσας «Οι Άγιοι Ανάργυροι»
-Πολιτιστικός Σύλλογος Βρώσθενας «Οι Φίλοι της Βρώσθενας»
Σημαντική ήταν η παρουσία και η στήριξη των εκπροσώπων και εκπαιδευτικών της εκπαιδευτικής κοινότητας (Νηπιαγωγείου, Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου Διακοπτού), καθώς και η ενεργή συμμετοχή των παιδιών, τα οποία μέσα από δημιουργικές δράσεις, όπως σκετς, βίντεο και μπαζάρ, μετέφεραν με τον πιο αυθεντικό τρόπο το μήνυμα της προσφοράς.
Ξεχωριστή αναφορά αξίζει στο μπαζάρ του Δημοτικού Σχολείου Διακοπτού, με δημιουργίες των μαθητών και τη συμβολή του ΚΔΑΠ «Παιδεία Παίζει», το οποίο σημείωσε μεγάλη επιτυχία και ενίσχυσε
ουσιαστικά τον σκοπό της δράσης.
Ιδιαίτερη συγκίνηση προκάλεσε η παρουσία οικογενειών παιδιών ευχής, που μοιράστηκαν τις προσωπικές τους ιστορίες, υπενθυμίζοντας τη σημασία της στήριξης του έργου του οργανισμού.
Θερμές ευχαριστίες εκφράζονται επίσης στις μαμάδες παιδιών ευχής Βανέσσα Γιαννακοπούλου και Μαρία Σπυροπούλου για τη συμβολή τους στην παρουσίαση της βραδιάς.
Ο συμβολικός καμβάς με το αστέρι, γεμάτος υπογραφές και μηνύματα αγάπης, θα αποσταλεί στον οργανισμό ως ένδειξη της στήριξης και της συλλογικής δύναμης της τοπικής κοινωνίας.
Τέλος, ο Δήμος Αιγιαλείας ευχαριστεί θερμά όλους τους πολίτες που συμμετείχαν, καθώς και όσους στήριξαν τη δράση μέσω της αγοράς του συμβολικού φωτεινού κολιέ.
Επίσημη επίσκεψη του Μητροπολίτου Καλαβρύτων και Αιγιαλείας κ. Ιερωνύμου στη Νέα Υόρκη για τους εορτασμούς της Εθνικής Παλιγγενεσίας
Με ιδιαίτερη λαμπρότητα, συγκίνηση και αισθήματα εθνικής υπερηφάνειας πραγματοποιήθηκε η επίσημη μετάβαση του Μητροπολίτου Καλαβρύτων και Αιγιαλείας κ. Ιερωνύμου στη Νέα Υόρκη, κατόπιν τιμητικής προσκλήσεως του Αρχιεπισκόπου Αμερικής κ. Ελπιδοφόρου, προκειμένου να συμμετάσχει ως επίσημος προσκεκλημένος στους εορτασμούς της Ομογενείας για την 205η επέτειο της Ελληνικής Επαναστάσεως του 1821.
Η παρουσία του κ. Ιερωνύμου στις εορταστικές εκδηλώσεις της Ελληνορθόδοξης Αρχιεπισκοπής Αμερικής και της Ομογενείας προσέδωσε ξεχωριστή πνευματική και ιστορική βαρύτητα, καθώς συνδέθηκε άρρηκτα με την Ιερά Μονή Αγίας Λαύρας, όπου υψώθηκε το Λάβαρο της Ελληνικής Επαναστάσεως του 1821 και κηρύχθηκε η έναρξη του Αγώνα.
Κατά την άφιξή του στη Νέα Υόρκη, την Πέμπτη 23 Απριλίου, ο Σεβασμιώτατος συμμετείχε στην επίσημη υποδοχή των Ευζώνων της Προεδρικής Φρουράς και των τιμωμένων προσκεκλημένων. Ακολούθως, μετέβη στα γραφεία της Ελληνορθόδοξης Αρχιεπισκοπής Αμερικής, όπου πραγματοποιήθηκε συνάντηση με τον Αρχιεπίσκοπο Αμερικής κ. Ελπιδοφόρο σε κλίμα εγκαρδιότητος και φιλαδελφίας.
Το απόγευμα της ίδιας ημέρας, ο Σεβασμιώτατος, η συνοδεία του και οι λοιποί τιμώμενοι προσκεκλημένοι μετέβησαν στο Σταθάκειο Κέντρο στην Αστόρια, όπου στεγάζεται η Ομοσπονδία Ελληνικών Σωματείων Μείζονος Νέας Υόρκης. Εκεί πραγματοποιήθηκε πανομογενειακή συνάντηση ενόψει των εορτασμών της Εθνικής Παλιγγενεσίας και της μεγαλειώδους παρελάσεως της Κυριακής, στην 5η Λεωφόρο της Νέας Υόρκης.
Την Παρασκευή 24 Απριλίου, ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής και ο Μητροπολίτης Καλαβρύτων και Αιγιαλείας καλωσόρισαν τους επισήμους προσκεκλημένους και τους Εύζωνες στον Ιερό Ναό Αγίου Νικολάου, όπου τελέσθηκε επίσημη Δοξολογία. Στη συνέχεια, στο Bowling Green, παρουσία μελών της Ομογενείας, αξιωματούχων και μαθητών των ελληνικών σχολείων, πραγματοποιήθηκε η έπαρση της Ελληνικής Σημαίας, σηματοδοτώντας την έναρξη των εορτασμών για την 205η επέτειο της Εθνικής μας Παλιγγενεσίας.
Κατά την ίδια ημέρα, στο πλαίσιο της επισήμου επισκέψεως, πραγματοποιήθηκε ιδιαίτερα συγκινητική συνάντηση του κ. Ιερωνύμου με τα μέλη του Συλλόγου των εν Νέα Υόρκη Αιγιωτών «Βοστίτσα». Οι Αιγιαλείς της Νέας Υόρκης υποδέχθηκαν με αγάπη και σεβασμό τον Ποιμενάρχη τους και παρέθεσαν επίσημο δείπνο προς τιμήν του. Ο Σεβασμιώτατος τους προσέφερε ως ευλογία αντίγραφο της Ιεράς Εικόνος της Παναγίας της Τρυπητής, καθώς και γκραβούρα με θέμα την Ελληνική Επανάσταση, ενώ ο Πρόεδρος του Συλλόγου Χρήστος Μαστοκυριάκος προσέφερε στον Σεβασμιώτατο τιμητική πλακέτα καθώς και αναμνηστικά δώρα στους συνοδούς κληρικούς, η δε πρώην Πρόεδρος Μαρία Τσίκνα απηύθυνε θερμό χαιρετισμό προς τον κ. Ιερώνυμο και τη συνοδεία του.
Το Σάββατο 25 Απριλίου, πραγματοποιήθηκε συνάντηση του κ. Ιερωνύμου με τα μέλη του Συλλόγου Καλαβρυτινών Νέας Υόρκης. Ο Πρόεδρος του Συλλόγου Κωνσταντίνος Βασιλόπουλος και ο Γραμματέας Γεώργιος Βασιλόπουλος καλωσόρισαν με συγκίνηση τον Ποιμενάρχη της γενέτειράς τους, ενώ ακολούθως παρέθεσαν γεύμα προς τιμήν του και της συνοδείας του. Κατά τη διάρκεια της συναντήσεως αντηλλάγησαν αναμνηστικά δώρα.
Το εσπέρας της ίδιας ημέρας, στο πλαίσιο των επετειακών εκδηλώσεων, παρετέθη επίσημο δείπνο προς τιμήν των Τελεταρχών και των προσκεκλημένων εξ Ελλάδος. Κατά τη διάρκεια της εκδηλώσεως, ο Μητροπολίτης τιμήθηκε από τον Αρχιεπίσκοπο Αμερικής κ. Ελπιδοφόρο. Στο τέλος του δείπνου, ο Σεβασμιώτατος απηύθυνε πατρικό χαιρετισμό προς τους εκατοντάδες παρευρισκομένους, επισημαίνοντας χαρακτηριστικά:
«Η Ομογένεια της Αμερικής είναι ένας ζωντανός και δημιουργικός οργανισμός, ο οποίος αγωνίζεται καθημερινώς να διαφυλάξει και να αναδείξει τα ιερά και όσια του Γένους ώστε να φωτίζει και τις επερχόμενες γενεές. Η Ιερά Μητρόπολη Καλαβρύτων και Αιγιαλείας, ως τόπος θυσίας, Αναστάσεως και ελπίδος, με κορυφαίο σύμβολο την ιστορική Ιερά Μονή της Αγίας Λαύρας Καλαβρύτων, όπου κηρύχθηκε και ευλογήθηκε η Ελληνική Επανάσταση υπό του Εθνεγέρτου Επισκόπου Παλαιών Πατρών Γερμανού, υπενθυμίζει διαρκώς ότι η ελευθερία και η αξιοπρέπεια είναι καρποί αγώνος και αυτοπροσφοράς. Αυτήν την παρακαταθήκη καλούμαστε όλοι να διαφυλάξουμε και να μεταδώσουμε στα τέκνα μας».
Το πρωί της Κυριακής των Μυροφόρων, 26 Απριλίου, ο Σεβασμιώτατος προεξήρχε της Αρχιερατικής Θείας Λειτουργίας στον Καθεδρικό Ιερό Ναό Αγίας Τριάδος της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αμερικής. Ακολούθησε η επίσημη Δοξολογία για τον εορτασμό της Εθνικής Παλιγγενεσίας, προεξάρχοντος του Αρχιεπισκόπου Αμερικής, συγχοροστατούντων του πρώην Αρχιεπισκόπου Αμερικής κ. Δημητρίου, του κ. Ιερωνύμου και άλλων Μητροπολιτών και Επισκόπων εξ Ελλάδος και εξ Αμερικής.
Στη συνέχεια, πραγματοποιήθηκε η μεγαλειώδης παρέλαση στην εμβληματική 5η Λεωφόρο της Νέας Υόρκης, όπου χιλιάδες ανθρώπων τίμησαν με ενθουσιασμό την 205η επέτειο της Ελληνικής Επαναστάσεως. Ιδιαίτερη δε συγκίνηση προκάλεσε η παρουσία των προσκεκλημένων Τελεταρχών, ήτοι του Μητροπολίτου Καλαβρύτων και Αιγιαλείας και του Διοικητού του Αγίου Όρους, Στρατηγού ε.α. Αλκιβιάδη Στεφανή.
Κατόπιν της ολοκληρώσεως της εν λόγω επίσημης επισκέψεως στην Νέα Υόρκη, ο Μητροπολίτης κ. Ιερώνυμος εκφράζει τις εγκάρδιες ευχαριστίες του προς τον Αρχιεπίσκοπο Αμερικής κ. Ελπιδοφόρο για την τιμητική πρόσκληση, την αδελφική αγάπη, την ευγενή φιλοξενία και την άριστη διοργάνωση των επετειακών εκδηλώσεων, ευχαριστώντας επίσης και τους εκλεκτούς συνεργάτες αυτού.
Ευχαριστεί εγκαρδίως τους Αιγιαλείς της Αμερικής και ιδιαιτέρως τα μέλη του Συλλόγου των εν Νέα Υόρκη Αιγιωτών «Βοστίτσα» για την συγκινητική και θερμή υποδοχή, την αγάπη τους προς την τοπική μας Εκκλησία και την έμπρακτη διατήρηση των δεσμών με την πατρώα γη.
Ομοίως, εκφράζει τις ευχαριστίες του προς τους καταγομένους εκ της επαρχίας Καλαβρύτων αδελφούς της Ομογένειας και ιδιαιτέρως προς τα μέλη του Συλλόγου Καλαβρυτινών Νέας Υόρκης για την εγκάρδια υποδοχή και τα αισθήματα σεβασμού και αγάπης προς την ιστορική μας Επαρχία.
Επιπλέον ευχαριστεί την Ομοσπονδία Ελληνικών Σωματείων Μείζονος Νέας Υόρκης, τους διοργανωτές των επετειακών εκδηλώσεων, τους εκπροσώπους των ομογενειακών φορέων, καθώς και όλους όσοι συνετέλεσαν στην επιτυχή πραγματοποίηση των λαμπρών εορτασμών της Εθνικής μας Παλιγγενεσίας.
Τέλος, ο Σεβασμιώτατος ευχαριστεί πατρικώς το ευσεβές πλήρωμα της Ομογένειας, το οποίο με πίστη, ενότητα και εθνικό φρόνημα κρατά άσβεστη τη φλόγα της Ορθοδοξίας και του Ελληνισμού στην αμερικανική ήπειρο.
«Ο ΠΙΝΟΚΙΟ» στο Αίγιο!
Η διαχρονική ιστορία του ξύλινου αγοριού που ονειρεύεται να γίνει αληθινό παιδί ζωντανεύει από τη Θεατρική Σκηνή Ντουέντε, σε μια μαγική παράσταση για μικρούς και μεγάλους.
Με τη σκηνοθετική ματιά της Ευδοξίας Σουβατζή και τη θεατρική διασκευή του Σπύρου Στελιανέση, ο αγαπημένος «Πινόκιο» του Κάρλο Κολόντι μεταμορφώνεται σε ένα σύγχρονο, ζεστό και συγκινητικό θεατρικό έργο, γεμάτο μουσική, φαντασία και μηνύματα για την αξία της αλήθειας, της αγάπης και της ελευθερίας.
Ο Πινόκιο ξεκινά ένα ταξίδι γεμάτο περιπέτειες, ψέματα, μαθήματα και όνειρα. Στο πλευρό του, η Καλή Νεράιδα, ο Τζεπέτο, ο Γρύλος της Συνείδησης, ο γάτος, η αλεπού και πολλοί ακόμα μαγικοί χαρακτήρες τον βοηθούν να ανακαλύψει τι σημαίνει να είσαι πραγματικός άνθρωπος.
Η παράσταση συνδυάζει θεατρική δράση, μουσική, χορό και πανέμορφα κοστούμια, προσφέροντας μια καθηλωτική εμπειρία που συγκινεί και διασκεδάζει κοινό κάθε ηλικίας.
Παίζουν οι Ηθοποιοί: Νίκος Αμπουσαάρ, Σπύρος Στελιανέσης, Γιώργος Καρανίκας, Χαρά Ζαφειροπούλου, Φανή Μιτσοπούλου, Κατερίνα Κλαυδιανού.
Σκηνοθεσία: Ευδοκία Σουβατζή
Θεατρική Διασκευή: Σπύρος Στελιανέσης
Μουσική: Σπύρος Παζιώτης
Ηχογραφημένη αφήγηση: Σπύρος Μπιμπίλας
Χορογραφίες: Πιλάρ Μάλλια
Κατασκευή Σκηνικού: Art Idea
Ειδικές κατασκευές:Αλέξανδρος Μιμίδης,Άμπελ Μπέρμπερι
Κουστούμια: Καμίλα Κούσε
Μακιγιάζ: Χαρά Ζαφειροπούλου
Γραφιστική επιμέλεια: Ελένη Κουρκουνάκη
Φωτογραφίες: Αντωνία Κούνια
Υπεύθυνη επικοινωνίας: Ευρώπη Βαγγελάτου
Σάββατο 2 Μαΐου – Ώρες: 17:00 & 19:00
ΑΙΓΙΟ – ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ
Κατάλληλο για παιδιά άνω των 2,5 ετών.
Προπώληση στο βιβλιοπωλείο ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΣΚΕΨΗ, στο κατάστημα ΡΕΖΕΡΒΑ και στο more.com.
Walk for Wishes 2026 – Παγκόσμια Ημέρα Ευχής σήμερα στην πλατεία Διακοπτού
Η Παγκόσμια Ημέρα Ευχής -29η Απριλίου- αποτελεί παγκόσμιο ορόσημο για το Make-A-Wish, καθώς σηματοδοτεί την επέτειο της εκπλήρωσης της πρώτης ευχής, του μικρού Chris, που πριν από 46 χρόνια έγινε αστυνομικός για μία ημέρα και αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για την ίδρυση του οργανισμού.
Φέτος, το Make-A-Wish (Κάνε-Μια-Ευχή Ελλάδος) συμπληρώνει 30 χρόνια από την ίδρυσή του και από τις 26 Απριλίου έως τις 3 Μαΐου διοργανώνει διαδοχικούς περιπάτους σε 13 πόλεις της Ελλάδας, το Walk for Wishes 2026. Φέτος, με πρωτοβουλία εθελοντών και οικογενειών παιδιών ευχής ο περίπατος θα διεξαχθεί σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Έδεσσα, Ιωάννινα, Μονεμβασιά, Σπάρτη, Διακοπτό Αιγιαλείας, Άνδρο, Ηράκλειο, Ναύπλιο, Βέροια, Σέρρες και Χανιά. Oι περίπατοι θα είναι βραδινοί ώστε να φωτίσουμε τον ελληνικό ουρανό, από άκρη σε άκρη, στο μπλε χρώμα του Make-A-Wish με το φωτεινό μας αστέρι κολιέ, ενώ τον δρόμο μας θα οδηγήσουν παιδιά ευχής και οι οικογένειές τους. Με τους συμβολικούς αυτούς περιπάτους θα τιμήσουμε όλα τα παιδιά ευχής που πάλεψαν με μία σοβαρή ασθένεια και έγιναν καλά, ή που εξακολουθούν να παλεύουν, αλλά και τη μνήμη εκείνων που φώτισαν το δρόμο μας. Οι περίπατοι θα διεξαχθούν με τη συνεργασία των Δήμων που θα φωταγωγήσουν μνημεία ή τοπόσημα των πόλεων και θα σηματοδοτήσουν τους τερματισμούς των διαδρομών.
Ο περίπατος θα διεξαχθεί υπό την Αιγίδα του Δήμου Αιγιαλείας και τον συντονισμό εκ μέρους του Δήμου έχει η Αντιδημαρχία Δ.Ε. Διακοπτού, Εθιμοτυπίας, Δημ. Σχέσεων, με την συνδρομή της Αντιδημαρχίας Πρόνοιας και Αθλητισμού, σήμερα, 29 Απριλίου στις 19:00 με σημείο συγκέντρωσης την Πλατεία Διακοπτού.
Η συμμετοχή είναι δωρεάν. Φορέστε κάτι μπλε και ελάτε να περπατήσουμε μαζί!
ΜΕΛΟΦΩΝΙΑ – Μια νέα, σύγχρονη χορωδιακή ομάδα στο Αίγιο, υπό την αιγίδα του Διεθνούς Ιδρύματος Γιάννη Κουτσοχέρα & Λένας Στρέφη – Κουτσοχέρα
«Μελοφωνία» είναι το όνομα του νέου πολυφωνικού Χορωδιακού Σχήματος που εδρεύει στο Αίγιο, με την υποστήριξη του Διεθνούς Ιδρύματος Γιάννη Κουτσοχέρα και Λένας Στρέφη – Κουτσοχέρα.
Το Ίδρυμα, μετά από ομόφωνη απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του, έθεσε τη σύσταση και λειτουργία της Χορωδίας υπό την αιγίδα του, με στόχευση το νέο αυτό χορωδιακό σύνολο να αποτελέσει ένα πολιτιστικό κάλεσμα, μία ευκαιρία και διαρκής ζωντανή, καλλιτεχνική δραστηριοποίηση και πνευματική καλλιέργεια της Αιγιαλείας.
Μία εστία και ζεστή αγκαλιά για ευχάριστη και δημιουργική ενασχόληση των συμμετεχόντων στη χορωδιακή αυτή ομάδα κατά τον ελεύθερο χρόνο τους.
Η «Μελοφωνία», υπό τη διδασκαλία και διεύθυνση της Αλίκης Ζαφείρη με προσαρμοσμένη χορωδιακή γραφή του Ανδρέα Αδαμόπουλου, δημιουργήθηκε να προσφέρει στην πόλη του Αιγίου, σε ολόκληρη την Ελλάδα μα και εκτός αυτής, όμορφες καλλιτεχνικές δράσεις – εκδηλώσεις, επιμελημένης αισθητικής, στον χώρο του χορωδιακού τραγουδιού, με ενδεικνυόμενες και υποδειγματικές μουσικές προσαρμογές επιλεγόμενων ελληνικών κυρίως, τραγουδιών για χορωδιακό σύνολο. Τραγουδιών που έχουν γράψει τη μοναδική, δική τους ιστορία στη μουσική σκηνή και στις καρδιές μας.
Επειδή κατά τον Πλάτωνα, «η μουσική είναι ένας ηθικός κανόνας που δίνει ψυχή στο σύμπαν, φτερά στη σκέψη, απογειώνει τη φαντασία, χαρίζει χαρά στη λύπη και ζωή στα πάντα»…
Η Μουσική φθάνει εκεί που οι λέξεις δεν μπορούν… «το παλαιότερο, πιο αληθινό, πιο ωραίο μουσικό όργανο είναι η ανθρώπινη Φωνή» το «όργανο των οργάνων»…
Επειδή η «Μελοφωνία» φτιάχτηκε για τους Αιγιώτες, ελάτε κι εσείς στην ομάδα όπου ο καθένας «τραγουδά» τόσο καλύτερα όσο πιο προσεκτικά «ακούει» τη φωνή του διπλανού του.
Επικοινωνία στο τηλέφωνο 6947-425871 και e-mail: melofoniachoir@yahoo.com


