Αυτοψία δημάρχου στη γεώτρηση Μυρτιάς

Την υλοποίηση γεώτρησης για την ομαλή και ποιοτική υδροδότηση του οικισμού Μυρτιά της Δημοτικής Ενότητας Αιγίου επίβλεψε χθες ο δήμαρχος και πρόεδρος της ΔΕΥΑ Αιγιαλείας Δημήτρης Καλογερόπουλος.

Η υδρευτική ανόρυξη είχε βάθος 100 μέτρα καθώς υπήρχε άμεση ανάγκη αντικατάστασης του υφιστάμενου έργου υδροληψίας προκειμένου να καλυφθούν οι υδρευτικές ανάγκες της Μυρτιάς. Η συνολική δαπάνη για το έργο που αναμένεται να λύσει ένα μεγάλο πρόβλημα της περιοχής έφθασε τα 37.200 ευρώ.

 

Η λέσχη ανάγνωσης του 2ου Γυμνασίου Αιγίου γιόρτασε την Παγκόσμια Hμέρα Παιδικού Βιβλίου με επίσκεψη στη Δημοτική Βιβλιοθήκη

Μέλη της λέσχης ανάγνωσης του 2ου Γυμνασίου Αιγίου, που φέτος υλοποιούν πολιτιστικό πρόγραμμα με τίτλο «Με τα βιβλία ταξιδεύουμε…», επισκέφθηκαν τη Δημοτική Βιβλιοθήκη Αιγίου με την ευκαιρία του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου (2 Απριλίου).

Οι μαθητές με τη συνοδό τους και υπεύθυνη της λέσχης, φιλόλογο Ελένη Παναγιωτοπούλου, ξεναγήθηκαν στη βιβλιοθήκη, έψαξαν τα ράφια των παιδικών βιβλίων, έγιναν συνδρομητές και υποσχέθηκαν πως θα επισκέπτονται συχνά τον χώρο για να δανείζονται βιβλία και να «ταξιδεύουν» μαζί τους σε κόσμους μαγικούς!

Συνάντηση της Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων Αχαΐας με τον δήμαρχο Αιγιάλειας

Συνάντηση με τον δήμαρχο Αιγιάλειας στο γραφείο του στο Αίγιο είχε χθες αντιπροσωπεία της Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων Αχαΐας, αποτελούμενη από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Τσίτσικα και τον Γενικό Γραμματέα Γεώργιο Μπαλάση.

Στον Δημήτρη Καλογερόπουλο τέθηκε το σοβαρότατο πρόβλημα έλλειψης προσωπικού που παρουσιάζουν οι Αστυνομικές Υπηρεσίες που εδρεύουν και αστυνομεύουν την περιοχή του Δήμου Αιγιάλειας (Αστυνομικό Τμήμα Αιγιάλειας, Τμήμα Ασφαλείας Αιγιάλειας και Αστυνομικό Τμήμα Ακράτας), το οποίο έχει κορυφωθεί τα τελευταία χρόνια, σε σημείο να αδυνατούν αυτές οι υπηρεσίες να εκτελέσουν βασικές λειτουργίες τους.

Ακόμα ο δήμαρχος ενημερώθηκε για τη διαδικασία επάνδρωσης της νεοσύστατης Ομάδας Πρόληψης και Καταστολής Εγκληματικότητας (ΟΠΚΕ) που θα εδρεύει στο Αίγιο με αστυνομικούς που ήδη υπηρετούν σε άλλες υπηρεσίες της περιοχής και τα προβλήματα που δημιουργούνται από αυτή την απόφαση. Παράλληλα, οι εκπρόσωποι της Ένωσης ζήτησαν από τον κ. Καλογερόπουλο να παρέμβει προς τον Υπουργό Προστασίας του Πολίτη και προς τον Αρχηγό της Ελληνικής Αστυνομίας για την επάνδρωση της συγκεκριμένης υπηρεσίας με αστυνομικούς που θα αποσπαστούν από άλλες Διευθύνσεις Αστυνομίας, πέραν της Αχαΐας, όπως γίνεται σε άλλες περιοχές της χώρας (ΟΠΚΕ Αττικής, Μεσσηνίας, Αργολίδας κ.α.).

Με αυτό τον τρόπο δεν θα επιβαρυνθούν επιπλέον οι τοπικές υπηρεσίες, οι οποίες ήδη μαστίζονται από λειψανδρία και θα δημιουργηθεί μια νέα υπηρεσία που θα αστυνομεύει την Αιγιάλεια αποτελεσματικά, όπως είχε ζητηθεί από τους φορείς της περιοχής.

Ο δήμαρχος από την πλευρά του δεσμεύτηκε για την παρέμβασή του προς πάσα κατεύθυνση και αρμόδιο ώστε να επιλυθούν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι Αστυνομικές υπηρεσίες του Δήμου Αιγιάλειας, δήλωσε ότι στηρίζει τις προσπάθειες του αστυνομικού προσωπικού της περιοχής. Ειδικότερα για το ζήτημα της δημιουργίας ΟΠΚΕ στην Αιγιάλεια ενημέρωσε τους κ. Τσίτσικα και Μπαλάση ότι θα παρέμβει άμεσα και προς τον Υπουργό και τον Αρχηγό ώστε αυτή να επανδρωθεί μέσω αποσπάσεων από άλλες Διευθύνσεις και να μην επιβαρυνθούν οι αστυνομικές υπηρεσίες της περιοχής.

 

Σύλληψη άνδρα για διάρρηξη αγροτικής αποθήκης

Συνελήφθη χθες το μεσημέρι στο Αίγιο, από αστυνομικούς του Τμήματος Ασφαλείας Αιγιαλείας, ένας άνδρας, διότι ενεργώντας από κοινού με αγνώστους συνεργούς του, διέρρηξαν αγροτική αποθήκη και αφαίρεσαν εργαλεία συνολικής αξίας 750 ευρώ.

Ο συλληφθείς οδηγήθηκε σήμερα ενώπιον του Εισαγγελέα Αιγίου.

Ο δήμαρχος Αιγιαλείας στην ορκωμοσία των αποφοίτων της Σχολής Φυσικοθεραπείας

Τελετή ορκωμοσίας των 28 αποφοίτων φοιτητών της Σχολής Φυσικοθεραπείας του Πανεπιστημίου Πατρών με έδρα το Αίγιο πραγματοποιήθηκε σήμερα το πρωί στο Πολύκεντρο Συνεδριακό Κέντρο, παρουσία του δημάρχου Αιγιαλείας Δημήτρη Καλογερόπουλου.

Ο δήμαρχος στη σύντομη ομιλία του έκανε μια σύντομη αναφορά στην ιστορία του Αιγίου τονίζοντας πως είναι ιδιαίτερα σημαντική η ταύτιση της πόλης με την εν λόγω σχολή, η οποία αγκαλιάστηκε με θέρμη από την τοπική κοινωνία. Αυτή η «αγκαλιά» και η υποστήριξη ήταν ένας από τους λόγους που η Φυσικοθεραπεία απολαμβάνει σήμερα την εκτίμηση της ακαδημαϊκής κοινότητας με υψηλού επιπέδου αποφοίτους αλλά και μεταπτυχιακά προγράμματα μεγάλης ζήτησης, σημείωσε ο δήμαρχος, συγχαίροντας τους αποφοίτους και ευχόμενός τους καλή σταδιοδρομία αλλά και να μην ξεχάσουν ποτέ τα όμορφα φοιτητικά χρόνια που πέρασαν στην Αιγιάλεια.

Επίσκεψη συμπροέδρου Οικολόγων Πράσινων στο δημαρχείο Αιγιαλείας

Το δημαρχείο Αιγιαλείας επισκέφθηκε χθες το απόγευμα ο συμπρόεδρος των Οικολόγων Πρασίνων Δημήτρης Πολιτόπουλος, στο πλαίσιο περιοδείας του στην Αχαΐα για σειρά διαδοχικών συναντήσεων. Τον κ. Πολιτόπουλο και τους συνεργάτες του υποδέχθηκαν ο Δήμαρχος Αιγιαλείας Δημήτρης Καλογερόπουλος με τον αντιδήμαρχο Ποιότητας Ζωής Γιώργο Φραγκονικολόπουλο και κατά τη διάρκεια της συζήτησης έγινε ανταλλαγή απόψεων κυρίως σχετικά με ζητήματα σωστής και ωφέλιμης αξιοποίησης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.

Ο δήμαρχος στάθηκε ιδιαίτερα στην προώθηση έργων που σέβονται και προστατεύουν το περιβάλλον και την καλύτερη ποιότητα ζωής των δημοτών με το χαμηλότερο κόστος, ενώ δεν παρέλειψε να αναφερθεί στη μεγάλη πρόοδο που σημειώνεται στην Αιγιάλεια στο ζήτημα της σωστής διαχείρισης των απορριμμάτων με τον διπλασιασμό του ποσοστού ανακύκλωσης, τη Μονάδα Διαχείρισης Βιοαποβλήτων αλλά και το σπουδαίο έργο του διυλιστηρίου στον ποταμό Σελινούντα που εδώ και χρόνια περιμένει ακόμα τη χρηματοδότησή του, καίτοι υπάρχουν ανάλογες θετικές διαβεβαιώσεις από τις εκάστοτε πολιτικές ηγεσίες του Υπουργείου Εσωτερικών.

Η συνάντηση έγινε σε πολύ καλό κλίμα και οι δύο πλευρές υποσχέθηκαν να υπάρχει ανοιχτή γραμμή για συνεργασία, πάντα στην κατεύθυνση της βέλτιστης αξιοποίησης φυσικών πόρων για την παραγωγή ενέργειας, σε άρρηκτη σύνδεση με την κυκλική οικονομία.

 

 

Καθήκοντα άμισθου σύμβουλου του Περιφερειάρχη σε θέματα διεθνών σχέσεων και ευρωπαϊκών προγραμμάτων αναλαμβάνει ο Αιγιώτης Χρήστος Μπούνιας

Με απόφαση του Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας Νεκτάριου Φαρμάκη, ο δικηγόρος και πρώην Περιφερειακός Σύμβουλος Χρήστος Μπούνιας αναλαμβάνει καθήκοντα άμισθου συμβούλου του, αρμόδιος για τα ευρωπαϊκά προγράμματα και τις διεθνείς σχέσεις της Περιφέρειας.

Η συνεργασία επισημοποιήθηκε σήμερα Πέμπτη στη διάρκεια συνάντησης που πραγματοποιήθηκε στο γραφείο του Περιφερειάρχη.

«Καλωσορίζω το φίλο και συνάδελφο Χρήστο Μπούνια, με τον οποίο θα έχουμε δημιουργική συνεργασία, κυρίως σε ζητήματα εξωστρέφειας της Περιφέρειας, στα οποία αποδίδουμε ιδιαίτερη έμφαση. Κοινή μας πεποίθηση είναι ότι η Δυτική Ελλάδα οφείλει να αποκτήσει διακριτή ταυτότητα και να αντλήσει τα μέγιστα δυνατά οφέλη μέσα από τις ευρωπαϊκές πολιτικές, γνώσεις και εμπειρίες» δήλωσε ο Περιφερειάρχης.

Από την πλευρά του ο κ. Μπούνιας ανέφερε: «Με ιδιαίτερη χαρά αποδέχτηκα την πρόσκληση του Νεκτάριου Φαρμάκη, με τον οποίο με συνδέουν επαγγελματικές και αυτοδιοικητικές διαδρομές, προκειμένου να προσφέρω τις γνώσεις και την εμπειρία μου στην υπηρεσία της Δυτικής Ελλάδας. Με τον Περιφερειάρχη μοιραζόμαστε κοινές απόψεις, πιστεύοντας ότι η Δυτική Ελλάδα έχει όλες τις δυνατότητες να καταστεί πρωταγωνίστρια, αλλά και ότι η Αυτοδιοίκηση οφείλει να ενώνει δυνάμεις, θέτοντας στο επίκεντρο της δράσης της τον πολίτη».

 

Σε φάση «Πράσινης Μετάβασης» περνά η ΔΕΥΑ Αιγιαλείας

Σε φάση «Πράσινης Μετάβασης» βρίσκεται η ΔΕΥΑ Αιγιαλείας μετά και την έγκριση ενός ιδιαίτερα σημαντικού έργου που αναμένεται να αναβαθμίσει περιβαλλοντικά την περιοχή, εναρμονίζοντας την Δημοτική Επιχείρηση με τις απαιτήσεις Ευρωπαϊκών Οδηγιών. Ο λόγος για την διαχείριση της ιλύος (λασπώδη απόβλητα) που παράγεται στις εγκαταστάσεις επεξεργασίας λυμάτων της ΔΕΥΑ, με σύγχρονες, καινοτόμες μεθόδους και τεχνολογίες, που στόχο έχουν τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος.

Σε αυτό το πλαίσιο εγκρίθηκε από το Δ.Σ. της ΔΕΥΑ η υποβολή πρότασης για χρηματοδότηση της «Προμήθειας Εγκατάστασης και Λειτουργίας Εξοπλισμού Μονάδας Θερμικής Ξήρανσης Ιλύος ΕΕΛ Αιγίου» από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, στο πλαίσιο του άξονα «Αειφόρος χρήση των πόρων, ανθεκτικότητα στην κλιματική αλλαγή και διατήρηση της βιοποικιλότητας» του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, συνολικού προϋπολογισμού 8.556.000 ευρώ.

Με αυτό το έργο επιτυγχάνεται η παραγόμενη αφυδατωμένη ιλύς, πρωτοβάθμια και βιολογική που θα προέρχεται από την Εγκατάσταση Επεξεργασίας Λυμάτων Αιγίου, να υπόκειται σε θερμική ξήρανση με στόχο την μέγιστη δυνατή μείωση του όγκου της και την παραγωγή τελικού προϊόντος υψηλής αξίας για γεωργική χρήση.

Επιπλέον περιλαμβάνεται και η προμήθεια συστήματος απόσμησης για τους σχετικούς ρύπους της παραγόμενης αφυδατωμένης ιλύος καθώς και ολοκληρωμένο σύστημα αποτελεσματικού καθαρισμού και απόσμησης των παραγόμενων απαερίων.

Η πρόταση περιλαμβάνει έργα υποδομής δικτύου αποχέτευσης και εγκαταστάσεις επεξεργασίας λυμάτων, έργα αναβάθμισης, επέκτασης και εκσυγχρονισμού εγκαταστάσεων επεξεργασίας λυμάτων και επαναχρησιμοποίηση επεξεργασμένου νερού, καθώς και έργα υλοποίησης υποδομής διαχείρισης ιλύος από εγκαταστάσεις επεξεργασίας λυμάτων.

Επισημαίνεται ότι η πρόταση έχει συνταχθεί στο πλαίσιο επίλυσης καίριων προβλημάτων που αφορούν την διαχείριση της ιλύος από εγκαταστάσεις επεξεργασίας λυμάτων της ΔΕΥΑ Αιγιαλείας με κύριο γνώμονα την επίδραση της δράσης στο περιβάλλον και στην τοπική κοινωνία.

 

Το 8ο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Πελοποννήσου στην Ακράτα από 15 έως 17 Απριλίου

Το 8ο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Πελοποννήσου επιστρέφει 8-17 Απριλίου στην έδρα του, την Καλαμάτα, και σε άλλες 11 πόλεις του δικτύου, μεταξύ των οποίων και η Ακράτα! Το ραντεβού δίνεται στον Παλαιό Σταθμό ΟΣΕ, στο Κράθιο, από τις 15 έως τις 17 Απριλίου, με ένα εκλεκτικό πρόγραμμα που περιλαμβάνει ταινίες απ’ όλο τον κόσμο, αφιερώματα αλλά και «Ντοκιμαντέρ για όλους» με καθολικά προσβάσιμες προβολές!

 

Τρεις ημέρες, οκτώ ταινίες

Το πρόγραμμα προβολών της Ακράτας περιλαμβάνει 8 πολύ αξιόλογα ντοκιμαντέρ, 2 ελληνικά και 6 ξένα (από Ισραήλ, Γαλλία, Γερμανία, Αυστρία),εκ των οποίων τα 6 από την κυρίως ζώνη του 8ου Φεστιβάλ Πελοποννήσου, ένα ντοκιμαντέρ από το Αφιέρωμα «Πολιτισμοί της Υποσαχάριας Αφρικής» (Το κάλεσμα του Κονγκό) και ένα (Ο εφιάλτης των Σαμάνων) από το Αφιέρωμα στην Αυστριακή σκηνοθέτιδα Natalie Halla), επίσημης προσκεκλημένης στη φετινή διοργάνωση. Επιπλέον, οι περισσότερες από τις ταινίες που θα προβληθούν έχουν λάβει διακρίσεις στα Φεστιβάλ του κόσμου!

Αξίζει να σημειωθεί ότι από φέτος το Φεστιβάλ Πελοποννήσου προσφέρει «Ντοκιμαντέρ για Όλους», έναν νέο θεσμό, που επιτρέπει σε άτομα με προβλήματα ακοής ή οράσεως καθώς και στα παιδιά με μέτρια νοητική υστέρηση να έχουν πρόσβαση στα ντοκιμαντέρ μέσω της μεταγλώττισης, της ακουστικής περιγραφής και του ενδογλωσσικού υποτιτλισμού SDH.

 

Πρόγραμμα προβολών στο Κράθιο

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 15 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

18:00: «Ακριβή συντήρηση – Έργα και Ημέρες του Ντάνι Κάραβαν

High Maintenance» (The Life and Work of  Dani Karavan) των Barak Heymann & Lukasz Konopa (Ισραήλ, 2020)
19:30: «Ultraviolette: η συμμορία που έφτυνε αίμα» (Ultra violette and the blood-spitters gang) του Robin Hunzinger (Γαλλία, 2021).
21:00: «Μέσα από το Τζάμι, Τρεις Πράξεις» του Χρήστου Μπάρμπα (Ελλάδα, 2021)

Βραβείο Κοινού Fischer στο 23ο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

ΣΑΒΒΑΤΟ 16 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

18:00: «Το κάλεσμα του Κονγκό» (Congo Calling) του Stephan Hilpert (Γερμανία, 2019) – Αφιέρωμα Υποσαχάρια Αφρική
19.30: «Οδόφραγμα» (Barricade) του David Klammer (Γερμανία, 2021)

21:00: «Ο εφιάλτης των Σαμάνων» (The Shaman’s Νightmare) της Natalie Halla (Αυστρία, 2021) – Αφιέρωμα στη Natalie Halla

ΚΥΡΙΑΚΗ 17 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

18:00: «Γαβριέλα – Η Γερμανίδα με το ποδήλατο» του Δομήνικου Ιγνατιάδη (Ελλάδα, 2021)

20:00: «80.000 Σνίτσελ» (80,000 Schnitzel) της Hannah Schweier (Γερμανία, 2020)

Αναλυτικότερες πληροφορίες για το πρόγραμμα της Ακράτας μπορείτε να βρείτε στον σύνδεσμο: https://www.peloponnisosdocfestival.com/…/aboutevent/6

Όλες οι προβολές είναι δωρεάν. Επίσης, 25 ταινίες του Φεστιβάλ θα είναι διαθέσιμες και on line, δωρεάν, μέσω της ιστοσελίδας www.peloponnisosdocfestival.com καθ’ όλη την διάρκεια του Φεστιβάλ (8-17 Απριλίου) για περιορισμένο αριθμό θεάσεων.

Το 8ο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Πελοποννήσου διοργανώνεται από το Κέντρο Δημιουργικού Ντοκιμαντέρ Καλαμάτας, σε συνεργασία με την Περιφέρεια Πελοποννήσου και την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, με την χρηματοδότηση του Υπουργείου Πολιτισμού και την υποστήριξη του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, του ΕΚΟΜΕ και της Inter Action Art. Την καλλιτεχνική διεύθυνση έχει η Τζίνα Πετροπούλου.

Το φεστιβάλ στην Ακράτα πραγματοποιείται με την συνεργασία του Συλλόγου Εμπορικής και Τουριστικής Ανάπτυξης Ανατολικής Αιγιάλειας και της ΚοινΣΕπ Ευτοπία, ενώ υπεύθυνος είναι ο Λούκα Μελής.

Ημέρες και ώρες λειτουργίας του Γραφείου Ταυτοτήτων της Υποδιεύθυνσης Ασφαλείας Πατρών

Η Υποδιεύθυνση Ασφαλείας Πατρών ενημερώνει τους πολίτες ότι από τη Δευτέρα 18 Απριλίου το Γραφείο Ταυτοτήτων στην Πάτρα (Ερμού 95) θα εξυπηρετεί τους πολίτες, με σειρά προτεραιότητας, χωρίς
ραντεβού, ως εξής:
Δευτέρα: 08:00-14:00
Τρίτη: 08:00-14:00
Τετάρτη; 14:30-19:30
Πέμπτη: 08:00-14:00
Παρασκευή: 08:00-14:00
Σάββατο: 08:30-13:00 (μόνο για ανήλικους)